Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Турбото на дизела гръмна 1.9 TDI. Сега накъде?


shkokolad

Recommended Posts

Ако той няма време да ти каже, ще ти кажа аз какво знам. Съвета е да я изкарваш извънградско за един "фаст рън". Караш я около 15км, за да загрееш хубаво и после излизаш на околовръстното или някъде, където има права отсечка и й вдигаш 4000 оборота(рязко) на трета или четвърта и я държиш така няколко секунди или докато има мегдан... Това ще ти я продуха и ще накара да ти сработи N75 клапана, за да нямаш проблеми. Това го правя на една-две седмици груба сметка... Сами ми беше казал през три дена някъде да се прави, че било полезно. Някъде също бях чел, че е хубаво да се пълни оборотомера, защото това е кола проектирана за магистрала, а не толкова за град.

 

Поздрави

 

ПП: Поправих оборотите, че съм ги объркал - извинявам се...

 

Е не започнаха ли точно така бедите на колега с гръмналото турбо - с продухване :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 173
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    32

  • Цецо75

    18

  • evin

    16

  • shaft

    10

Най-много писали в темата

До 4000 оборота-не повече!!!4500 не може да съм ти казал.И го правете с пълна газ рязко от 2000оборота.Но преди това трябва да е добре загряла с постепенно натоварване.

:D

И понеже трябва повечко да ми се обяснява... на коя предавка се прави упражнението? Ако включа на 6та по магистралата и се движа с 2000 оборота със 100км в час и натисна рязко педала на газта до долу и достигна 4000 оборота с незнам си колко си км и после пак се върна на 2000 и така няколко пъти има ли ефект - почистване на зацапана геометрия, или непременно трябва на 3-та предавка да се продухва или както там се казва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До 4000 оборота-не повече!!!4500 не може да съм ти казал.И го правете с пълна газ рязко от 2000оборота.Но преди това трябва да е добре загряла с постепенно натоварване.

:D

И понеже трябва повечко да ми се обяснява... на коя предавка се прави упражнението? Ако включа на 6та по магистралата и се движа с 2000 оборота със 100км в час и натисна рязко педала на газта до долу и достигна 4000 оборота с незнам си колко си км и после пак се върна на 2000 и така няколко пъти има ли ефект - почистване на зацапана геометрия, или непременно трябва на 3-та предавка да се продухва или както там се казва.

3-та или 4-та-съобразно с пътната обстановка-внимавайте да не направите някоя беля,после аз да се чувствам виновен с мойте съвети.Не е чак толкова важна колата,колкото безопасноста и човешкия живот.Не карайте бързо в града.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко струва един двигател за Octavia 1.9TDI 66kW на старо в приемливо състояние ?

 

Ето какво показва бързия преглед на обявите само в този форум:

Работещо турбо с колектори към него свалено от Octavia 1,9TDI 90к.с. на 116хил.км -200лв колегата Антон -0879 99 65 99

Същият колега продаваше за 40лв и 4бр. разпръсквачи от 1,9TDI 90к.с.

viewtopic.php?f=14&t=20755

 

От 11.05.2011г. в с.Конаре до Гурково се продава катастрофирала Octavia 1,9TDI е купувана през 2003г от Пловдивския панаир. Колата е с удар отзад и е въртяна по таван. Човекът който я разфасова (0888 579 352) все още продава напълно окомплектован двигател 1.9tdi 90кс. заедно с скоростна кутията 1600лв на 120хил.км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кога един акумолатор е умрял и не държи ток?

 

Най-простият признак, ако при зареждане с зарядно устройство в някой от клетките липсват мехурчета (бълбукане) -то тази клетка е мъртва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кога един акумолатор е умрял и не държи ток?

 

Най-простият признак, ако при зареждане с зарядно устройство в някой от клетките липсват мехурчета (бълбукане) -то тази клетка е мъртва

 

А ако акомулатора му, не е обслужваем какво да гледа? Зарежда го добре и ако след това пак дава ядове, значи е за нов!

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До Phiko:

Ами, честно казано - не. Защото тогава й е дошло вече времето. Това, че е била пренадувана и преди това е влизала в сервизен режим - това е довело до проблема с турбото. Общо взето, така можеш да разбереш, дали колата ти ще влезе в сервизен режим.

 

...

3-та или 4-та-съобразно с пътната обстановка-внимавайте да не направите някоя беля,после аз да се чувствам виновен с мойте съвети.Не е чак толкова важна колата,колкото безопасноста и човешкия живот.Не карайте бързо в града.

 

Сами, ти просто казваш на някой как се прави в практиката даденото упражнение. Вината за малоумно каране на някого не е твоя, за да се чувстваш виновен. Например, не си казал "карай я в час пик на околовръстното или на бул. България и я продухай"... Така че, ти си казал какво е полезно/вредно, пък който иска-каквото иска да си прави с главата, нали така :) Само да пази другите, защото все така става, че другите страдат заради празната кратуна на някого. В града е полезно да пазиш дупките, не да ги уцелваш - пък който-колкото бързо може да кара няма проблем... Най-вече ми харесва да гледам как скачат задници и предници по неравни павета и издадени, като тотеми, трамвайни релси. Уникална цигания просто. Но така колата не го усещала пътя (т.е. колкото по-бързо минеш през дупката и няма проблем) ;) Стотици пъти съм чувал тази уникално тъпа мисъл.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако акомулатора му, не е обслужваем какво се гледа?

 

Ако след 4-5 часа зареждане с зарядно устройство и след това зареждане го оставете поне 3 часа в покой (без да сте въртели на стартер) напрежението на клемите е по-малко от 12,4V то този акумулатор е за вторични

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако акомулатора му, не е обслужваем какво се гледа?

 

Ако след 4-5 часа зареждане с зарядно устройство и след това зареждане го оставете поне 3 часа в покой (без да сте въртели на стартер) напрежението на клемите е по-малко от 12,4V то този акумулатор е за вторични

 

И това не е признак :) Мога да ти дам няколко 6-7 годишни акумулатора, които се зареждат и държат с дни над 12,4V. Но нямат и идея да завъртят стартер :) Просто с времето вътрешното съпротивление е станало достатъчно голямо. Капацитет си имат, ама ток не могат да пуснат.... Съвсем скоро върнах и един чисто нов, дето е с една скапана клетка. И той държи над 12,4 В на празен ход. Щото другите клетки са екстра. Нищо чудно да са го пробутали на някой друг, щото тоя акумулатор си палеше бензинката без проблеми, ама дизела го убиваше.

 

Акумулатора никак не е просто нещо. Гледаш го пластмаса, олово и киселина. Кво толкоз. А между акумулатор и акумулатор, разлика от небето до земята....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново.

 

Колата започна да гори масло и да изхвърля бял пушек. Проблемът се появява при по-високи обороти, иначе при стартиране и работа на място нищо не си личи. За има-няма 20 км градско каране маслото спадна с две деления, а температурата на охладителната течност май се покачва твърде бързо, тоест от първото за деня стартиране днес следобед до спирането след 1,5 км се качи до 75 градуса.

 

В сервиза откриха разръфан и пробит вакуумен маркуч на клапата на АГР-а (ако цитирам правилно) и за момент почти се бях зарадвал, че ще мина с това, но проблемът не изчезна.

 

Утре сутринта ще ида отново, за откачане тръбата на ауспуха и проверка за теч на масло от турбината, както и за замерване на компресията на цилиндрите. Според хората от сервиза вероятно не е турбината, съдят по омасляването на въздухопровода към двигателя и съотношението му спрямо излизащия дим. Също така според тях маслото от щеката имало подозрителен мирис. Голяма вероятност за повредени сегменти, смятат.

 

Някой може ли да сподели нещо по въпроса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма засега коментари, изглежда денят е слаб. Междувременно прерових доста теми в интернет по въпроса, нещата като че ли отиват към подмяна на сегменти, маслените поне.

Но интересна възможност е и запушване на картерната вентилация, макар че това не ми говори много.

Междувременно намерих интересно видео за тестване дали има пробив между цилиндрите и охладителната система с един много прост уред за около минута. Някой виждал ли е нещо такова в действие? Спестява куп пари, време и гадаене.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен така пушеше когато бях със стопено бутало, при работа на място, за високи обороти въобще не коментирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Днес колегата ми върна турбината....и ето какво открих в тръбичката за отичането!!!!!!!Добре че новите му майстори са я свалили и пратили турбината с тръбичката-за да видя причината за съсипаното турбо и продължилите проблеми с колата.Аз пратих турбина без тази тръбичка и майсторите са сложили от старата.ПРЕДНИТЕ ТИ МАЙСТОРИ СА ОЛИГОФРЕНИ И ПАЛАЧОРИ ЧАПАЖИИ!!!Кажи им го лично от мое име.Май беше някакъв голям сервиз на Шкода :-k Как може да не проверят тръбичката за отичане.....ИЛИ НАРОЧНО СА ТИ Я СЛОЖИЛИ ТАЗИ ЧАСТ ,КОЯТО Е ОТ КАПАКА НА КОМПРЕСОРНИЯ ОХЛЮВ, В МАСЛООТИЧАЩАТА ТРЪБИЧКА.НЕ СИ КАРАЙ КОЛАТА НИКОГА ПОВЕЧЕ ПРИ ТЯХ.НЕЩО НЕ ГИ КЕФИШ.

МНОООГО ВЕРОЯТНО НАРОЧНО ДА СА ТИ ГО СЛОЖИЛИ ТОВА ПАРЧЕ АЛУМИНИЙ В ТРЪБИЧКАТА!!!!!!НЕ ЗНАЯ ПРОСТО КАК ПАРЧЕ ОТ КОМПРЕСОРНИЯ КАПАК НА СТУДЕНАТА ЧАСТ ЩЕ ПОПАДНЕ В МАСЛООТИЧАНЕТО НА ТУРБОТО.-ТРЯБВА ЗВЕРСКИ ДА СЕ Е ПРЪСНАЛО ТУРБОТО!А ти май ми беше казал ,че не се било пръснало много :-k

post-2454-13845331078_thumb.jpg

post-2454-138453310791_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Пффф.... От коя част на турбината е толкова дебело желязото... от корпуса...? Така, като го гледам колко е дебело... Някой го е подпъхнал, сигурно...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това доколкото разбрах от темата е сервиз в Стара Загора.Ако е така-срам и позор.Ако пък е умишлено направено трябва да му се отсекат ръчичките на този псевдо майстор или с един по-голям булдозер.......сервизчето.И за недоглеждане при монтажа да става въпрос пак е недопустимо и непростимо. Просто нямам думи,нямам думи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се замисля ,сега вече мога да кажа че 99.99% НАРОЧНО СА МУ ГО СЛОЖИЛИ ТОВА ПАРЧЕ АЛУМИНИЙ!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се замисля ,сега вече мога да кажа че 99.99% НАРОЧНО СА МУ ГО СЛОЖИЛИ ТОВА ПАРЧЕ АЛУМИНИЙ!!!!!

 

Ами, да... Виж го колко е дебело............. Това е невъзможно - има ли дупка на корпуса, от къде ще е толкова дебело и голямо парче...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се замисля ,сега вече мога да кажа че 99.99% НАРОЧНО СА МУ ГО СЛОЖИЛИ ТОВА ПАРЧЕ АЛУМИНИЙ!!!!!

 

Едва ли са го сложили те и после така са ти го пратили на теб. Ако е било нарочно са щели да го извадят според мен. По скоро не махали тръбичката като са сменяли турбото и не са погледнали в нея...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се замисля ,сега вече мога да кажа че 99.99% НАРОЧНО СА МУ ГО СЛОЖИЛИ ТОВА ПАРЧЕ АЛУМИНИЙ!!!!!

 

Едва ли са го сложили те и после така са ти го пратили на теб. Ако е било нарочно са щели да го извадят според мен. По скоро не махали тръбичката като са сменяли турбото и не са погледнали в нея...

Турбото сега е сваляно в друг сервиз!Не в този в който са го слагали.

п.п.то много ясно ,че ако са същите ще го махнат smile091

п.п.п. тръбичката няма как да не я МАХАТ-за да я сложат на новото турбо-какви ги говориш бе???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се замисля ,сега вече мога да кажа че 99.99% НАРОЧНО СА МУ ГО СЛОЖИЛИ ТОВА ПАРЧЕ АЛУМИНИЙ!!!!!

 

Едва ли са го сложили те и после така са ти го пратили на теб. Ако е било нарочно са щели да го извадят според мен. По скоро не махали тръбичката като са сменяли турбото и не са погледнали в нея...

Турбото сега е сваляно в друг сервиз!Не в този в който са го слагали.

п.п.то много ясно ,че ако са същите ще го махнат smile091

п.п.п. тръбичката няма как да не я МАХАТ-за да я сложат на новото турбо-какви ги говориш бе???

 

Е щом е такава работата, съгласен съм. Тръбичката имах предвид че от блока може да не са я развивали а само откъм турбото и така да са го сменили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пратих турбото,пратих и часта която намерих вътре в тръбичката.Колегата ще я наложи /ще и намери мястото/ на старото гръмнало турбо.Дано успее,гова ще докаже в кого е вината!!!!Аз няма от къде да имам пасваща отчупена част от капака на старото му турбо ;)

Оказа се че е имало интрига-от сервиза са му предложили да му осигурят турбо,но колегата е отказал....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, това може би обеснява донякъде ситуацията със "заседналото парче" метал.Типично по български -"слагам ти шапка в кумина", както казваше Баш майстора в един български филм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.