Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Няколко въпроса за Супърб 2


Milen Dimitrov

Recommended Posts

Както и да е, тази сутрин специално наблюдавах печката, докато я изключвах, и изпушването от предната сутрин не се повтори. Може да е останало повече гориво, което не е доизгоряло, когато съм я изключвал принудително.

 

Аз съм далеч от мисълта, че БМВ Х5 е способно извън пътя на каквото и да е повече от обикновен 4х4 автомобил, но ако към момента бих могъл да си позволя покупката на такъв автомобил, то би било с аргументите, че е по-сигурен от обикновен автомобил, и че предлага повече пространство и с "аварийни" седалки в багажника, които биха влезли в употреба. Не бих купил такъв автомобил, с двигател различен от 3-литров дизел, с до 250к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 295
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Milen Dimitrov

    82

  • bubaru

    35

  • N.Zlatev

    25

  • bega4kata

    12

Най-много писали в темата

Нищо смислено няма да напиша, ама голям кеф. За момента му пиша 6 на 4х4-то smile152

 

Абе и аз съм доста приятно изненадан. Това че моята е дизелче също е плюс поради по-голямата маса отпред. Засега сцеплението е повече от доволно, а не е като да се качвам на 4х4 за първи път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо смислено няма да напиша, ама голям кеф. За момента му пиша 6 на 4х4-то smile152

 

Абе и аз съм доста приятно изненадан. Това че моята е дизелче също е плюс поради по-голямата маса отпред. Засега сцеплението е повече от доволно, а не е като да се качвам на 4х4 за първи път.

 

Имам познат със Супърб седан, 1,8 Т 4х4 и като си говорих последния път с него не беше особенно доволен от неговото и до вчера си имах едно на ум.

А пък днес най-накрая успях да се нарадвам на задните светлини, тъй като едно комби ме изпревари и ной интересното беше, че и то беше 4х4 170 коня smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам познат със Супърб седан, 1,8 Т 4х4 и като си говорих последния път с него не беше особенно доволен от неговото и до вчера си имах едно на ум.

А пък днес най-накрая успях да се нарадвам на задните светлини, тъй като едно комби ме изпревари и ной интересното беше, че и то беше 4х4 170 коня smile168

 

 

Хе хе, явно не си му дал да те изпревари бързичко. Има си време да го "угледаш" \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Хе хе, явно не си му дал да те изпревари бързичко. Има си време да го "угледаш" \:D/

 

Догоних го на сфетофара, че в багажника се ширеше домашния любимец и като си я возя карам по внимателно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам познат със Супърб седан, 1,8 Т 4х4 и като си говорих последния път с него не беше особенно доволен от неговото и до вчера си имах едно на ум.

А пък днес най-накрая успях да се нарадвам на задните светлини, тъй като едно комби ме изпревари и ной интересното беше, че и то беше 4х4 170 коня smile168

 

Да не съм бил аз :D . Кафяв металик комбинизон TDI 4x4 Днес минах през Петрохан, колата дрифти доволно по завоите. Не знам как е при другите ВАГ модели с Халдекс, но при мен реално може да се изключва само ASR системата, тоест ESP остава да си работи. От една страна е ок за сигурност, но при съвсем кофти условия по-добре да го няма и това.

Един въпрос- някой знае ли ако случайно се прецакат или зацапат датчици на ABS-a , дали Халдекса продължава да работи или тогава заспива зимен сън колата си остава FWD.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не съм бил аз :D . Кафяв металик комбинизон TDI 4x4 Днес минах през Петрохан, колата дрифти доволно по завоите. Не знам как е при другите ВАГ модели с Халдекс, но при мен реално може да се изключва само ASR системата, тоест ESP остава да си работи. От една страна е ок за сигурност, но при съвсем кофти условия по-добре да го няма и това.

Един въпрос- някой знае ли ако случайно се прецакат или зацапат датчици на ABS-a , дали Халдекса продължава да работи или тогава заспива зимен сън колата си остава FWD.

 

За ESP-то пробвай в спряло положение да задържиш бутона, за 15-20 секунди поне при Аудитата така се изключва. На моята не съм пробвал да видя дали ще се изключи.

 

PS: Сега се сетих, че бях гледал едни клипчета, на които според мен ESP-то е изключено

http://www.youtube.com/watch?v=M5mwaYaX5pM

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах с продължително натискане да изключа ESP-то, но не става. Освен ако няма някакъв авариен вариант, другото което се сещам е да се махне бушона на ABS-a . Въпроса е тогава колата да не си остане директно на предно. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах с продължително натискане да изключа ESP-то, но не става. Освен ако няма някакъв авариен вариант, другото което се сещам е да се махне бушона на ABS-a . Въпроса е тогава колата да не си остане директно на предно. :-k

 

Това с ваденето на ABS бушона ми се струва малко крайно решение, все си мисля, че има някакъв начин да се изключи ESP-то. Може да се пробваш да питаш в ЕТ какво ще ти кажат по въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах с продължително натискане да изключа ESP-то, но не става. Освен ако няма някакъв авариен вариант, другото което се сещам е да се махне бушона на ABS-a . Въпроса е тогава колата да не си остане директно на предно. :-k

 

Ами махни бушона на ESP-то :-)

Последния път като ходих по мойте проблеми до ЕТ единия приемчик обясняваше на приятел, че има Октавка 4х4 и й махал бушона, като искал да си направи кефа ...........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На бензиновия ми Супърб, ESP-то се изключва напълно от първия бутон, на който пише ESP off, отляво на скоростния лост, но на комбито този бутон липсва, а на негово място има друг, а и по-новите Супърби май са оборудвани с различни системи, които не могат да се изключват :?: или греша?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес малко се порових и намерих, че от 2009 са решили, че щофьора единствено може да си изключи тракшъна, а ESP- то е постоянно включено.

Вчера си играх с моето копче и установих, че ако го задържиш по продължително, първо се изключва после докато продължавам да го натиска се включва пак тракшъна и не може да се изключи smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да така е! В крайна сметка по-добре, единствено дрифта няма да е пълноценен. :D

 

Да ти кажа и с изключен тракшън се получава много добре, тествано преди малко smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак караме SuperB - лимозина клас :) не е машина за дрифт, естественно , че няма да дадът да се изключат всички спрограми за стабилизация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги някой случайно намирал ли е в книжката нещо повече за 4х4 системата?

Стана ми интересно над 100 км/ч дали Халдекса се изключва или си остава перманентно зацепен. И от вчера ме гложди, как точно е настроен Халдекса, защото като се прибирах по Хемус ме хвана снега и аз кат' пич с 120 в крайна лява лента, където никой не кара и съответно си беше заснежено, но не усетих разлики в пътното поведение на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко инфо от други форуми:

 

В основата на Haldex е многодисков съединител в маслена вана, който се блокира в резултат на разликата в скоростта на въртене на предните и задните колела.

В нормалното си състояние автомобил с новата муфа Haldex остава с предно задвижване – към заните колела се подава до 10 % от въртящия момент. Но щом предните колела започнат да буксуват се включва хидравлична помпа (при предните модификации на Haldex тази помпа е механична), която повишава налягането в изпълнителния цилиндър, притискащ пакета от дискове, който предава задвижването към задния мост.

И ако при първите поколения на муфата Haldex електрониката се е занимавала само с това да изравнява налягането в хидравличната система, като намалява степента на блокиране на муфата, то сега електрониката контролира още и работата на електрическата помпа, която е заменила механичната. Това означава, че новата муфа може да сработва не само при пробуксуване на предните колела, а и по команда от управляващия модул.

Плюсът на тази конструкция е, че електрониката може превантивно да блокира муфата, например при ускоряване, или при малко приплъзване на едно от колелата (като се взема сигнал от датчиците на ABS и системата за стабилизиране).

Последното, четвърто поколение на Haldex се използва при автомобилите Saab (9-3 XWD), Opel (Insignia), Audi A3, TT, VW Tiguan, Skoda Octavia, Superb и др. Системи от предното поколение на Haldex се срещат при автомобилите Volvo, Land Rover (Freelander), Ford (Kuga) и Seat.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То т'ва е от ESP-то повече, не от 4х4-то

 

Не е точно така, имам Мицубиши Аутлендър, там като минеш над 100 4х4 се изключва (то не е Халдекс, а си е муфа). Миналата зима ми се наложи да пътувам към Стара Загора в големите снегове и се усещаше когато караш с над 100 и минеш само на предно, и с 90 когато 4х4 работи. Иначе на сух и прав път разликата не се усеща.

Другото, което е ЕСП-то позволява плъзгане, това при Мицубишито и Аудито просто няма как да се случи. При тях веднага таблото става като коледна елха и системата те връща в пътя, но и на двете може да се изключи ЕСП-то.

 

Малко инфо от други форуми:

 

В основата на Haldex е многодисков съединител в маслена вана, който се блокира в резултат на разликата в скоростта на въртене на предните и задните колела.

В нормалното си състояние автомобил с новата муфа Haldex остава с предно задвижване – към заните колела се подава до 10 % от въртящия момент. Но щом предните колела започнат да буксуват се включва хидравлична помпа (при предните модификации на Haldex тази помпа е механична), която повишава налягането в изпълнителния цилиндър, притискащ пакета от дискове, който предава задвижването към задния мост.

И ако при първите поколения на муфата Haldex електрониката се е занимавала само с това да изравнява налягането в хидравличната система, като намалява степента на блокиране на муфата, то сега електрониката контролира още и работата на електрическата помпа, която е заменила механичната. Това означава, че новата муфа може да сработва не само при пробуксуване на предните колела, а и по команда от управляващия модул.

Плюсът на тази конструкция е, че електрониката може превантивно да блокира муфата, например при ускоряване, или при малко приплъзване на едно от колелата (като се взема сигнал от датчиците на ABS и системата за стабилизиране).

Последното, четвърто поколение на Haldex се използва при автомобилите Saab (9-3 XWD), Opel (Insignia), Audi A3, TT, VW Tiguan, Skoda Octavia, Superb и др. Системи от предното поколение на Haldex се срещат при автомобилите Volvo, Land Rover (Freelander), Ford (Kuga) и Seat.

 

Вчера погледнах и в Оф роуд форума, но не можах да намеря нищо, все пак там карат по различни коли smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз имам от 10 години едно старо А4 и преди се интерисувах за Quattro какви са + и -

Тази статия е сравнение - Torsen vs. Haldex

 

Много добре е описано, има и сравнение на два автомобила, приятно четене на любознаталните :)

 

http://bgdriver.org/forum/index.php?topic=784.0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За хората с 4х4, проверете кога ви се сменя маслото и филтъра. До колкото знам от ЕТ се правят на ударени и не обръщат много внимание на това. Знам, че се води на 60к , но по-добре си проверете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Халдекса работи и при 250км/ч стига да има нужда. Има едни машинки - халдекс контролер, май им викаха, които контролират халдекса, независимо че системите може да не пращат сигнали за нужда. Преди време се бях навил да си купувам такава машинка, но впоследствие се отказах, иначе може да изключиш напълно халдекса и да не отива никакъв въртящ момент назад, или да го блокираш 50:50.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.