Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна съединител на Октавия 1 TDI


venll

Recommended Posts

Ще се постарая да Ви покажа стъпките как да си смените съединителя сами. Ако модераторите решат - да преместят темата в раздела САМ СЕ СПРАВИХ, но смятам, че понеже се касае за Октавия - темата ми е затука.

Всичко започна така...

Напоследък колата започна да ми прави номера, като загрее трудно включваше първа скорост и започна да претриса при потегляне като се натовари. Когато е студена проблема го нямаше-само когато е топла. Всички симптоми водеха до проблеми със съединителя. Колата е с демпферен маховик и никой не можеше да ми каже дали маховика е за смяна или да сменям само притискателен и феродов диск. На празен ход, автомобила няма никакви вибрации на скоростния лост. Цената за комплект на демпферен маховик, феродов и притискателен диск е около 900 лв., което за кола струваща около 6000 лв., поне за мене е пълно безумие. Бях решил да сменям демпферния с обикновен маховик , диск и притискател от Голф 3 АBF. Дори си купих маховик от АBF, защото не върви да разглобя всичко, да се наложи да сменям маховик и тепърва да почвам да търся маховика. Никой майстор не се наемаше да каже дали демпферния маховик е за смяна, като цената за труд при смяна на съединителя варираше от 120 до 200 лв. Цената на комплект феродов диск, притискателен диск и лагер за демферния маховик намерих от 385 до 407 лв. на SACHS, като това са цени без отстъпки. Цените на същия комплект за АBF е около 330 лв.

 

Намерих в интернет /в някякъв форум за VW/ как се сменя съединител на 1,8 Т, свалих го и го преведох. Това е линк към файла. Файла е в DOC формат на офис пакета на Майкрософт.

 

http://dox.bg/files/dw?a=50ccea5143

/хубаво е някой, ако може, да свали ръководството и да го постави във форума, за да не се загуби/

Водейки се по стъпките описани в това ръководство /със съвсем леки изменения/ аз заедно с още двама приятели успях да сваля скоростната кутия.

Това тук са няколко снимки на маховика на моята кола.

Маховика със свален съединител. Това бялото е тиксо за да видите, колко е празния ход на маховика.

c1d62af40007c9d2.JPG

296d4c99e89e4748.JPG

Празния ход на маховика е около 1 см. без да го насилвам. С насилване хода е около 2 - 2,5 см.

Това е снимка на феродовия диск на съединителя:

a15002b6d27ee209.JPG

Дебелината измерена с шублер е около 7 мм. На снимката се вижда, че фередото е изпилено почти до металните капси. На нов съединител дебелината е около 8 мм.

На колата смених само феродовия диск и лагера /лагера имаше лек шум/. Притискателния диск и маховика за мен бяха в отлично състояние и си ги оставих същите. Феродовия диск е малко по-малък /около 4 мм в диаметър/ и с по-тясно феродо, но това имаше в магазина. Нямах възможност, колата да стои разглобена и да чакам два дни да ми доставят друг. Благодарности към магазинерите, които ми доставиха и двата комплекта, защото не знаех кой ще използвам.

После по обратния път събирате всичко. Сега вече го няма трудното включване на първа предавка, педала на съединителя стана по-мек, сега остава само да натоваря яко колата и да видя дали ще го има отново претрисането /с четири човека пробвах, при условие че съединителя още не е улегнал-няма притрисане/.

И на края, ако можете да намерите майстор, който да Ви купи частите с отстъпка и цена която ще ви излезе със смяната е с 50-60 лв. повече, отколкото ако Вие си ги купувате - не се колебайте, а сменяйте при майстора. Хамалогията е голяма. Самата скоростна кутия тежи около 35-40 кг. и Ви трябва поне още един човек в канала за да я свалите и качите след това. Много трудно излиза заради чашката на полуоската, която закача в носачите. То същите пари ще ги дадете за да почерпите после. Няма как - марково уиски и всичките му мезета. Ако нямата такъв майстор, хващайте двама приятели пригответе си инструменти, канал и почвайте. В края на краищата не сменяте съединител на космическа совака.

Все пак най-добре е - частите с отстъпка и приятели.

Това е!

УСПЕХ НА ВСИЧКИ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека имаме повече такива теми, а не само да питаме за майстори. Така пада нивото на форума. Ние сменяхме съединителя на Октавията, но за съжаление не съм правил снимки. Наистина трябваше трима души и доста псуване докато се качи/свали тази тежка кутия. Другото е без проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че маховика е добре съдех по тези два клипа:

добър маховик

разбит маховик

Все пак темата е за това как да си сменим съединителя сами. Гледах и маховици втора ръка и определено имаха много по-голям луфт от моя. Карам около 5-6 хиляди километра на година при тези цени на горивата, така че и 50 000 км да изкара е добре. До тогава може и да се оправим и всеки да кара нова кола-дай боже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нямам време да гледам клиповете,имах в предвид ,че не си сменил комплект-седин-л,притиск. и лагер.Поради тази причина ще караш доста по малко и имаш късмет,че добре се включват ксоростите те.

Това е все едно да смениш единия амортисьор....защото само той ти е изтекъл :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок бега4ката мерси за пояснението, а колкото до амортисъорите май е най добре 4 да се сменят, а не 2 по 2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нямам време да гледам клиповете,имах в предвид ,че не си сменил комплект-седин-л,притиск. и лагер.Поради тази причина ще караш доста по малко и имаш късмет,че добре се включват ксоростите те.

Това е все едно да смениш единия амортисьор....защото само той ти е изтекъл :D

 

Абе де да беше толкоз просто. Преди време така смених на едната ми кола само феродовия. На другата целия комплект. Е на първата още си кара (над 100к.) втората вече пак е за смяна (при подобни километри).... :)

 

С две думи - няма гаранция кое е по-добрия избор. Особенно като се има предвид, че купуването на резервни части стана малко като пускане на тото в последно време. Боклуци, боклуци и хем от сигурен доставчик...

 

А и както колегата сподели, никой уважаващ себе си майстор не дава диагноза на демпферен маховик в подобно "междинно" състояние - всичките са на принципа - сменяй го, да не го сваляме пак.

 

Така, че нищо чудно стария му маховик да изкара и повече от нов сервизен комплект. А може и да не изкара. Само времето ще покаже. Самия факт, че е паснал като хората с новото феродо и включва добре е показателен. Нека колегата сподели, ако се счупи предпланово.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,на такситата ми като сменя само съединитела изкарва 50 000км,а като сменя комплект 150 000.

сега гледах и клипчетта...ами така не се проверява маховика дали е за смяна smile091 smile091 smile091 smile091

Дебелината на съединителя и отстоянието му от натиснати ламели се изчислява и произвежда в комплест с притискатела.Много често при смяна само на феродов диск има проблеми с невъзможност напълно да отдели съедин-ла и кутията увлича.Или пък другия вариянт е с обратния ефект.Но дано колегата да ема късмет и вс.да е ок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.