Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Задна чистачка Фабия - не пръска вода


Redline__

Recommended Posts

  • Отговори 70
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ID A

    10

  • Ivo_Dinkov

    9

  • yohi

    6

  • cdrecordable

    5

Най-много писали в темата

На всички проблемите ви са породени от вас самите. Наложително е още преди студовете да допълните казанчето с концетрат и то качествен, за да не се разкачат съединенията. И задължително да пръскате докато през предните и задната пръскалки не изпръска новата зимна течност, за да не замръзват. Все пак става дума за 2л казанче. Аз съм 5 литрово и 2 помпи заради пръскалките на фаровете и откакто съм я купил колата не съм имал случай със замръзнала течност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всички проблемите ви са породени от вас самите. Наложително е още преди студовете да допълните казанчето с концетрат и то качествен, за да не се разкачат съединенията. И задължително да пръскате докато през предните и задната пръскалки не изпръска новата зимна течност, за да не замръзват.

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И не вярвайте на градусите на непроверени марки- уж ги смятах, но ме домързя да тествам във фризера=> замръзнаха ми и на двете коли течностите вчера. Сега съм купил концентрат, който да долея (вчера бохемски пръсках обилно на всяко спиране на светофар, за да изпразня място smile092 )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всички проблемите ви са породени от вас самите. Наложително е още преди студовете да допълните казанчето с концетрат и то качествен, за да не се разкачат съединенията. И задължително да пръскате докато през предните и задната пръскалки не изпръска новата зимна течност, за да не замръзват. Все пак става дума за 2л казанче. Аз съм 5 литрово и 2 помпи заради пръскалките на фаровете и откакто съм я купил колата не съм имал случай със замръзнала течност.

 

 

Много Благодаря че ни информира ние нямахме ни най -малка идея за какво става въпрос. Не е ли по лесно да се придържаш към темата а не да .....Едно такова изказване съсипва доброто мнение ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав е адаша, много е крехка системата и след като си загубиш половин ден в разглобяване заради тъпата снадка, която е избила от немърливост, и теб ще те е яд и на себе си, и на другите, причинили си това. Вчера ми идваше сам да си отпера два шамара, за щастие, не ми се извади маркуч никъде s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

acioice, а според мен е точно по темата. На служебната Фабия, поради чакане на паднат снеговете, съм оправял всяка снадка, накрая и помпата сменях. И тогава разкарах предобрянето на снадките със свински опашки което направих, че поне снадките лесно се оправят. И то тези при двигателя. При замръзване на системата, налягането си търси слабо място да избие. Не си мисли, че заръзването на вода в системата не остава без последици. И по-добре се вслушай в съвета на някой патил вместо да филостваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

acioice, а според мен е точно по темата. На служебната Фабия, поради чакане на паднат снеговете, съм оправял всяка снадка, накрая и помпата сменях. И тогава разкарах предобрянето на снадките със свински опашки което направих, че поне снадките лесно се оправят. И то тези при двигателя. При замръзване на системата, налягането си търси слабо място да избие. Не си мисли, че заръзването на вода в системата не остава без последици. И по-добре се вслушай в съвета на някой патил вместо да филостваш.

 

Хич даже не философствам , в всички форуми едно и също човека има проблем ... вместо да му се помогне се почва едно писане на .... само за едно си прав че най добре е да питаш патил човек всичо останало не е по темата и не е нужно!!!!!!!

 

П.П. Мисля че повечето колеги със достатъчно стаж и коли знаят какво трябва да се направи преди зимния сезон, гуми, акумолатори , уплатнения, течности и т.н. Винаги има и изненади като моята с акумолатора който умря от раз но и този проблем е решен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за себе си смятам, че съм направил каквото съм могъл. Не пиша в тема, ако не знам или нямам идея какво може да се провери или направи. Не съм целял някакво заяждане или обида с коментара какво трябва да се прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
acioice, а според мен е точно по темата. На служебната Фабия, поради чакане на паднат снеговете, съм оправял всяка снадка, накрая и помпата сменях. И тогава разкарах предобрянето на снадките със свински опашки което направих, че поне снадките лесно се оправят. И то тези при двигателя. При замръзване на системата, налягането си търси слабо място да избие. Не си мисли, че заръзването на вода в системата не остава без последици. И по-добре се вслушай в съвета на някой патил вместо да филостваш.

 

То снадките са направени точно с такава цел - пишеше го някъде по упътванията, за да не се спраскат маркучи ако замръзне - а се разкача снадката.

 

При мен също сега зимата отзад пръска слабо и струйката се вдига само на 4-5 cm на задното стъкло - това е при температури под -2 -4 градуса, когато и течността става по-вискозна - при вас така ли е или да свалям и дюзата, снадките са ОК? Когато е над нулата пръска на 15-20 см височина... сипвам концентрат Sonax, разреден 1:1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само, че снадките в моторния отсег са меко казано на най- неподходящото място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

И аз да се похваля със задната чистачка.

1. Разкачена снадка под въздушния филтър и ЕКУ-то. Закачихме я без проблеми с един майстор.

Появи се вода на задното стъкло - само че е 50 на 50, т.е. половината пръска на стъклото - половината вътре в багажника.

2. Свалих кората на багажника - няма нищо разкчено там - просто някъде отвътре връща водата и изтича през самата пластмаса на снадката с маркуча. То е едно Г образно коляно, в единия край влиза маркуча а другия край влиза някъде навътре в мотора на чистачката.

Доколкото успях да разбера там имало някаква тръбичка, която върви нагоре до дюзата и там нещо  също се прецаквало.

 

Някой имал ли е подобно ситуация и как се решава?

А, дали не е просто половинчато запушена дюза и заради това да връща половината течно навътре?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че нещо вътре е прецакано, тъй като дюзата се върти заедно с чистачката и описва окръжност със струята.

В английския форум на Шкода пише, че дюзата трябва да пръска вертикално и ако се върти, значи се е счупила и затова изпуска.

 

При вас как е? Върти ли се дюзата или не се върти?

 

http://www.briskoda.net/forums/topic/296856-rear-washer-leak-at-the-wiper-motor-joint/

 

 

Ей това за съжаление е моят случай ....

 

http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-forum-8l-chassis/10646-heres-why-some-peoples-rear-wash-wipe.html

Редактирано от Phiko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добавям още малко информация:

1. Ремонтният комплект V8L0 998 711, описан в линковете, е само с поръчка, само от Еуратек и струва 98 лева. Интересно е, че в Германия струва 25 Евро. Но, ние българите сме богати хора  Доставка минимум 10 дни от чехия и т.н. :)

2. Нов мотор, полски от магазина на Сточна гара, със всичките му тръбички и тям подобни, доставка до 3-4 дни - 125 лв. Като хамалогията по ремонта отпада, тъй като просто сваляш стария мотор и качваш новия.

 

Като цяло тук за мен има 2 варианта:

1. Нов мотор за 125 лв

2. Разглабям всичко сам и нагласям тръбичката, ако може, с подръчни материали, както са описали колегите от другите форуми.

 

Ако някой е патил с такова нещо, а именно запецнала дюза на задна чистачка, самата дюза се върти с чистачката и пълнене на багажника с течност за чистачки - нека пише как се е справил.

Редактирано от Phiko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Здравейте :) Да споделя и аз проблема си. изчетох темата! Купих фабията тази година, Не ми работеше задната пръскалка, не ми е наложителна до момента и не съм решил да се занимавам с нея, Предните работиха добре до преди 5 дни. Нито е било студено за замръзване или нещо подобно - просто спряха да пръскат. Чувам моторчето на казанчето но вода по стъклото няма. След продължително  държене на лостчето прокапа течност отпред в ляво пред гумата. Виждам пишете за снадка под компютъра - днес  го свалих, но не виждам нищо разкачено. Ще опитам и като сваля филтърната кутия. Приемам и други идеи. Тъкмо ще опитам да подкарам и задната пръскалка. Гледах под задната лява седалка и задна кора зад същата седалка, но не видях снадки - нещо бъркам и не гледам където трябва! дали има някой снимки да знам какво и къде да гледам.

Тъкмо напомням да си видите течността - времето застудява  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прокапване отпред вляво, обикновено е от казанчето. Няма смисъл да търсиш по снадки, налей вода в казанчето и ако е пробито веднага ще започне да тече. Може да е разместена помпата, може да е пробита...гадаем!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, а дали ако сваля левия фар, че ми се струва по-лесно  ще видя казанчето и помпата? Подкалника ми е доста непозната територия :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкалника се сваля не трудно. Трябва да свалиш гумата и ще видиш винтчетата дето го държат. Те са поне 8 някъде.

При мен веднъж без видима причина се беше разкачил маркуча при снадката ме под кората на чистачките, тази черната дета е под предното стъкло. Ако и при теб е така, пак може да тече отред, но зад гумата, а не пред нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споделям резултат - свалих подкалника! Всичко изглеждаше добре. Пръснах от ръчката на волана и пръснаха пръскалките на предното стъкло! Предполагам бутнал съм нещо, но не знам кое! Сложих подкалника с повече усилия да наместя види по местата им. После свалих филтърната кутия и свързах снадката под компютъра. Чудо тръгна и задната пръскалка :) Смених си габаритчетата - как може да го измислят така - няма от къде да се бръкне до тях, изподрах си ръцетем но ги смених. Имам още дреболии за ремонт  но нека и за друг път да има :) Успех на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.