Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Може ли някой да каже защо на Октавия 1 ТДИ 90 коня отзад винаги е с барабани, при 110 коня е вече с дискове, а Голф 4 ТДИ 90 коня е с дискове, та дори и СДИ-то е с дискове. Не са ли дисковите спирачки по-добри от барабанните и за по-голямото купе да се слагат дискове.

Публикувано

Дисковите спирачки спират малко по добре и при шкодите фабрично, до 100к.с. са с барабани. Незнам дали дисковите спирачки ги е имало като опция понеже съм виждал Октавия 1.6 102к.с. с дискове и с барабани фабрично...

Публикувано

Да ти кажа, мойта е с барабани отзад, отначало бях малко мнителен. Ама като я пробвах - спира си съвсем както се очаква от това купе да спира. Пробвах и такива с дискове - абсолютно никаква разлика не можах да усетя.

 

Вярно, не съм правил преки сравнения при екстремни условия - в завой, на мокро. Само на стандартно каране.

 

Но цяла зима не ме е подвела. Вярно е, че аз съм относително кротък шофьор.

Публикувано

Кой ви каза че само 110-ката е с диск,мойта е 90 коня и е с дискове отзад 1999 година е ,има ги и с барабан виждал сам ги. :smt017

Публикувано

моята също е с фабрични дискове - 1.9 tdi 74 kW / 101 к.с.

Публикувано
Може ли някой да каже защо на Октавия 1 ТДИ 90 коня отзад винаги е с барабани, при 110 коня е вече с дискове, а Голф 4 ТДИ 90 коня е с дискове, та дори и СДИ-то е с дискове. Не са ли дисковите спирачки по-добри от барабанните и за по-голямото купе да се слагат дискове.

Не винаги отзад е със барабани. Октавията ми е 90к.с 2001г и е със задни дискове. smile056

Публикувано

Е значи някой модификаций са с дискове отзад, аз до сега не съм виждал такива, но все пак съм от малко градче и няма много Октавий.

Публикувано
Може ли някой да каже защо на Октавия 1 ТДИ 90 коня отзад винаги е с барабани, при 110 коня е вече с дискове, а Голф 4 ТДИ 90 коня е с дискове, та дори и СДИ-то е с дискове. Не са ли дисковите спирачки по-добри от барабанните и за по-голямото купе да се слагат дискове.

 

С малко желание, може да стане и отзад с дискове ;) ........... незнам дали ще спира повече, но изглежда по-приятно!

 

поздрави

Публикувано

Обикновенно базовките са с барабани. Амбиенте сиреч и нашенските турки. Елеганса е с дискчета.

 

Но зависи и от къде е дотъркаляна колата. Щото се оказва, че някой неща дето са амбиенте в Италия, тук го продаваме за Елеганс :)

 

Не е проблем да се направи с дискове отзад, ако това те дразни. Но ефекта ще е чиста оптика според мен.

Публикувано
Обикновенно базовките са с барабани. Амбиенте сиреч и нашенските турки. Елеганса е с дискчета.

 

Но зависи и от къде е дотъркаляна колата. Щото се оказва, че някой неща дето са амбиенте в Италия, тук го продаваме за Елеганс :)

 

Не е проблем да се направи с дискове отзад, ако това те дразни. Но ефекта ще е чиста оптика според мен.

 

[-X Няма връзка!

Публикувано

Кое няма връзка и с какво?

Публикувано
Кое няма връзка и с какво?

4 дискови спирачки спират по-бързо от 2 дискови и 2 барабанни. Доказано! Колкото е по-голям диаметъра на спирачния диск, толкова по висока е и накладката, оттам и контактната площ на накладката от което се получава по добро/бързо спиране! Според теб ефекта ще е чиста оптика, но според професионалистите в бранша мнението не е такова. smile027

 

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0% ... 0%BA%D0%B0

Публикувано

Казвам каквото съм пробвал. Сравнявал съм това купе в двата варианта и никаква разлика не намирам при нормално каране.

 

Особенно както ти се изрази - "в бързината на спиране" не трябва и да има съществена разлика, защото точно това купе в базовия му вариант е високо отзад и ниско отпред, при стандартна треактория на спиране е със спирачно усилие съсредоточено основно отпред и разликата отзад няма да се усети въобще.

 

Виж други аспекти на спирането, например в завой, път с лошо сцепление и прочие може и да се влият благотворно от дискове отзад. Но разликата пак ще е минимална. Образно казано - увеличение на ширината на гумите с две степени, ще има в пъти по-осезаем принос в спирането от дискове отзад. Пак подчертавам, че говоря за базовките 1.9 TDI.

 

Както и да е. Аз от мойте проби, за себе си смятам за излишно упражнение, монтирането на дискове отзад точно на тази кола. Ако човека пък има някакъв по динамичен стил на каране, мисля, че е сбъркал колата като цяло :)

Публикувано

От Октавия 1 Тур фабрично с дискове са 1,8 20V, 1,9 TDI 74 kW и всички останали Тур, които имат ESP. smile056

Публикувано
Казвам каквото съм пробвал. Сравнявал съм това купе в двата варианта и никаква разлика не намирам при нормално каране.

 

Особенно както ти се изрази - "в бързината на спиране" не трябва и да има съществена разлика, защото точно това купе в базовия му вариант е високо отзад и ниско отпред, при стандартна треактория на спиране е със спирачно усилие съсредоточено основно отпред и разликата отзад няма да се усети въобще.

 

Виж други аспекти на спирането, например в завой, път с лошо сцепление и прочие може и да се влият благотворно от дискове отзад. Но разликата пак ще е минимална. Образно казано - увеличение на ширината на гумите с две степени, ще има в пъти по-осезаем принос в спирането от дискове отзад. Пак подчертавам, че говоря за базовките 1.9 TDI.

 

Както и да е. Аз от мойте проби, за себе си смятам за излишно упражнение, монтирането на дискове отзад точно на тази кола. Ако човека пък има някакъв по динамичен стил на каране, мисля, че е сбъркал колата като цяло :)

 

С дискови спирачки спира по добре, но също така много зависи от състоянието на спирачната система на тестваната кола. Повярвай голяма разлика има от накладки за 30лв и накладки за 150лв....

Публикувано

С риск да разводним темата ще кажа, че не съм съгласен. Тоест не съвсем.

 

Абстрахирайки се от АБС-а, теоретически каквито и да са накладките, максималното което могат да направят е да блокират колелото. По същество идеята на спирачката е да се противопостави на инертността на колата. Ако приемем че всичко друго (гуми, маса на колата и нейното разпределение) е едно и също, и добрите и лошите накладки могат да постигнат едно и също нещо - да се противопоставят, противопоставят и евентуално накрая колелото да изгуби сцепление и да блокира.

 

Друг е въпроса как се дозира спирачното усилие с калпави накладки, какви са усещанията и т.н....

 

По същата логика барабаните отзад спират достатъчно с оглед на това, че могат да блокират колелото. Повече от това няма какво да направят. Дисковете обаче имат по-добро дозиране на спирачното усилие, работят с по-малък ход и т.н. Имайки по-малък ход, става лесно и имплементирането на серво механизъм. Освен това имаше нещо и че при дисковите имаш равномерно отношение - ход/спирачно усилие, докато при барабанните кривата беше нещо експоненциално... май.

 

А основното предимство на дисковете, всъщност е много по-доброто им охлаждане, от където респективно способността им да поемат много по-големи натоварвания и да запазват работоспособност без прегряване. Според мен лошите и добрите накладки при дисковите, както и барабаните могат да докарат сходен пиков спирачен момент, но интегрирания във времето спирачен момент на дисковите е много по-голям.

 

Всичко това са разсъждения на глас, не съм убеден в теорията :)

 

Искам да кажа че всичко зависи какво разбираш под "по-добро спиране" - по голям спирачен момент или другите аспекти на една спирачна система. Конкретно за задните спирачки на колата за която говорим, задните колела имат доста малък принос в общия спирачен момент, затова и хората са решили, че може да работи задоволително и с барабани. Ако засилиш две коли от този тип в които разликата е само в спирачките отзад, на право и сухо, според мен ще дадат абсолютно идентичен спирачен път. Просто щото от задните почти нищо не зависи. Виж при завой с висока скорост на сняг, може и да има разлика в поведението на задницата. Но не мога да го твърдя, защото не съм търсил точката на пречупване при опитите ми.

Публикувано

Долу горе на теория го докарваш. На практика не е съвсем така, но много ме мързи точно сега да пиша дълги постове.... :) А и няма толкова смисъл да задълбаваме.

Публикувано

Имам възможност да подкарвам две Октавии едната с дискове,другата с барабани и смея да кажа,че тази с дисковете спира осезаемо по-добре!

Публикувано
Имам възможност да подкарвам две Октавии едната с дискове,другата с барабани и смея да кажа,че тази с дисковете спира осезаемо по-добре!

Имай в предвид че 110 к.с се нуждае от това осезаемо спиране,а 90 си е умрял кон,смятам че заводски е изчислено че барабанни отзад ща са напълно достатъчни да се справят,та колегата да не се притеснява и да си кара

Публикувано

Добре де, какво значение има това? И с едната, и с другата може да вдигнете приблизително еднакви скорости.

Публикувано
Добре де, какво значение има това? И с едната, и с другата може да вдигнете приблизително еднакви скорости.

Имам в предвид че ускорението е по динамично и са преценили че са и нужни дискове,който имат по добър температурен топлообмен,то и с Лада1600 можеш да вдигнеш приблизително същата скорост :D

Публикувано
Имам възможност да подкарвам две Октавии едната с дискове,другата с барабани и смея да кажа,че тази с дисковете спира осезаемо по-добре!

 

Ако са тези от подписа:

 

С едно и също купе ли са? Не мисля.... :) Сравни две турки 90 коня :)

 

Пък и все си мисля, че едва ли двете коли са обути в едни и същи маратонки :) Което всъщност е разковничето. Пробвай да размениш гумите и пак сравни.

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.