Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Скъсан тампон на заден амортисьор? Препоръка задни амортис.?


Grace

Recommended Posts

Здравейте момчета (и момичета) :)

 

При смяната на зимни с летни гуми се установи, че единия тампон на задния амортисьор се е скъсал (разделен на 2 части) а другия (пак отзад) се е прокъсал на същото място но все още не се е разделил на 2.

 

Става дума за това, подобно на тази снимка:

thumb_5441.jpg

 

Т.е. то си е още на място но е скъсано по диаметъра, като така пластмасовия прахозащитен маншон вече не виси ами е долу... не знам как да го опиша по-добре :)

 

До колко това е фатално? Какви биха могли да са последиците и колко спешно е нужно да се смени и колко трудоемка е смяната... т.е. колко би струвала?

 

Също моля за препоръка за марка амортисьори за отзад + ориентировъчна цена и място на закупуване в Сф??

 

Благодаря за информацията :) s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15 лева труд 10-15 лева тампона. Сериозно до толкова да смениш задни амортисьори ако протекат. Проблем ако товариш колата и ще тропа в задната част. Спешно не ама е желателно.

Сваля се задния подкалник (пластмасата) от там се развива амортиьора от моста болта който е на долния тампон. Развива се горния тампон който е закрипен към купето сваля се амортисьора след което се развива самия горен тампон след което си слагаш новия противоударен и по обратния ред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателната инфо :)

 

А трябва ли да се сменят и маншоните или само тампоните? Водят се отделни части...

 

P.s. Добавих и молба за препоръка за марка амортисьори за отзад + ориентировъчна цена за комплекта?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амортисоьори ако са изпушили. Марки много и все боклуци :). Пробвай с Каяба, Боге, Билщайн които са масовките на нашите пазари. Цена около 60-70 за бройка. Тампона горния е около 40 маншона както казваш или праховия не знам и ако е скъсан може да го смениш, противоударния ти казах. Всичко зависи от магазини и качество.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам със скъсани задни тампони от 1 година и нямам грижи :) .

Скоро ще ги подменя барабар с амортисьорите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателната инфо :)

 

А трябва ли да се сменят и маншоните или само тампоните? Водят се отделни части...

 

P.s. Добавих и молба за препоръка за марка амортисьори за отзад + ориентировъчна цена за комплекта?

Имаш ЛС .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
15 лева труд 10-15 лева тампона. Сериозно до толкова да смениш задни амортисьори ако протекат. Проблем ако товариш колата и ще тропа в задната част. Спешно не ама е желателно.

Сваля се задния подкалник (пластмасата) от там се развива амортиьора от моста болта който е на долния тампон. Развива се горния тампон който е закрипен към купето сваля се амортисьора след което се развива самия горен тампон след което си слагаш новия противоударен и по обратния ред.

 

Нужна ли е скоба за пружината или става и без нея ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15 лева труд 10-15 лева тампона. Сериозно до толкова да смениш задни амортисьори ако протекат. Проблем ако товариш колата и ще тропа в задната част. Спешно не ама е желателно.

Сваля се задния подкалник (пластмасата) от там се развива амортиьора от моста болта който е на долния тампон. Развива се горния тампон който е закрипен към купето сваля се амортисьора след което се развива самия горен тампон след което си слагаш новия противоударен и по обратния ред.

 

Нужна ли е скоба за пружината или става и без нея ?

 

Задните амортисьори са отделно от пружините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
15 лева труд 10-15 лева тампона. Сериозно до толкова да смениш задни амортисьори ако протекат. Проблем ако товариш колата и ще тропа в задната част. Спешно не ама е желателно.

Сваля се задния подкалник (пластмасата) от там се развива амортиьора от моста болта който е на долния тампон. Развива се горния тампон който е закрипен към купето сваля се амортисьора след което се развива самия горен тампон след което си слагаш новия противоударен и по обратния ред.

 

Задните амортисьори са отделно от пружините.

 

Да благодаря, справих се лесно със свалянето им, става за минути, но какъв зор видях с махането на тампоните от стеблата на амортисьорите, не е истина. Добре че случайно намерих в неделя майстор, дето пълни амортисьори да си цепи дървата пред работилницата, та човека ми оказа съдействие.

Обяснявам за такива като мен дето ще ядат същото дърво:

Реже се стъблото на амортисьора близо до тампона. Долната част на остатъка от стеблото, която се намира в тампона се пъха в тръба, която да опре в тампона. Горната част на остатъка от стеблото се подпира в здрава опора, тръбата пък започва да се повдига с хидравличен крик. Зора пак беше голям, въпреки че цяла нощ ги оставих да киснат във WD40. При късмет ще излязат стеблата от тампоните почти без поражения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва е като страшен филм.

 

Аз не срещнах абсолютно никакви трудности при махането на тампоните/стеблата и прочие. А и като развих горе амортисьора от "чашката" те всичко си излиза нагоре без проблеми.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва е като страшен филм.

 

Аз не срещнах абсолютно никакви трудности при махането на тампоните/стеблата и прочие. А и като развих горе амортисьора от "чашката" те всичко си излиза нагоре без проблеми.

 

Поздрави!

 

Ами при мен всичко беше в ръжда. По-скоро тази част на стъблото която е в тампона. С какво ли не мъчихме. Менгеме и водопроводен ключ-усука се стеблото. Скоба за вадене на лагери-смачка долната част на тампона.Блъскане с чук-наби се стеблото. smile048 Станах разноглед и за пореден път се псувах, че се опитвам да взема хляба на монтьорите, ама ти така лесно го обясни , че въобще не очаквах да вляза в приключение smile159

 

А, то не си бил ти... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.