Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Днес пуснах колата на ВАГ за пръв път откакто е имам. Направих настройка на дроселовата клапа, резултатът е както преди трудно пали и малко мени оборотите, но пуснах и за грешки, цялостно сканиране. Та появиха се 2 грешки в engine.

 

00561 Mixture Adaptation

14-10 Adaptation Limit (Add) Exceeded

Intermittent

16514 Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunktion in Circuit

P 0130-35-10 Intermittent

 

Значи имаше и още 2 грешки, които си ги знам и са свързани с ел. стъклата, за това за тях не пиша.

Втората грешка с ламбда сондата е ясна, май не работи, но по ме притеснява първата както е това, моля някой който знае да пише. По възможност бега4ката ако прочете това нека той да напише. Дали аз не направих нещо с адаптацията но трябва всичко да е точно, направих го по учебник. И дали колата прави проблемите от ламбда сондата.

Публикувано

смени първо сондата,защото първата грешка е че не може да си оправи смесите-а те се влияят от стойностите на сондата

 

ако не се оправи-може да е от дюзи,налягане на бензина/помпа или клапан/,или пък да взима въздух от някоя гарнитура или маркуч по интейка

мафа как е???може и в него да е проблема ..но като последен вариант...

трудно е да оправям коли от разстояние

Публикувано

Мерси за отговора, значи за ламбдата в Аутодата са дали като heated oxygen sensor, или проблеми с кабелите, по скоро ламбдата е прегряла, щото колата е карана на гас, така си е взех. А за втория проблем е всичко това което си го изброил и още един куп неща са описани.

 

Значи това за Мafa него как да го позная, той ако не работи тя колата няма да работи изобщо.

А това, че не стига достатъчно гориво от помпата или пък влиза въздух може да е вярно, щото между 2 и 3000 оборота колата е няма мощност, не всеки път разбира се. Просто като и дам рязко гас стига до към 2500 и все едно някой ми закачва нещо отзад, после връщам гаста пак давам и си е наред.

Мерси, че ми отговаряш, бих дошъл на драго сърце да е видиш, ама съм от Лом, около 500 км от теб. Лятото живот и здраве, може ако има финанси за море да дойда, че имам и братовчеди във Варна.

Публикувано

И без него може да работи, но не оптимално. Може задържането да се получава от там.

Публикувано

00561 Mixture Adaptation

14-10 Adaptation Limit (Add) Exceeded

Intermittent

16514 Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunktion in Circuit

P 0130-35-10 Intermittent

 

Относно първата грешка - това е защото се кара на LPG. Ако караш само на бензин няма да я има. На предишната ми кола VW Golf3 го имах този проблем и каквото и да правех нямаше никакъв ефект. Карам ли на бензин-грешката я няма, включех ли на газ за около 100 км се получаваше. Смених и Ламбда сондата, но ефект нямаше никакъв, само дето се набутах с 160 лв. Определено това не пречеше на мотора да си работи.

Относно втората грешка-ресетни ЕКУ-то на колата, покарай на бензин, изчакай да загрее колата и виж какви стойности ти дава ламбда сондата. Това може да стане с мултицет. Трябва да дава от 0 - 1 V като стойностите се менят, като подаваш газ. В зависимост от това каква ти е ламбда сондата /дали е с един, два, три или четири кабела/ ще трябва да прочетеш на кой кабел да мериш. Ако не работи или е ленива-трябва да се смени. Хубаво е да имаш и емулатор на сондата за да лъже ЕКУ когато работи на газ.

Публикувано

Днес изчистих грешките, които съм посочил горе и колата се оправи, заработи като чисто нова. За съжаление ако е карам на газ ще се появят отново, явно че ламбдата прегрява и изпада в някъв авариен режим. Карах е на бензин и нямаше грижи върви си много добре както преди. Само да не бяха цените на бензина толкова скъпи, нямаше да имам проблеми.

Публикувано
Днес изчистих грешките, които съм посочил горе и колата се оправи...

Пак ще кажа. Изчистването на грешки НЕ ОПРАВЯ НИЩО. Просто се изчиства паметта от записаните там кодове (неизправности). Така просто подготвяте буфера за ново писане. Изчистването на грешките не изчиства даден проблем. Много дребно изключение правят кодовете със съдържание на израза "Sporadic Fault". Всъщност даже не е изключение... При "чистене" пак проблема не се оправя, просто малко по-успокоителното е, че грешката е единична (случайна), което не следва да дава повод за съмнение за истинска повреда.

Ех... Ако ремонтите ставаха само с чистене на грешките... Тогава сервизите щяха да станат излишни. Един лаптоп, чистиш и готово :lol:

Публикувано

Да бе аз знам, че е така и за това не ги чистих, но явно че нещо стана, щото се оправи, за колко време обаче, това предстои да се види.

Публикувано
явно че нещо стана

Просто си почнал да караш на бензин ;)

Публикувано
LPG
smile175
Публикувано
LPG
smile175

 

Е и на мен не ми изнася с тая газова, ма при тия цени на горивата кво да се прави. Ма все пак мисля, че от газовата идва проблема, нещо компа на колата се бърка.

  • 1 година по-късно...
Публикувано

Извинявам се, че подновявам темата на колегата Skoda_Octavia 1.8T, но реших, че е по-добре да не отварям нова, тъй като проблема е аналогичен.

 

И моя мотор е 1.8Т. Също с ГИ.

Колата е втора ръка. Какво е било положението преди не знам, но като изключим повреди по самия ГИ, цяла година и половина (около 45 000 км) никакви проблеми в мощността както на бензин, така и на газ. Повечето километри са изминати в София, колата се кара почти всеки ден, на кратки разстояния.

Сега трудно пали (автоматично на бензин), оборотите на празен ход на бензин са нестабилни, мощността на малки (1800-2000 об.) обороти е малка. Чек лампата не свети ?!?

На газ си е ОК.

 

Подучиха ме да сваля акумулатора за няколко минути, след което да карам поне 20 км само на бензин. Да, операцията имаше ефект първите 1-2 пъти но сега почти няма.

Майсторите (вкл. и в този форум) казват, че сложиш ли газ, не се надявай колата да работи добре на бензин и се примирявай със ситуацията.

Да, но тогава имам Въпрос 1: След като газта прецаква работата на мотора на бензин, защо повредата при мен се появи чак след година и половина и то при такъв голям пробег, а не се появи още при предишния собственик?

 

Въпрос 2: От къде идва основния проблем и има ли трайно решение, при което газта да не прецаква работата на мотора на бензин?

 

Ще съм благодарен на всички отзиви.

Публикувано

Първо виж някъде я закачи на диагностика да видиш какво записва пък ще помислим да видим какво и е.

Публикувано

Аз на моята О1 и сложих ГИ миналия ноември.Работеше безупречно до май месец.При мен обаче проблема е друг-на свободна почва да си бъзика оборотите колата между 1000-2500(хората по кръстовищата ме гледат като невменяем smile091 ).Моя газаджия ми каза че се преебавала дроселна клапа(или квото е там :lol: )при тези мотори.Интересното е че врътнах на колата 40000 без проблеми като работата на газ беше повече от задоволителна...

Публикувано
Първо виж някъде я закачи на диагностика да видиш какво записва пък ще помислим да видим какво и е.

Мислех, че при такава повреда все някога трябва да светне лампата Check, но вече ще търся диагностика.

Някъде в югоизточните райони на София има ли нещо добро?

Или да се завлача до ЕТ, макар, че ми е далечко и с неудобно раб. време?

Публикувано

ET работят и в събота, от 8 до 18.

Публикувано

В събота се отдавам на вкусотии, като предлаганите от теб. :D

Кой по това време ще ти се занимава с ЕТ?

 

smile159

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.