Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Кой къде зарежда?


esto

Recommended Posts

Аз вчера заредих на ЕКО - Diesel Plus. Честно казано, минах към 50-тина км вече... Може да си внушавам, но усещам някои разлики - колата не трака толкова силно, както с ОМВ нафтата и не върви толкова нервна... Превключването на предавките става по-плавно, т.е. не се усеща едно такова забиване на муцуната, докато вдигне оборотите за следващата предавка(подавам си междинна газ, лекичко, че да не се усеща - 100-тина оборота). Пример с ОМВ нафтата, развъртам двигателя до 2 000 оборота от втора на трета и като превключвам има един пик, който леко се усеща, забива предницата и тогава вдига оборотите... Това ми е направило впечатление за сега - по-плавно е, не се усеща превключването (условията на теста са едни и същи - незагряла кола, 2-3км минати и т.н.). Сутринта като я палих запали по-лесно. Не се тресе и при гасене, както с ОМВ нафтата и се държи по-разлино като вървеж (малко по-слаба е на пътя и по-тромавка, но поне върви, не е като с лукойлската нафта, да я кашля, или като на ОМВ евтината нафта - да не върви като й подам газ).

 

Общо взето - не е толкова динамична, но пък върви.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 125
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • C2H5OH

    12

  • evin

    7

  • coverdale

    5

  • shaft

    5

Най-много писали в темата

Аз и преди съм писал, но наливам лукойлска нафта само от една станция и само от една колонка и качеството и е константно добро от 3 години насам и е на нивото на Ромпетрол, само дето ползвам и 5-7 стотинки отстъпка на литър. Става дума за станцията преди Люлинския тунел посока центъра, 7 или 8 колонка.

 

Останалите лукойли продават общо взето боза. Не знам какъв е "проблемът" конкретно на тази станция, че продава добро гориво от години :-k

 

И аз я пробвах тази нафта и в интерес на истината, не правя разлика

 

между нея и омв алпин.

 

Колата ми харчи градско с омв алпин 6.4-6.6/100 а с тази нафта ми даде 6.5/100 и ще продължа да

 

тествам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То гледайте вървежа, а не харча. Моите наблюдения са, че с по-вървежните нафти и кракът става тежък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това писах по-горе , че не правя разлика с омв-алпина, в смисъл

 

вървене и разход.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за бензиностанцията на Лукойл преди Люлинския тунел, посока към центъра и аз го потвърждавам. Винаги, когато мога си зареждам газ и бензин от там. Колата върви най-добре и разходът е най-малък. Не знам на какво се дължи, но е факт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз минах 320км с нафтата на ЕКО. За момента потвърждавам няколко неща:

1. С тази нафта колата има голяма инерция на скорост, няма го спъването при отпускане на газта, а си продължава със същата скорост, като процента на убиване на скоростта е към 10%. С омв нафтата колата спираше по инерция на пета към 60% - явно трудно се възпламеняваше ли, знам ли я и аз... По-нервна беше колата, но само с подадена газ и имаше много вървеж.

2. С Еко нафтата, колата дърпа/ускорява добре, по-трудно й е в ниските обороти, т.е. трябва да я карам над 1500 оборота задължително, защото иначе почва да тресе леко и е неприятно на по-висока предавка, каквото липсваше при ОМВ нафтата.

3. Трудно й е да мине 170км/ч :) Да не кажа, че не успях да я накарам да ги мине, а педала беше до ламарината. Т.е. във високите я няма също.

 

Извод: Разхода определено ми харесва, привидно по табло е към 12-13 литра за тези 320км градско и околовръстен път + теста на правия участък (за максималната скорост). Вървеж-харч за град и извънградско е супер и ми допада много. Като се има предвид, че не вдигам повече от 120-130км/ч никъде, лично на мен тази нафта ми харесва и сменям ОМВ-то трайно :) Някой път ще пробвам и Ромпетрол, но трябва да видя някоя близка, че не искам да карам 20-30км, за да заредя само...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отзиви от Еко нафта:

 

Шум - добър, на висока скорост не се чува двигателя;

"Вървеж" - лош, спънат кон тип български футболист - плаща му се, ама няма въздух...

Разход - по-добре от Лукойл, но не много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за бензиностанцията на Лукойл преди Люлинския тунел, посока към центъра и аз го потвърждавам. Винаги, когато мога си зареждам газ и бензин от там. Колата върви най-добре и разходът е най-малък. Не знам на какво се дължи, но е факт.

То и аз съм най-доволен от 96 - бензина и Блу Форс газта на Петрол и да не чуя за Лукойл и Шел, но...... То за това има толкова хиляди бензиностанции. Защото всеки от вас е заредил веднъж някъде, където колата му е тръгнала малко по-добре. Това е достатъчна причина сам да се вкараш у Матрицата и да решиш, че няма по-добро гориво от това на твоята си бензиностанция. А реалността е мааалко по-различна. Както Петрол зарежда от Лукойл - Бургас и от OMV - Илиянци, така и OMV зареждат А98 от ПБ Нафтекс в Благоевград и А95 от ПБ Нафтекс в Плевен. После се слагат съответните добавки и А 95 става Carerra 95 или Екстра Форс 96, а А 98 става Kinitron 100 или Carerra 100. Нещата са много прости. Бензиностанциите може (и са) ЕТ или ЕООД, но щом са под шапката на OMV, Shell, Лукойл, ЕКО и т.н. горивата се получават от съответната марка, със съответния превозвач - Скорпион Шипинг, Биомет, Клачка, Еастра, Топливо, Топливо Газ, Петрол Транс Експрес, Петрол Газ, Вито Газ и т.н. Така че разлика м/у Лукойла педи тунела, на К. Величков или на Околовръстното е утопия. По-скоро всеки си вярва и се самоубеждава, че едикъде си горивата са най-добри. Аз примерно откровено заявявам, че газ на Шел, на ЕКО и на Лукойл няма да сипя НИКОГА. Както и бензин на ЕКО. Но това е мое мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора разберете едно нещо (казва ви го бензинджията). Всяка една верига бензиностанции си има собствени добавки, които влага в горивата. На Петрол се слагат при разтоварване на горивото - Екстра Форс в бензин А95, за да стане А96. Про Форс в дизела и Блу Форс в газта с една помпа. На всички други вериги добавките са сложени в цистерните. После цистерните се запечатват и това се отразява на маршрутния лист. От там GPS ги следи навсякъде. Към този GPS са свързани и бутоните на капака и на люковете на клетките отгоре. Спирането на камиона е съпътствано от обаждане на шофьора в централата. И тогава най-вече се следи тази цистерна. Съответно при нас след като се преточи горивото се въвежда количеството в системата. 10 л разлика да има и се почват въпросите. За това кражбите са свалени до възможния минимум. Максималното количество, за което съм чувал откраднато към този момент е около 120 л от 32000 л цистерна.

На самата бензиностанция - колонките се проверяват от вътрешната метрология (поне при нас на Петрол) най-малко 2 пъти в месеца за за разлика в количества (преточват по 20 - 30 л) и за качество на горивата (точат по 1 л от всичко). Освен това самите колонки имат защитна система при влизане на вода и изключват.

В заключение - каквито и добавки да слагат в горивата, самото гориво кат си е калпаво нито ше върви, нито ше спре да пуши или да кюфка а разхода ше е голям. Нормално е Лукойл за собствените си бензиностанции да кара по-добро гориво от това, което се продава на конкуренцията - Шел, Петрол, ЕКО. Друга тема е, че поне Петрол цяла зима продаваше лятна нафта. А сигурно не само Петрол.

 

Колега, не го приемай като заяждане, но си карам достатъчно личния автомобил и съм тествал доста бензиностанции преди да си направя извода и да напиша горното. Особено се усеща по вместимостта на газовата бутилка - винаги е една и съща и отговаря напълно на коефициента на запълване 0.8 * 40 л = 32 л., а и разходът на дълъг път е еднакъв. При зареждане от други бензиностанции се получава напълване до 35-38 литра и съответно увеличен разход. Може би злоупотребите от служители точно на тази бензиностанция са сведени до минимум, а и тя сигурно си е собственост на Лукойл - не е франчайзингова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам автомобили от 18 години и съм пробвал почти всяка станция в София и повечето в България. Досега съм навъртял сумарно към 300 000 км из страната. Мисля, че добре се ориентирам кое гориво става и кое не. Че не съм в Матрицата, е повече от ясно :)

 

Смешно е да се твърди, че цяла верига продава само добри или само лоши горива. Всичко е до станция. Какви игри се играят - не знам, защото не съм в бранша. От Петрол съм наливал невероятни тиняци, но това е обяснимо предвид възрастта на повечето им станции и гадостите, които са се насъбрали в резервоарите им. На новите станции на Петрол горивата са ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей да не реши някой, че правя реклама на Петрол. Няма такова нещо. От последните 3 - 4 доставки дизелът смърди на градска канализация в голямата жега. Отврат. Не се препоръчва зареждане от хора със слаби стомаси. Наистина вонята е невъобразима.

Но! Твърдението, че от станция до станция има разлика в горивата, особено на обекти от една верига и различни от старите бензиностанции Петрол, не го приемам. Причинате е, че обекти от една верига, в един град получават горива от едно и също място. Даже тези, които са близо една до друга, заради оптимизацията на транспорта ги зарежда една цистерна. Пример за близки обекти Лукойл - 1. преди люлинския тунел, 2. с/у пощата в Люлин (до Била), 3. кръстовището К. Величков и Царица Йоанна (2 км след тунела), 4. кръстовището К. Величков и бул. Горнобански (1 км от тази на Царица Йоанна). Всичките тези 4 бензиностанции със сигурност получават гориво с една цистерна (в крайна сметка обиколката м/у 4-те е не повече от 15 - 16 км). Същото важи и за обектите на OMV и Шел.

Следващия път пробвай зареждане на същото гориво, само че не преди тунела, ами 3 км по-назад, до Билата. Не вярвам да откриеш разлика. И двата обекта на Лукойл са нови, с нови подземни резервоари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. Причинате е, че обекти от една верига, в един град получават горива от едно и също място.

Ама не ги получават по едно и също време и сигурно има разлика в качеството между отделните партиди :-k , така че май е въпрос на късмет... :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следващия път пробвай зареждане на същото гориво, само че не преди тунела, ами 3 км по-назад, до Билата. Не вярвам да откриеш разлика. И двата обекта на Лукойл са нови, с нови подземни резервоари.

 

Точно на Лукойла до Билла нафтата е пълна *икня :D

На Лукойла до Метро Божурище нафтата е същата стока.

На Лукойла на Орион до МакДоналдс нафтата е същата стока.

На Лукойла на К. Величков и Възкресение нафтата е същата стока.

Когато откриха Лукойла в Младост 4 със светещата табела на цените (срещу бившия магазин на Лада, сега май Дачия) нафтата беше прекрасна първите 5-6 зареждания, после стана същата гняс. Проблемът не е в зареждането според мен, а какво се отаява в резервоарите на станцията, защото помпите смучат отдолу. Там се събират всички био-боклуци, вода от конденз и нарочно налята и всякакви други изненадки от "добросъвестни" шофьори на цистерни и служители. Това е моето обяснение на "феномена".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Точно на Лукойла до Билла нафтата е пълна *икня :D

...

 

Странно, Мица е минала сигурно 100к с тая нафта пък оплаквания няма :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен нафтата на Лукойл е спъната и смърди гадно. Това са и проблемите. Но поне няма вода в нея като нафтата на Еко и не мръзне и не задръства филтъра с парафин като нафтата на Shell.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мноо задълбахме темата. Стефане не е така, както казваш. evin няма да споря. На Лукойл не зареждам от години и нямам представа как е. Знам как е на Петрол и на OMV, щото е срещу нас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

главно на Ромпетрол, заради съотношението цена/качество.

Интересното при мен е, че бях започнал да зареждам на Еко - от скъпата нафта. След около 2 резервоара колата почна да тресе пуши и забива особено на ускорение. След като се върнах на Ромпетрол се оправи.

Когато имам пари а нямам време наливам и от скъпото ОМВ, но го правя рядко че ми идва нанагорно на бюджета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за газ:

ЕКО разхода е около 10-11л/100км

Петрол разхода е около 8,5л/100км, а също така колата върви по добре или си внушавам заради рекламата незнам. Но за разхода няма грешка и внушения!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Егати сега още повече се обърках. Прочетох в една тема в OFF-road, че Премиума става на Алпин. ](*,) кое е вярното, ако може някой да ме светне smile150 , не с бухалка по китарата де.

 

През зимата, хубавия дизел на ОМВ се казва -Алпин,а през лятото-Премиум.Това е! :smt030

 

Аз зареждам само от ОМВ. И още само Алпин сипвам. От кога да мина на Премиум?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

... От кога да мина на Премиум?

 

Обикновено това става, когато сменят името на табелките.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.