Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За цената на петрола и горивата!


Recommended Posts

Малко мисли, незнам колко са правилни, нека всеки прецени за себе си

 

Ноември 2006г. цена за литър дизел 1.62лв

Акциз 430лв за тон.

1 $ = 1.53 лв

Барел петрол 58$

 

Ноември 2008г. цена за литър дизел 2.05лв

Акциз 600лв за тон

1 $ = 1.55лв

Барел петрол 58$

 

По мои скромни сметки дизелът е НЕоправдано по скъп със 17.3% или 0.23лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 764
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • VALDO

    85

  • Цецо75

    63

  • PRR

    43

  • C2H5OH

    34

Най-много писали в темата

Това което не си включил е цената на тока. Допълнена сметката излиза:

 

Ноември 2006г. цена за литър дизел 1.62лв

Акциз 430лв за тон.

1 $ = 1.53 лв

Барел петрол 58$

Ток: 14.6ст/kw

 

Ноември 2008г. цена за литър дизел 2.05лв

Акциз 600лв за тон

1 $ = 1.55лв

Барел петрол 58$

Ток: 17.7648ст/kw

 

Което отчасти обяснява покачването... но не изцяло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво толкова се чудите :roll: .

За две години - 17% поскъпване... вижте останалите стоки и услуги колко са поскъпнали и сами си преценете.

Инфлацията за последните две години сигурно е повече.

За мен 17% са добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената на петрола приближи прага от 50 долара за барел на борсата в Лондон и достигна до 50,60 долара. Това е най-ниското й ниво от три години и половина насам.

 

Към 5,30 ч по Гринуич (7,30 ч българско време) цената на петрола сорт Брент с доставка за декември достигна 50,60 долара, най-ниското ниво от май 2005 г. По-късно тя се увеличи до 52,11 долара.

 

Пазарът реагира на намаляването на прогнозите на МАЕ за търсенето в световен план за 2008 и 2009 г. Сривът на цената на черното злато може да накара Организацията на страните-износителки на петрол (ОПЕК) отново да намали предлагането.

 

На заседанието си от 24 октомври във Виена картелът вече реши да намали предлагането с 1,5 милиона барела на ден.

 

 

http://world.actualno.com/news_197816.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момци, гледам извадили сте калкулаторите и пишете... Аз само искам да кажа относно цената на петрола и съответно на крайния продукт... По щатските земи цената стигна 1.79$/галон - аз такава цена не знам да е имало от поне 5 години. Дизела е 2.49$/галон... Преди месец - сипвах за 3.69$ бензинче, а нафтата - 4.95$ Който иска да смета - аз съм доволен от тая разлика за месец...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно:

 

http://eagleeye.blog.bg/viewpost.php?id=253958

 

12.11 14:00 - Манипулациите на Goldman Sachs с цената на петрола

 

Едва ли можем да изброим всички случаи, в които бившата инвестиционна банка е подвеждала инвеститорите по света с лекомислените си анализи, пък и едва ли има смисъл от това. Достатъчно е да отбележим дори само два фрапантни примера. Единият е свързан с водещото участие на Goldman Sachs в раздуването на балона със секюритизирането на високорискови ипотеки и препродаването им на различни видове инвеститори по целия свят, което в крайна сметка доведе до днешната безпрецедентна финансова криза. Другият пример е раздуването на балона с петрола, на който ще спра вниманието си тук.

 

 

 

Ролята на Goldman Sachs за изстрелването на цената на суровия петрол до близо 150 долара за барел в началото на юли тази година е доста добре документирана. Goldman Sachs беше най-активната инвестиционна банка при търговията с финансови инструменти, базирани на енергийни активи, поради което анализите и прогнозите на нейните анализатори имаха особена тежест за инвеститорите.

 

 

 

Всичко започва през лятото на 2004 г., когато водещият петролен анализатор на Goldman Sachs, Арджун Мурти (Arjun Murti) създава теорията си за свръх поскъпването на петрола (на англ. super spike theory). Според тази теория светът ще бъде подложен на дълъг период на петролни шокове от страна на предлагането, което няма да може да задоволи непрекъснато увеличаващото се търсене на суровината. Със старта на войната в Ирак през март 2003 г., цената на петрола трайно се установява на нивата около 30 долара за барел, след като дълги години преди това се е търгувала в диапазона 15-25 долара. Година по-късно черното злато вече се търгува на 40 долара за барел и започва поредица от рекорди. Наред с геополитическите фактори Мурти посочва липсата на достатъчен производствен капацитет в системата, както и намаляващите добиви в страни извън ОПЕК, като Великобритания, Норвегия и Мексико. Разбира се тези доводи винаги почиват на определени факти, но въпросът е до колко значими са те и каква е общата картина от всички значими фактори?

 

 

 

Мурти на няколко пъти шокира пазарите с дръзките си прогнози за цената на петрола, които надминават значително и най-смелите прогнози на другите анализатори. Така например през март 2005 г. той стряска пазарите с прогноза за 105 долара за барел, когато фючърсите са се търгували на около 55 долара за барел. Това поражда гнева на някои инвеститори, които са изразили съмненията си дали трейдърите на банката не са се възползвали от подобни прогнози. Ханк Полсън, тогава главен изпълнителен директор на банката и настоящ финансов министър на САЩ, защитава трейдърите си, като заявява, че те не са имали предварителна информация за прогнозите и също били изненадани. Можем ли да му вярваме?!

 

 

 

Прогнозите на Мурти не само започват да влияят силно на пазарната цена на петрола, но и бързо навлизат в икономическите и корпоративни прогнози на Goldman Sachs, влияейки по този начин и върху анализите и оценките на акциите на компании като Ford и Procter & Gamble. Неговите анализи вече се разпространяват до широк кръг инвеститори. Ето какво казва Науман Баракат, вицепрезидент на Macquarie Futures USA:

 

 

 

Дори и да не се съгласите с вижданията им [на анализаторите на Goldman Sachs – бел. авт.], проблемът е, че Goldman се ползва с изключително голямо доверие. Има много трейдъри, които биха купували само въз основа на техните доклади.

 

 

 

Разбира се Goldman Sachs не е единствената банка, която прогнозира силно повишаване на цените на петрола. С първите по-значителни покачвания на петролните фючърси петролните анализатори бързо придобиват звездна слава. По този повод Кевин Нориш, стоков анализатор в Barclays Capital, казва:

 

 

 

Стана модно да се пише по тази тема. И за да привлекат вниманието на хората, анализаторите започнаха да подхвърлят какви ли не числа.

 

 

 

Манията с прогнозите за цените на петрола бързо обхваща пазарите. Но в същото време не липсват и песимисти, които отдават поскъпването на петрола на влиянието на спекулантите, които, ако се оттеглят от пазара, биха породили истински срив. Но както обикновено, когато пазарите са във вихъра на бичия си тренд, подобни мнения биват пренебрегвани с лека ръка, за съжаление.

 

 

 

Какво обаче показват данните за търсенето и предлагането на петрол. Според данните на Международната енергийна агенция, търсенето и предлагането нарастват плавно с по около 1.5% през периода 1991 г. – 2006 г., като предлагането през годините в края на периода изпреварва търсенето. През 2007 г. тази тенденция се обръща и търсенето видимо изпреварва предлагането, като през три от четирите тримесечия на годината се забелязва доминиране на търсенето.

 

 

 

През първите две тримесечия на 2008 г. обаче предлагането рязко се увеличава, силно доминирайки над търсенето, особено през второто тримесечие. Междувременно търсенето в Северна Америка и в повечето страни членки на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие, които са най-големите консуматори на петрол, отчита чувствителен спад още през първото тримесечие на годишна база. Спадът е още по-драматичен през второто тримесечие и особено в САЩ. Според статистиката страните от ОПЕК драстично увеличават доставките на петрол още през първото тримесечие, като по този начин съвкупното предлагане значително се увеличава и вече видимо надвишава търсенето. Защо тогава цената на петрола се изстреля с близо 50% за тази половин година?!

 

 

 

В същото време Мурти и колегите му продължават с бомбастичните си прогнози. През март 2008 г. той пише в доклада си, че цени от 200 долара не са далечно бъдеще. Разбира се такива стряскащи прогнози винаги се поднасят и с дежурните уговорки, които обаче могат да се отнесат за всеки друг период и които губят своята тежест, когато на преден план се изтъкват шокиращите цифри. Всички, които следяха внимателно пазара през този период, вероятно усетиха психозата, която се създаваше около цената на петрола. В условията на зараждащата се несигурност на финансовите пазари, особено след фалита на Bear Stearns, не беше нужно да се привеждат строго научни доводи и доказателства в подкрепа на прогнози, които само с едно число лесно можеха да хвърлят пазара в истерия, както и стана. Разбира се тук трябва да добавим и щипка спорадични урагани, геополитически искри (които не са новост за пазарите), както и спадът на долара, и воала – гювечът е готов!

 

 

 

Това, което ясно си личи дори и при развитите пазари, е, че когато напрежението като цяло е високо и се струпат няколко негативни фактори, влияещи върху търсенето и предлагането, идва един момент, в който пазарите престават да бъдат рационални и започват да се поддават изключително лесно не психологически атаки, подкрепени с едностранни факти, които създават изкривена представа са реалната ситуация. В такава обстановка ролята и влиянието на трейдърите не просто се увеличава, а се умножава. За петролните трейдъри не беше никак трудно да поведат хорото на безумието, да качат на борда множеството спекуланти и така да тласнат редица изнервени и подплашени инвеститори, вкл. институционални (между които и пенсионни фондове!), и компании да купуват на все по-високи цени, още повече, когато и натрупаните загуби започнат да натежават.

 

 

 

За разлика от много други суровини обаче петролът има ключово значение за съвременните икономики. Петролът има пряко влияние върху инфлацията през редица основни канали – с цените на всички основни видове транспорт (всички вероятно си спомняме спонтанните протести на редица транспортни фирми с ТИР-ове, задръстващи километри магистрали по целия свят), които влияят силно на цените на повечето потребителски стоки, особено хранителните; с цените на алтернативните горива, които поскъпнаха със сходни темпове; с цените на петролните деривати, които участват в състава на множество продукти и изделия (като например пластмасата, която е широко навлязла във всеки дом и офис) и т.н.

 

 

 

Интересно защо инвеститорите масово пренебрегнаха рисковете от рецесия, най-малкото в развитите държави, признаците за които бяха много? Самото изтрелване на петрола (близо четири пъти за четири години и с 50% за половин година) е достатъчно да срине и без това силно разклатените водещи икономики по света. Липсата на рационално мислене в момент на психоза може да струва прекалено скъпо и дори да доведе до банкрут.

 

 

 

Интересни са и множеството прилики и съвпадения на петролния балон с балона на пазара на имоти и кредитния балон. И трите започнаха някъде през 2004 г. И трите бяха по-големи от всякога. И трите бяха водени от невероятна психоза. И трите се разпростряха из целия свят. И трите доведоха до катастрофални последствия за глобалната икономика. И в трите основни играчи бяха инвестиционните банки. И в трите някъде в челните редици беше Goldman Sachs!...

 

 

 

В началото на септември, когато петролът загуби близо 40 долара от върха си през юли, Мурти и компания продължават с бичите си прогнози за нови рекордни стойности до края на 2008 г. Този път Китай щял да възстановява запасите си след Олимпийските игри и това щяло да изстреля цената отново, така че „моментният“ спад бил добра възможност за отваряне на дълги позиции! В средата на септември, когато петролът се срина под 100 долара, същите анализатори отново тръбяха, че предлагането е твърде ограничено, че производствените капацитети не са достатъчни и т.н. Странно защо са упорствали толкова много, когато всички спекуланти вече са напуснали сцената?! Може би защото трейдърите на Goldman Sachs не са успели да затворят всичките си позиции?! Това просто плаче за разследване от ФБР. Но надали ще се стигне дотам, още повече когато днес финансов министър на САЩ е бившият шеф на Goldman Sachs!

 

 

 

В средата на октомври банката „капитулира“: анализаторите признават, че са подценили рисковете от глобалната финансова криза и влиянието й върху глобалната икономика и търсенето на суровини. Новата прогноза е... 50 долара за барел през декември! (Дали отново не са оптимисти?!) Интересното е, че авторите на този доклад вече са други. Дали предишните не са влезли в списъка за 10% съкращение на персонала?!

 

 

ПП. Към датата на този постинг цената на петрола е вече 60 долара за барел (60% под върха си) и стремително пада към нивата на дългосрочния си тренд. Няма ги инвестиционните банки. Няма ги и анализаторите, които предричаха новите висини. Партито свърши. Спукаха се и трите балона. Вредата вече е нанесена. Сега всички ще трябва да платим цената. А виновните ще бъдат спасени. Защото те са прекалено важни за икономиката!

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодарим за анализа

а сега на шега или не да сподела че :

нафтата на черно падна до 1,50 smile152 smile153

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

”Лукойл” обясни защо поскъпва дизелът

14 ноември 2008 / News.dir.bg

Основната причина за по-високата крайна цена на дизеловото гориво е предприетото изпреварващо покачване на акцизите - от 1 януари 2007 г. двойно над предвидения график, и отново от 1 януари 2008 г.

Това пише в съобщение на пресцентъра на "Лукойл България", предаде БТА. Въпреки че размерът на печалбата по принцип представлява търговска тайна на всяка компания, все пак бихме желали да подчертаем, че в момента чистата печалба на литър дизелово гориво е максимално свита и резервът за по-нататъшното й свиване е нулев, пише в съобщението на "Лукойл България".

В сравнение с ноември 2006 г., когато цената на суровия петрол е била приблизително същата, както в момента, някои от компонентите, формиращи цената на горивата и по-специално на дизеловото гориво в България, са се изменили, пишат от компанията. По данни на НСИ, инфлацията спрямо ноември 2006 г., влияеща върху производствените и дистрибуторски разходи, е 23%, пише в съобщението.

Докато през ноември 2006 година акцизът е бил 430 лв. върху 1000 литра дизелово гориво, то през ноември тази година той вече е 600 литра или 40% по-висок. Преди две години цената на дизеловото гориво на едро без данъци и акцизи е била 825 лв. за 1000 литра, а сега е 979 лв./1000 литра. Крайната цена на дизела през ноември 2006 година с включени ДДС и акцизи е била 1506 лв./1000 л, а сега е 1894,80 лв./1000 л или 26% поскъпване. Цената на дребно на дизела скача за две години от 1,62 лв. за литър на 2,05 лв. за литър.

Сравнението на производствените цени и цените на дребно показва, че "Лукойл Нефтохим Бургас" като производител и "Лукойл - България" като дистрибутор са направили всичко необходимо, за да компенсират влиянието на фактора "Данъци и акцизи", който формира почти половината от крайната цена на дизела, и да поддържат изгодни за потребителя крайни цени, и то за сметка на търговската си печалба, съобщават от "Лукойл България".

В момента България е с най-ниската цена на дизеловото гориво в Европейския съюз, както посочват и официалните данни на Европейската комисия, които могат да се видят на уеб-адрес http://energy.eu/#prices.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената на американския петрол се понижи под 56 долара в днешната азиатска търговия. Случи се след новината за навлизането на Япония в рецесия, която засили опасенията на инвеститорите от глобално забавяне на икономиката. Това можело да доведе до спад в търсенето на суровината, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

 

Американският лек суров петрол с доставка през декември днес поевтиня с 1,29 долара до 55,75 долара за барел в азиатската електронна сесия на Нюйоркската търговска борса.

В петък цената на същия контракт се понижи с 1,20 долара до 57,04 долара за барел. В Лондон цената на сорта Брент с доставка през януари се понижи с 89 цента до 53,35 долара за барел.

 

http://www.standartnews.com/news/detail ... B4-%24-56-

 

A пък ето за това ви говорих преди време : http://www.standartnews.com/news/details/id/15938/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сипах за 1.85лв/литъра , точно толкова, за колкото сипах преди година и три месеца когато взех фабияната.

от тогава до днес ме делят някакви си 27700 километра.

Значи можело мечтите да се превръщат в реалност

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Момчета, преди 2 дена получих първата информация за автосалона в Женева. През 2009 г. цялата 3-та зала, която повярвайте си е доста сериозна площ, ще бъде заета от електромобили.....Дали това не е поводът да слиза цената на петрола? Почти няма уважаваща себе си автомобилна фирма, която да не прави разработки/някои от които са наистина супер!!!/ за задвижване с електричество!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От доста време ги дъвчат тези електромобили и нищо съществено не се направи по тях!Дано най-накрая се активизират и започнат масово производство на достъпни градски автомобили(като за начало)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...През 2009 г. цялата 3-та зала, която повярвайте си е доста сериозна площ, ще бъде заета от електромобили.....

 

Най-сетне една добра вест по темата! А в електричеството е бъдещето!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В последните няколко години развитието на този тип автомобили е изключително бурно. В Париж т.г. също се появиха интересни неща, някои от които изглеждат съвсем-съвсем истински! Ето нещо интересно:

http://news.scorosttv.com/67440.html

http://news.scorosttv.com/67348.html

http://news.scorosttv.com/66341.html

http://news.scorosttv.com/66332.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да излизат някви моделчета,но кое е серийно?Или е модно електричеството и всеки гледа на такива модели да прави прототипи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Електромобилите все още имат сериозен проблем със съхранението на енергията. Все пак за да се придвижва един малък автомобил на всеки час си иска около 20-30 kW/h енергия. Вярно техниката много се усъвършенства от момента когато преди (може и да греша) 10 години, фиат чинкуеченто беше първият автомобил с щепсел серийно. Даже преди 6 години го видях за първи път в София. Едно че беше със 20-30% по-скъп от класическата бензинарка, и имаше показатели максимална скорост 80 km/h автономност 70 километра, като на 70 ти-я километър спира и с остатъчния ток в акумулаторите след принудителна едночасова "почивка" можеш да изминеш още към 20 километра. Типичен градски автомобил, поне няма смисъл да му лепиш винетка :D

Сега нещата значително се подобриха, изобретени бяха по-сериозни акумулатори (тогава литиево-йонната технология не беше придобила масовост), чета по различни сайтове за автономност от около 250-300 че и нагоре километра с едно зареждане. Но като се сетя как спонтанно ми се налага да отида до София (целият маршрут поне 850 км с маневрите из София) или до Варна например, тази концепция определено не ми върши работа.

Но мисля че обществото ще трябва да направи прехода през хибридните двигатели, не може просто ей така да захвърлим петрола.

Все още не сме толкова забогатели (поне Аз), че да имам един автомобил само за града и един за дълги пътувания. А като гледам как ми се налага да свивам разходите във фирмата ми, за да изкарам кризата възможно най-гладко, скоро няма да се разделя с Фабийката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От доста време ги дъвчат тези електромобили и нищо съществено не се направи по тях!Дано най-накрая се активизират и започнат масово производство на достъпни градски автомобили(като за начало)!

 

http://zamunda.net/details.php?id=63799&rated=1

 

 

Ел. коли има. Има и хора обаче, които не ги искат ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От доста време ги дъвчат тези електромобили и нищо съществено не се направи по тях!Дано най-накрая се активизират и започнат масово производство на достъпни градски автомобили(като за начало)!

 

 

Ел. коли има. Има и хора обаче, които не ги искат ;)

Къде са?Покажи ми един автосалон, от където мога да я видя тая електрокарка и да си я купя!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде са?Покажи ми един автосалон, от където мога да я видя тая електрокарка и да си я купя!

 

 

В една друга тема спориш със съфорумците за начина ти на шофиране. Видях, че с теб не може да се се води нормален разговор, ако не мислим по един и същ начин. Мисля няма смисъл да ти обяснявам. Приятен ден и успех в бизнеса smile145

 

 

И все пак да ти отговоря от части на въпроса. Малък хинт - рекламата на мастеркард. Или иначе казано има неща, които не можеш да купиш с пари. Ако си мислиш, че твоите 1 000 000лв. са пари (примерно) ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я ме осветли по въпроса,че нещо не схванах за какво говориш?Може и на лични да не разводняваме темата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Електромобилите все още имат сериозен проблем със съхранението на енергията. Все пак за да се придвижва един малък автомобил на всеки час си иска около 20-30 kW/h енергия. Вярно техниката много се усъвършенства от момента когато преди (може и да греша) 10 години, фиат чинкуеченто беше първият автомобил с щепсел серийно. Даже преди 6 години го видях за първи път в София. Едно че беше със 20-30% по-скъп от класическата бензинарка, и имаше показатели максимална скорост 80 km/h автономност 70 километра, като на 70 ти-я километър спира и с остатъчния ток в акумулаторите след принудителна едночасова "почивка" можеш да изминеш още към 20 километра. Типичен градски автомобил, поне няма смисъл да му лепиш винетка :D

Сега нещата значително се подобриха, изобретени бяха по-сериозни акумулатори (тогава литиево-йонната технология не беше придобила масовост), чета по различни сайтове за автономност от около 250-300 че и нагоре километра с едно зареждане. Но като се сетя как спонтанно ми се налага да отида до София (целият маршрут поне 850 км с маневрите из София) или до Варна например, тази концепция определено не ми върши работа.

Но мисля че обществото ще трябва да направи прехода през хибридните двигатели, не може просто ей така да захвърлим петрола.

Все още не сме толкова забогатели (поне Аз), че да имам един автомобил само за града и един за дълги пътувания. А като гледам как ми се налага да свивам разходите във фирмата ми, за да изкарам кризата възможно най-гладко, скоро няма да се разделя с Фабийката.

 

Ами аз за това дадох линковете..... :D

http://news.scorosttv.com/67348.html Виж тук и ще разбереш, че от ония тежките и огромни акумулатори вече няма и помен....Вярно е, че с магическа пръчка нищо не става, но преходи от 200-450 км с едно зареждане вече е нещо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда, на хората ще им е интересно. Във въпросния линк, който явно не си отворил. Става въпрос за един щат в хАмерика, където колите замърсяват прекалено мого и накрая на управляващите им писва и казват, до 2000 година искаме колкото се може повече електрически коли. Резултатът - GM произвеждат спортен електрически автомобил, който се движи със скорост достатъчна за глоба на магистрала. Пробегът не е малък. Почват да печелят пари и тойтота също се намесва. До 1997ма година на пазара има GM EV1 (Electric Viechle 1) & Toyota RAV4 EV, пускат се и други модели. Проблемът е ясен. Нито GM, нито арабите печелят от този автомобил (колко ти беше смяна на маслото в ЕТ? - на електрическа кола не правиш такова нещо). Под натиска на арабите и други много фактори познай каква е съдбата на електрическата кола. Във филма ясно е обяснено. Проблема изобщо не е в батериите. Дори и в 1997-ма е имало хубави батерии. Към днешна дата също можеш да си купиш електрически автомобил, въпроса е, че ще е афтърмаркет. Което не става с пари приятельо става с повече пари :( А петролните магнати ... Виж какво правят със Ман. Сити ;) Сам си прави изводите какво биха направили за петрола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, електроенергията все ще намерим къде да я съхраняваме.

Само не знам откъде ще я вземем ;) . Направете си съвсем проста сметка!

Не включвайте в нея обаче петрола, газта, въглищата и другите подобни енергийни източници, че сметката идва леко крива ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, наистина е важен и произходът на ел енергията, няма смисъл цялото градско движение да е електрическо ако тази енергия се произвежда от един голям ТЕЦ, който бълва сажди на края на града.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.