Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За цената на петрола и горивата!


Recommended Posts

Мисля,че е крайно време да се направи нещо,особено след като изчетох на 1 дъх темата от другия форум.Все пак ние плащаме,и ние трябва да контролираме положението.То може и 3 лева да направят бензина,нищо че реално струва 1,50 примерно.Но докато ние си плащаме като попове,ще ни дерат кожите на лягане и на ставане.Аз лично от утре почвам да зареждам на Шел,иначе досега зареждах на Лукойл,че имам служебна карта за гориво.Не знам вие какво мислите,но наистина тия цени са доста нереални!!! :evil:

 

Еми аз от юли месец редовно ги псувам Лукойла по техните имейли, сега ще им изпратя и всички коментари от днес.бг и форума на инвестора.

Друга идея, която ми хрумна е да си направя някакви стикери и да си ги лепна- примерно: Аз бойкотирам горивата на Лукойл-Нефтохим

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 764
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • VALDO

    85

  • Цецо75

    63

  • PRR

    43

  • C2H5OH

    34

Най-много писали в темата

http://www.investor.bg/?cat=5&id=68910

 

 

 

Петрола според средиземноморският пазар, газта според .... сибирският пазар, тока според курса на йената, храната според курса на песото... Винаги се намират някакви обяснения за цените нагоре.....

 

Точно казано. Затова няма смисъл да си хабим нервите ;)

 

Въздържайте се от политически коментари.

Odin

 

2.3. Забранява се писането на постове, съдържащи:

2.3.1. Призиви към нарушение на действащото законодателство, разпалване на междуградски или междунационални конфликти. Не са допустими дискусии с явна политическа, религиозна или порнографска тематика, както и обиди по отношение на пол, раса, етнос, политически, религиозни, или сексуални възгледи. Не са допустими и обиди към притежателите на други марки автомобили и други авто клубове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за предният пост, просто не се сдържах.... :smt019

 

Отностно горивата мога смело да заявя че спекулацията е само и единствено на Балканския полуостров. Само тук се реагира със закъснение отностно понижаване на цените с месеци.

Дори в една Италия, където бензина е 92H и е 3лв и там се реагира на следващият ден. Видях разлики в цените от порядъка на 15цента за литър.

Единствено тук (на Балканският полуостров) ти наливат 65л в резервоар, който събира 45л(60л с обезвъдушаването).

 

Изводите оставам за вас!?

Аз се опитвам всячески да избягвам Лукойл и компания!

Но за съжаление и OMV и EКО зареждат от там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука май всички пропускат една "малка" подробност...

Цените за суровия петрол, които излизат в медиите винаги са за фючърсни сделки, които са с падеж някъде три/четири месеца напред във времето :!: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се провери за преди "еди си колко месеца" назад, може да се окаже, че тогава е имало "поскъпване"...

Не оправдавам разбира се ценообразуването на горивата в България, но нещата са много по-комплексни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука май всички пропускат една "малка" подробност...

Цените за суровия петрол, които излизат в медиите винаги са за фючърсни сделки, които са с падеж някъде три/четири месеца напред във времето :!: .

Не че разбирам много от петролния бизнес,но си мисля,че не може да се прави такова предвиждане на цените на нещо,което не се знае утре каква ще бъде. Някъде по-назад видях,че се казваше,че само на Балканския полуостров се надуват цените. Но дори в нашата съседка Гърция,където са им доста по-високи цените по принцип,там бензина,заедно с редица дурги стоки е поевтинял,именно защото същото се е случило с петрола.Преди пет минути точно минах покрай Лукойл-а в Младост 4 и какво да видя?!?! Бензина А95 и Дизела на една и съща цена,съответно 2,32лв. за литър.Не знам вече как да коментирам положението,но според вас,какво трябва да се направи,за да се нормализират нещата ?! :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopi ... d3357149f2

 

Това е темата от Фолксваген форума за бойкот на Лукойл.

Много колеги, смятат, че всички бензиностанции купуват бензина от Лукойл. Това не е съвсем така, на сайта на Ромпетрол пише, че горивото е произведено в Румъния, на ОМВ, че Карера 100 е внос от Австрия и т.н., а справка в сайта на Лукойл показва, че те не произвеждам 100 октаново гориво, а само 95 и 98. Аз следващия път като зареждам в Еко или в Шел ще питам дали имат някакви документи за произхода и производителя на бензина и мога ли да ги видя. Ако някой има желание и време също може да пита за това като зарежда да сравним отговорите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече има доказателство, че Лукойл лъжат яко:

http://darikfinance.bg/view_article.php?article_id=9769

 

ССБ: Нефтът в Средиземноморския регион най-евтин от януари

DarikFinance.bg, 17 септември 2008 11:54

ССБ: Нефтът в Средиземноморския регион най-евтин от януари

 

 

Антонина Белопитова, директор на Дирекция „Търговия и информация” в ССБ за цените на петрола в региона на Средиземно море

 

 

 

Г-жо Белопитова, какво сочат данните на Софийската стокова борса за движението на цената на петрола в Средиземноморския регион. Знаем, че ССБ следи котировките именно там.

 

Именно там - да. Това е един пакет от няколко вида суров петрол. Средната цена за вчерашния ден е 88.40 долара за барел, която е най-ниска от началото на 2008 г. досега.

 

Може ли да кажете как се е движел петролът в понеделник или в края на миналата седмица? Да покажем някаква тенденция.

 

Краят на миналата седмица е 11 – 12 септември. Цената на петрола тогава беше 98.70 долара за барел, по същите показатели, по които ги измерваме и днес. Т.е. това са около 10 долара за барел надолу. Това е тенденцията за последните 3 – 4 дни, които са изминали.

 

За да изчистим евентуални неясноти – има ли някакви по-съществени флуктуации нагоре, примерно за последните десетина дни? Говорим пак за цената на петрола в Средиземноморския регион.

 

Тендецията за последните десетина дни е изцяло надолу. Даже от края на месец август, ако го смятаме цената е била над 100 долара за барел и постепенно плавно започна да пада с по 4-5 долара до сегашната стойност.

 

Колко беше максималната стойност на петрола в региона?

 

Максималната беше 151 долара за барел.

 

Имате ли данни и за движението на цените на дериватите, дизел, бевзин?

 

Съжалявам нямам такава информация. Но мога да кажа за цените на едро при нас. На бензина и на дизела, примерно. Сделките се сключваха на 1900 лв. за тон без ДДС при 1950 в края на август. Говоря за бензин, а дизеловото гориво се търгува за 1933 лв. за тон.

 

Имало ли е след 11 юли, когато започна и поевтиняването на петрола някакви съществени повишения на цените на горивата на ССБ?

 

Нищо рязко не се забелязва. Естествено е да се отрази цената на петрола и върху петролните продукти, но с известно закъснение. Защото все пак днешният бензин ще бъде произведен от петрол закупен над 100 долара за барел и е нормално цените по-плавно и по-късно във времето да се понижават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При колегите от Фолксваген-форума положението не е много розово (не че тук сме цъфнали и завързали) и като гледам така още дълго ще ни е**т в гърба.Много малко са хората,които са способни да сторят нещо, за да излезем от тая мъгла,в която сме в момента! И другото нещо,което ми направи впечатление... за какъв *** са ми тия ОМВ-та Шелове и Екота,ако наистина си се снабдяват от Лукойл ?!?! :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реален бойкот би означавал всички , с цената на много неудобства , да спрат автомобилите си за известно време . Дори транспортните фирми и такситата , даже най-вече те . Блокирането на държавата е единственият начин нещо да се промени . За съжаление (или може би за радост) сме търпелив народ и трудно стигаме до крайности . Хората , които ни управляват , се плашат единствено от тежки катаклизми . А регулирането на цените на горивата все още до голяма степен зависи от държавата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам горивата на ОМВ изобщо, не само Карера 100, са си карани по Дунава от Австрия. Аз в Бг. пълня нафта само от ОМВ и Шел.
Aко искаш да ти снимам цистерните на OMV как пълнят от Лукойла!!!

ЕКО-то зарежда от Лукойл само газ!Другото е гръцко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се радвам на такава снимка, отдавна не съм минавал покрай родното НХК, та поне на снимка да си го гледам.

А сега по-сериозно. Явно карат и от двете места, щото аз мога да ти снимам на ОМВ резервоарите до Видин дето не ги пълнят от Лукойл-а и как цистерна на ОМВ зарежда там. Мога и да ти снимам един познат който има корабче по Дунава, но снимката в случая май няма да свърши работа... :D

 

Поздрави.

А иначе и аз мога да ти снимам някой гларус!

 

Всеобщо мнение е,че в Нефтозавода не се правят качествени горива.Това не е така.Въпроса е какви мъзгочи се купуват заедно с горивата и се месят с тях,че печалбата да стане по-голяма?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днеска минах и питах в един Шел за документи за произход и спецификация на горивото. :lol: То стана и майтап малко. Първо гледам, че някакъв сменя цените отвън (Лукойла снощи намали цените от 2115 лв на 2110 лв на 1000 л, т.е. с 5 ст на литър), а в Шела 95 става от 2.33 на 2.32 лв :roll: и му викам, кво става, бе Лукойла го сваля с 5 ст а вие с 1? и оня ми вика не знам, той управителя така каза. Викам си я да го видя аз тоя управител и влизам вътре и питам първо касиерката за произхода на горивото и тя отиде да го търси и след малко идва един пич 30-на годишен, доър ден, кво ви интересува и аз му казвам, та отговора беше няма документи, освен декларация за качеството. казах му, че се интересувам от съдържанието на сяра в бензина и той ми вика, то няма сяра в бензина, само в нафтата, на което му отговарям, че в сайта на Лукойл са дадени спецификациите на 95Н и 98Н и там пише, че по изискванията на БДС сярата в бензина не бива да надвишава 50 мг на литър, като минимум обаче няма. Но човека не го знаеше това, вика ми "аз не съм химик". Дотук добре, и питам откъде идва все пак бензина тайна ли е? Отговорът е: 100-октановия идва от Гърция и тук с добавки го правят Впауър рейсинг, също като по-скъпата нафта, а обикновения 95 и обикновената нафта идват от Лукойл. Впауър 95 го правят също на място с добавки. Мисля, че все пак знаеше, че 100-октанов бензин не се произмежда в България.

:)

 

Та така, смятам че все пак това е някаква информация от първа ръка, доколкото може да се вярва при условие, че няма документи.

Сега ще повторя същите питания и в ОМВ и в ЕКО.

 

 

 

 

Всеобщо мнение е,че в Нефтозавода не се правят качествени горива.Това не е така.Въпроса е какви мъзгочи се купуват заедно с горивата и се месят с тях,че печалбата да стане по-голяма?

Първо, суровината е с ниско качество, говоря за петрола, който преработват. Имаше една статия, писната тук във форума защо поскъпва дизела, нещо такова. После, погледни им спецификациите. Трето, погледни в сайта www.spritmonitor.de да видиш колко им харчат колите.

А ако си адвокат на Лукойл, игнорирай всичко писано по-горе, няма да мога да те убедя.

Иначе имаш право, че някъде по бензиностанциите допълнително го смесват с боклуци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

(Лукойла снощи намали цените от 2115 лв на 2110 лв на 1000 л, т.е. с 5 ст на литър),

Първо имаш грешка в десетичната запетая - не се получава намаление 5, а 0.5 ;) .

Цените на едро са в лв/тон, а на дребно (в бензиностанциите) са в лв/л.

Литър бензин тежи около 750 гр. 1 кг бензин има обем около 1.3 литра.

разлика 0.5ст/кг означава 0.67ст/литър :!: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ФИлия,

 

Нефтът е ресурс - той не расте, не се жъне. Общо взето е два типа - лек и тежък. Обясни ми, как така руския нефт е некачествен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ФИлия,

 

Нефтът е ресурс - той не расте, не се жъне. Общо взето е два типа - лек и тежък. Обясни ми, как така руския нефт е некачествен?

Руския нефт има около 7 пъти повече сяра спрямо останалите. Цената на очистването му до нормални стойности е доста скъпа, и Лукойл "пропуска" да го прави...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E вие какво искате?Руснаците си имат нефт и него си преработват.Няма да купуват от арабите я.Верно е,че е с много сяра в него.А друго ви бях казал - от завода се продава със спецификации на ЕВРО нормата,а като отидеш в бензиностанциите не знаеш какво сипваш.Много от нас са зареждали в чужбина и знаят,че разликата е огромна!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

(Лукойла снощи намали цените от 2115 лв на 2110 лв на 1000 л, т.е. с 5 ст на литър),

Първо имаш грешка в десетичната запетая - не се получава намаление 5, а 0.5 ;) .

Цените на едро са в лв/тон, а на дребно (в бензиностанциите) са в лв/л.

Литър бензин тежи около 750 гр. 1 кг бензин има обем около 1.3 литра.

разлика 0.5ст/кг означава 0.67ст/литър :!: .

 

Може би съм сбъркал малко в цената - 2107.20 лв е, но на 1000 л, както съм писал - погледни тук http://www.lukoil.bg/2_compl-rafin.htm

 

Като разделиш 2107.2 на 1000 става малко по-малко от 2.11 лв на едро. Това за 2115 лв на 1000 л не съм напълно сигурен че толкова беше вчера, почвам да забравям вече, ако е така и тук съм сбъркал, 0.5 ст е наистина разликата.

Обаче съм записал една друга статистика:

На 1 август бензина от Лукойл е с цена 2115.6 лв. на 1000 л или 2.12 лв на литър на едро, а на бензиностанциите е 2.28 лв.

На 6 август е 2 092.80 лв. или 2.09 лв. на литър – 2.26 лв. на дребно.

 

В момента е по средата - 2.11 на едро, но 2.32 лв на дребно. Тъй че в момента и търговците на дребно ни надписват поне по 4 ст отгоре.

 

E вие какво искате?Руснаците си имат нефт и него си преработват.Няма да купуват от арабите я.Верно е,че е с много сяра в него.А друго ви бях казал - от завода се продава със спецификации на ЕВРО нормата,а като отидеш в бензиностанциите не знаеш какво сипваш.Много от нас са зареждали в чужбина и знаят,че разликата е огромна!

 

П>С>ФИлия земи обясни на колегите какво е гларус и какво е чайка,че на мен ми омръзна да обяснявам! :mrgreen:

 

Според мен малко грешиш, спецификациите на Лукойл са по БДС и сярата в бензина е до 50 г/л,

http://www.lukoil.bg/fts/a95h.pdf

http://www.lukoil.bg/fts/a98h.pdf

http://www.lukoil.bg/fts/diesel.pdf

а по евростандартите от някаква дата в бензина не бива да има сяра, а в 100-октановите бензини и сега на практика няма - там нормата за наличие на сяра е до 12 ррм, което означава части на милион.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

(Лукойла снощи намали цените от 2115 лв на 2110 лв на 1000 л, т.е. с 5 ст на литър),

Първо имаш грешка в десетичната запетая - не се получава намаление 5, а 0.5 ;) .

Цените на едро са в лв/тон, а на дребно (в бензиностанциите) са в лв/л.

Литър бензин тежи около 750 гр. 1 кг бензин има обем около 1.3 литра.

разлика 0.5ст/кг означава 0.67ст/литър :!: .

 

Може би съм сбъркал малко в цената - 2107.20 лв е, но на 1000 л, както съм писал - погледни тук http://www.lukoil.bg/2_compl-rafin.htm

 

Като разделиш 2107.2 на 1000 става малко по-малко от 2.11 лв на едро. Това за 2115 лв на 1000 л не съм напълно сигурен че толкова беше вчера, почвам да забравям вече, ако е така и тук съм сбъркал, 0.5 ст е наистина разликата.

Обаче съм записал една друга статистика:

На 1 август бензина от Лукойл е с цена 2115.6 лв. на 1000 л или 2.12 лв на литър на едро, а на бензиностанциите е 2.28 лв.

На 6 август е 2 092.80 лв. или 2.09 лв. на литър – 2.26 лв. на дребно.

 

В момента е по средата - 2.11 на едро, но 2.32 лв на дребно. Тъй че в момента и търговците на дребно ни надписват поне по 4 ст отгоре.

 

E вие какво искате?Руснаците си имат нефт и него си преработват.Няма да купуват от арабите я.Верно е,че е с много сяра в него.А друго ви бях казал - от завода се продава със спецификации на ЕВРО нормата,а като отидеш в бензиностанциите не знаеш какво сипваш.Много от нас са зареждали в чужбина и знаят,че разликата е огромна!

 

П>С>ФИлия земи обясни на колегите какво е гларус и какво е чайка,че на мен ми омръзна да обяснявам! :mrgreen:

 

Според мен малко грешиш, спецификациите на Лукойл са по БДС и сярата в бензина е до 50 г/л,

http://www.lukoil.bg/fts/a95h.pdf

http://www.lukoil.bg/fts/a98h.pdf

http://www.lukoil.bg/fts/diesel.pdf

а по евростандартите от някаква дата в бензина не бива да има сяра, а в 100-октановите бензини и сега на практика няма - там нормата за наличие на сяра е до 12 ррм, което означава части на милион.

The quality of automotive fuels in the European Union is specified by standards developed by the European Standards Organization (CEN). The first set of standards for automotive fuels, ratified by CEN on 16 March 1993, became mandatory in all Member States by September 1993. Three standards cover automotive fuels quality: the EN 590 for diesel fuel, the EN 228 for gasoline, and EN 589 for automotive LPG. The standards are periodically updated to reflect changes in specifications, such as the mandatory reductions in sulfur content.

 

To provide options for different climates, the EN 590 standard specifies six Temperature Climate Grades of diesel fuel (Grade A...F) which differ in the CFPP value. In addition, there are five Arctic Classes of diesel fuel (Class 0...4) characterized by different properties. Each country shall detail requirements for a summer and winter grade, and may also include intermediate or regional grades as justified by national climate conditions.

 

Mandatory environmental fuel specifications are introduced by EU Directives. The following are the most important steps in the evolution of EU diesel fuel specifications:

 

Effective 1994.10, a maximum sulfur limit of 0.2% (wt.) was introduced for all gas oils, including diesel fuel. The minimum cetane number was 49.

1996.10: A maximum sulfur limit of 0.05% (wt.) = 500 ppm for diesel fuel.

2000.01: A maximum sulfur limit of 350 ppm and cetane number of 51 for diesel fuel.

2005.01: A maximum sulfur limit of 50 ppm for diesel fuel. “Sulfur-free” 10 ppm sulfur diesel fuel must be available for highway vehicles.

2009.01: A maximum sulfur limit of 10 ppm (“sulfur-free”) for diesel fuel for highway and nonroad vehicles.

От написаното се вижда,че 50ppm e евро нормата,както е написано и по фирмената техническа спецификация на Нефтохима.От януари догодина нормата става максимум 10ppm.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

колеги, когато навремето са се строели петролни рафинерий е било заложено да се произвежда 3 пъти повече бензин отколкото нафта(тогава само камионите са били дизелови). Сега обаче 50% от автомобилите са дизелови, а от 50-те% от бензиновите автомобили 25% карат на пропан-бутан. От където следва, че хем нафтата не стига, хем бензина остава(щото не се харчи...). Щом нафтата не стига ->има голямо търсене->цената е висока!!! Щом бензина остава->няма голямо търсене->трябва да се прецакат тия 25% да плащат литъра като за 3!!! А пък газта-за нея няма кво да говорим-скъп отпаден продукт(все пак 25% от автомобилите в Европа не са малко)! Едно мога да добавя: "като порасна ще си направя петролна рафинерия и ще ви пласирам течните въглища на едно левче-кефче за литър"(за количества има отстъпки ) :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.