Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Относно разработката на бензинов турбо мотор


1.8 T

Recommended Posts

В продължение на предишната тема и в отговор на колегата Dio.

 

А и заради думите на "служебното лице", предало ми колата в Еуратек – „Мотора е въртян предварително, така че като излезеш оттук – газ до дупка“.........?????!!!!!!

Имам шанса да контактувам с хора с инженерно образование и не чух едно мнение в подкрепа на горното....

 

Бих искал да уточня, че това са методи за разработка на бензинови мотори с турбини, които трябва да са готови за високи натоварвания и ако не се придържаме стриктно към тях, нищо толкова лошо няма да стане. Все пак хората казват, че мотор разработен по този начин дава по-добри въртящ момент и мощност в годините на експлоатация след това. Инструкциите са опростени и без да навлизаме в теоретизиране.

 

Разделяме разработката на 2 x 10 часа каране (не километри).

 

Първи 10 часа:

През тези първи часове най-важно е да не се натиска в никой случай рязко педала на газта и да не се ускорява бързо. Т.е. колата трябва да се движи на градско и в трафик с много плавни натискания на педалите, едва ли не да я галиш. На междуградско не е желателно да се кара, тъй като се товари мотора от по-високата скорост и въздушното съпротивление.

Но на двигателя оборотите не трябва да са много ниски същевременно. На следваща предавка се преминава около 2500 оборота, при много плавно качване на оборотите. По възможност с натиснат педал 20% - разбира се винаги, когато може

Ako se наложи, педала на газта да се натиска do max 70%. Това е свързано с развъртането на турбината.

Oщe дa сe избягва включването на 6-та да не се вдига над 120 км/ч.

 

Също така да не се натиска рязко спирачката, а плавно по възможност. Разработката на нова спирачна система е поне 400-500 км. градско .

 

Относно горивото – само A98 или А100

 

Втори десет часа:

Отново е важно да не се натиска рязко газта, да няма рязко ускорение.

А когато е възможно и трафика позволи да се прави следното с натиснат 20% педал на газта да се увеличават оборотите до около 3000-3500. И тогава да се смени предавката.

А по принцип може вече да се увеличават оборотите до 4000 и тогава да се сменя предавката.

Moje da se izliza na po-dalgi razstoiania.

 

След 20-тe часа до 5000 km:

Смяна на маслото или поне на филтъра.

На втора и трета може (и е добре за да се разработи напълно мотора) да се натиска до max газтадо червеното. Т.е. бързо ускорение На четвърта и пета с натиснат около 50% педал се стига до червеното. Последното да се прави при всяка възможност. (Тук важното е да не се увеличава температурата на изходящите газове, т.е. да не се товари мотора )

 

Не знам дали 1.4 тси има индикатор за температура на маслото. Ако има обаче (излиза на Maxi Dot-a) трябва да се следи маслото да е достигнало 90-100 град. преди да се вдигат по-високи обороти.

 

Казаха ми , че при моя мотор маслената помпа работи дори и при спрян двигател, ако има нужда да се охлажда турбината, т.е. ако забравиш да ти поработи мотора на празен ход след яко каране, не е страшно.

 

Ще се радвам на коментарите на форумците, за да достигнем заедно до истината, въпреки че вярвам на аверите безрезервно ....... smile150

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

Благодарности на колегата "1.8Т" за методиката, която се надявам да ползвам в скоро време smile126

Според мен това със сигурност няма да навреди на двигателя, така че всеки сам да си решава. Подаването на масло след загасен двигател ме изненада много приятно дано да е истина. Според мен за съкращаване ресурса на турбината на първо място е именно загасяване на двг, загрят от натоврване и високи обороти(навик на някои келеша да изфорсира и да загаси двг) другото е качесвото на маслото тук няма място за компромиси. Подване на масло при загасен двг може да стане с електрическа помпа или ако има хидроакумулатор. Ако е с електрическа помпа дано тя да е допълнителна към основната, а ако е с хидроакумулатор според мен ще има първоначално пад на налягане в системата за смазване в момента на палене на двг.

Нещо май станах досаден... извинете.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подване на масло при загасен двг може да стане с електрическа помпа или ако има хидроакумулатор.

 

Привет,

 

Става с електрическа помпа доколкото съм имформиран. Но аз все пак си карам по старата метода, т.е. не изкл. веднага мотора след спиране.

 

Иначе вече станах на 1400 км. (50 работни часа) и мога да кажа , 4е колата е "отпушена" :smt004 , ускорението на ниски предавки наистина е впечатляващо. Не смея да я натискам докрай на 4-та и 5-та обаче, ще изчакам до около 5000 км . и тогава ще видим какво е положението с макс.скорост.

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

 

А и заради думите на "служебното лице", предало ми колата в Еуратек – „Мотора е въртян предварително, така че като излезеш оттук – газ до дупка“.........?????!!!!!!

Имам шанса да контактувам с хора с инженерно образование и не чух едно мнение в подкрепа на горното....

 

 

 

Разделяме разработката на 2 x 10 часа каране (не километри).

 

Първи 10 часа:

През тези първи часове най-важно е да не се натиска в никой случай рязко педала на газта и да не се ускорява бързо. Т.е. колата трябва да се движи на градско и в трафик с много плавни натискания на педалите, едва ли не да я галиш. На междуградско не е желателно да се кара, тъй като се товари мотора от по-високата скорост и въздушното съпротивление.

Но на двигателя оборотите не трябва да са много ниски същевременно. На следваща предавка се преминава около 2500 оборота, при много плавно качване на оборотите. По възможност с натиснат педал 20% - разбира се винаги, когато може

Ako se наложи, педала на газта да се натиска do max 70%. Това е свързано с развъртането на турбината.

Oщe дa сe избягва включването на 6-та да не се вдига над 120 км/ч.

 

Също така да не се натиска рязко спирачката, а плавно по възможност. Разработката на нова спирачна система е поне 400-500 км. градско .

 

Относно горивото – само A98 или А100

 

Втори десет часа:

Отново е важно да не се натиска рязко газта, да няма рязко ускорение.

А когато е възможно и трафика позволи да се прави следното с натиснат 20% педал на газта да се увеличават оборотите до около 3000-3500. И тогава да се смени предавката.

А по принцип може вече да се увеличават оборотите до 4000 и тогава да се сменя предавката.

Moje da se izliza na po-dalgi razstoiania.

 

 

 

Не знам дали 1.4 тси има индикатор за температура на маслото. Ако има обаче (излиза на Maxi Dot-a) трябва да се следи маслото да е достигнало 90-100 град. преди да се вдигат по-високи обороти.

 

Казаха ми , че при моя мотор маслената помпа работи дори и при спрян двигател, ако има нужда да се охлажда турбината, т.е. ако забравиш да ти поработи мотора на празен ход след яко каране, не е страшно.

 

Ще се радвам на коментарите на форумците, за да достигнем заедно до истината, въпреки че вярвам на аверите безрезервно ....... smile150

 

Колега , няма проблем да коментираме написаното ( и казано от инженерите) , но ти.... наистина ли смяташ това което са ти казали за...истина? Защото са инженери , защото са ти го казали...или защото не вярваш (типично българска черта) на производителя.Отговори ми на този въпрос и след това аз ще ти кажа какви "щуротий'' са ти казали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колегата tzsm:

 

Хайде бе човек, че докато някой коментира написаните "щуротии" , вече станах на 8500 км .......... :(

 

В отговор на въпросите ти : вярвам на инженерите, с които съм се консултирал, тъй като работят в бранша и с годините са ме убедили че са над нивото на квартален монтьор тип "абе нема страшно,че кара и така".

Не че не вярвам на производителя, просто смятам ,че по-долните инструкции са недостатъчни да задоволят жаждата за знания на Шкода-фен, на когото колата му е предадена от оторизираното лице с думите ,4е едва ли не може да излезе с мръсна газ от салона ?!?!?

 

Между другото, не виждам какво в моя пост противоречи на следното:

-------------------------------------------------------------

Up to 1 000 kilometres

– Do not drive faster than 3/4 of the maximum speed of the gear in use, that is 3/4 of

the maximum permissible engine speed.

– Do not use full throttle.

– Avoid high engine revolutions.

– Do not tow a trailer.

From 1 000 up to 1 500 kilometres

– Increase the power output of the engine gradually up to the full speed of the gear engaged, that is up to the maximum permissible engine revolutions.

-----------------------------------------------------------------------

 

И накрая - по мнението на други с 1.8 tsi , колата още не е разарботена, т.е. още не тръгнала както би трябвало да го прави една tsi-ка. Което ме навежда на мисълта, че поне не съм скъсил живота на двигателя с преждевременна разработка.

 

Така че казвай, не крий знания от съфорумците си, тук всички сме за това : s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

...

След 20-тe часа до 5000 km:

...

На втора и трета може (и е добре за да се разработи напълно мотора) да се натиска до max газтадо червеното.

...

 

Колега, кави са тия червени зони по време на разработка на двигателя!?!?

Като цяло има много истина в написаното, но и неща като горното. С други думи - не го приемайте за чиста монета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Колега, кави са тия червени зони по време на разработка на двигателя!?!?

 

Привет колега,

 

Въпросът ти изникна и пред мен в момента, в който прочетох в книжката ,че "....From 1 000 up to 1 500 kilometres

– Increase the power output of the engine gradually up to the full speed of the gear engaged, that is up to the maximum permissible engine revolutions."

Т.е. след грубо 20 работни часа на мотора, трябва да се стига до червеното.

 

Отговорът на този "феномен", до който достигнах аз след питане тук и там е , че образно казано "трябва равномерно да се отворят хлабините" на лагерите на коляно-мотовилковия механизъм, веригата и т.н. , което води до правилната разработка като цяло и най-вече на сегментите .Така се подготвя колата за по-големите натоварвания в бъдещия процес на експлоатация и предотвратява прекомерно износване.

Тук се извинявам, за опростеното обяснение и речник, но не съм завършил ДВГ. :(

Както съм отбелязал , стигането до червеното не трябва да е за сметка на голям товар на двигателя , затова се прави на 2-ра и 3-та в този период и не се задържат оборотите там, а се отпуска газта.

Аз дори и на 8500 км. стигам до червеното на 4-та скорост закратко и гледам наклона на пътя да е надолу, просто такова ми е усещахето за товара на мотора (все пак вече скороста е 180 км/ч и въздушното съпротивление си казва думата) и съвсем доскоро дори не настъпвах педала до край.

 

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 20 часа работа на двигателя да влизаш в "лютеницата" ми се струва прекалено. Мойта си я кътках до близо 15к, като преди това влизане в червената зона не е имало. То дори сега (125к км) мнооого рядко си позволявам да мина границата от 4200-4300 оборота (4500 е червената зона).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D Не е проблем да коментираме , но по-добре си карай колата с кеф.Не искам да влизам в безумни спорове с процентометър на крака(виж какво си написал) , обороти(при един и същи процент-20% , как так са различни) . Смяна на масло на 5000 км , както и кога се товари двигателя повече ( при ускорение в града или при каране извънградско) , начин на работа и охлаждане на турбина и още доста неща.Да не говорим пък за работните часове.Няма автомобилен производител които да говори за часове. Има такъв производител , ама на земеделска техника.Нито как инженера е стигнал до заключение че , идеалния вариант е да се смени маслото на 5 000км. , (не на 3 000 или 7 000......а точно на.......... 5 000 км...). Да си инженер не е лесно.Независимо дали си учил за мотокари , автомобили през 80-те години на миналия век или за съвременни автомобили.И дали тия "инженери" дето са измислили тоя двигател и тази кола , са толкова прости че не са се сетили и набутват производителя .................( гаранцията) да твърди много неща обратни на твоите твърдения.Колата ти е хубава ,пожелавам ти да си я караш с кеф възможно най-дълго. =D>
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на tzsm за пожеланията и да ти се връща! Всъщност карането с кеф на Шкода се постига без затруднения smile092, въпреки различните разбирания за "кеф" . Вярно е ,че инструкциите са за маниаци със тези проценти, но какво да направя като ми надуват постоянно главата с такива ми ти работи, а аз чета форуми и поради това задавам въпроси :smt034 .....

Не съм сменял маслото след 20 часа, а само филтъра (дори и да ме оплюха), тъй като ми казаха ,4е фабрично е сложено 0w30 Long Life. В предишните ми Шкоди беше някакво с добавки за удължаване на живота, което пък значеше по-лоши смазващи свойства и го сменях преди да почна да ги "пържа".

И още нещо - температурата на маслото ми се качва само на междуградско на високи скорости (стигал съм само до 110 засега поради пазенето), а в града държи 100-103, което значи , че товара на двигателя е малък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на tzsm за пожеланията и да ти се връща! Всъщност карането с кеф на Шкода се постига без затруднения smile092, въпреки различните разбирания за "кеф" . Вярно е ,че инструкциите са за маниаци със тези проценти, но какво да направя като ми надуват постоянно главата с такива ми ти работи, а аз чета форуми и поради това задавам въпроси :smt034 .....

Не съм сменял маслото след 20 часа, а само филтъра (дори и да ме оплюха), тъй като ми казаха ,4е фабрично е сложено 0w30 Long Life. В предишните ми Шкоди беше някакво с добавки за удължаване на живота, което пък значеше по-лоши смазващи свойства и го сменях преди да почна да ги "пържа".

И още нещо - температурата на маслото ми се качва само на междуградско на високи скорости (стигал съм само до 110 засега поради пазенето), а в града държи 100-103, което значи , че товара на двигателя е малък.

 

Маслото може да си го сменяш по 3 пъти на ден-сутрин , обед и вечер(но това не е показател).Проблема си е твой.Маслен филтър-по 5 пъти на ден.Пак си е твои проблем.Температурата на маслото ще ти се качва със сигурност повече в града , въпреки че е странно как я следиш.Ако говориш за уреда на таблото , там става въпрос за охладителната течност.Ако твърдиш за маслото , трябва да си я закачил с VCDS.Но и това не е показател.Все пак говорихме за натоварване на двигател , но ако се замислиш......И правиш генерални заключения от това как се покачва температурата на охлаждащата течност , виж си данните кога( и колко пъти) се включва перката за охлаждане-извън града или в града.А щом твърдиш че извънградско "маслото" на колата ти загрява повече ( по време на разработка , спрямо града) , и (инженерите са ти казали че е нормално) , трябва или да се сетиш че имаш още 2 скорости на разположение(5-та и 6-та) , или колата да има проблем , или да си смениш инженерите.Показанията ти на охлаждащата течност трябва да са заковани на 90 градуса.Ни по-надолу,ни-по нагоре.Ако ти се движи стрелката-имаш проблем , но не много голям , защото е гаранционна.Има толеранс там (градусите и показанята-винаги 90).Това е друга тема.Айде да не задълбаваме.Вярвай на (инженерите) и си карай колата.Ако не друго , поне това което са ти казали не вреди кои знае колко на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно е ,че инструкциите са за маниаци със тези проценти, но какво да направя като ми надуват постоянно главата с такива ми ти работи, а аз чета форуми и поради това задавам въпроси :smt034 .....

 

Не на последно място обаче.Ти не задаваш въпроси , а казваш (в случая- твърдиш) как става разработката на бензинов турбо мотор . Като за тежест споменаваш някакви си (инженери), които ти били казали.Така подвеждаш останалите хора в този форум , като имаш вече и последовател(виж коментара след първия си пост).Не мисля че това е целта на форума-да се подвеждат хората.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Температурата на маслото ще ти се качва със сигурност повече в града , въпреки че е странно как я следиш.Ако говориш за уреда на таблото , там става въпрос за охладителната течност.

 

В MaxiDot имаш информация за температурата на маслото - Oil Temp е параметъра.

 

http://i2.photobucket.com/albums/y26/adosimba/P1040966.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се въздържа да отговарям на личните послания и сарказма от последните 2 поста на колегата tzsm. Но досега от него не съм чул нищо конкретно \:D/ за кое е грешно от инструкциите за разработка и което е по-важно - какво е правилно според него да се прави.....

Радвам се обаче ,че във секцията на Yeti има раздвижване и отговарям единствено заради другите фенове . smile035

Та поред:

- Моят автомобил има опция “Oil Temperature” на Мaxi Dot дисплея . Сензорът е поставен след охладителя на маслото.

- Температурата на маслото, ясно е , зависи от товара върху мотора и външната температура.

- На извънградско маслото загрява повече при мен, тъй като стила ми на каране е такъв, че тогава товаря двигателя повече . Сега , ако на градско правиш състезания от светофар до светофар и то за по-продължително, пак ще си натовариш мотора. Но опитай да поддържаш дори и само позволената скорост 130 на дългото и стръмно изкачване по „Хемус” към София , товарът е значителен.

- Пояснявам, че съм задавал въпроси към познатите ми инженери, а не към форумците и за да не бъда голословен ще спомена двама, тъй като и двамата ще са повече от радостни да споделят с Шкода феновете знания относно Шкода и VAG.

1) Създателят и модератор на сайта „Extreme Engineering”- http://extreme-engineering.forumgreek.com/ - пишете в английската секция „International meeting point” - до "mechanic"

2) Вторият е инженер от „по-високите етажи” в Еуратек и бивш състезател на Шкода Октавия, не споменавам име по разбираеми причини , но винаги ще отнеса въпрос от неговата компетенция ,ако има .

 

- И не на последно място, не мисля, че е подвеждане на хората , ако се споделят във форума дискутирани със компетентни хора проблеми. В крайна сметка всички сме чули и прочели неща някъде, по-рядко изпитали на собствен гръб, а още по-рядко сме ги и изобретили сами s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много се вживявате

Здравейте и от мен,

Напълно съм съгласен че не трябва да се вживяваме толкова и просто да си караме новите коли, но съм много благодарен на колегата 1.8Т за методиката която сподели с нас.

Аз лично не дундуркам колата (все още я разработвам) защото съм убеден че вече е влизала в "лютеницата" още докато е била в завода.

Стандартно за VAG концерна колите минават през дино , ако на някой му се гледа това клипче

с монтажната линия на Yeti, накрая качват колата на диното.

Но разбира се спазвам заводската инструкция ,внимавам да е добре загряла маслото преди да я вкарам между 3000 и 5000 оборота , не ползвам темпомата и т.н.

 

Между другото ето и една различна гледна точка относно разработването на двигател която предизвиква доста спорове : http://mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Интересно ми е какво мислите за метода за разработване "карай я, все едно си я откраднал" ? smile117

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Клипът е интересен /най-вече музиката/.Не разбрах какво общо има с разработката...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

Доста интересна и деликатна тема.

Тъй като до края на месеца и аз ще имам удоволствието да подкарам един снежен човек, бих искал да задълбочим темата на колегата 1.8Т и за разработката на дизеловите турбо мотори.

Моето Yeti ще е с 2.0 TDI 140Hp и ми е унтересно какво би препоръчал фена на турбо дизелите г-н Бегачката?

В линка на колегата ya'dred има доста интересно и логично обяснение, но ми е интересно човек който е видял някой и друг двигател какво мисли по въпроса?

Във фирмата имаме две Jetta III 1.9 TDI 105Hp, взети заедно едната я кара колега който я разработваше точно както пише в инструкциите, докато другата я караше един дето карането му е чужда дейност и караше колата като за последно. Та след като се махна този колега аз му подкарах колата, карал съм и на другия колега, но моята като че ли върви доста по добре (и преди намесата на brezel), а зимата пък загрява доста по бавно. Дали е възможно разликата да се дължи на начина на разработка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.