Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgtraxxastraxxas

Посъветвайте ме за масло на Октавия1 - 1,9 PD 74kW 2006г.?


Johnny

Recommended Posts

Спрял съм се на марката Fuchs. Чудя се дали да не сложа Long life например:TITAN Supersyn LONGLIFE PLUS /SAE 0W-30/ или да си продължа както до сега с: TITAN Supersyn PLUS /SAE 5W-40/.

Идеята е да не се занимавам по-често със смяна. Не изминавам много километри на година и шофирам главно градско. Ако се сложи 0W-30 трябва ли да се слага някакъв по-хубав горивен и маслен филтър и до колко километра мога карам с въпросното масло?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако си обичаш колата е желателно да го сменяш на 15000 км пък и след тези километри ще трябва да го доливаш доста,ако имш DPF филтър маслото трябва да отгаваря на 504 00-507 00 ако нямаш на 505 01

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джони, от обща автомобилна култура, бе значение дизел или бензин, Шкода или Бентли, важат следните 2 неща:

 

1. Именно градското каране е най-натоварващо за всичко в автомобила, особено двигателя. Първо, 10,000 км изминати на градско причиняват много пъти повече износване на двигателя от същите км на магистрала. И второ, честите студени стартове са най-вредното нещо за двигателя. 300 км изминати на магистрала на дълъг път имат 1 студен старт. Същите 300 км на градско са средно 6 студени старта, ако приемем че изминаваш 50 км на ден. Така че именно защото караш колата на градско трябва да се отнасяш по-сериозно към смяната на масло и филтри.

 

2. Възрастта е много важна при маслото. След година започва да деградира образно казано и качествата му се влошават, независимо дали е карано или не. Така че след година е добре да се смени, дори и само на база възраст.

 

Иначе според мен масло 0-30 е по-добро за твоя профил на каране именно заради студените стартове (0 прониква по-добре в целия двигател при студен старт от 5). За лонг лайф и дали трябват други филтри не мога да кажа.

 

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да минеш на LongLife Масло, трябва да имаш наличен комбиниран датчик, който мери показателите на маслото и изчислява ресурса му, а той май се монтира с допълнително оборудване. Датчикът в комбинация с компютъра мери замърсеността на маслото и броя студени стартове, изминатите км, работната темп. на маслото и на базата на алгоритъм дава оставащи дни и км до смяна. Така че няма страшно, че караш основно градско - датчикът отчита това. Щом не ти се сменя масло всяка година, наистина мини на LongLife, което ти гарантира качество до 24 месеца, а компютърът ще ти помага, ако се нуждае от по-ранна смяна заради кофти показатели. Няма нужда да търсиш самия датчик - ако може да ти се активира LongLife Servicing с VAG-COM, значи го имаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само 1 пояснение-няма датчик специален който да мери замърсеноста на маслото

може да е на пром.интервал,дори и модел без датчик за нивото на маслото!! което е малко странно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този PDF е обяснено как работи диагностиката на променливия интервал

 

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_224.pdf

 

Наистина не разбирам, как се контролира интервалът без датчик...

 

При мен интервалът веднага се променя в зависимост дали карам 1 месец само градско или карам 1 месец извънградско. Явно имам такъв датчик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно няма такъв датчик.

Още малко и химична лаборатория за анализ ще я изкарате Шкодата че има smile091

Просто брои моторчасовете и студените стартове.Ако караш градско естествено че ще ще минеш по малко километри за същите моторчасове.Стига сте развивали предполагаеми и фантастични теориии.Странното в случая е че един двигател -има вероятност да му намалее маслото под минимум преди да изпише компютъра че трябва смяна примерно след като е изминал 25 000км.А колата не е обурудвана с датчик на картера за количеството на маслото.Забелязъл съм,че тези които са с максидот дисплей,за бг. нямат датчик за нивото.Явно има някакво спестяване заради максидота,който така или иначе си го плащаме ...май 300лв беше,може и да бъркам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

аз се блъсках с тая работа преди година-две и тогава нямаше кой да ми каже. long life определено е за хора, които искат да спестят от разходи и да изхвърлят колата на петата година макс. Но дори и да се спреш на такъв режим 0-30 е за R5 i V10 двигатели и няма да ти свърши добра работа при обикновен четири цилиндров двигател за тая цел са 507.00 стандарта 5-30.

 

Обаче ако искаш да нямаш проблеми смяната става на 15 000 или 1 година макс, като не е толкова важно каква марка масло ще караш а друго:

 

Отвори техническите спецификации на маслото което искаш да наливаш и виж това:

 

HTHS > 4.5 за 5-40 масла и в НИКАКЪВ СЛУЧАЙ да не е <3.6

TBN > колкото може повече

Индекс на вискозитета > 170

 

ей това е добро масло, което ще усетиш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз "търгувам" с масла .. и да кажа и аз нещо по темата

QG1 е стандарт .. програма за следене и натрупване на статистика с компа на колата .. отчитат се: брой студени стартове, километри, часове, средна скорост .. нищо революционно .. все данни дето си ги следи компа .. новото е .. че по определена формула се "изчислява" кога маслото е за смяна .. + всички масла .. които имат сертификат VW 506/507

са със завишени изисквания по определени параметри .. без да влизам в конкретика колегата по горе почти ги е налучкал .. принципно са дефинирани най точно в стандартите на ACAE

 

т.нар. ЕКО масла напр. 0W30 наистина имат много добър ефект по отношение на разход на гориво .. моя личен рекорд на едно Деу Нексия беше почти 20% надолу .. проблема при тях е .. че са прекалено "тънки" .. и стават основно за много нови коли .. дето всичко им е О.к. .. иначе теква от невероятни места

 

най "великия" тестер за масло дето съм виждал .. е един най обикновен "мултицет" .. дето мери електро-проводимостта на маслото .. и на тази база "преценява" .. нещо като супер модерните сега .. тестери за спирачна течност

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как се мери замърсеността на маслото (от PDF-а който дадох по-горе, стр.20):

 

Assessing the oil level and oil quality

 

The Flexible Service Interval Display obtains

information from the new oil level/oil

temperature sender G266 in order to calculate

oil level and oil quality.

 

On diesel engines, the oil quality calculation

includes a parameter which indicates the

average content of soot particles in the engine

oil. This parameter was calculated in trials and is

stored in a map.

 

The oil level/oil temperature sender G266 is a

thermal oil level sensor. While the engine is

running, the engine oil temperature is

continuously measured and the engine oil level is

calculated. Both parameters are sent via a

common pulse-width modulated signal to the

dash panel insert.

 

Датчикът за нивото и температурата на маслото в картера G266 върши тази дейност на принципа на електропроводимост, макар че маслото според мен е пълен диелектрик. Може би става проводимо при замърсяване, не знам. Но въпросният дачтик е с 3 функции в 1.

 

Автомобил без такъв датчик аз лично никога не бих карал на променлив интервал, звучи ми супер рисково.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е въпросният "G266" или там каквата му е номенклатурата в Шкода

Ама защо не е закачен - не знам smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моята Октавия също го има това на снимката .. не е ли за нивото на маслото това :-k

.. маслата за DPF са с две особености .. 1. ниско пепелни са, 2. имат по висока устойчивост на "разреждане" с гориво .. това което коментирахме и в VW форума .. има изрични указания да се следи нивото на маслото в посока увеличаване на нивото

П.С. за нископепелното е задължително и за променливите интервали .. явно затова се разчита толкова на електропроводимостта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, мери нивото, температурата и саждите в маслото. Прочетете PDF-а. Английският ли ви е проблем? Мога да го преведа.

 

PS. И при Оctavia1 е G266, на стр.101 пише процедурата за проверка за изправност на датчика:

 

http://seliak-grup.ro/octavia/workshop_ ... system.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за коментарите и съветите. Реших да си остана на 5W-40 с което карах и до сега. Сега дилемата е дали да е Motul или Fuchs. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за коментарите и съветите. Реших да си остана на 5W-40 с което карах и до сега. Сега дилемата е дали да е Motul или Fuchs. :)

 

Добре си решил. Fuchs не съм сигурен дали имат ъпрувнато масло по VAG стандартите. Motul със сигурност имат. Не че въпросното ъпруване е някаква гаранция, ама ако разликата в цените не голяма, аз бих взел мотула. От друга страна, Мотул е по популярната марка, така, че евентуалния риск от менте е по голям :)

 

Мен ако питаш вземи масло от място където си сигурен, че няма да те излъжат, пък конкретната марка не е чак толкова важна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, имам приятел, който кара пасат 6 2.0 ТДИ ПД. 140 к.с.

 

колата е на 60 000 км и от както започна да слага Fuchs,

 

му се счупиха дузите (2 пъти по 2 дюзи в рамките на 2 месеца, ). Една дюза излиза над 1000 лв.

 

До колкото разбрах в последствие всичко е за това защото това маслп няма

 

спецификациата на ВАГ за ПД. а той пък твърди, че дузите се чупели, защото

 

били Сименс а не Бош.

 

Аз не разбирам от двигатели, нека колегите, които разбират да кажат къде е истината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... да кажат къде е истината.

истината е .. че всеки си има глава на раменете .. колите са достатъчно сложни "механизми" за да се каже .. ".. абе счупи се само от ........"

П.С. .. тия дни пак се заговорих с един клиент-сервиз за "прословутия" 2.5 TDI .. че съм загледал едно А6 .. приказката беше " .. колкото повече счупени такива двигатели виждам .. толкова повече се убеждавам .. че проблемите му са на 99% в неграмотна и неправилна поддръжка .."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, имам приятел, който кара пасат 6 2.0 ТДИ ПД. 140 к.с.

 

колата е на 60 000 км и от както започна да слага Fuchs,

 

му се счупиха дузите (2 пъти по 2 дюзи в рамките на 2 месеца, ). Една дюза излиза над 1000 лв.

 

До колкото разбрах в последствие всичко е за това защото това маслп няма

 

спецификациата на ВАГ за ПД. а той пък твърди, че дузите се чупели, защото

 

били Сименс а не Бош.

 

Аз не разбирам от двигатели, нека колегите, които разбират да кажат къде е истината.

Не виждам никаква връзка между горивната с-ма(дюзи) и маслената с-ма ,за да търси причината в маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам никаква връзка между горивната с-ма(дюзи) и маслената с-ма ,за да търси причината в маслото.

 

Връзка, макар и индиректна има. Иначе нямаше да има отделно масло за PD мотори.

 

Странно ми е. Да караш кола за 10+ хиляди лева, а да се чудиш за 10-20лв. разлика в цената на маслото, които даваш веднъж годишно. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът не са парите и идеята не е да се спести от смяната. Проблемът е свободното време и разправията по сервизите, макар и за смяна на масло. Освен това доста хора споделят, че подобно масло /0W-30/, колата изобщо не го харчи. А това кое е по-добре за двигателят оставям на вас да кажете! Странното е, че според съветника на Fuchs ми дава ето тези масла за моят двигател: http://www.olyslager-lubricants.nl/Fuch ... roduct.asp , но като избирам годината в графата октавиите са до 2004, а моята е 2006г. А за Motul не намерих подобен съветник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът не са парите и идеята не е да се спести от смяната. Проблемът е свободното време и разправията по сервизите, макар и за смяна на масло. Освен това доста хора споделят, че подобно масло /0W-30/, колата изобщо не го харчи. А това кое е по-добре за двигателят оставям на вас да кажете! Странното е, че според съветника на Fuchs ми дава ето тези масла за моят двигател: http://www.olyslager-lubricants.nl/Fuch ... roduct.asp , но като избирам годината в графата октавиите са до 2004, а моята е 2006г. А за Motul не намерих подобен съветник.

 

 

Аз преди две - три седмици търсих за моят мотор разликата между 5w-30/5w-40 и спецификациите 504 00 - 507 00, че не са ми ясни нещата доста добре... Честно казано на сайта на мотул, някъде имаше селектор за маслата, правих си проби и гледах да видя има ли разлика между BXE и друг мотор (помпа-дюза ВХЕ модификация имаше само от 2008-ма мотора за супърб 2, затова избрах него и помпа-дюза за 2003-та мотор - не ги знам сигнатурите на О1 моторите, и мотор от 2004--> ...) - мотул предлагаха само едно и също масло. Именно 5w30 пълна синтетика 504 00 - 507 00 спецификациите за Октавия 2 и Супърб 2 и за Октавия 1 дизела му дават 505 01 пак 5w30 - не 505 00, защото той не е за помпа-дюза. Така, че по тези конфигуратори всичко е еднакво. Гледах конфигуратора на кастрол - същата глупост извади - Castrol Professional LL 03 (04-ка за DPF филтър излезна) 5w30.

 

Много хора пишат, че няма голяма разлика от 5w30-ката и по-добре 5w40. Моята до сега е на 5w30 и го харчеше. Напоследък е поспряла - говорим за чисто нова кола - от 5км съм я подкарал... 1л изяде за 10 000км - Shell Ultra VX 507 00 ми е маслото. Сега съм на 24 000км. Предстои смяна.

 

Много гледах и много питах приятели от форума - всички казват Мотул, че дори по чуждите сайтове гледам, много народ карат с мотул или кастрол, мобил 1 и т.н. Питах едно приятелче от Англия - има джетка от 2009 1.9TDI-PD - кара я на 0w30 Мотул при тях в Англия, което е горе-долу добре за техният климат. Той каза, че е много доволен как се държи колата. Общо взето нашият климатичен пояс е на границата между 5w30 - 5w40 . Затова сам ще трябва да избереш.

 

По сайтовете на прозиводителите излиза винаги най-последната им "маркова разработка". :) Ако е за постоянен интервал смяната - всички излизат със спецификация 505 01 (О1) или 504 00/507 00 (О2).

 

Общо взето... мненията могат да те объркат колкото си искаш. Затова прочети на повече места и разбери какво те устройва. Определено мога да ти кажа само, че във форума има хора, които разбират много и по-горе има удачни мнения.

 

Поздрави

 

ПП: Ти по-скоро търси из листите като Октавиа Тур :)

 

Ето ти от мотул какво казват:

 

* Fabrikat

* SKODA

 

* Modell

* Octavia Tour, -Combi 1.9 TDi (QG0/2 - 74kW)

 

* Motor

* DT

 

* Jahr

* 2005-

 

* Neue Suche

* Drucken

* E-Mail senden

 

Anwendung Empfehlung Kapazität (l)

Motor (DT)

 

1 Specific 504 00-507 00 5W30 4.5

2 8100 X-cess 5W40

3 8100 X-clean 5W30

4 8100 X-clean 5W40

5 6100 Synergie+ 10W40

...

 

 

 

 

* Fabrikat

* SKODA

 

* Modell

* Octavia Tour, -Combi 1.9 TDi (QG1 - 74kW)

 

* Motor

* DT

 

* Jahr

* 2005-

 

* Neue Suche

* Drucken

* E-Mail senden

 

Anwendung Empfehlung Kapazität (l)

Motor (DT) 1 Specific 504 00-507 00 5W30 4.5

2 8100 X-clean + 5W30

...

 

Сам го открих конфигуратора с транслатор:

http://www.motul.de/oelberater/auto/index.php и си избирай отляво (на 1-PKWs,2-Skoda,3-Octavia... стъпките) модели и години...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за последната смяна заложих на ebay-ско масло Mobil 1 ESP Formula 5W30 от германски продавач със 100% позитивен фийдбек. Маслото пристигна абсолютно оригинално в новите 5-литрови опаковки със зелени капачки. Кодът бе проверен директно в Exxon и е оригинален - произведено във Франция 2010 г.. Вече съм навъртял 6000 км с него и са изядени около 200-300 грама, което е ОК. Много съм доволен, 5 литра идват за 100 лв с доставката. Следващия път ще купя директно 2 туби от същия продавач. Предпочитам така, отколкото да се кръстя какво ми продават "оторизираните" вносители в БГ :-k

 

Иначе съм фен на Mobil 1 от десетина години и наливам само такова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе стига с тия 5W30, 5W40, 0W30....

 

Гледайте спецификацията на маслото. 5XX блабла, това е важното. Температурните числа не са интересни за БГ, защото климата си е съвсем умерен.

 

Въпроса е да отговаря на спецификацията - дали е за PD, дали има DPF, дали има функция за longlife и прочие. И не гледайте конфигураторите на сайта на масларите. Имате си книжка - там е даден номера на VAG стандарта за вашата кола. Купувате това масло което изрично си пише че е ъпрувнато по тоя стандарт и разчитате VAG инженерите да са по наясно от нас.

 

Иначе дали ще сложите - 5W30, 5W40 или 0W30 няма особенно значение. Колата на под 10 години, не трябва да харчи масло ако е "тънко". Въобще тия таксиджийски термини като "тънко и дебело" масло са подходящи за Москвич. Ако колата харчи масло когато е тънко - проблема е в колата.

 

И най-вече внимавайте от къде купувате, че такива хубави ментаци правят.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.