Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgtraxxastraxxas

СТАРТ-СТОП в ОКТАВИЯ !


димон

Recommended Posts

Прилага се вече и при Октавията ! smile091 Старт-стоп-старт-стоп = акумулатор

 

https://mediaportal.skoda-auto.com/reso ... Change.pdf

 

022193652.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при положение, че може системата да се изключва, не виждам особен проблем.

 

Проблемите ги е дефинирал Мърфи, преди доста годинки :)

 

Ако нещо може да се счупи, то в краен период от време, то непременно се чупи. :)

 

Процесорче, кабелчета, Кан шиничка. Окъсява шиничката към земя, губи връзка с модула, не минава диагностика - седиш и чакаш пътна помощ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбирам, но ако системата е изключена и нещо от тези неща се развали, не би ли трябвало при опит системата да се включи, това да не се случи. Защо трябва да спре да работи цялата кола и да чакаш пътна помощ? Ако системата е включена и се развали може би е друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък яко се радвам на тази екстра и съжалявам, че моята Октавия няма.

аз пък никога не бих я използвал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На дизелов автомобил тази система е доооста дразнеща с постоянното притрисане, което се усеща като спреш на светофар. Колкото и да е минимално, пак се усеща. smile049 За бензин е ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема на задръстванията е, че не стоиш на едно място 30 мин и след това всички тръгват с 80 км/ч към дома. В задръстването е едно постоянно влачене с 5-10 км/ч. Ако на всяко спиране и тръгване трябва да се спира и пали двигателя ... жална майка на акумулатора! smile150 А за светофарите не ми се вижда да спестиш много. Все пак се чака средно 1-3 мин на сфетофар, а колата на празен ход (поне моята, която е бензин) гори около 0,8 л/ч. То май ще си го платя това после за зареждането на акумулатора smile049 . Май най-ефективно ще е на ЖП прелез дето се чака по 20-30 мин. Но пък там съвсем спокойно можеш и сам да си я изключиш... Уф. Както някой писа ... "по-тъпа система не са измисляли!"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако на всяко спиране и тръгване трябва да се спира и пали двигателя ... жална майка на акумулатора!

 

Тя системата принципно си следи напрежението на акумулатора и когато е по-ниско от нормалното не се включва и не гаси двигателя. ;) Но да, и на мен не ми е любимата "екстра".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В мойто ръководство за Ф1 2005 е написано, че ако се налага престой повече от 30 сек. може да се изгаси двигателя. Горивото за повторно стартиране е по-малко от изразходваното на празен ход. А при тези коли и акумулаторът и стартерът е съобразен с повечето паления и нямат нищо общо с тези без такава система.

За плюсове и минуси... На запад, защо ли електроавтомобили се освобождават от такси в цетнровете на градовете, защо се въвеждът рестрикции за по-старите коли???

Има едно нещо наречено carbon footprint... smile021

Понякога се след подобни коментари се чудя, що не искаме в Мала Азия? Там ще ни е далеч по-хубаво от Европата :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе съобразени. :) А един мармот увива шоколад.

 

Няма акумулатор който да е съобразен с 10 пъти повече натоварване от стандартното. Просто ще се скапе 10 пъти по бързо. Или трябва да сложиш 10 пъти по як (10 пъти по скъп). Няма електромотор (стартер) който да може до безкрайност да се ползва. Колкото по често го ползваш - толкова по бързо ще се скапе. Няма тампон който да издържа безкрайни вибрации. Колкото по често го вибрираш, толкова по често ще го сменяш. Естествено че в книжката ще пише да гасиш и палиш колкото се може по често. Акумулатор, стартер, тампони и демпфери всякакви - това са приходи за пройзводителя :)

 

В цветните брошурки може да пише друго. Всъщност задължително е да пише друго, щото явно все още има хора които ги четат и им вярват :)

 

Паленето е стрес за всеки ДВГ и това е физически обослувено. Така както паленето на ел. крушката е стрес за нея. Така както събуждането сутрин е стрес за човека. Това са преходни процеси и винаги са съпроводени с натоварвания над нормалните режими на работа. Проста физика и няма инженер, който да е преборил физиката. Най-лошото е че в днешно време инженерите са притиснати от търговците и вместо да мислят как да направят колата по здрава, те мислят как да я направят по шарена.

 

А електромобилите са абсолютна чекия към ден днешен, освен ако не разнасяш банички в Испания. Дай да го видя тоя електромобил дето ще го караш днес сутринта в София (-14 градуса сутринта). А като капак на всичко електромобилите нямат парно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В мойто ръководство за Ф1 2005 е написано, че ако се налага престой повече от 30 сек. може да се изгаси двигателя. Горивото за повторно стартиране е по-малко от изразходваното на празен ход. А при тези коли и акумулаторът и стартерът е съобразен с повечето паления и нямат нищо общо с тези без такава система.

За плюсове и минуси... На запад, защо ли електроавтомобили се освобождават от такси в цетнровете на градовете, защо се въвеждът рестрикции за по-старите коли???

Има едно нещо наречено carbon footprint... smile021

Понякога се след подобни коментари се чудя, що не искаме в Мала Азия? Там ще ни е далеч по-хубаво от Европата :roll:

Електромобили и коли на газ се освобождават, но дали ще се освободи бензинова кола, която има система да се гаси и пали сама. То ако е така всеки ще каже, че ще си гаси колата на светофара....Не мисля, че със тази система ще има по-малко вредни емисии, отколкото без нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, що не прочете първо условията за да се изключи двигателя? Димон ти е дал ръководството. Откъде ги извади тези десет пъти повече? Колите със Старт-Стоп са с по-голям като Ah акумулатор. Същата тази старт стоп-стоп технология е серийна при БМВ-тата, като една от системите под името ed. За Октита и Фабиите не знам дали използват друг стартер, но другите марки го използват.

За парното, не си прав. Имат си електрически печки. Ако не бъркам на новия Приус климатикът му даже е електрически. Потърси Think или Thinkev. И можеш да им обясниш на скандинавците, че автомобилът им става само за разнясане банички в Испания.

За студеното време - отново си в заблуда. Според типа на акумулатора се определя дали става за даден климат. Защо мислиш, че някои производители експериментират с охлаждане на батериите?

Така колеги, искаме/неискате скоро се очертава всички коли да са със Старт-стоп автоматика. И то не за друго, а за да се намаляват вредните емисии.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам наблюдения как се тестват електрическите автомобили. Всички цифри в брошурките са дадени при идеални условия:

 

1. Току що зареден акумулатор, при това зареждан не на бърза заряд, а полечка за поне 24 часа.

2. Движение с празна кола + усреднена маса за един човек - 70кг.

3. Движение с оптималната скорост - тя обикновенно е под 90км/ч, най често около 50км/ч.

4. Движение без наклони, без спирания и тръгвания

5. Движението е ..... върху валяци, без вятър, идеално сцепление с валяците.

6. Температура - 25 градуса.

7. Акумулатора е чисто нов.

 

При тези условия - максималните постижения са около 500км. Ако колата се кара, както се кара нормална кола (газ, спирачка, от 10км/ч, до 120км/ч), акумулатора е зареден на бърз заряд (4 часа), навъртял е 2 години живот, а температурата е -10 градуса - изминатата дистанция няма да бъде повече от 100-150км.

 

Литиевойонните батерии с нищо не превъзхождат оловния акумулатор, освен с съотношението тегло/капацитет. Знаеш какво се случва с оловен акумулатор на няколко години и отрицателни температури. Литиевия е в пъти по зле, при -15 капацитета му отива на стойности около 30-40% от номинала!

 

Работя доста с батерии, всякаква химия и имам доста натрупани впечатления в главата си :)

 

Говоря за ел. коли, а не за хибриди. Вторите са една безмислена глупост, която е крайно неефективна, но поради субсидиите на правителствата изглежда много на далавера. Ел. колите са бъдещето, но не и при сегашните технологии за батерии. Нужно е нещо радикално ново.

 

Относно старт-стопа - по голям акумулатор, по здрав стартер - повече печалба за пройзводителите. Кеф :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.