Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Недълго след днешното външно миене на колата, вратата на багажника спря да се отваря - при натискане на копчето на вратата отвън не се отключва меканизма. Единственият начин е чрез жилото до шоф. седалка, като дори тогава трябва някой да го държи дръпнато за да може се вдигне багажника!?

 

Къде може да е проблема!?

 

1. Централното работи

2. Няма грешки в паметта

3. Всичко друго ел. по задната врата е ок (чистачка, осветлението на номера...)

4. Самата брава като механизъм изглежда нормално.

 

Как се стига до въпросния бутон? Как се маха кората от вътрешната страна на вратата?

Публикувано

До скобата за бравата на багажника има едно бутало с пружина, който избутва при отключване врата. С жило или с моторче, се бута едно лостче, което натиска лост на бравата и тя се освобождава. Щом трябва да се задържа с жилото, провери как работи това бутало.

На отворена врата, завърти заключването на вратата и провери дали ти се движи моторчето за багажника, като натискаш бутона за отваряне от дистанционното. При мен вече няма жило фабрично и се оказа, че е влезнала вода в контактите на моторчето за отключване, която допълнително ограничана напрежението и понякога импулсът за отключване беше прекълено къс.

Можеш да си свалиш пластмасата около скобата за ключалката, за по-добра видимост.

Жилото е долу до скобата и няма защо да сваляш кората на вратата.

Публикувано
До скобата за бравата на багажника има едно бутало с пружина, който избутва при отключване врата. С жило или с моторче, се бута едно лостче, което натиска лост на бравата и тя се освобождава. Щом трябва да се задържа с жилото, провери как работи това бутало.

На отворена врата, завърти заключването на вратата и провери дали ти се движи моторчето за багажника, като натискаш бутона за отваряне от дистанционното. При мен вече няма жило фабрично и се оказа, че е влезнала вода в контактите на моторчето за отключване, която допълнително ограничана напрежението и понякога импулсът за отключване беше прекълено къс.

Можеш да си свалиш пластмасата около скобата за ключалката, за по-добра видимост.

Жилото е долу до скобата и няма защо да сваляш кората на вратата.

 

Да, забелязах как функционира отварянето чрез жилото - то натиска едно бутонче на бравата. Бутночето само по себе си си се натиска. Задържането на жилото идва от това че при еднократно дръпване, багажника само "изскача" но не може да бъде вдигнат... като при лошо затворена врата. за да може да се отвори се налага задържане на лостчето.

 

Как обаче предлагаш да "завъртя заключването на вратата" при положение че нямам ключалка на задната врата. Закл или откл от дистанционното нямат видим ефект върху багажника.

 

При натискане на бутона за отваряне на вратата на багажника не се чува никаква реакция! просто кликането на бутончето без шум от моторче, както обикновено. Къде е въпросното моторче и как е свързано с бутона на вратата?

 

Коя пластмаса около скобата за ключалката? :-k

 

Насочих се към кората на вратата за проверка на бутона...

Публикувано

При мене е същата работа като натисна бутона не се отваря трябва няколко пъти да го натисна бутончето за да се отвори но се чува как моторчето работи.

Публикувано
Недълго след днешното външно миене на колата, вратата на багажника спря да се отваря - при натискане на копчето на вратата отвън не се отключва меканизма. Единственият начин е чрез жилото до шоф. седалка, като дори тогава трябва някой да го държи дръпнато за да може се вдигне багажника!?

 

Къде може да е проблема!?

 

1. Централното работи

2. Няма грешки в паметта

3. Всичко друго ел. по задната врата е ок (чистачка, осветлението на номера...)

4. Самата брава като механизъм изглежда нормално.

 

Как се стига до въпросния бутон? Как се маха кората от вътрешната страна на вратата?

Работи, ли ти зумера за забравени светлини при отваряне на шофьорската врата ?

Публикувано

Работи, ли ти зумера за забравени светлини при отваряне на шофьорската врата ?

 

Да. Не са микроключета спокойно, или поне не тези на шоф врата. ;) Всичко друго си работи, както казах:

 

При натискане на бутона за отваряне на багажника (отвън на самата 5-та врата) НЕ СЕ чува никакво моторче.

 

Къде се намира това моторче и как се маха кората от вътрешната страна на вратата на багажника за да се стигне добутона, в случай че проблемът е там!?

Публикувано

Работи, ли ти зумера за забравени светлини при отваряне на шофьорската врата ?

 

Да. Не са микроключета спокойно, или поне не тези на шоф врата. ;) Всичко друго си работи, както казах:

 

При натискане на бутона за отваряне на багажника (отвън на самата 5-та врата) НЕ СЕ чува никакво моторче.

 

Къде се намира това моторче и как се маха кората от вътрешната страна на вратата на багажника за да се стигне добутона, в случай че проблемът е там!?

Пробвай , като отключиш колата с централното и след това отвориш и затвориш една от задните врати , дали ще се отвори багажника като натиснеш бутона на самата 5-а врата над номера.

Публикувано

Пак същата работа два три пъти трябва да натисна копчето за да се отвори петата врата.Преди два дена промазах с масло механизма помислих че ще е от това но явно не е.

Публикувано

Пробвай , като отключиш колата с централното и след това отвориш и затвориш една от задните врати , дали ще се отвори багажника като натиснеш бутона на самата 5-а врата над номера.

 

Не. Няма никаква реакция от моторчето.

Публикувано

...

Пластмасата около скобата до задната броня, където се хваща ключалката на врата. А самата брава на врата, може да и завъртиш C скобата. При отворено положение, тази С скоба е в едно положение с профила на врата. Като затваряш врата, тази скоба се завърта настрани и щраква. Можеш да я завъртиш с пръсти, химикалка или каквото имаш под ръка. Така микроключето сработва и можеш при отключване с дистанционното или от дръжката над номера да видиш ласта до скобата до задната броня, дали се движи. Освобождаването става, като натиснеш оранжевото лостче на бравата и C скобата в бравата се връща в отворено положение.

Но така както го описваш, възможно е скобата до бронята или бравата да имат отхлабен винт (май само бравата беше на винтове) и да са се изместили и да искат регулиране.

Публикувано

Локализирах проблема!

 

Вероятно микроключета в бравата, но при всички положения - бравата.

 

При симулиране на затваряне с натискане на лостчето в бравата забелязах, че даже осветлението в багажника не изгасва. Успях многократно така да щракна бравата, че да изгасне осветлението - тогава и бутона работи и задвижва моторчето долу (там също проверих - всичко е сухо и контактът е добър).

 

Та при всички положения е бравата, въпросът сега е какъв е изхода? За сега извадих крушката от багажника за да не хаби ток...

 

Поправя ли се бравата и на първо време как се маха кората за да се свали?

 

П.с. Гледам снимки на бравата сега и не виждам никъде тя да има вход за жици!?!?

Публикувано

Браво! Имаше тема от колега, че микроключетата можели да се сменят с някакви еквивалентни... Потърси с търсачката. Другата е да вземеш една брава от автоморга, но винаги има вариант и нейното ключе да е прецакано.

 

П.П.: Кората се сваля с дърпане. Само щипки я държат.

Публикувано

Кората би трябвало да се надига. Щипките пускат и я вадиш. Бравата със сигурност има кабели. :D

Публикувано

T.e. Кората само на щипки ли е? С дърпане ли се вади?

 

Ако някой има опит, моля да сподели как точно се маха кората!?

 

За бравата - да, оказва се че има модел със букса и такъв без. Бях гледала грешния.

Публикувано

Свалял съм на моята и е само на щипки. Надигаш леко от единия край и светваш вътре с фенерче, като не си сигурна.

Публикувано

Явно наистина е била влезнала (необяснимо за мен как) вода в бравата - 2 дни по-късно се оправи от самосебе си и до момента да чукам на дърво е ок...

Публикувано

При мен се бяха отхлабили двете гайки на дръжката над номера и оттам влизаше вода. Като си свалих кората, по калната следа от стичащите се пръски по кората веднага се откриваше къде е проблема. Та огледай си дръжката, лампите за номера и ако нищо няма, остави така.

Публикувано

Колеги, какви са тези микроключета и каква е връзката между зумера за забравени светлини и отварянето на багажника?

 

При мен зумера не работи, както и отварянето на задния капак. Мога да го отварям само от жилото до шофьорската седалка.

Публикувано

На по-старите коли, при отворена врата се вижда един бутон, който пали плафоните в купето. При новите коли, този бутон го наместиха в самата брава.

За зумера за забравени светлини... зависи изцяло от шофьорската врата. Пусни си плафона да светва при отворена врата, затвори вратите и изчакай да загасне. Ако след това отвори шофьорската врата, трябва да светне. Ако не, пробвай дали светва при отваряне на задната. Ако светва при отваряне на друга варата, вратите при чиито отваряне не светва имат проблем с това ключе. Единия вариант е нова брава, другия е сам да се опиташ да отстраниш проблема.

Публикувано

Т.е. това, че нямам зумер не е свързано с това, че не ми се отваря багажника от бутона до задния номер... Правилно ли съм разбрал?

 

По спомени плафона се включва коректно при отваряне на вратите. Сигнализацията на таблото за отворена врата/заден капак също работи ОК.

 

От тази тема разбирам, че задния капак се отваря с ел.мотор - в такъв случай - възможно ли е да е изгорял бушон? Като натисна бутона се чува съвсем тихо самото цъкане на копчето, но никакво подобие на елл моторче.... много е куцо да отваряш винаги само от шофьорското място ](*,)

Публикувано
Т.е. това, че нямам зумер не е свързано с това, че не ми се отваря багажника от бутона до задния номер... Правилно ли съм разбрал?

 

По спомени плафона се включва коректно при отваряне на вратите. Сигнализацията на таблото за отворена врата/заден капак също работи ОК.

 

От тази тема разбирам, че задния капак се отваря с ел.мотор - в такъв случай - възможно ли е да е изгорял бушон? Като натисна бутона се чува съвсем тихо самото цъкане на копчето, но никакво подобие на елл моторче.... много е куцо да отваряш винаги само от шофьорското място ](*,)

 

Проверих - плафона не се включва като се отвори шофьорската врата, както и липсва сигнал за включени светлини. На пролет отново ще отварям вратите ....

  • 6 месеци по-късно...
Публикувано

Здравейте,

 

проблемът със неотваряща се 5-та врата продължава да стои пред мен.

 

Но вече тествах моторчето, че работи след като му се подаде директно ток.

 

Също така разглобих изцяло ключалката, която е над рег.номер на колата - работи си нормално, ключето е напълно чисто.

 

Предполагам, че проблемът е в някое реле, но идея си нямам къде се намират. Всеки съвет е добре дошъл!

 

Поздрави!

Публикувано

Айде и аз на хорото!

От около месец и половина ми изчезна зумера за включени светлини, както и сигнализацията, че ми е отворена шофьорската врата. При отваряне, плафона също не се пали. От прочетеното разбирам, че проблема е в самата брава....Лесно ли се отстранява?

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.