Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

три кабела на бутона на предната врата ?


shotik

Recommended Posts

Бутон на предната врата за плафона на Фелиция 2001 г.се повреди ,опитах да почиствам ,но неуспешно,свалих го и го замених с друг,но защо са три кабела на бутона ,това не мога да разгадая за сега.

Един е + 12 в.,втори да е -,а третия дали да е за свирката ,когато са запалени габарити и фарове,но не работи мотора и свири при отваряне на предните врати.

На схемата са дадени бутоните само с два кабела.

 

smile150 ](*,) smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там + не трабва да има!!! Няма защо да е!! "тригерите" или бутоните както ги наричаш са сложна схема и не е за всеки работа!Теб какво точно те тревожи че са 3 кабела?! След като имаш проблем в самия тригер просто го смени!! :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там + не трабва да има!!! Няма защо да е!! "тригерите" или бутоните както ги наричаш са сложна схема и не е за всеки работа!Теб какво точно те тревожи че са 3 кабела?! След като имаш проблем в самия тригер просто го смени!! :-k

Е кое му е сложното? :lol:

Единия извод е общ,следва:

-нормално отворен и затворен спрямо общия.

-Кат щракне бутона местата на нормално отворения и затворения се разменят.

Плюс не оди на никой кабел! Колкото и да ги мотае,все ще ги нацели някак си. Важното е че нищо не може да се изгори и метода проба-грешка, не е проблем да се приложи! smile048

Предполагам единият извод е за зумера за забравени светлини,ма на тия фелиций не им абарисвам хич.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ключе в колонката ли става въпрос, като на старите коли?

Предполагам, че едното доставя масата, а другите две захранват плафона и зумера за забравени фарове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко месеца и аз сменях тоя бутон, та съм останал със спомена, че просто няма как да размениш кабелите, понеже са в общ куплунг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко месеца и аз сменях тоя бутон, та съм останал със спомена, че просто няма как да размениш кабелите, понеже са в общ куплунг.

 

Не може да се разменят,това е ясно ,питах защо са три,на другите коли ,които съм имал са по два.Преди година един специалист по алармени системи на коли и обекти като ги видя тези бутони,че бяха без предпазни гумички срещу влага ,ми каза да ги заменя с бутони за СЕАТ,но като не ги знам там как са ,затова пуснах питането.Сега вече съм сменил бутона ,но при възможност ще търся кой кабел ,къде отива.

Бутона има една пластина отгоре и две отдолу и само като е отпуснат се прави контакт между тях.

 

Тъй като беше написано ,че не може да има +,тогава един е -,а другите два идват от + през консуматорите ,за които са предназначени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че не може да има + е ясно, но ми е чудно защо ако другите 2 кабела са за консуматорите е било нужно зумера за светлините да сработва и при отворена задна врата и при отворен багажник. На лада например има само един кабел и при отворена врата, бутона просто си зима маса от купето и плафона светва. На ланчия дедра е с три жици, но там е обяснимо защото на таблото има индикатор ТОЧНО коя врата е отворена. Просто не ми е ясно за какво са и на шкодата 3 кабела. :-k

P.S. На мойте бутони си има гумички против влага, ако на твойте липсват можеш да си намериш само гумички или направо цели оригинални бутони.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новия бутон ми струваше 4.70 лв.,а гумички в магазина няма,трябва ми за единия бутон ,ако някой знае къде има ,да пише.

 

Да ви питам ,на задните врати има ли бутони ,на моята кола ми се струват като допълнително слагани и са различни от тези на предните,също и на капака над мотора,за да се свърже с аларма ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Да ви питам ,на задните врати има ли бутони ,на моята кола ми се струват като допълнително слагани и са различни от тези на предните,също и на капака над мотора,за да се свърже с аларма ?

 

Не знам дали по принцип нямат бутони на задните врати, но на моята няма . И все се каня да и сложа заради алармата, че понякога много ме дразни като отключа колата от дист. и отворя първо задната врата / например докато сложа и вържа на детския стол моята наследница :) / няма как алармата да отчете отварянето и хоп се заключва .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам бутони на всички врати и всичките са с гумички. На предния капак също е с гумичка и се намира до акумулатора. На задния капак не се вижда бутона и предполагам, че е в бравата, интересното там е, че като се отвори задния капак светва само лампата в багажника без плафона в купето и въпреки това сработва зумера за светлините /ако са включени/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах цяла нощ на тъпата схема и само едно нещо ми доиде на главата проста. Значи като начало в нея няма лампа за багажник, няма и халогени.

 

Вариант 1 - зумерите са 2 на отделни вериги, а 3 тия кабел отива до друг бутон на врата.

 

Вариант 2 - 3 тия кабел отива до тук - клема 86 което google казва че е зумер, но аз мисля че е и реле с нормално затворени контакти

post-1079-138453276908_thumb.jpg

 

Вариант 3 - На Мая фелицията пищи и ако съм изключил фаровете и габаритите, но не и халогените (който минават през ключа за габарити), но не съм сигурен дали пищялката се активираше при изключено запалване и затворена врата или при изключено запалване и отворена врата. 3 тата жица може да има нещо общо с това адско нещо.

 

Според мен най- вероятни са вариант 2 и 1 с по 50% шанс. Трябва да се намери адското реле и да се мери "верига" на клемата му 86 с всяка от 3 те жички, или като се извади бутона от куплунга да се провери задейства ли се плафона при отворена задна врата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При изключено запалване, отворена врата и включен габарит се активира поне при мен. Иначе новия бутон си го купих от ма-на на Ст. гара заедно с предпазната гумичка, цената точно не помня но някъде около тази беше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При изключени фарове и габарити и забравени включени ГАБАРИТИ за мъгла, които реално не светят при изключено запалване и изключени фарове, като отворя вратата пак свири зумера. :-k Явно има всякакви изпълнения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Не се кахърете за "+"-а. Той всъщност му идва от лампата. Естествено, че на мултицет на напрежение ще излезе +12 V (през лампата). Ако директно подаде "-" там просто ще светне плафона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя беше с 3 кабела и след като се счупи бутона един приятел ми сложи бутон с два извода. Току що говорих с него. Каза ми, че единия кабел е общ, втория е за към ламбата и третия към зумера. Не знам дали е така, но при мен в момента зумера и лампата си работят правилно. Не е проблем на някой НИМ да го отворим и да видим точно кое къде отива.

Иначе на моята бутоните на задните врати са слагани допълнително. Оригинално нямаше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някои фелиции имат плафон със задържане на осветлението

 

Това какво общо има с трите кабела?

Обикновенно електрониката дето прави това е вградена в самия плафон. :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някои фелиции имат плафон със задържане на осветлението

 

Това какво общо има с трите кабела?

Обикновенно електрониката дето прави това е вградена в самия плафон. :roll:

 

[-X Мойта е със задържане на осветлението, пък на плафона няма нищо, само кабела от вратата и директен +

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.