Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Решение за пласт.термост.?-ОК.


Sevi79

Recommended Posts

Колеги, ето едно решение за термостат на Фелиция термостата е от Фаворит WAHLER 88с, само периферията се изрязва а останалото се вижда как е направено не е много сложно. Надявам се че съм бил полезен с това решение. smile027

post-5477-138453275989_thumb.jpg

post-5477-13845327599_thumb.jpg

post-5477-138453275991_thumb.jpg

post-5477-138453275992_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отдавна има много термостати които не са като оригиналните с чупещи крачета ами с зегерка колега...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отдавна има много термостати които не са като оригиналните с чупещи крачета ами с зегерка колега...

Знам много добре тези със зегерката за мен не са стока,този вариант според мен е по надежден, е има играчка по нагласянето но си струва,пък едва ли има термостат със зегер на WAHLER или BEHR и то за 1.3мпи :-k дано да греша, на мен ми предложиха "зегерковия" някакъв Полски за 30лв но вместо да експериментирам с марки термостати се спрях на това решение или компромисен вариант да го наречем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този полския със зегерката съм го виждал на живо и не ми вдъхна никакво доверие. Лично за мен този вариант с марков термостат и леко преправяне е по-дъбър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да аз също се спрях на този компромисен вариант / след като за 2 г смених 3 термостата от тези с чупещите се крачета, плюс това сега есента след като правих доста сериозен ремонт на ДВГ плюс смяна на кажи речи всичко по охладителната система и чисто новия термостат при тестовете не отвори въобще и се отрекох от този вид за винаги :evil: / . Само дето си взех такова тяло с термостат от полските със зегерка, изцибах самия термостат / за който ми бяха споделили препатили, че не е много добра схема/ и вградих вътре точно такъв Wahler 88 C. За сега е ток - държи си много добре температурата . Ще видим с времето колко ще издържи .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Карам вече 2год.Фелата с преправен по този начин термостат(някакъв френски втора ръка,мисля оригинален). smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз успях да си направя \:D/

Специални благодарности на колегата Sevi79 , за помоща!

Ще се опитам накратко да ви обясня при мен какво се получи, защото моят вариант малко се различава от посочения. До ден-два ще кача и снимки. Първо, купих си термостат на Wahler 88 градуса за Фаворит от м-на на Ст. гара за 13.20 лв. Още като го взех обаче видях, че е с по-широка периферия /пръстен/ от този на колегата. Все пак отидохме в лобораторията на мой приятел - зъботехник и започнахме да го майсторим. След като отрязахме въпросните крачета от тялото установихме, че ще ше е нужно да се свали и останалия ръб, така че като го погледнеш странично всичко да е в една равнина. Изравних го с помоща на една по-едра - 80 шкурка и една водна на 240. Наложи се и малко да намалим "пишката" на която се опира задната част на термостата. И така термостата просто заспа в новото си легло :D Не се наложи употребата на винтчета и допълнително разпробиване. Оставих гумената гарнитурка на мястото й и върху нея легна термостата. Откъм горната му страна сложих малко червен силикон, и след това го завих към другата част. Сега вече разбрах какво е да караш с работещ термостат smile027 Ясно се вижда как отваря на около 86-7 градуса. Извънградско поддържа температура някъде там - 85-6-7. В града между 90 и 97-8 според зависи. Колата вече загрява много по-бързо от преди...абе въобщееее нищо общо с едно време :D

 

Задължително ще кача и снимките, за да стане по-ясно, ако някой все пак не е разбрал от обясненията ми.

 

Още веднъж специални благодарности на колегата! Е вярно, че не е баш същото, но ето, че всеки като прибави по нещо от себе си, решението е на лице.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един джокер ... не съм 100% сигурен , но мисля , че от Голф2 1.8 мотор ще пасне по размер на пластмасовата коруба на Фелицията и така ще си спестите пиленето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и обещаните снимки.

 

Тук горе-долу се вижда как трябва да изглежда тялото след изпилването - без никакви ръбове:

sdc12668_4589d_26535148.jpg

sdc12667_c021f_26535146.jpg

 

Ето така ляга термостата, без никакви болтчета и прочее:

sdc12671_21cf2_26535157.jpg

 

Както вече споменах - отдолу си остава гуменото уплътнение, а отгоре се слага малко силикон, за да уплътни по-добре към другата част на тялото на термостата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на струг се пуска 1 фаска по периферията да пропадне леко термостата-иначе не уплътнява добре.Там /ежду тялата и термостата силикон,а между капачката и корпусчето хартиена гарнитура със силиконче

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Добре, де пич защо просто не го направи културно

 

....Само дето си взех такова тяло с термостат от полските със зегерка, изцибах самия термостат / за който ми бяха споделили препатили, че не е много добра схема/ и вградих вътре точно такъв Wahler 88 C. ....

 

Според мен е много по - културно и много по - сигурно така, както е предложил Ivaka

 

Да пилиш, пробиваш, подлепваш, и най - накрая теч...

 

Карам вече 2год.Фелата с преправен по този начин термостат(някакъв френски втора ръка,мисля оригинален). smile159

 

Френския термостат не е оригинален, прави се от Vernet и е боклук :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо решихте, че има теч :roll: Една седмица вече карам така и няма капка. А и сега след пиленето, ако тялото не сдаде багажа, следващия термостат ще го сложа за минус една минута.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Имах предвид оригинален от френски автомобил,който бяха сменили по подозрение но всъщност си работеше и продължава. =D>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

И на мен ми се наложи да мина по пътя с преправянето на оригиналния фелициев термостат с такъв от фаворит WAHLER 88c.

http://picbg.net/u/48572/42944/517116.jpg

http://picbg.net/u/48572/42944/517118.jpg

Купих го от магазина на бул. В Левски за 13.20лв. и започнах работа.

Снимките не са много подробни, но ще опиша подробно операциите.

1. Отстраняват се крачетата държащи оригиналния термостат

http://picbg.net/u/48572/42944/517115.jpg

това става с помоща на ножовка за грубата част и след това с пила за да стане основата максимално гладка

2. Периферията на новия термостат се изрязва около 2мм. с хубава ножица за ламарина и се запилва с финна пила с цел да съвпадне с диаметъра на пластмасовия корпус и да не пречи на гуменият уплътнител.

3. Реших да ползвам метода с винтчетата и пробих 4 бр. дупки в термостата с бургия 2мм. и съответно 4 бр. дупки с бургия 1мм. в пластмасовият корпус. При пробиването трябва да се внимава защото е възможно да се пробие целия корпус което не е желателно. Трябва да се използват рапидки с ширина 1-1.2мм. и дължина максимум 3-4мм.

4. В пластмасовия корпус на стария термостат има една пластмасова шпилка която леко пречи новия термостат да прилепне спокойто

http://picbg.net/u/48572/42944/517114.jpgаз я скъсих малко с помоща на бургия 8мм. но може и да не се скъсява.

5. Периферията на термостата се намазва с малко червен силикон и се завинтва окончателно на мястото му.

http://picbg.net/u/48572/42944/517909.jpg

 

Монтирах термостата на колата вчера и изминах около 25км. първите впечатления са доста добри, дано издържи дълго без проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последващите впечатления също са добри, днес в по-топлото време стрелката вече доста бързо си намери мястото и не се качи по-нагоре въпреки не малкото чакане по светофарите което значи, че и през лятото няма да товари перката.post-5513-13845328298_thumb.jpg

post-5513-138453283002_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен в студа варира между 80-87/8 градуса. На дълго твърдо 80. Пак не е каквото трябва, но все пак е по-добре от преди. Надявам се лятото да си кове на 90.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен в студа варира между 80-87/8 градуса. На дълго твърдо 80. Пак не е каквото трябва, но все пак е по-добре от преди. Надявам се лятото да си кове на 90.

Не загрява както трябва защото през студените дни пускаме парното все пак smile049 , а на дълъг път 80гр.какво от това 8гр разлика с градската темп.е приемливо според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.