Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Това щеше да е Шкода ако не бяха руснаците!


Recommended Posts

Колега, аз ли бъркам, или всичките тези скици на Шкоди от 60-те са правени всъщност 80-те и 90-те години?! Ако е така, няма изобщо какво да си чешем пръстите повече "каква щяла да бъде шкода ако...".

 

Относно другите скици - нищо лично, ама доста изсмукани от пръстите ми изглеждат, повечето коли напомнят на футуристичните возила от фантастичните американски екшъни от края на 80-те и началото на 90-те. smile049 . И онзи Фиат със стопове от Пежо... :-k Имам чувството, че въпросният велик дизайнер, просто си драска за удоволствие. Или бъркам :?: :-k И не целя да се заяждам, така явно съм разбрал "посланието" на повечето скици. smile049 Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 66
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • SLY

    20

  • joro-120L

    16

  • rsk

    5

  • bega4kata

    5

Най-много писали в темата

Скиците от 60-те са си от 60-те.Ако този дизайнер си правил драсканици нямаше да се ръкостиска със Бертоне,Джуджаро и Пининфарина.Какво лошо има човека да е имал поглед в бъдещето.Когато Жул Верн е писал за капитан Немо и за влак до луната тогава не са съществували подобни изобретения.Амо ако Хушек е работил за някой от големите ителиански имена.Не виждам каква е пречката чех да скицира ЗА италианци или КАТО италианци.Явно е бил даровит.Относна дали някои от скиците са реални модели-да.Авиата,ГАЗелата,Шкода 990 Фаворит,има също и една кола амфибия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Авиата е някакъв фейслифт от 94г. Къде е първообраза? На Годзилата също! Нарочно и казвам така щото е невероятно грозна. Мислех, че е руски дизайна. А 990 Фаворит как изглеждаше? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говоря за Шкода 990 Фаворит от началото на 60-те,много прилича на 1000 МБ.На тези снимки може да се види Хушек със Пининфарина,Джуджаро,Мичелоти,а Хондтата на другата снимка е реален модел на Пининфарина от Хушек.Дали тези велики дизайнери са си губили времето със Хушек ей така.

post-2022-138453275655_thumb.jpg

post-2022-13845327567_thumb.jpg

post-2022-138453275974_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От това интервю не става ясно Павел Хушек да е имал нещо общо с Шкода,

но е започнал като графичен дизайнер в авиационната промишленост в АВИА (Прага),

рисувал е и за автомобилни списания. При сгодна възможност духва на запад и първо работи

в БМВ, после кандидатства и работи в Кьолн за Форд. От 1978г. има собствено студио със

седалище в Инголщад(Бавария). През 1992 се връща от Япония в Чехословакия и работи

над местни поръчки.

 

Има снимки с Пининфарина, Джуджаро и др. по-долу на страницата.

 

http://www.designmagazin.cz/technika/17268-pavel-husek-navrhl-mimo-aut-i-tryskac-a-helikopteru.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се,че е имал общо със Шкода защото имам още много скици на Шкоди от Хушек.Ако прегледаш скоиците щте видиш,че модела 990 на Шкода е негово дело.Това,че моделите му не са били удобрени или не са били направени не означава,че не е бил обвързан със Шкода.Този камион е Шкода от Хушек и се произвежда.

post-2022-13845327598_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Този камион е Шкода от Хушек и се произвежда.

Е това е приказка сега! Дай да видим какво от този велик дизайнер се е произвело. За сега виждам :-k ....всъщност, нищо не виждам, освен тази прекрасна Шкода и Авиата, но Авиата има прототип на този фейслифт, който се движи по пътищата все още.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за страхотната тема!

Аз винаги съм смятал че дизайна на шкода е силно повлиян от големите италиански студиа - още от времето на 110r която на мен силно ми прилича на fiat 850 sport.

Отделно и аз смятам, че 105-120 имат италиански черти в дизайна.

Но съм сигурен че при всички модели първообраза е италиански и чехите са копирали по малко, а не обратното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за страхотната тема!

Аз винаги съм смятал че дизайна на шкода е силно повлиян от големите италиански студиа - още от времето на 110r която на мен силно ми прилича на fiat 850 sport.

Отделно и аз смятам, че 105-120 имат италиански черти в дизайна.

Но съм сигурен че при всички модели първообраза е италиански и чехите са копирали по малко, а не обратното.

Първите задномоторни Шкоди са от времето на Фиат 124. Никаква прилика не виждам м/у Шкода и този квадратен Фиат/жигули/.

....А, преди 110R, на кои е дизайна? - на S100? :-k

И стига с тез италианци! За мен дизайна на Шкода е чешки, до доказване на противното!

Само на Фаворит със сигурност е на Бертоне.

Колеги, много Ви моля, когато имате някаква теза да я обосновавате поне със снимки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първите задномоторни Шкоди са от времето, когато все още предното предаване е било кекава конструкция,

а липсата на кардан, особено ценена... Всичко заради икономията на пространство и пестене от излишни движещи се части.

Следвоенна мода при евтиния клас (тука изключваме спортните): Фолксваген, Фиат, Симка, НСУ, Рено...,

а ето и Шкода. Фиат 124 излиза 2 години след 1000МВ, да не говорим, че Ембечката се разработва от средата на 50-те

(около 10 години), а 124 е една доста модерна за времето си кола, още повече кола на годината 1967,

а дизайнът е предвестник на "кубизма" от 70-те до средата на 80-те, който не подминава и Шкода.

 

Самият дизайн е трудно да се установи кой от кого се е повлиял, ако нямаме примери като Гърбатата Зазка и Фиат 600,

както и следващата и НСУ. Но да твърдим, че италианците са копирали нечий дизайн, бил той и чехословашкия,

е все едно да се съгласим със съветската пропаганда, че жабарите са откраднали дизайна на Веспа от Вятка ;)

А за 110R какво да кажем, че Порше са завидели и са плагиатствали ли?

 

За мене Шкода в стари времена е имала самобитен (чешки) и запомнящ се дизайн. Ако е правен извън Чехословакия,

това е друга работа... Прилики винаги могат да се намерят между различните мари и за това няма какво да се спори.

 

Проблемът на темата е "какво щяло да е, ако не са били руснаците"? Ако погледнете рисунки на съветски дизай от време оно,

ще видите, че не руснаците са виновни, а епохата. А за пан Хушек, който видимо е величина в световния автомобилен дизайн,

дано излезе информация, че е бил част от екипа на Шкода през 50-те и че е бил възпиран порива му. През 90-те е ясно,

че е чертал за Шкода и други чешки фирми, но по-рано... Всеки може да нарисува някакви количи и да каже:

"това е новата Шкода, БМВ или Запорожец". Но могат да са достоверни, единствено, ако са официална информация...

Един прост пример - мнозина изохкаха как ГАЗель , видиш ли, бил дизай на Хушек. Да ама Хушек го е подписал 2007-а,

а тва чудо се произвежда от 1994 и лъха на Транзит от втората половина на 80-те, колкото си щеш...

 

Спорът за Шкода, Хушек, "руснаците" и бъдещето в минало време е безсмислен, ако не разберем:

- бил ли е Хушек част от дизайнерския екип на Шкода и в кой период?

- какво е нарисувал през 50-те и до времето когато е възирал във ФРГ?

- какво от това е произведено и какво е отхвърлено?

 

Всичко друго е Уе'ски-ЦеСеКÁ...

 

Темата е много готина и трябва да й се уцели кантара, а не да се подхожда сектантски :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един жив прототип - Skoda 1100 GT-UVMV с двигател S110R 75 коня

 

1472694659_b593938492_o.jpg 1473547384_031b695090_o.jpg gt1100_701.jpg

 

Като младеж я видях на снимка в една книга и си точех лигите по нея, но явно комунягите бяха решили да не ни разглезват класово \:D/

 

Виждам доста италиански течения в дизайна и почти нищо чешко, като изключим "гърнето" отзад smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за страхотната тема!

Аз винаги съм смятал че дизайна на шкода е силно повлиян от големите италиански студиа - още от времето на 110r която на мен силно ми прилича на fiat 850 sport.

Отделно и аз смятам, че 105-120 имат италиански черти в дизайна.

Но съм сигурен че при всички модели първообраза е италиански и чехите са копирали по малко, а не обратното.

Първите задномоторни Шкоди са от времето на Фиат 124. Никаква прилика не виждам м/у Шкода и този квадратен Фиат/жигули/.

....А, преди 110R, на кои е дизайна? - на S100? :-k

И стига с тез италианци! За мен дизайна на Шкода е чешки, до доказване на противното!

Само на Фаворит със сигурност е на Бертоне.

Колеги, много Ви моля, когато имате някаква теза да я обосновавате поне със снимки.

 

Колега мнението ми не е, че дизайна на шкода е италиански. Казвам че си е чешки, но повлиян от италиански дизайнери, а това е добре не мислиш ли?

Също казвам че влезлият в производство 1968 г 850 спорт

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/Fiat_850_Sport_1969_2.JPG

особенно отзад ми напомня на влязлата в производство през 1970г 110R.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bf/%C5%A0koda_110R_Coup%C3%A9.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук се завихря нещо много интересно,а в спора се ражда истината.За Хушек знам,че може би през 50-те не е рисувал още.През 60-те за Шкода рисува модела 990 Фаворит,който е произведен макар и като прототип и е факт.Многобройните му скици на Шкода,които си остават скици,според мен доказва,че е имал взаимоотношения с марката.Може би е учасвал в проект за Шкода,но друг да го е спечелил.Снимките на Хушек със най-великите италиански дизайнери показва,че може би са работили заедно.Преди да се появи Шкода Фаворит на Бертоне знаем,че има прототипи на Фаворит,които са дели на Джири Киндл.Любимият рейс на всички Шкода 706 РТО е дело на Отакар Диблик,който е и създател на Шкода 440 Кароса.

Пак казвам:възможно е чешки дизайнери да са имало по-голям поглед на запад и моделите им да са повлияни от западни марки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега мнението ми не е, че дизайна на шкода е италиански. Казвам че си е чешки, но повлиян от италиански дизайнери, а това е добре не мислиш ли?

Също казвам че влезлият в производство 1968 г 850 спорт

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/Fiat_850_Sport_1969_2.JPG

особенно отзад ми напомня на влязлата в производство през 1970г 110R.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bf/%C5%A0koda_110R_Coup%C3%A9.jpg

Шкодата е къде, къде по- красива от Фиата. ;) Затова казах, че важното е дизайна на S100.

Той е базата за "купе". А "купето" е резон - две врати и скосена задница. Не са рекли - не са го направили.

Базата я има - 110LS. Както и Естел за Гарде и Рапид. smile049

 

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Фиат 124 излиза 2 години след 1000МВ, да не говорим, че Ембечката се разработва от средата на 50-те (около 10 години), а 124 е една доста модерна за времето си кола, още повече кола на годината 1967, а дизайнът е предвестник на "кубизма" от 70-те до средата на 80-те, който не подминава и Шкода.

Деяне, не знам какъв предвестник е дизайна на 124 но толкова ръбеста Шкода не съм виждал.

А дизайнът наистина е "уникален" съществува вече 40г. - Лада 2107 :lol:/но това си е проблем на руснаците/

...За мене Шкода в стари времена е имала самобитен (чешки) и запомнящ се дизайн. Ако е правен извън Чехословакия,това е друга работа... Прилики винаги могат да се намерят между различните марки и за това няма какво да се спори.

С първото изречение съм абсолютно съгласен!

А за приликите - нека някой да ми каже на какви други марки приличат 1000МВ, S100, 105, 120, та да мирясам. ;)

...Проблемът на темата е "какво щяло да е, ако не са били руснаците"?

За мен проблемът е: "Какви модели на Шкода щеше да има в "Мототехника", ако не бяха руснаците"?

По принцип и с руснаците моделите на Шкода ми харесват!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старите шкоди са уникални на дизайн. Единствено при 110R, Garde, Rapid и прототипа 1100GT се усеща класическият италиански клин, но това е била визията за спортен автомобил на десетилетието. Не виждам нищо крадено в серийните модели. Шкода е била единственият производител, който е предлагал жестоко (за СИВ) многообразие от модели и модификации. Още ми е чудно как се е случило, защото политиката на СИВ е била да унифицира вкуовете ни и да ни задоволява на някакво първично ниво. За България, обаче, унификацията е работила с пълна сила - можел си да си купиш 105L и 120L и толкоз... Няма GLS, няма спортни купета... Бай Тодар е казАл, че нЕма нужда smile045

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои хора твърдят,че Шкода 1000 МБ е копие на Фолксваген 1500 от 1961-ва,също със заден мотор.Ако трябжа да съм честен колите си приличат,но разликите са много повече.ФВ 1500 е модел със 2 врати,седан,купе и комби.Задниците се различават доста.Бих казал,че купе версията на този ФВ се приближава до Фиат.Шкода 1000 МБ е доста по масивна,а "гръбнака",който минава по дължина на колата(моделите 1964-1968),извитото задно стъкло създават страхотно впечатление.Лично на мен МБ-то ми харесва много повече от ФВ 1500.Много по-детайлна е и има лаистни по калниците,а при някои модели и на прагивете.

post-2022-138453276645_thumb.jpg

post-2022-138453276646_thumb.jpg

post-2022-138453276648_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това щеше да е дъщерно производство на Шкода ако не беше Хитлер smile021 базовата фабия щеше да е 300коня а голфа GTI със 135мотор 1.3 50kw !!!

Volkswagen-Golf_III_GTI_1991_thumbnail_01.jpg

Що се однася до МБ подписа ми е доста кресноречив smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един много красив модел на Шкода:Шкода 1101 Пенок от 1952-ра.По всичко личи,че този модел е бил произведен,но колко бройки не се знае.

post-2022-138453276655_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един много красив модел на Шкода:Шкода 1101 Пенок от 1952-ра.По всичко личи,че този модел е бил произведен,но колко бройки не се знае.

Така погледнато, за 100 годишната си история, Шкода нямат слаб модел.

Ето го и моят любимец - Шкода 860. Уникално съразмерен автомобил! smile126

post-4842-138453276662_thumb.jpgpost-4842-13845327675_thumb.jpgpost-4842-138453276756_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жорка, на твоята любима Шкода 860 една детайлна снимка ;)

 

34373_1530800112282_1303118851_31496130_6270373_n.jpg

 

Знаеш ти какво да харесваш ;)

 

Добавям и тази от личните архиви:

34373_1530799992279_1303118851_31496127_4774508_n.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жорка, на твоята любима Шкода 860 една детайлна снимка ;)

Знаеш ти какво да харесваш

Добавям и тази от личните архиви:

Мерси Митаче! :smt017

Колата я описах само с две думи, а за детайлите изобщо по цялата кола, нямам думи!!

Снимките ти вече са и в моят архив, но имам и още една детайлна, но от друг ъгъл. Виж скобата за резервната гума ;)....... я, и капачката с емблемата в основата е различна. :-k Може би това е някакъв GLS? Ей, опасни са тези чехи! Модел с модел не си прилича от край време.

Поздрави. smile159

post-4842-138453276761_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При посещението ми на музея на Шкода преди година и половина успях да уловя този звяр.Направих само една снимка защото нямах право да снимам тази кола.Даже една жена ми се рзвика,а аз и казах че ще изтрия снимката......ама не.Невероятно голяма кола.Колкото две БМВ 7-ма серия Прасе. smile096

post-2022-138453276758_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.