Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Това щеше да е Шкода ако не бяха руснаците!


Recommended Posts

  • Отговори 66
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • SLY

    20

  • joro-120L

    16

  • rsk

    5

  • bega4kata

    5

Най-много писали в темата

А каква е връзката с руснаците? Питам съвсем кротко, защото не го знам това :)

 

Благодаря!

 

Поздрави

 

ПП: Оптерелено кабриото и последната ме кефят!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А каква е връзката с руснаците? Питам съвсем кротко, защото не го знам това :)

 

Благодаря!

 

Поздрави

 

ПП: Оптерелено кабриото и последната ме кефят!

 

 

:smt017 подкрепям и на мен ми стана интересно! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз така гледам гледам първата или втората горе странично ми прилича на волга, айде нещо такова да е, ама не го разбрах, защото отпред и отзад не е волга :) странично горе-долу.... И затова питах какво точно имат връзка те :P

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е искал да каже, че ако не бяха руснаците нямаше те да диктуват правилата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези великолепни скици са дело на великия дизайнер Павел Хушек.Той е работел с хора като Нуцо Бертоне.Първоначалната идея за Шкода МБ е била автомобил с преден двигател,мощен и доста по-модерен от познатите соц.возила.Тези скици показват колко напредали са били в мисленето си чехите.Един автомобил с преден двигател,по-мощен,по-тежък би изразходил повече инвестиции.След като не са били отпуснати тези инвестиции,Шкода си посавят за цел да направят автомобил,напълно различен от предходните,икономичен и лек.Тогава се появява Шкода 1000 МБ,която ние знаем,чиито проект е започнал 10 години преди да се появи завършения модел през 1964-та.Скицата по-доло показва от къде са крали от Алфа Ромео за да създадат техния спайдър,защото чехите са нямали разрешение и ресурси за да я направят и патентоват.

post-2022-138453273834_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един "демоничен" модел на Шкода,с който показват,че и "американските мускули" биха се преклонили пред марката.

Шкода ГТ.

post-2022-138453274232_thumb.jpeg

post-2022-138453274235_thumb.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за Вас, ама аз като ги гледам ми спират дъха... И, как ми се иска да видя такава на улицата...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен последната много ми харесва. Още като излезе списанието по случай 100 - години Шкода започнах да се съмнявам относно происхода на други европейски марки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези великолепни скици са дело на великия дизайнер Павел Хушек.Той е работел с хора като Нуцо Бертоне.Първоначалната идея за Шкода МБ е била автомобил с преден двигател,мощен и доста по-модерен от познатите соц.возила.Тези скици показват колко напредали са били в мисленето си чехите.Един автомобил с преден двигател,по-мощен,по-тежък би изразходил повече инвестиции.След като не са били отпуснати тези инвестиции,Шкода си посавят за цел да направят автомобил,напълно различен от предходните,икономичен и лек.Тогава се появява Шкода 1000 МБ,която ние знаем,чиито проект е започнал 10 години преди да се появи завършения модел през 1964-та.
Стефко, позволи ми да не се съглася с повечето от нещата, които си написал - не ме разбирай грешно, това, което си показал е интересно, но не си много обективен, в изложените от теб факти.

Първо ми се ще да споделя, че според мен италианците не крадат дизайн, защото те го създават, те са основата на изкуството, модата, дизайна - Леонардо, Микеланджело... Армани, Версаче... Пининфарина, Бертоне, Джуджаро... Те не крадат, защото няма от къде. Италианците творят.

Относно МВ-то - самите чехи не са знаели с каква концепция ще е новата им кола (след Octavia), поради което още през 1956-та са направили три прототипа:

- кола с преден мотор и задно предаване - най - стандартното решение за тези години;

- кола с преден мотор и предно предаване - модерно и вече въведено в производство (Citroen, DKW...);

- кола със заден мотор и задно предаване - супер модерно, особено след пускането на VW, Renault 4 CV (двете коли имат един и същ баща), Renault Dauphine (пуснат серийно през 1956-та)...

Явно наистина най - модерна е била концепцията със заден мотор. На скиците, които си пуснал си личи - колите са без решетка (радиатор) отпред.

Ето и един макет на МВ от 1962 (колата, която се вижда встрани е Renault Dauphine...):

 

model-62-2.jpg

 

Относно Павел Хушек - не знам колко е велик, но не успях да намеря нещо за него в чешката уикипедия, но както и да е. Чехите имат развита индустрия от много, много години, нормално е да имат и много промишлени дизайнери, някои от които

сигурно са учили в Италия. Но е факт, че дизайна на Skoda от 60-те, 70-те и 80-те за късмет не е чешки. Това си личи по грозните им прототипи, част от които сега са в склад в музея:

http://www.auta5p.eu/katalog/skoda/skoda10.htm

http://www.auta5p.eu/katalog/skoda/skoda16.htm

 

Скицата по-доло показва от къде са крали от Алфа Ромео за да създадат техния спайдър,защото чехите са нямали разрешение и ресурси за да я направят и патентоват.
"Скицата..."

и снимки на една италианска кола, пусната серийно през 1963-та...: 850 01, 850 02, 850 03, 850 04

 

Друга скица...

и един прототип на Bertone от 1963-та...

 

"Демоничният" модел на Skoda...

и едно Maserati, още едно Mserati

 

С две думи - според мен чехът е копирал от рисунките на другарчето, но пак не се е получило...

 

Надявам се, не те обижда това, че съм "контра", просто нещата за съжаление, не са такива, каквито ни се ще да са...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Но е факт, че дизайна на Skoda от 60-те, 70-те и 80-те за късмет не е чешки. Това си личи по грозните им прототипи, част от които сега са в склад в музея:...

Роска, евала за подробната информация! :smt017

Само ми кажи на кой е дизайна на всички задномоторни, щото не съм предполагал, че не е чешки.

А прототипите им наистина са грозни! Никога не бих си взел такъв автомобил! [-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Роска добре е че не се съгласяваш.Когато писах относно Павел Хушек мислех да напиша,че няма много информация за него,както ти сам каза.Оцвен Шкода Хушек е превел скици за много други марки,вклучително и италиански.В неговия архив намерих скици на Форд,Ауди,Ланчиа,Алфа Ромео,Фиат,Лиаз имного дуги.Утре мисля да кача негови скици.Колата която каза,че е използвана за вдъхновение за Шкода 1000 МБ Спорт до колкото ми е познато също е негово творение.Надявам се,че със тази скица нещата ще започнат да си идват на мястото....или пък не.

post-2022-138453275419_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизайна не бих коментирал, но "съветските хора", не братушките, са спънали техническото развитие в целия соцблок.

Когато в Ловеч започват да се произвеждат велосипеди, един френски вестник излиза със заглавие:

"България откри велосипеда след самолета", разбира се когато Москва реши, че не ти трябва самолетостроене

като можеш да изнасяш "агурци и памидорчики"... Така през 1969г. се решава, че на Полша не й трябват мотоциклетите Юнак,

а учудващо през 1975г. едновременно изчезват унгарската Панония и нашият Балкан. Чехите са пощадени,

но, ако знаете какво са пускали на пазара, не че не са били най-добрите соц. мотоциклети заедно с MZ,

и го срвните с машините, които са делили световния мегдан във всички мотоциклетни дисциплини, ум да ви зайде...

Но и там висшата сила туря прът в колелата...

 

http://motopaedia.com/Bikes/cz_350_v4_1969.htm

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добро изказване колега.Малко обаче не ми се нрави думата "пощаден",нали се сещаш за Пражката пролет 1968-ма.Това е символична година за чехите,годината в която чехите намразиха руснаците.Потушаването на бунта не само заради нетърпимостта към соц.режима,а и към икономическата сила и западното влияние в Чехословакия.Това лято се запознах със коликционер на мотори.Той имаше страхотна Ява с емблема на ЧЗ,за който модел се споменава във сайт на Индиън.До колкото можах да разбера от собственика това е мотор зглабян във САЩ в заводите на Индиън.Пак казвам че за последното не съм сигурен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Надявам се,че със тази скица нещата ще започнат да си идват на мястото....или пък не.

:roll: не знам... нo се сетих за този рядък FIAT. Другата рисунка ми напомни за Daytona.

smile049

 

Само ми кажи на кой е дизайна на всички задномоторни, щото не съм предполагал, че не е чешки.

Жоро, за съжаление няма да мога да дам конкретен отговор... Чел съм някъде, може би в старите "Авто Мото Свят", но ще трябва повече да поровя.

За Бертоне и Favorit е ясно. Иначе края на 60-те започва сътрудничество с Джуджаро. Тази статия е интересна, но е трудна за превод. Пише, че когато са започнали работа с него, са разработвали прототипите 720 / 740 и че тогава той не бил чак такава звезда, но помогнал прототипите да изглеждат по - добре. Отношенията се били запазили, пише за някакво споразумение... Сега се сещам, че може да съм чел нещо и в "Наука и техника за младежта". Но 105 - 120 са толкова изпипани като дизайн, че аз не се съмнявам в намесата на някой италианец. Може началото да е поставено от чешки дизайнери, но финалните щтрихи са италиански, удеден съм (поне за 105 - 120). Аеродинамика, пропорции, малки фуги, стил, наклоненото предно стъкло... Чешките "творби" си личат - photo77, photo99. Но чехите са шовинисти, няма да си признаят. А предполагам, че и навремето това не е било широко разгласено - "Вижте ни колите, поръчахме дизайн в Италия, щото сме много отворени."...

С МВ как стои въпросът, не знам. Но и там като гледам прототипите... smile048 1957 988, 1957 989, 1959 990, 1962 01, 1962 02

 

И последно - не знам дали аз вече не се вкарвам в някви филми, но намирам някои общи черти в тези двете - малко във фаровете, бронята, маската и профила на капака на това и на това, и леко във идеята за стоповете тук и тук

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Думата е именно "пощадена", защото след всичките политически случки и московски диктовки

чешката мотоциклетна традиция не е унищожена и продължава макар и с подрязани крила.

Въпрос на един подпис, телефонно обаждане или намигване...

 

С този Индианец ме хвърляш в поредното интернет-разследване smile048

 

Любопитното е, че "доста" соц.мотоциклети са изнесли в САЩ, включително Балкан ;)

 

Поздрав!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Роска.Утре ще кача снимки на Хушек със Пининфарина,Бертоне и Джуджаро мисля.Модела тип.990 Фаворит ако не се лъжа също е на Хушек.А ето и скици на метаморфозата на 1000 МБ също на Хушек.Относно за колегата за ЧЗ-то.Имам снимка на въпросния мотор.Утре може да я кача.

post-2022-138453275518_thumb.jpg

post-2022-138453275522_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси.Имам още доста скрити козове.Тази тема стана мегдан за изтересни иформации и добри уроци.Утре ще кача извънземните скици на Хушек на Аеро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....Тази тема стана мегдан за интересни информации и добри уроци...

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този е добър художник.

Дай нещо, което е измислил и е в употреба. Тези футуристични модели не са ми интересни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.