Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Проблем с паленето Октавия 1 1.9 TDI


raktak

Recommended Posts

проблема с паленето сутрин остана да ме тормози. преди време споделих в една подобна тема за проблема, но и така не го реших. сега застуди и пак започнаха мъките. и сега за самия проблем. колата е о1, 1,9 тди, 90к.с.,1997. при подаване на контакт светва реотана, изчаквам го да угасне, после още малко докато цъкне и релето и така 2 до 3 пъти. завъртам ключа на запалването и започва мъката.завърта трудно, без да спира прави един два оборота и точно преди на спре запали. от тези действия ми се нулират всички показания на таблото (изминати километри, часа, разход и т.н.) само изминатите колометри остават. има първоначално леко притрисане и за кратко повече дим от ауспуха. какво съм наравил до сега:проверих свещите и прверих акумулатора. и сега се чудя да ида ли на диагностика или да не ида(с тия пишман майстори). между другото аз съм от враца. колата я имам от 2009 и миналата зима нямах никакъв прблем, макар че беше по-студено. някой имали някаква идея що за чудо е това. smile012

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

търси проблема в акумулатор,стартер и кабени връзки

п.п при мен палеше трудно и всичко нулираше,взех нов акумулатор и проблемът изчезна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прословутия проблем с паленето е характерен при затоплен двигател. Щом не пали на студено, причината е другаде..... като почнеш от най-тривиалната акумулатора (както го описваш на там върви) и свършиш с компресията.

 

Многократното подгряване няма особен смисъл според мен. Аз по принцип подгрявам еднократно. Но ей така за спорта съм опитвал и въобще без подгряване на -10, пали си. Ако всичко по мотора е наред и акумулатора е як де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако липсва компресия ще върти здраво. :mrgreen:

Проблема е в стартера, акумулатора или кабелните връзки, както писаха колегите. Пробвай с друг акумулатор и почисти всички контактни повърхности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен.

 

Между другото колегата пише - "проверих акумулатора". Я ми кажи как точно го провери :) Че аз не съм виждал досега тестер да акумулатори, поне не и такъв който да върши работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пълна диагностика на акумулатора: елктролит, отечки, зареждане, два пъти последователно с товарна вилка и всичко е ок. ще препипам всички кабели + и -. бл за бързите отговорри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи един нов акумулатор назаем за проба. Според мен той прави магариите. Провери си и подгревните свещи в какво състояние са. Не трябва да дават повече от 10 ома съпротивление всяка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пълна диагностика на акумулатора: елктролит, отечки, зареждане, два пъти последователно с товарна вилка

 

Зарежи ги тия глупости. Това са безмислени упражнения. Няма моментен тест, който да прецени обективно състоянието на оловен акумулатор за печка. Въпрос на вътрешно съпротивление/пусков ток/околна температура и т.н, темата е дълга не ми се влиза в подробности. Ако ти взимат пари за подобни тестове - грешно си ги дал ако караш печка.

 

Състоянието на оловния акумулатор се оценява интегрално - пали ли сутринта или не :) Т.е. сложи за проба един в който си сигурен вечерта и пробвай какво ще се случи сутринта. Ако новия върти добре - стария го слагаш на някоя бензинка(вероятно има живот в него), а ти си купуваш нов. За предпочитане нещо на по малко от година, не българско и поне 74Аh.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

изчистих полюсите на акум. , плюса на стартера, масата към купето и към двигателя. на масата на двигателя имаше окиси. утре ако пак го направи направо ще се ударя в магазина за нов. сигурно няма да е бг. от един монбат ми побеля главата. от магазина до вкъщи изкипя и направи чудеса. а при поставчнето мериха зареждането и всичко беше нормално. после ми обясниха , че е възможно да е препълнен. абе българка работа. сега съм с варта и може би пак натам ще се насоча.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз имах същия проблем, само че при мен когато температурата беше под +10 градуса не искаше да запали и имаше същите признаци като твоите. Преди месец си купух нов акомулатор и сега на -10 не се замисля и пали от раз. Както ти казаха вече, вземи един годен акомулатор за проба и ако е от това после си купи с колкото се поже по-голям стартов ток.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тая сутрин ударих греда. времето се управи и ми провали теста. дзверу запали веднага. ще чакам лошо време за нов тест. айде до тогава. но съмнението ми клони към батерията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В доста сервизи (включително ЕТ) предлагам услугата "проверка на акумулатора". В ЕТ дори е задължителна част от периодичния преглед. Накратко - мерят ти и си знаеш дали си за смяна на акулатор или проблема е другаде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, като подгряваш по 3 пъти в студа и здрав акумулатор ще клекне. Тока през 4те свещи е доооста голям, а пък ти и 3 пъти! Направо му взимаш здравето, а после искаш да размърда и стартира един замръзнал мотор !?!?

Върти 3...4 секунди след като изгасне "реотана", ще запали.

А за Монбат не съм съгласен. Имат процент брак както всички, нормално са много здрави. Аз с нов австрийски една година изкарах, после се скапа непоправимо и го смениха направо с нов. И новия е зле, и вече с умиление си спомням за 7-годишния ми "железен" Монбат...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монбат ги "биваше" до преди около 4-5 години!

Сега без много преувеличение "за нищо не стават"...

Става въпрос за автомобилните, стационарните им пък са на световно ниво.

Говорил съм служебно със служител на компанията по много сериозни въпроси, и тази информация я имам от него :smt034 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, като подгряваш по 3 пъти в студа и здрав акумулатор ще клекне.

 

Да ти кажа ако акумулатора ти кляка от 3 подгрявания трябва да го изхвърлиш веднага :) Колкото и да е голям тока на свещите, е смешно малък сравнен със стартовия ток на студен дизелов мотор. Т.е. ако от подгряване се скапва, то със сигурност няма да може да завърти мотора.

 

Аз честно казано повече от веднъж подгравяне никога не съм правил. На -15 колата пали чакмак. По ниски температури - чакам ги, ама няма :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За студения старт, когато всичко друго е наред това, че слаб акумулатора не е толкова важно при този двигател. Аз съм със същия двигател и преди години имах проблем със студения старт, така я купих. Карам със същия акумулатор вече 4 години и при температури под нулата нали и маслото е по-гъсто едвам успява да завърти, но щом направи сгъстяване на някой цилиндър и пали веднага без да прекъсва, пуши или да мени обороти. Най-важното нещо е центровката, включително и на разпределителния вал и читава (добре регулирана) помпа. На следващо място по значение са свещите и хубава нафта, особено при температури под -2 градуса. Мойта помпа аз си я регулирах за да пали така, преди това бяха пушеци прекъсване, менене на обороти по 15-20 секунди даже и угасване при първото припалване. Свещи не съм сменял от както я имам - 4 години. Безмислено е да се подгрява повече от 1 път, както и да се чака релето, щом угасне лампата може да се изчака максимум 1 секунда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ALH-a не е пален 4 дни, -12 градуса, едно подгряване, случайна нафта, акумулатор на месец.

 

http://free.hit.bg/ceco75/pics/26012011.mp4

 

Наистина вдига малко по високи обороти (идея над 1000) за половин минута и после падат. До сега не бях го забелязал :-k , това по оная тема дето спорихме, вдига ли ги или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде сега - вдига обороти. То добре че пали. Ей сега ми се обади колежка, че Опела не пали (на 2 години) smile049 То на -15 вече не е до свещи а до нафтица smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.