Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мнение за покупка на Skoda Fabia Combi 1.2 HTP 51 KW


ivan_k_zlatev

Recommended Posts

Като доскорошен собственик на 1.2 12V 64 к.с. мога да кажа, че двигателя и скоростната кутия са отлично пресметнати и при нормално шофиране колата се усеща като по-мощна отколкото е всъщност. Причините - трицилиндровия двигател се развърта доста бързо и отдава максималния си въртящ момент още при 3000 оборота - доста по-ниско от повечето атмосферни четирицилиндрови.

Никога не ми се е налагало да превключвам от пета на четвърта предавка заради изкачване. За сравнение - Ситроен ксара пикасо 1.8 115 к.с. с трима души на борда отказва на 5-та да вдигне повече от 110 по високите мостове на магистрала Хемус. На същото място Фабията бавно, но безотказно ускорява до 130 на пета предавка.

Разхода на гориво на тези малки двигатели е доста особен. При леко каране са напълни постижими стойности под 6/100 дори в града. При силно настъпване конкурира двулитров двигател по лакомия.

Общо взето 1.2 12V /предвид че вече има 70 к.с. вместо 64/ е перфектен за града. Поради споменатите по-горе особености в диапазона от 0 до 80 км/ч двигателя се усеща като много по-мощен, отколкото е. Старт от място, доускорение на една предавка - във всяко отношение конкурира който и да е атмосферен бензин до 100 к.с. Над 80 км/ч нещата вече добиват друг облик. Не че не върви, но върви... да кажем "спокойно" :) На магистралата е мъка - над 120 км/ч тягата е малка и за изпреварване се иска много време и място. Освен това при 130 двигателя се върти с 4000 об./мин, което е изморително на дълъг път - и за колата и за пътниците.

Извода е: ако често караш магистрално, този двигател не е за теб /освен ако си доста спокоен водач и трайно предпочиташ средната лента пред лявата/. Във всеки друг случай колата е идеална. Не става за драг рейсинг, но може да те изненада приятно и съвсем не е лишена от възможности да доставя радост. Имай предвид обаче, че бензина се влияе от теглото доста повече от дизел и ако натовариш комбито догоре динамиката ще падне осезаемо.

1.2 ТСИ, дори във версията с 86 к.с. няма нито един от изброените недостатъци. Ако не те притеснява цената, стреляй там. Надеждността би трябвало да е ОК, ако не се лъжа този двигател се сглобява в Чехия, а тамошната продукция дава най-добри резултати в статистиките за издръжливост от целия ВАГ. Ако ли пък рядко стъпваш на магистрала и си ОК със забавянето при повече товар - няма да сбъркаш и с 1.2 HTP. Колегите са малко крайни и мисля че не са прави. Замисли се защо такситата са основно 1.2 HTP- за тези хора всеки ден в сервиз е загуба, освен това прекарват цял ден зад волана и няма да се чувстват добре, ако колата е чак такъв "мъртвец" откъм динамика. 1.2 е и най-издръжлив на "газифициране" от моделната гама на Шкода.

Извинявам се за твърде дългия пост и дано съм бил полезен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма защо да се извиняваш, ето такива постове трябва да четем. Подкрепям те във всяка една твоя дума. Просто човек трябва да реши за какви цели взима кола. Един прост пример за икономичността гледх в един от епизодите на Fifth Gear, където тестваха на писта Тойота Приус и БМВ М3, тойотата вървеше на пълна газ а бавареца зад нея. И накрая приуса даде по-висок разход. Та добре е да се мисли преди да се купува smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма защо да се извиняваш, ето такива постове трябва да четем. Подкрепям те във всяка една твоя дума. Просто човек трябва да реши за какви цели взима кола. Един прост пример за икономичността гледх в един от епизодите на Fifth Gear, където тестваха на писта Тойота Приус и БМВ М3, тойотата вървеше на пълна газ а бавареца зад нея. И накрая приуса даде по-висок разход. Та добре е да се мисли преди да се купува smile035

не е ли top gear?

питам, защото точно вчера гледах такова съревнование

ако го има и във fifth, значи са копирачи smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше една тема за ресурса на 3 цилиндровите мотори,там съм писал, както и др колеги дето имаме 1.2 над 250000к, без ремонти. И не вярвам да е случаино, щото имах три такива.Първата ми вече е на 430000к от които 429000 на метан и още не е отварян мотора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рядко давам мнение, предпочитам да се "образовам" от другите.

Мой приятел има 1.2 и лично по мое мнение колата върви достатъчно добре, освен ако не искаш да поставяш рекорди.Все пак това е кола с 64 коня - колко да върви.

Относно дизела и избора между него и бензина според мен е въпрос на лично усещане и личния стил на каране - аз лично не искам на 120 км. в час оборотите да са 4000. Поради тази причина исках и си взех дизел. Какво означава икономия? Разлика от литър или два разход между бензин или дизел?

Истината е че сме достатъчно бедни за да обсъждаме разлика от 1 или 2 литра гориво било то бензин или дизел.

По темата: ако ти е на сърце колата просто я купи и и се радвай!

Ако решиш че не е твоята кола и си направил грешка я продай и си купи друга! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Delf е много, ама много прав. Кой каквото си го влече това и взима, а това да успееш да си го позволиш е още по-добре.

Лично аз, когато си търсих кола нямах възможност за нова. За това се примирих и си търсих за парите, които имах максимално нова и надеждна. Не съм по дизелите, макар, че съм карал служебни такива и наистина съм забелязвал че при нормално каране в градски условия разходът е доста добър. Но съм ги карал само на градско, навън за съжаление не. И реших да си търся Ф1 до 101 коня, заради данъка и приемливото придвижване в града и извън него. Наистина като за моето каране, което казах, че е нормално този мотор ми се стори най-удачният избор.

Така, че като поставиш на везните всички изброени от колегите, а и особено от колегата Delf виждания мисля, че ще направиш правилният избор и ще останеш доволен :D

Айде наслука!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 години по-късно...

здравеите колеги ако може някои дами помогне ще му сам благодарен имам проблем с ис форцирането на двигателя и исписами на таблото epc не ще да се форцира и оборотитеми играят на 1200-900 от какво може дае skoda fabia 1.2 54коня 2004г

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.