Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Мнение за покупка на Skoda Fabia Combi 1.2 HTP 51 KW


ivan_k_zlatev

Recommended Posts

Здравейте,

Смятам да си купувам нов автомобил Skoda Fabia Combi 1.2 HTP 51 KW и искам да Ви попитам за малко повече мнения по отношение на здравина и подръжка. Наясно съм, че двигателят е скромен, но за мен е по-важно автомобила да е надежден и с евтина подръжка.

Много ли е муден този двигател( трябва ли на големи баири на магистралата примерно да минавам на 4та скорост ако се движа със 100 км. в час)?

Ще се радвам на всяко мнение за този автомобил, независимо дали е положително или не.

Предварително Благодаря за мненията и пожелавам на всички много успешна 2011 година! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Смятам да си купувам нов автомобил Skoda Fabia Combi 1.2 HTP 51 KW и искам да Ви попитам за малко повече мнения по отношение на здравина и подръжка. Наясно съм, че двигателят е скромен, но за мен е по-важно автомобила да е надежден и с евтина подръжка.

Много ли е муден този двигател( трябва ли на големи баири на магистралата примерно да минавам на 4та скорост ако се движа със 100 км. в час)?

Ще се радвам на всяко мнение за този автомобил, независимо дали е положително или не.

Предварително Благодаря за мненията и пожелавам на всички много успешна 2011 година! smile027

здр.

използвай търсачката има мноооого писано по въпроса

вземи най малкото тси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не гледам TSI или TDI именно защото искам възможно по-обикновен мотор, за да няма нежелани финансови приключения( демпферни маховици, дюзи, турбини). В момента карам Ауди а4 TDI и ми писна от ремонти, именно и това е причината да търся нова, по проста като устройство кола.

Моля който има мнение по темата да пише smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма да ти хареса динамиката на този двигател особенно сравнена с тази на 1.9 тди подръжката му не се различава особено с тази на 1.4

не е и по сложен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-простия, най-доказания, най-изгодния и един от най-издръжливите бензинови двигатели на VW груп е 1.4 16V. Преди години на старата фабия го имаше във вариант на 101кс., но сега за съжаление е само на 86кс.

1.2 е слаб, с малък ресурс, не е осезаемо по-икономичен от 1.4, за да се усети, че върви трябва да се цеди, на втора от 1000об/мин по преките се чуди да тръгвали да спира ли, има си характерни слабости които започват да се появяват след около 80 000км. пробег, като цяло живота му рядко надвишава 200 000км. и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си прав колега. Този 100 к.с (не е 101, без значение кой какво си пише, дори така го представяха и от Шкода Дойчланд) няма нищо общо с 86 к.с. или преди 75 к.с. Други са диаметъра и хода на буталото. Със същият диаметър и ход на буталото сега са 1.4 TSI моторите. Така че, те са един вид същия двигател с добавана турбина и евентуално компресор.

1.2 двигателя го дават градски двигател и тогава разхода наистина е малък. За извънградско, за Ф1 разликата в разхода по каталожни данни между моя 100 к.с и 1.2 HTP за комби беше от порядъка на 400 ml на 100 км, което предреши моя избор. По-добре се насочи към 1.2 TSI мотор със 105 к.с или вземи 1.4 86 к.с.

Иначе с вкл. климатик, ще се озориш на магистралата, особено на изкачвания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкодите са с твърдо окачване и твърди седалки.

За нова кола, здрава ходова част е много относително понятие. Зависи как минаваш дупките най-вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,да си кажа и аз скромното мнение.Имам Фабия 1 с 1.2/54 к.с двигател.До момента съм минал 30 000 км за близо една година.Освен смяна на масло и филтри съм сменил 2 маншона на външните карета и 2 крушки H7 на късите.........толкова!!!Моторчето верно не е за състезания но няма никакви проблеми дори с климатик,с верига е която се сменя мисля над 120 000км и събира чудовищните 2 л. масло smile091 .Като цяло е един безпроблемен автомобил при редовни грижи.Относно разхода на бензин при скорост 85-95 км/ч може да я докараш до 4.5-4.6/личен опит/.За градско няма да пиша защото за мен това е много относително.Та така....... smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мое мнение, не го налагам!!!

зависи в сравнение с какво, но подръжката на Шкода не е евтина принципно.Иначе са здрави коли и всички които познавам са доволни от шкодилаците си! Но този двигател който си си избрал не бих го купил.Пътувах с такава до Варна - измъчих се... няма изпреварване, ускорението е шокиращо - от 0 до 100км/ч. за 1 седмица, ако много я напъваш за 6 дни.Ти си знаеш как караш и къде, колата е въпрос на личен избор, предпочитания, вкус...Покарай я поне 30 мин. преди да вземеш решение.Аз бих взел по-сериозен мотор.Много добре зная, че цената също е фактор, но разликата в цената се компенсира от сравнително бързото обезценяване на автомобилите с този мотор.

ако събираш гласове от мен 1 бр. [-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,да си кажа и аз скромното мнение.Имам Фабия 1 с 1.2/54 к.с двигател.До момента съм минал 30 000 км за близо една година.Освен смяна на масло и филтри съм сменил 2 маншона на външните карета и 2 крушки H7 на късите.........толкова!!!Моторчето верно не е за състезания но няма никакви проблеми дори с климатик,с верига е която се сменя мисля над 120 000км и събира чудовищните 2 л. масло smile091 .Като цяло е един безпроблемен автомобил при редовни грижи.Относно разхода на бензин при скорост 85-95 км/ч може да я докараш до 4.5-4.6/личен опит/.За градско няма да пиша защото за мен това е много относително.Та така....... smile027

Да допълня колегата, чието мнение абсолютно подкрепям. Моята е на 42000 също 54 к.с. Аз нищо не съм сменял все още, а и освен акумулатор - ще стане 6 годишна все пак не мисля че нещо друго е за смяна. Тези мотори са HTP- High Torque Performance и имат повишен въртящ момент и понижено триене, не е случайно, че смениха някои 1,4 агрегати от старите. Въртящ момент и подходяща скоростна кутия са и причината тази кола просто да си върви без да се усеща немощ дори и с климатик. На магистралата може да поддърва 130 и по баирите (били сме 3-ма с багаж +250-300кг) без да се налага минаване на 4-та. Недостатък на моята единствено заради кривата на мощността ми се налага при изпреваржане да превключвам скорост от 3-та на 4-та поради факта че 3-та се изцежда на 5000 оборота (100 км.ч.) а на 54 к.с. мощността рязко спада след 5000. Мисля, даже не само мисля а и съм сигурен , че със новия 12V това няма да е така.

Когато я купувах исках нова градска кола, и аз бях много предубеден за тези 54 кона, и понеже имах Астра комби 1.4 - 82 коня, си мислех, че извънградските ми пътувания ще останат с астрата. От първия момент в който я подкарах, астрата остана за градска кола. Динамиката на двете коли беше еднаква и разликата идваше само на максимална скорост.

 

Друг колега се изказа за скъпа поддръжка на Шкодите - сега как съм се натресъл в Тойота да знаеш...

 

В youtube има клипчета с ускорението и динамика на всички мотори, прегледай ги и дори и без да си в колата може да добиеш представа за тях. Това обаче не заменя тест драйв. В Еуратек ме качиха да тествам румстър дори и при обяснението ми, че нямам намерение да купувам, просто гледах 3 цилиндровия дизел на една от мострите.

 

П.П. Много колеги може да сте се качвали в моята, карам мострата от автосалона в София (Интер Експо Център) 2005 година, и до ден днешен още не е паднал надписа от самозалепващо фолио Surprise - специален тунинг за целта. smile159

 

:smt017

От новото по хубаво няма. Никой съвременен автопроизводител няма да изкара да продава нещо което не става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@yulian_yanev извинявай колега, но не ти вярвам. Аз съм с двойно по-мощен двигател и съм готов да си спретнем едно частно щурмуване на Пловдив. Всеки GPS има функция за запаметяване на пътуванията с макс. скорост. Така че, лесно може да се избегне субективна грешка. Аз имам темпомат и при 130 постоянна скорост съм сигурен, че ще те изгубя още преди Вакарел.

Ясно е, че всички обичаме Шкода, ама хайде да не приравняваме 1.2 5х к.с и 1.4 100 к.с. Иначе Шкода намаше да предлага толкова различни двигатели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, без да се засягате 1.2 HTP и вървене са две коренно противоположни неща. 1.2 TSI вече може да се каже, че върви, карал съм новата фабия с версията му на 63KW и тя е наистина жива, но TSI-то си е 4 цеви.

1.2 HTP е направен единственно с цел по-ниска цена и става за такси или за хора кото карат малко и бавно. Да се твърди, че HTP-то има вървеж и то с пуснат климатик и, че при това става и за изпреварване е несериозно, или просто някой хора не са карали кола която върви нормално, а да не говорим за някоя над 250кс. с която не усещаш кога свършва магистралата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@yulian_yanev извинявай колега, но не ти вярвам. Аз съм с двойно по-мощен двигател и съм готов да си спретнем едно частно щурмуване на Пловдив. Всеки GPS има функция за запаметяване на пътуванията с макс. скорост. Така че, лесно може да се избегне субективна грешка. Аз имам темпомат и при 130 постоянна скорост съм сигурен, че ще те изгубя още преди Вакарел.

Ясно е, че всички обичаме Шкода, ама хайде да не приравняваме 1.2 5х к.с и 1.4 100 к.с. Иначе Шкода намаше да предлага толкова различни двигатели.

Аз и не ги приравнявам, по-бърз и по-динамичен си и това е естествено, обаче мощността не е дар божи а разход на гориво - всеки киловат идва от аналогичните му литри които двигателя може да изгори...

За съжаление не разполагам с време да се повозя - работя на пълен работен ден и работата ми е много лесно измерима дали съм кръшкал, но посока Пловдив до тунела "Траянови Врата" ако съм със жената и децата поддържам 140 по километраж на 5-та, с GPS със сигурност е по-малко, но не зная точно колко. Гумите ми са оригиналните и те не са фактор за евентуална грешка с която може да те въвеждам в заблуждение. Ако поради трафик скоростта ми падне колата пак може да набира без да минавам на 4-та но след 120 в баир е много бавно. Иначе на равното след разклона за Пазарджик до края на магистарлата веднъж пак бяхме в този състав до края на магистралата карах с педал до дупка - 160/165 5000/5200 оборота и моментен разход на гориво 10/10.5 л./100. Не коментирам динамиката след 130, но колата не е така мъртва както всеки винаги се хваща за тия 54 коня. Брат ми имаше фиеста 1.1 4 цилиндъра 50 к.с. 80 Nm - това наистина не вървеше и на еднакви стръмни участъци от познати пътища където съм я карал имаше до 30 км/ч. разлика със Шкодата. Астрата за която писах също по-горе е 113 Нм при 106 за Шкодата и наистина между двете няма осезаема разлика при каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и ние сме на работа, ама нали има и уикенди... Това не го вярвам, за 140 нагоре, иначе Пд - Сф, 120 км/ч по темпомат с постоянна скорост през цялото пътуване, трима души, 7 на 100.

Имах служебна единица 1.4 50kW комби и от нея знам, че с пълна газ и товар, 120 са мираж при изкачване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

карах с педал до дупка - 160/165 5000/5200 оборота и моментен разход на гориво 10/10.5 л./100. Не коментирам динамиката след 130, но колата не е така мъртва както всеки винаги се хваща за тия 54 коня.

 

Ето това и аз имах предвид. 1,9 160-165км./ч. ги прави без да се замисля дори.А разхода не е особено висок, при пътуване 160-170, на 2-3 пъти до 190 (Ст.Згора - София) ми даде 7/100.Със 120-130 - 4,3-4,5/100, на климатик 4,7-4,9/100 И ето го чудото, ужким са икономични 54-те коня, а всъщност плеснеш ли ги с камшика стават бая лакоми.Не вярвам да харчат значително по-малко, нито при нормално каране, нито при престараване с газта.Като теглиш чертата дори да е по-икономична(не ми се вярва) е незначително.И на градско съм 100% убеден, че ако я натискам да върви както си карам ще си харчи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не трябва с лека ръка да се отсича.... "това не става, това е върха"......избора на автомобил е много "комплексен" избор...на моментно икономическо и социално положение.....навремето /декември 2006/ много умувах и аз....тогава работех в града и 1,2 12V, ми се стори достатъчен. Имаше разлика от няколко хиляди лева с TDI тата и като седнах да смятам /с оглед скъпата нафта/ се оказа никаква рентабилност. Някой ще каже ама после , когато продаваш колата е по-скъпа..... ако мислиш за това по-добре не купувай нова, а втора ръка.... :?: така е най-рентабилно. Ама и живота си е "интересно" нещо..... вече всеки ден карам по 50км. извънградско и двигателчето си ми идва леко слабо, но пък и вече я изплатих и нямам задължения на банки и др.... отплеснах се.... :D .... а не разбирам колегата /то има много /, които карат фабия със 160-190км./ч.. :roll: тая кола нито е мислена, нито е направена за такива скорости, а пътищата ни.... smile175 а иначе новата кола си е нова..... равносметка 4г. ....90000км. нищо сменяно, освен консумативи. /масла, свещи, накладки и т.н./ Имам усещането, че предницата ми се е "разтропала" малко..... ходих да я гледат.... казаха всичко е ОК...... в тоя ред на мисли....ако имаш пари и "тежък" десен крак.... вземай по-мощната...... :

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хората обикновено купуват нафтови коли заради вървежа и не толкова заради икономията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хората обикновено купуват нафтови коли заради вървежа и не толкова заради икономията.

 

Колега, това пък как го роди??????

 

Все едно да кажем, че хората слагат газови уредби не заради икономията, а защото са по-екологични

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хората обикновено купуват нафтови коли заради вървежа и не толкова заради икономията.

Аз съм абсолютно съгласен. Наблюденията са ми от сеат ибиза 1,9ТДИ 115к.с и Опел Зафира 2005г. -пак нафта, ама по-малкия мотор, срещу Опел Астра 1.8и 115к.с. и Пасат 1.8 125к.с. Бензина определено издиша при пълна с хора и багаж кола - кой каквото ще да кара и каквото ще да говори. Фабия 1.2 комби пълно с 4-ма мъже по 90 кила и много малко багаж отзад доста се мъчи над 90, а щом ще купуваш комби сигурно ще я товариш. Аз бих я купил или не комби с този мотор или комби с някакъв дизел или по-силен бензин. Щом можеш да извадиш пари за нова кола дай още малко, защото в малкото моменти, в които съжаляваш ще съжаляваш много. Но в крайна сметка това са чужди мнения и вярвам, че твоя избор е най-правилния :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хората обикновено купуват нафтови коли заради вървежа и не толкова заради икономията.

 

Колега, това пък как го роди??????

 

Все едно да кажем, че хората слагат газови уредби не заради икономията, а защото са по-екологични

 

Примера ти е неуместен. Аз съм много по-доволен от дизелката, от колкото от бензинката. Доставя ми удоволствие като я карам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Икономията при дизела вече не е това което беше след появата на TSI двигателите /на снимката/. Като изключа по-ниския комфорт заради шума при дизела който не се понася от всеки, ще ви дам и следния пример: в момента по промоционални цени на Еура Тек, фабия хечбек с оборудване "комфорт" 1.6 TDI CR - 77KW струва 22 113лв. Същата фабия с 1.2 TSI 77KW струва 20 128лв. Разликата в разхода между двата двигателя е средно 1.4л/100км. в полза на дизела, но като се има предвид разликата от 2000лв. в покупната цена излиза, че ако предпочетете дизела трябва да изминете около 70000км. преди да започнете да икономисвате. При положение, че автомобила се купува за лична употреба инвестиция от 2000лв. за икономия от около 2лв./100км. започваща след пробег от 70000км. за мен е необоснована.post-5513-138453273714_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хората обикновено купуват нафтови коли заради вървежа и не толкова заради икономията.

Аз съм абсолютно съгласен.

а аз - не

99% от хората си взимат дизели, заради икономията и това е едно от нещата, в които съм абсолютно убеден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.