Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Омасляване турбо след изключен MAP-сензор.


ognjano

Recommended Posts

Обръщам се в частност и към Самуил, като един от най-активните по въпроси за турбините.

 

Здравейте, това се случи лятото, но в почивните дни и след разговори с колеги една тема ме разчовърка и ме накара да се замисля какво става всъщност?

Колата е Октавия 1.9 ТДИ Комби 110 кс АСВ-мотор, турбина Гарет 1749В

 

Лятото ми се наложи да сваля кулера, и след като се позанимавах с него го монтирах отново, НО забравих да включа буксата на МАП-сензора. След това запалих колата, единя от индикаторите на таблото (жълт кръг с триъгълник, мисля) светеше през цялото време, но аз го пренебрегнах и оставих двигателя да работи. Аз отидох при кулера да видя дали съска, а момчето, което ми помагаше , форсираше през това време двигателя.

 

В един момент около изпускателните колектори, започна да пуши и мирише на изгоряло масло. Изгасихме двигателя, после се сетих за мап-сензора и го включих и всичко се оправи...... НО ОТТОГАВА ТУРБИНАТА МИ СЕ ОМАСЛЯВА ПО ДОЛНАТА ЧАСТ, ОТВЪН НА СТУДЕНИЯ ОХЛЮВ. Нямам загуба на масло, не доливам, но всеки път когато посегна към нея да я избърша, тя е омаслена,

 

ВЪПРОСИТЕ, КОИТО НЕ МИ ДАВАТ МИРА СА:

 

Може ли да ми обясните какво се е случило с турбината при изключен МАП-сензор?

 

Най-вероятно когато съм форсирал БЕЗ ВКЛЮЧЕН СЕНЗОР, лопатките не са се отворили, следователно оборотите на турбината са били ниски, което пък от друга страна маслото е създало в нея свръхналягане и някъде е избило. Имате ли предположения къде е избило маслото, след като ми омаслява отвън?

 

Възможно ли е да е гарнитура на изхода на маслената магистрала, или някъде вътре между входа и изхода? А ако е между тях защо и по какъв начин ми омаслява корпуса отвън?

Дайте предположения, ако разбирате от карантиите на турбината какво може да е!

 

П.с. по принцип има отвреме-навреме масло в кулера, но то си беше там и преди да направя тази грешка с мап-сензора, а тогава турбината не се омасляваше отвън.

 

Поздрави на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо нищо общо няма омасляването с мапа.Когато форсираш на място дори и на макс.обороти и с изключан мап-ИЗОЩБО НЕ МОЖЕШ ДА НАТОВАРИШ ТУРБОТО дори и на 20%.

Не си обърнал внимание ,че е омаслено и от преди това.Това омасляване е от гарнитурката между компресорния охлюв и капака му/плочката му която е завита към корпуса/.И МАСЛОТО НЕ Е ОТ ТУРБОТО ,а от маслените пари-от отдушника.

post-2454-138453270442_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо нищо общо няма омасляването с мапа.Когато форсираш на място дори и на макс.обороти и с изключан мап-ИЗОЩБО НЕ МОЖЕШ ДА НАТОВАРИШ ТУРБОТО дори и на 20%.

 

Благодаря, Сами. Това си мислех, че при изключен МАП не се натоварва турбото, но при форсиране на двигателя налягането в маслената магистрала се увеличава/нали така/, и т.к. турбината не е развъртяна, за да поеме по-високото налягане на маслото, същото е избило някъде, в случая гарнитурката.

 

Ако греша в предположенията си защо е избило маслото, моля да ме поправиш.

 

п.с. С тази повреда, проблем ли е да се кара?

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма значение поемането на масло от турбото от това дали е развъртяна или не е.Тя си има рестриктор и голяма тръба за отичане.И това дали се върти или не ,еднакво количество масло може да премине през нея.Дори като не е развъртяна е по-малко вероятно да пусне :mrgreen:

Маслото не е от турбото пак ти казвам-не четеш внимателно

карай си спокойно така

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.