Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Слаби задни и ръчна на Фаворит'94-та год.


plovdiv123

Recommended Posts

Здравейте!

Преди няколко дни минах преглед на Фаворита и ми казаха, че задните ми спирачки са доста слаби, така също и ръчната! Интересното е, че преди това, ден или два преди прегледа, отидох на един друг стенд и там задните и ръчната излезнаха в норма?!? Какви са евентуалните причини за тези слаби показатели и какво би следвало да направя по- нататък? Или просто онези тарикати са засилили тестовите валяци докрай! Благодаря предварително за компетентните ви отговори! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди преглед ( непосредствено ) на някой светофар или на паркинга дърпам ръчна до горе и помпам няколко пъти и така на валците всичко е 6 другия , вариант е да са ти хлабави въжетата - ако ловят над 7 -ми зъб натегни ги и ще доде всичко в норма ( ама не падай под 5 -ти зъб оти почват да греят )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди преглед ( непосредствено ) на някой светофар или на паркинга дърпам ръчна до горе и помпам няколко пъти и така на валците всичко е 6 другия , вариант е да са ти хлабави въжетата - ако ловят над 7 -ми зъб натегни ги и ще доде всичко в норма ( ама не падай под 5 -ти зъб оти почват да греят )

Фаворита сигурно има регулатор/според товара/ за усилието към задните спирачки. Може от него да е. :-k

п.п.Не става въпрос за ръчната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди преглед ( непосредствено ) на някой светофар или на паркинга дърпам ръчна до горе и помпам няколко пъти и така на валците всичко е 6 другия , вариант е да са ти хлабави въжетата - ако ловят над 7 -ми зъб натегни ги и ще доде всичко в норма ( ама не падай под 5 -ти зъб оти почват да греят )

Фаворита сигурно има регулатор/според товара/ за усилието към задните спирачки. Може от него да е. :-k

п.п.Не става въпрос за ръчната.

Сякаш няма да е от регулатора ако има такъв :-k , защото и ръчната е слаба а щом е слаба трябва да се натегне ако не е само-регулираща се, а дали са останали накладки е друг въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Преди няколко дни минах преглед на Фаворита и ми казаха, че задните ми спирачки са доста слаби, така също и ръчната! Интересното е, че преди това, ден или два преди прегледа, отидох на един друг стенд и там задните и ръчната излезнаха в норма?!? Какви са евентуалните причини за тези слаби показатели и какво би следвало да направя по- нататък? Или просто онези тарикати са засилили тестовите валяци докрай! Благодаря предварително за компетентните ви отговори! :D

 

 

А не е ли възможно просто да са искали да ги почерпиш и за това да са ти извъртяли някъв номер? Мина ли прегледа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен с Октито ми направиха същия номер, но ми обясниха, че е напълно нормално когато колата е празна. Заложените данни са за пълна кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там където ходя на преглед имат кантар и в зависимост от тежеста на съответния мост стенда смята спирачното усилие и май кантара е задължителен , тъй че оставете тез съмнения ... никой от преглеждащите няма интерес да връща някой освен ако не е с особено не изправен автомобил или със силно дебалнсирани спирачки , което както предполагам ще се съгласите си е предпоставка за завъртане или ПТП.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледа го минах естествено, но след приказки от тяхна страна, че съм го минал едвам-едвам, демек- "от нас да мине"! Вчера направих следния експеримент- отидох на една много стръмна улица в Пловдив- "Лейди Странгфорд", спрях, там където счетох, че баира е най- голям, издърпах ръчната, освободих от скорост и пуснах педала на крачната спирачка- колата си остана на място, без дори минимално да се сурне, повторих това няколко пъти и се чудя защо ми изкараха толкова слаба ръчната!?!? Иначе, карайки я, чувствам, че колата си спира. От един специализиран сервиз на Шкода в Пловдив-до Военна болница, също ми казаха, че няма смисъл да се отварят задните спирачки и че е почти изключено накладките да направят жлеб в барабана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има значение на кой зъб ти хваща и колко силно я опъваш. Моята на 2-ри, или максимум на 3-ти зъб държи на всякакъв наклон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Държи на 4 или 5, но не се налага, чак такова зверско опъване. Казвам на 4 или 5, съдейки по звука който издава по време на дърпането. Значи нормата е на 2 или 3 да зацепва, така ли? Моята зацепва, като я издърпам до крайно горно положение, но пак повтарям без зверско напъване!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , искам да направя едно уточнение - зъбите на ръчната се броят не до там , където започва да хваща , а до там , след което въжетата не могат повече да се опъват т.е. ако приемем , че нормата е 5-6 зъба това значи , че след 6-я няма повече дърпане ... защо правя това уточнение - при 3-4 зъба дръпната ръчна и спрял автомобил тя държи , но при потегляне колата тръгва , докато при дръпната ръчна на макс и изправни спирачки би трябвало на колата само да и клекне задницата и да остане на място (или поне така се държат моите отпадъци)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен имаше подобен проблем на прегледа миналата година, затова през тази отворих барабаните - цилиндърчетата бяха протекли и не правеха достатъчно услилие, излекувах ги чрез смяна с нови. Също беше частично блокирало едното жило на ръчната, та се наложи и там намеса... изобщо редовната профилактика на спирачките не е излишна, нито пък скъпа /специално за тези модели/, независимо какъв годишен пробег изминава колата, даже повече се скапват от престой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също имам подобен проблем... но моя май че е от изхабеното феродо.

Жилата са ми натегнати но като цяло ръчна нямам.

Сутрин като тръгвам за работа задно ляво колело блокира при най лекото натискане на спирачката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

След като през Декември на техническия преглед ми казаха,че задните ми спирачки са слаби, реших да ги отворя с помощта на един приятел- автомонтьор, и ето в какво състояние ги намерих: (виж прикачените файлове) Според мен това не са изхабени накладки! Пробвах колата и на друг стенд- излезнаха в норма, което ме кара да мисля, че онези хайвани са наблъскали барабаните нарочно докрай, със скрит умисъл или просто стенда им не е калиброван добре!

post-5431-138453281772_thumb.jpg

post-5431-138453281777_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

При мен не просто ми казаха, че са слаби, но ги и виждам как не хващат нито при спиране напред, нито назад. На какъв пробег тези челюсти трябва да се сменят или има нещо за регулиране. Спирачната течност е подменена с нова и системата обезвъздушена. Течове не виждам никъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фаворита сигурно има регулатор/според товара/ за усилието към задните спирачки. Може от него да е.

Същото се отнася и за Фелицията. Казват му "Кантар". Намира се на задния мост. Ако е неизправен, задните спирачки не държат, въпреки всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

 

не се бъркайта с този "кантар". Това го имат само лекотоварните модели, Форман, Пикап и т.н.

Фелата и Фаворита - имат разпределителни вентили, които са закачени директно на главния спирачен цилиндър (помпата)

 

Това го пише много подробно в книгите на Цедрих и на Косев.

Тези вентили, започват да орязват налягането към задните спирачки когато налягането на спирачната течност достигне около 3 МПа с цел по безопасно спиране.

 

Честно казано и аз се чудех (онзи ден) дали когато се повредят, ще блокират в отворена или затворена позиция.

От принципната схема на вентила - дадена в книгите - ако се износи някое гумено уплътнения - следва, че по скоро се прецакват в отворена позиция - което значи, че задните спирачки ще почнат да "коват" още повече.

ДА ОТБЕЛЕЖА - в това не съм сигурен! Може би да има вариант и да се прецакат в обратна позиция.

Например - да блокира буталцето на вентила - тогава нялягането на задните спирачки, ще е константно ниско.

(говоря за разпределителните вентили, които също има буталце - не за помпата или спирачните цилиндърчета)

 

Ако някой знае да споделя мнение - че и мен ме интересува.

 

 

Като цяло ще кажа, че Фаворита и Фелата има слаби задни спирачки - направо калпави.

Да си види челюстите, пружинки, ръжда, замърсявания - почистване, смазване.

Да се премери вътрешния диаметър на барабана, ако е повече от 201 мм - следва нов.

 

Много съм патил със задни спирачки на един Фаворит и то точно при прегледи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

не се бъркайта с този "кантар". Това го имат само лекотоварните модели, Форман, Пикап и т.н.

Фелата и Фаворита - имат разпределителни вентили, които са закачени директно на главния спирачен цилиндър (помпата)

Това го пише много подробно в книгите на Цедрих и на Косев.

Добре. :smt017

Предполагах, че и при другите модели е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде се намират тези вентили, че ми стана интересно :?:

 

като отвориш предния капак и погледнеш спирачната помпа - ще видиш че от едната и страна излизат директно спирачни тръбички, а от другата страна има едни уширени метални цилиндри, от които излизат тръбичките.

 

Ей тези цилиндърчета са вентилите.

 

изглеждат различно при Фаворит и Фелиция, но вършат същата работа.

Не са взаимозаменяеми.

 

На схемите са означени съответно:

Фаворит

6 - регулатор

4 - разпределителни вентили

 

Фелиция:

18 - Разпределителен Клапан (на Руски)

post-95-138453308809_thumb.jpg

post-95-138453308822_thumb.jpg

post-95-138453308826_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

не се бъркайта с този "кантар". Това го имат само лекотоварните модели, Форман, Пикап и т.н.

Фелата и Фаворита - имат разпределителни вентили, които са закачени директно на главния спирачен цилиндър (помпата)

Това го пише много подробно в книгите на Цедрих и на Косев.

;)

http://skodamn.ru/skoda-felicia/skoda-1 ... -2013.html

 

Цитат:

Клапан-регулятор давления, расположенный вблизи заднего моста

 

На моделях выпуска с декабря 1995 г. устанавливается один клапан-регулятор давления в контурах тормозных механизмов задних колес автомобиля. Конструкция данного регулятора аналогична таковой для клапанов-регуляторов, используемых на автомобилях VW Golf.

 

Регулятор корректирует давление в гидравлических контурах тормозных механизмов задних колес автомобиля в зависимости от нагрузки и положения кузова.

 

В ходе выполнения процедур текущего обслуживания автомобиля следует обращать внимание на герметичность соединений клапана-регулятора и проверять свободу перемещения компонентов его привода. В случае выявления дефектов регулятор подлежит замене в сборе. Проверка исправности функционирования клапана-регулятора должна производиться в условиях станции техобслуживания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как не те домързя да го напишеш колега smile159 , полезно е макар и на руски.

Копи - Пейст от линка :lol:

 

Те това е "кантара"! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.