Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Разчитане на грешка от VAG COM


fitnes

Recommended Posts

Здравейте фенове на Шкода. От известно време ми светна жълтата контролна лампа. Колата е Шкода Фабия 1.4MPI 68кс 2001 година.

Интересното е, че като се зачисти грешката може да се кара половин ден и тогава пак святка лампата.

Това е грешката:

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit

P0130 - 35-00 - -

17584 - Bank1: O2 (Lambda) Correction Behind Catalyst: Control Limit Reached

P1176 - 35-10 - - - Intermittent

 

Резултат от Readiness секцията:

Readiness Status: 0010 0001

Exhaust Gas Recirculation: Passed

Oxygen Sensor Heating: Passed

Oxygen Sensor(s): Failed or Incomplete

Air Conditioning: Passed

Seconday Air Injection: Passed

Evaporative Emissions: Passed

Catalyst Heating: Passed

Catalytic Converter(s): Failed or Incomplete

 

От това което мога да прочета, е че има проблем с първият датчик(Oxygen Sensor), който е в началото до двигателя. Мисълта ми е как може да се разбере по-точно дали проблема е от самия датчик или има проблем във връзката?

Ако е развален датчика не би ли трябвало веднага да дава грешка или това се проявява като дефект в определен момент от работата му?

Колата не мисля, че прави по-голям разход, поне по борд компютъра.

Който е имал проблем с този датчик нека сподели опит и ако се окаже този от къде е най-добре да се закупи?

В Казънлъшката фирма го продават за 230лв, а в Еурата за 280лв.

 

Благодаря за вниманието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bega4kata - колата няма АГУ, кара се само на бензин.

 

ikonoma - VAG scope не намирам никъде из софтуера на VCDS Release 10.63. Вероятно друго имаш в напредвид. Може ли да поясниш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, днес направих малко тест в движение на колата. Забелязах, че по време на път показва първата грешка:

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit

P0130 - 35-00 - -

 

и в този момент не святка индикацията за проблем на таблото. Вероятно след като грешката се повтори много пъти тогава се визуализира от компютъра.

Забелязах също, че когато колата ускорява на по ниските предавки се усеща леко неравномерно ускорение, все едно пркъсва леко. Не знам дали това може да се дължи на проблема описан по-горе или да сменя горивният филтър преди това. Въздушният е нов. Може ли да е от дроселовата клапа?

 

Надяван се тази допълнителна информация, ще помогне на някой с повече опит в областа да даде съвет какъв е логическият изход от ситуацията.

 

Помагайте колеги smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ползвам версия 311.2, дефакто за Фабията не е необходима по-нова. ;) Там може да гледаш графиката на работата на ламбдата, тя се мени от 0 до 1 V. Долу-горе е трионообразна, с леко заоблени върхове. Трябва да се променя бързо при подаване на газ. Но ти се гласи за нова ламбда.

Принципно може ако разполагаш с осцилоскоп да го включиш на самата ламбда и да видиш дали след 1 минута работа на двигателя (да загрее сондата) дали има добра графика в гореспоменатите граници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ikonoma гледах графиката но на група 001. Там се показват оборотите на двигателя, температурата и някакви проценти на сондата. Тези проценти варираха от 1-2-3 до 5-6%. Понякога когато подавам малко гас се отчитат отрицателни стойности до -4% някъде. Тук гледах, че стойности на сондата от -10 до 10% е нормалната работа, което изглежда в нормите.

Би ли споделил на коя група се наблюдава работата на сондата във волтове?

Ако има проблем с графиката при волтовете, това показателно ли ще е за развалена сонда ?

Ако има проблемна връзка как би могло да се разбере ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм работил с твоя софтуер и не знам. Напрежението се мени от 0 до 1 V, има го и някъде в групите. Ако се мени примерно от 0 до 0,05 сондата не става. Но със сигурност ще рабереш къде е проблема като измериш с осцилоскоп на куплунга на самата сонда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за полезните съвети. Ще погледна пак по групите на VAG-a да видя къде се отчита напрежението. Прочетох още няколко статии за тези сензори и мисля, че ще стане ясно. Проблема е, ако има нормални показатели, тогава ще има зор от къде е проблема :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, засяках волатажа на сондата според VAG теста. На 37-ма група от измерванията пише 'B1-S1 OK', което трябва да значин точно първата сонда. Там стойностите на напрежението са при каране около 0.5 до към 0.6 и нещо. В редки случаи се променя, а когато пускам педала на газта и когато борд компютъра отчита нулев разход, тогава волтажа на сондата е 0. Ако това поведение е нормално, какво би следвало да правя по нататък? Дали е добре да свалям сондата и да търся някой, който може да я тества на осцилоскоп? Също така на какво място трябва да търся такъв човек?

Помагайте колеги. Не ми се иска да дам пари за сонда която не струва чак толкова малко и да се окаже, че не е от нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина не разбирам какъв е проблема. При мен сондата не работеше, т.е. даваше някакви напрежения доста под 0,1 V. Съответно набиваше и грешка.

Виж от къде може да пуснеш графиката: http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a

Искам да видя как реагира ламбда-сондата. За целта подавай отнемай газта рязко, за да видим какво ще излезе. И пусни един Print Screen тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и малко допълнителен материал :)

Обходих всички групи из софтуера на VAG COM и следните ми се сториха най-близки до показателите за първата сондата (преди катализатора).

 

Тази графика ми се вижда най-подходяща, но ако синкавата линия е ламбдата, май не е много на добре или поне не е толкова вълнообразна, въпреки че волтажа изглежда добре.

Group1.jpg

 

Тук не съм хванал добре графиката на оборотите, но се разбира кога се повишават. Интересното в този случай, е че надписът в последната колонка се мени от стойност Enabled към Disabled. Не зная дали това е нормално и какво значи точно.

Group14.jpg

 

При тази графика не съм сигурен този волтаж дали е за сондата, но реагира когато се подаде газ, а и тази температура ми се струва, че е от някой датчик в изпускателната система, инъче не ми се вижда коректен.

Group43.jpg

 

Надявам се тази информация да даде повече светлина на колегите, които могат да дадат по-компетентно мнение, както и да помогнат за вбъдеще на съфорумници, които може да имат същите проблеми с първата сонда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щях,да ти го напиша още след предния ти пост.Стига си умувал колега ,купи си 1 сонда и толкова.По скоро с предполагаемите си анализи ще объркаш някой колега /без да искаш/

като не знаете кое за какво е .... защо си играете...сигурно имате мн.свободно време

на първата графика жълтата е сондата ,но не се проследява така-защо си давал безразборно газ ????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bega4kata - газта отчетена на графиката е с подаване и отнемане на газта, като има една част от графиката, която е с плавно повишаване на оборотите, както има и една част на празен ход. Ако някой знае повече нека обясни на хората, които искат да си решат проблема.

 

Жълтата линия в първата графика показва реакция и е в границата между -10 и +10% както трябва да е.

 

Съжелявам, ако съм довел някой до объркване, но ми се искаше да се обогати малко форума с подобна тема, тъй като тези, които намерих през търсачката не бяха завършени нацяло. Никоя тема не завършваше достатъчно обяснително и показателно.

Също така мисля, че повечето които искат да взимат пари с диагностига не решават проблемите, а просто искат да вземат едни 20-30 лева и да изчистят грешката и така до следващият път или вижда нещо си Lambda и казва "Е, ламбдата е за смяна" без да си прави сметка колата с колко ламбд сонди е и от коя може да е проблема и дали изобщо е от сондата. Може примерно да има прекъснат проводник :)

 

Ако информацията не е полезна ще пишя само как се решава накрая.

 

Поздрави и без лоши мисли smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно ще сваля датчика да го прегледам за незиправност по кабелите и връзката, и ако всичко е наред ще се наложи да го подменя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не друго, то може да прозвъниш кабелите от ламбдата до ЕКУ с омметър. Ако са наред ти остава само да смениш сондата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

вчера смених сондата с нова на Bosh, но за жалост след излизане с колата, като проверих грешките се оказа, че

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit

P0130 - 35-00 - -

 

пак е цъфнала.

 

Някой обърна ли внимание на това:

Oxygen Sensor Heating: Passed

Oxygen Sensor(s): Failed or Incomplete

че за самия сензор не е минала проверката. Това трябва ли да мине със статус Passed ?

 

Вече си мисля, че освен да има лоша връзка към компютъра и да прекъсва връзката със сондата, друго немога да се сетя.

 

Моля, ако някой има представа какъв може да е проблема нека сложи едно рамо :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

Днес успях да замеря кабелите от буксата за сондата до ЕКУ-то. (Благодарности на ikonoma за насочването) Оказа се, че сондата е с 5 проводника и схемата я имаше също в ElsaWin.

Всички проводници са наред. Вече незная какъв е проблема и реших да пробвам на елкон. На първият, който отидох, като обясних какво съм сменил и проверил направо ми казаха, че немогат да ми помогнат и да търся сервиз на VW или на Skoda. Реших да пробвам на още едно място където хората са по сетени и след няколко проверки се оказа, че колата има завишено CO, което беше към 1-1.3. Човека ми обясни, че вероятен проблем може да има в катализатора, защото трябвало CO-то да е около 0.3.

Странно защо с апаратурата на Елкон-а, сондата отчиташе около 0.94 волта, а на VAG COM беше на половина, а сондата е чисто нова на Бош със същият номер.

 

От първоначално публикуваните грешки:

Oxygen Sensor(s): Failed or Incomplete

Catalytic Converter(s): Failed or Incomplete

ми се струва, че заради проблема с катализатора сигурно не може да мине проверката на катализатора и сензора или просте е неуспешна.

 

На празен ход колата има леко претреперване, както и при ускорение на втора леко прекъсва, което ме навежда на мисълта, че наистина проблема може да в катализатора (например запушен).

Утре ще отида да го свалят за да се установи в какво състояние е.

От Казанлъшката фирма тези BOSAL-и знаяте ли дали вършят работа и горе доло какъв живот имат ? Важното е да рабпто колата нормално с този BOSAL или ако някой има инфо за оригинален от къде може да се закупи и на каква цена горе доло ?

 

Ако някой се сеща нещо с което може да допълни темата ще е добре дошъл smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно защо с апаратурата на Елкон-а, сондата отчиташе около 0.94 волта, а на VAG COM беше на половина, а сондата е чисто нова на Бош със същият номер.

Не съм наясно с методите на проверка, но значи ли, че при това измерване сондата е била свързана директно към тази апаратура?

В такъв случай е възможно да има утечка в кабела към ECU на автомобила.

Утечката очевидно не е в кабела на самата сонда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Метода беше по следният начин:

включиха някакво устройство на Bosh в буксата за диагностига и го сложиха отгоре на таблото. Предполагам, че е пращало информацията през WiFi до компютъра. Но когато и то е към същата букса би трябвало да отчита горе доло същите стойности, а те не бяха. Много странно :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес бях в серфиз на шкода в Пловдив с надеждата, че ще ми решат проблема. След поредица от диагностични процедури се оказа, че немогат да ми помогнат и ме пратиха на друго място, където имаха табели на bosh-service, там човека пак ме прекара през диагностични процедури, като навсякъде преди това им обяснявах, че сондата е нова, и че кабелите от сондата до компютъра са мерени.

В крайна сметка всичко завършва с неуспех и не се знае къде е проблема. Като вариант беше да оставя колата за няколко дни да се проверят инжектори, сонди да се мерят, някакви други неща. В крайна сметка усетих, че трябва да си приготвя сериозна сума, която ми се струва, че не е много ефективно да се дава поради факта, че не могат да ми открият проблема, а навсякъде всеки си иска по нещо за обърнатото внимание (няма как), но сумата похарчена за проблема нараства, а още не е решен.

Днес си загубих целия ден в чакане да се открие нещо и вече направо изпушвам.

 

Единствено остава да се свали катализатора да се погледне дали има запушване, но навсякъде ми казаха, че само със сваляне не се разбирало какво е положението, и че не било от това. Колата продължава да претриса на празен ход и при ускорение да придърпва.

Някой, ако има нужда от повече инфо нека пише за да го постна в темата.

 

Моля дайте съвет колеги. Какво да правя, къде да отида в Пловдивка област. Може и в София, но трябва наистина да си струва.

Ако отида в Еуратек дали ще ме таксуват само за решения проблем или ще ме обръснат за един куп процедури и сменени неща, които може и да не е било в тях проблема. :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе колега,не може от сондатат да ти претриса мотора при ускорение.Нито пък от запушен катализатор.Търете проблема другаде.

-дюзи,бобини,сфещи,клапани-центровка...

сондата се игнорира при ускорение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.