Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Проблем- светна лампа за маслото


marvakov

Recommended Posts

Здравейте колеги, имам проблем със Шкода Фабиа 1.4мпи

Както си карах и светна лампата за маслото.

Масло си има достатъчно и не е за смяна, все още е на 5000 км.

Някакви мнения по въпроса

Благодаря

 

EDIT Blackpearl: Колега, тук пишем ГРАМОТНО, не сме скайп. Ползваме Ч и Ш/Щ , а не 4 и 6. Пиши грамотно и четливо. Преведох ти поста, следващото мнение на маймуница отива в коша!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега и добре дошъл. В началото най-отгоре има тема как да си кирилизираш ОС-а. Прочети я!

Иначе най-вероятно датчика за маслото ти е за смяна. Най-сигурно обаче е първо да я закачат и направят диагностика някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кога светва??? на ниски само или не

ослушай се тракат ли повдигачите

ако шума на мотора не е променен сменяй датчика

ако не ....лошо

маслен филтър,цедка - картер,маслена помпа....и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...
Вятър го вее. Най-мразя някой като пита и си свърши работата да не напише решението.

Няма да им помагаме вече Икономе ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз попитах, защото не мене ми светна лампата на маслото и започна да мига като издаде три звукови сигнала. Спрях на магистралата. Започнаха да чукат повдигачите. Изгасих мотора. Проверих пръчката след 10 мин - маслото е ок. Звъннах тук-там. Запалих пак колата и лампата не светеше, не пищи, повдигачите не се чуват, мотора работи като часовник. И така леко-леко на ниски обороти до София около 10 км. Един приятел ме дръпна до сервиз и там не могат да видят и чуят нищо. Дадоха ми една добавка за масло на Wurth и ми казаха ако пропищи отново свалят картера, маслена помпа, филтри, цедки и т.н. Ако видят че проблема е в помпата - сменяме /234 лв/.

Умуват че може да е "налеп" който се върти в маслото и застава нъкъде и започва проблема. Колата се кара само на къси разстояния в София. Рядко на дълго. Може и от това да е станало. Бог знае.

 

Мнения .... :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лампите в жълто по таблото, при светване поради повреда са съпроводени с един предупредителен сигнал. Тези в червено - с три.

Интересно, че ти си втората Фабия с този двигател, за която чувам да и светва лампата за маслото и след престои, то да е в граници. :-k За другия колега, беше ми споделил, че я е тествал и я е настъпвал здравата по магистралата, когато е светнала лампата. От тогава не сум чул да е имал проблеми с маслото.

Може би, ако се кара в много високи обороти по-продължително време, не се стичз достатъчно масло и помпата не може да създаде необходимото налягане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз попитах, защото не мене ми светна лампата на маслото и започна да мига като издаде три звукови сигнала. Спрях на магистралата. Започнаха да чукат повдигачите. Изгасих мотора. Проверих пръчката след 10 мин - маслото е ок. Звъннах тук-там. Запалих пак колата и лампата не светеше, не пищи, повдигачите не се чуват, мотора работи като часовник. И така леко-леко на ниски обороти до София около 10 км. Един приятел ме дръпна до сервиз и там не могат да видят и чуят нищо. Дадоха ми една добавка за масло на Wurth и ми казаха ако пропищи отново свалят картера, маслена помпа, филтри, цедки и т.н. Ако видят че проблема е в помпата - сменяме /234 лв/.

Умуват че може да е "налеп" който се върти в маслото и застава нъкъде и започва проблема. Колата се кара само на къси разстояния в София. Рядко на дълго. Може и от това да е станало. Бог знае.

 

Мнения .... :-k

много си я гонил и маслото ти е малко калпаво и прегрява и губи вискозитет

може и да е разлуфтен леко мотора и като я подгониш на магистралата и се стопли много маслото.....и отчита ниско налгане датчика.Щом и повдигачите се разтракват.Този мотор е доста натоварен като степен и обороти за да изкара тези отмосферни 101 коня и не знам да има някакъв по специален топлообменник или радиатор на маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Утре влиза в сервиз понеже пак светна лампата.

И пак загазих мотора за 5 мин. и после нищо.

Възнамерявам да сменя маслото и филтрите. :(

Дано се оправи smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко последователност в действията:

Първо датчика сменете!!

Ако има /не си спомням точно ,но ще видите/ за вис.и ниско.Ако пак прави пробл.Маслен ф.Ако пак има пробл.-следва сваляне на картера-преглед на маслената помпа/цедката,клапанчето за налягането да не е задрало/,сменете и биелните лагери-по желание и основните

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте, ще използвам темата и аз да споделя за моето прживяване с лампата на маслото.

При мен светна лампата в жълто със звуков сигнал, като наистина колата си я бях настъпил здраво за около 2 часа.

Спрях изчаках 5 мин да охлади турбината, и преди да загася двигателя лампата беше загаснала. После долях малко масло.

Маслотото е castrol Long life, като е вече на 19хил.

Някой знае ли тази индикация за какво е за ниско налягане или висока темп. на маслото.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Имам същия проблем със налягането на маслото на шкода фабия 1.2 47KW първо замерихме налягането което от студен мотор на ниски обороти показа 2.7bar и постепенно като загря налягането падна до 0.5bar на ниски обороти майстора каза че ниско и последва сваляне на картер и смяна на помпа ново масло 10/40, филтър смяна датчик, но проблема с включването на червената лампа остана лампата се вкючва след като двигателя загрее до 90 градуса и се вкара в обороти и след това си свети почти постоянно от двигателя не се чуват никакви странни шумове майстора който ми сменяваше помпата остана очуден че отдолу след като свали помпата не може да види състоянието на вала и лагерите както било при другите мотори и трябвало да разглоби цялата кола а като ми каза и цената от 600лв за смяна основни биелни и евентуално още усложнения по колянов и разпределителен вал се отказах та въпросът ми е това ли следва да се смени и толкова ли струва труда

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колеги знае ли някои да ли може да се сменят лагери на колянов вал на фабиа 2005 1.2 47kw Проблема е описан в горния пост. Че поредния майстор ми каза че по рентабилно да си тарся нов блок или двигател а сега да сложа една добавка и да карам....Да добавя че предишния собственик е карал колата със светеща червена лампа за маслото 4ри 5 месеца

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички, видях, че си пишете за лампата за маслото, та реших да задам един въпрос: при мен лампа не свети, но на малкия километраж като запаля автомобила от известно време насам ми излиза надпис INSP. Маслото съм сменила през януари тази година и още не съм изминала 10 000 км. Трябва ли да се притеснявам за нещо или просто на определени км. компютъра си изписва буквичките. Същия надпис изчезва след като измина 300-400м.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички, видях, че си пишете за лампата за маслото, та реших да задам един въпрос: при мен лампа не свети, но на малкия километраж като запаля автомобила от известно време насам ми излиза надпис INSP. Маслото съм сменила през януари тази година и още не съм изминала 10 000 км. Трябва ли да се притеснявам за нещо или просто на определени км. компютъра си изписва буквичките. Същия надпис изчезва след като измина 300-400м.

На определени километри си изписва буквичките. 15000км. Как се изчиства го пише в книжката.

http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=11184

viewtopic.php?f=8&t=20434&hilit=INSP

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички, видях, че си пишете за лампата за маслото, та реших да задам един въпрос: при мен лампа не свети, но на малкия километраж като запаля автомобила от известно време насам ми излиза надпис INSP. Маслото съм сменила през януари тази година и още не съм изминала 10 000 км. Трябва ли да се притеснявам за нещо или просто на определени км. компютъра си изписва буквичките. Същия надпис изчезва след като измина 300-400м.

На определени километри си изписва буквичките. 15000км. Как се изчиства го пише в книжката.

http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=11184

viewtopic.php?f=8&t=20434&hilit=INSP

 

На мен също ми излиза този надпис, но наближава време да сменям маслото, затова и не предприемам действия да го премахна, защото не става по начина, по който е описан от колегата, а трябва да е през компютър! Като отида в сервиза да ми сменят маслото, ще ми занулят и този брояча!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви за съветите! smile056

А сега се боря с хидравликата на волана. Толкова се е спекъл горкия, че като завивам замирисва на мускули в купето. Закарах Шкодето на компютърна диагностика, но нищо и половина. Пича от сервиза ми каза, че компютъра констатира повреда, но не може да уточни точно каква. Щяло да се разбере като се разглоби. Дано не се окаже за смяна електро-хидравличното моторче! Стискам палци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офффф, аман от майстори. Това са занаятчии направо. Мислят си, че като правят трактори и жигулита тук се подхожда по същия начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви за съветите! smile056

А сега се боря с хидравликата на волана. Толкова се е спекъл горкия, че като завивам замирисва на мускули в купето. Закарах Шкодето на компютърна диагностика, но нищо и половина. Пича от сервиза ми каза, че компютъра констатира повреда, но не може да уточни точно каква. Щяло да се разбере като се разглоби. Дано не се окаже за смяна електро-хидравличното моторче! Стискам палци.

 

Аз ти предлагам да бягаш далече от този "пич". smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет отново на всички. Бягям далеч от този "пич" и между другото ми казаха , че щом неможе да ми уточни проблема на хидравликата на волана с компютърна диагностика, значи този "пич" няма програма в компютъра си за "Шкода".

Разбрах същокак да си премахна надписа INSP от малкия километраж: Обяснение: Преди да запалите автомобила си натиснете и задръжте копчето за зануляване на малкия километраж и запалвате автомобила , като продължавате да натискате копченцето за около 3-4 минути. Ако сте изпълнили всичко както трябва ви се появяват едни тиренца. След това ви излизат изминатите км. Пробвах го и стана. smile152

 

Успех на опитващите smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Разбрах същокак да си премахна надписа INSP от малкия километраж: Обяснение: ... запалвате автомобила , като продължавате да натискате копченцето за около 3-4 минути. ...

 

Нищо не си разбрал колега! [-X

Малий, ако трябва да чакам на запален двигател 3-4 минути. smile091

Ето тук е написано как става : http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic ... 42#p119542

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.