Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Напомняне !!!


markim

Recommended Posts

И защо мислиш така?

Аз ще ти кажа защо мисля...

Тук няма какво да мислим. То си го пише в книжките. Или ако си карал автомобил с жалузи, ще се сетиш.

Чрез жалузите се контролира температурата на охл. течност!

....Другия аргумент в полза на моята теза е, че двигателя има доволно голяма външна площ, с добро топлоотдаване и при сериозен студ или сериозна струя може да не се стигне изобще до работна температура...

А този "аргумент".........меко казано е несериозен!

 

п.п.Всъщност, виждал ли си жалузи и къде? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно съм виждал жалюзи в един класически ЗиЛ!

 

Искам аргументи - може и по-сериозни от мойте, моля.

 

П.С. Не съм карал автобуси, камо ли с жалюзи...а и те там са отзад може би?

Тук говорим за автомобили...при автобусите нещата са доста по-сериозни, не мисля, че са сравними.(Лично мнение)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно съм виждал жалюзи в един класически ЗиЛ!

 

Искам аргументи - може и по-сериозни от мойте, моля.

 

П.С. Не съм карал автобуси, камо ли с жалюзи...а и те там са отзад може би?

Тук говорим за автомобили...при автобусите нещата са доста по-сериозни, не мисля, че са сравними.(Лично мнение)

Никъде не съм споменавал думата "автобус".

Защо 1000МВ има жалузи/щора/ на радиатора при заден мотор? ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за автобусите - къде съм гледал и какво съм си мислил не знам, но съм прочел автобус вместо автомобил smile049

 

За 1000МВ не знам как се задвижват жалюзите - ако има някаква връзка с температурата на охладителната течност - би имало смисъл. Ако са с ръчка - пак мога да намеря смисъл. Но нека 1000МВ гурутата отговорят защо има щора. И защо следващите нямат. По-добър малък/голям кръг? По-добър термостат? По-добри водни помпи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

За 1000МВ не знам как се задвижват жалюзите - ако има някаква връзка с температурата на охладителната течност - би имало смисъл. Ако са с ръчка - пак мога да намеря смисъл. Но нека 1000МВ гурутата отговорят защо има щора. И защо следващите нямат. По-добър малък/голям кръг? По-добър термостат? По-добри водни помпи?

 

На 1000МВ вентилатора е на ремък към коляновия вал и радиатора се обдухва постоянно. Аз с това си обяснявам наличието на жалузия. smile049 Зимно време без нея загравя по-бавно(макар аз никога да не съм ползвал жалузията зимата smile049 ). Иначе се задвижва с ръчка(плъзгач) между седалките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1000МВ вентилатора е на ремък към коляновия вал и радиатора се обдухва постоянно. Аз с това си обяснявам наличието на жалузия. smile049 Зимно време без нея загравя по-бавно(макар аз никога да не съм ползвал жалузията зимата smile049 ). Иначе се задвижва с ръчка(плъзгач) между седалките.

:smt017

 

...............................................................................................................................................

Galliard написа:

За 1000МВ не знам как се задвижват жалюзите - ако има някаква връзка с температурата на охладителната течност - би имало смисъл. Ако са с ръчка - пак мога да намеря смисъл....

...............................................................................................................................................

Ето как сам стигна до този извод! Всички жалузи са с ръчки за регулиране на отварянето и се поставят на охл. системи с постоянно въртящи се перки на радиатора/на Зил-а, видя ли перката?/ Ако покараш този камион из София без да му отвориш жалузите по някое време, ще заври като чайник, независимо, че перката на радиатора се върти постоянно. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, разбрахме се. Ръчно управляеми жалюзи + постоянно въртяща перка = ОК вариант, но малко недуракоустойчив - има човешки фактор - да се усетиш да отвориш жалюзите.

 

А горепосочените примери нямат ли термостати? 1000МВ-то би трябвало да има...И ЗиЛ трябва да има. Ако имат термостати - за какво са им жалюзи, ако не за да спират обдухването на двигателя(особено на Зил-а, дето двигателя е точно зад перката)?

 

Аз си мислех оптималния вариант (може би на БМВ-тата?) Термоуправляеми жалюзи (с биметална пластина примерно) плюс термостат плюс непостоянно зацепена перка (БМВ-тата със сигурност са с виско-съединител на перката) = бързозагряваща схема, с възможност за бързо охлаждане и то автоматично...

Оспамихме на човека темата...която така или иначе е безсмислена при изправна система...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, разбрахме се. Ръчно управляеми жалюзи + постоянно въртяща перка = ОК вариант, но малко недуракоустойчив - има човешки фактор - да се усетиш да отвориш жалюзите.

Ами трябва да се усещаш! Иначе какво правиш зад волана? Само го въртиш ли?

То с тез автоматики сега.....наистина е така! Чакаш да ти светне някоя лампичка и айде на Ваг Ком! :lol:

А горепосочените примери нямат ли термостати? 1000МВ-то би трябвало да има...И ЗиЛ трябва да има. Ако имат термостати - за какво са им жалюзи, ако не за да спират обдухването на двигателя(особено на Зил-а, дето двигателя е точно зад перката)?

Разбира се, че имат термостати. А на Зил-а няма как да му спреш обдухването, щото вее отвсякъде, не само през радиатора.

Аз си мислех оптималния вариант (може би на БМВ-тата?) Термоуправляеми жалюзи (с биметална пластина примерно) плюс термостат плюс непостоянно зацепена перка (БМВ-тата със сигурност са с виско-съединител на перката) = бързозагряваща схема, с възможност за бързо охлаждане и то автоматично...

Оспамихме на човека темата...която така или иначе е безсмислена при изправна система...

Този вариант го подкрепам с две ръце, стига да не се прецакат термоуправляемите жалузи в затворено положение :mrgreen: ..... и тогава пак опираме до човешкия фактор. Затова, гледайте си уредите по таблото! Те не са за красота!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.