Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Напомняне !!!


markim

Recommended Posts

Арее слагайте найлона, картона, балатума ... или който там к'вото слага пред радиатора, че люта зима дойде.

И ако се чудите защо загрява толкова бавно ... от това ще да е - от прекаленото охлаждане на радиатора.

Аре ... и Весели Празници !!! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя термостат е сменен миналата година, но тази зима ми се струва, че парното не е толкова силно, колкото миналата година. Въпреки чисто новия ми под (т.е. всички дупки са запушени). Колата загрява бързо, но не вдига повече от 70 градуса, което малко ме притеснява. Не, че не е топло, но не е достатъчно топло. :) А може и зимата да е по-студена от миналогодишната...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недейте закрива радиатора с каквото и да е!Радиатора се закрива само ако липсва термостата.Иначе е рисковано.Както си карате и всичко е наред - 80градуса,след малко хоп - 100-110градуса.Особено пък градско.Ако трудно загрява колата,сложете друг термостат.Няма смисъл да се рискува,защото белята става лесно,после се почва с ремонтите.А относно парното - ако колата загрява,а парното е слабо - най-вероятно радиаточето се е позапушило през годините от ръжда.Направо купувате едно ново и о,чудо - вече имате парно. :o

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата загрява бързо (т.е. за времето, за което винаги си е загрявала), но не качва повече от 70 градуса дори и в по-топли дни и дори и за по-продължително градско каране в София. т.е. не влиза в зеленото, а стои под него. Подозирам, че за това ми се струва слабо парното. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

по принцип при изправна охладителна сиситема на автомобила нямате нужда от никакви балатуми, картони и др. прегради пред радиатора.

Термостатът отваря големия кръг на охлаждането (т.е. пуска водата до радиатора) чак когато водата вече е загряла до оптималната си температура.

Ако парното в колата ви е неефективно то причините са няколко - не е напълно отворено кранчето за пускане на вода в радиоаторчето на парното, Замърсен е радиатора, вентилаторите не работят оптимално.

 

По спомен оптимално отопление се постига когато лявото лостче и дясното лостче да в най горно полужение, а средното в най долно.

 

Добре е да се провери дали кранчето което се намира под жабката е отворено докрай.

 

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата загрява бързо (т.е. за времето, за което винаги си е загрявала), но не качва повече от 70 градуса дори и в по-топли дни и дори и за по-продължително градско каране в София. т.е. не влиза в зеленото, а стои под него. Подозирам, че за това ми се струва слабо парното. smile049

 

 

Според мен тук се касае за зациклил отворен или частично отворен термостат.

При теб би трябвало да има ефект от преграда пред радиатора. Разбира се ако не внимаваш ефекта може да се превърне и в дефект.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен тук се касае за зациклил отворен или частично отворен термостат.

При теб би трябвало да има ефект от преграда пред радиатора. Разбира се ако не внимаваш ефекта може да се превърне и в дефект.

Поздрави.

 

Живот и здраве след празниците влизам в бокса за довършителни работи по предницата и тогава ще се разбере от какво е. До тогава се надявам да ме слуша. Благодаря за информацията. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се тества термостата се вари на котлона в съд с термометър. Вместо това направо го сменям. Възможно е и на студено да си е затворен а да отваря на по-ниска температура. Всяка година хвърлям термостати - не знам къде ги правят но хич не са стока дори и марковите са за едно-две масла. :idea: Последно монтирах Бер Итали но е още нов и се въздържам от коментар за качеството. Пък и нищо не казвам като за мъртвец за Вернет и Томсън. :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата загрява бързо (т.е. за времето, за което винаги си е загрявала), но не качва повече от 70 градуса дори и в по-топли дни и дори и за по-продължително градско каране в София. т.е. не влиза в зеленото, а стои под него. Подозирам, че за това ми се струва слабо парното. smile049

 

при мен е така с чисто нов термостат, обаче и на това съм доволен-стария бе захецнал отворен и чаках по 40 мин. да стигне 60 градуса. Новия вместо на 80 (както пише на самия него) отваря към 75.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът със недозагряването в НЯКОИ шкоди идва от голямата перка на водната помпа.Ако инсталацията ти е ОК ( няма запушено ) и си с водна помпа с голяма перка зимата си сегди на 75 градуса и трябва много да се помъчиш да я дигнеш, а като я дигнеш то отваря големия кръг и пак си в начална позиция.Решението - слага се термостат от фаворит - това е решение на Симо и трябва да кажа, че от тогава разбрах, че шкодата има парно. Да загрява бавно в сравнение с други коли, но няма нужда от балатум на предния радиатор. Вече втора година не се занимавам с балатуми и това е само от термостата за фаворит. Той отваря малко по - късно и няма проблеми. Мислех че лятото ще е проблем, но до сега ми е прегрявала само веднъж в жегите ( с изправен термовключвател естесвено за 85 градуса от москвич Алеко )и то си бях виновен аз, така че смело слагайте термостат от фаворит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само да вметна,че всички бмв-та след 2000 някъде са с жалузи пред радиаторите

И аз само да вметна че и москичите от 1966 та пак имат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Арее слагайте найлона, картона, балатума ... или който там к'вото слага пред радиатора

Сложих аз каквото слагам още след ремонта на вентилатора на радиатора - решетка се нарича.
И ако се чудите защо загрява толкова бавно ... от това ще да е - от прекаленото охлаждане на радиатора.

Аре ... и Весели Празници !!! smile027

Сори пич, загравя си ми нормално, персоналният ми проблем е че имам парно едва след като отвори големия кръг, но проблеми с загряването нямам. Ти ако имаш има по магазините термостати Wahler, Behr. Обслужи се, трудно се намират, но ако имаш желание и в E-Bay ги има.

 

т.е. не влиза в зеленото, а стои под него.

Радвай се, зеленото всъщност е червено, но чехите не са имали червена боя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато стария термостат беше блокирал отворен, колата много бавно достигаше 50-60 градуса. При външна температура около 10 градуса, бях закрил почти 3/4 от радиатора и при скорост от 70-80км/ч държах към 85С температура на антифриза. Движих се по магистрала, но когато навлязох в града колата започна да загрява, дори с парно на макс и включена перка на радиатора отпред.

Но просто не си заслужава да нагласяш разни балатуми и т.н. пред радиатора. Явно е, че термостата не е в ред и се налага смяна. Колкото по-бързо се достигне работната температура след стартиране - толкова по-добре е за двигателя. Моя термостат е някакъв полски и струваше към 10лв. Вече 2г. от както е монтиран и си държи 80С. В началото ми се струваше, че малко по-бързо достигаше работната температура, а сега играе известно време и чак тогава се стабилизира. Но стрелката заспива на 80 след около 5-6 км. Проверявал съм дали уреда на таблото отчита правилно и е доста точен. Парното го отварях също преди 2г. и го почистих основно. Процедурата си заслужава, защото вътре в кутията беше пълно с шума и разни други боклуци, а питата на радиаторчето беше задръстена и почерняла. След едно хубаво измиване всичко светна. Сега в купето става достатъчно топло дори при минусови температури.

П.П. Относно кранчето на парното искам да споделя, че наскоро си взех едно за резерва понеже имаше и намаление голямо. Като го огледах по-обстойно видях, че при максимално отворено положение на лостчето вътре не е напълно отворено. А вместо това има в повече ход при затворено положение. Което означава по-слабо парно. Не помня дали при старото кранче е така, но с малко преправяне ще стане. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз отскоро съм с нов термостат и ново радиаторче на парното и направо се родих. Много бързо качва 80 градуса и след това се стабилизира стрелката. Парното е перфектно, много му се кефя. Определено съм доста доволен.

 

--> Green Witch - преди смяната на термостата зиме, лете, винаги ми държеше 70 градуса, точно преди зелената зона стоеше стрелката и при мнооого голямо задръстване почваше да се повишава температурата, ама като цяло доста трудно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми уж на една година термостата, Симо ми го е слагал. До преди месец си работеше нормално. Не знам дали има някаква връзка, но последното, което е правено по колата е регулиране на карбуратор. Тогава ми свалиха оборотите на празен ход и те те от тогава колата не може да вдигне над 70 градуса независимо колко е топло или колко е студено. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно възможно ако преди регулирането на карбуратора, двигателят е работил с бедна смес. Сега е останал само неточно отварящия термостат, поддържащ по-ниска температура. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми уж на една година термостата, Симо ми го е слагал. До преди месец си работеше нормално. Не знам дали има някаква връзка, но последното, което е правено по колата е регулиране на карбуратор. Тогава ми свалиха оборотите на празен ход и те те от тогава колата не може да вдигне над 70 градуса независимо колко е топло или колко е студено. smile049

До преди месец нямаше студ и навън беше 20 градуса. Термостата е за смяна! Няма връзка с карбуратора!

Ако парното ти харесва, не е проблем да си караш така. smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-принцип се усеща лесно дали термостата работи както трябва.

Колата загрява сравнитеолно бързо и влиза в зелената зона, после в момента на отварянето на клапата температурата се смъква с няколко градуса и стрелката се отдръпва съвсем чувствително.

След известно време би трябвало да се върне обратно и да си остане постоянна температурата.

Това е нормалното поведение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-принцип се усеща лесно дали термостата работи както трябва.....

С две думи - Щом не държи предписаната от завода производител температура на двигателя, а по- ниска, значи е за смяна. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много мастило се изхаби за няма нищо...пердета , чергила, баламатуми и простотии от миналиот век !

Ако изкате , още ми седи едно творение од изкуствена кожа с прозорчета и капси за закопчаване, едно прозорче 60 гр.

две прозорчета закопчани 80гр. :mrgreen: ...,...

Стига вече, ще ни се смеят хората....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да се запиша - по-нагоре видях някакви интересни мисли за помпа с големи лопатки..? Мислих, мислих, не можах да измисля големите лопатки какво ще бъркат температурата и не можах да измисля. Моля за разяснение!

 

За кранчето - без кранче е по-добър дебита, гаранция, пробвано.(Даже сега съм без кранче на Зеленка.)

Другия вариант е много лесен - от магазина за ВиК едно кранче на 1/2 цол, препилваш резбите и го монтираш на маркуча. ВиК кранчето в отворено положение е 100 проходно - няма и кривки. Минуса на този вариант е, че няма да ти се командва от таблото с копчето, а директно на ръка, с навеждане в краката на пътничката ;-)

 

А за жалюзите - предномоторните МПС-та имат нужда от таквиз анджаклами - за по-бързо загряване и екстремни студове(да спират силната струя да не преохлажда двигателя, не радиатора, забележете!). Ние със задномоторните можем само да си свиркаме :-) smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....А за жалюзите - предномоторните МПС-та имат нужда от таквиз анджаклами - за по-бързо загряване и екстремни студове(да спират силната струя да не преохлажда двигателя, не радиатора, забележете!).

[-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....А за жалюзите - предномоторните МПС-та имат нужда от таквиз анджаклами - за по-бързо загряване и екстремни студове(да спират силната струя да не преохлажда двигателя, не радиатора, забележете!).

[-X

 

И защо мислиш така?

Аз ще ти кажа защо мисля, че радиатора не ги интересува - защото при затворен термостат през него не минава течност и съответно не ни интересува каква е температурата в радиатора.

Другия аргумент в полза на моята теза е, че двигателя има доволно голяма външна площ, с добро топлоотдаване и при сериозен студ или сериозна струя може да не се стигне изобще до работна температура...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.