Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавията1 ( тур) ми се струва, че бавно стопля ????


vrminev

Recommended Posts

Колеги струва ли ми се или е нормално колата да стопля доста бавно . Тези дни температурите са суприн към -5 гр и забелязвам, че колата много бавно стопля колата е нова 30 000 км дизел 2008 г . Дали е проблема термостата. Като я запаля сутринта на място 20 мин стрелката за топлина не отляпя . След 15 минути работа леко почва да буха топло ама леко . Като я раздвива 10 мин и тогава тръгва да се качва. Като стопли проблям няма . Като стигне 90 вече си духа добре топло става .Как е при вас нормално ли е това или да смянам термостата. Колата е чипосвана дали има връзка това с температурата.? В общо линии трябва да я покарам поне 15 мин да стигне 90гр. един познат с BMW бензин ми каза че стоплял за 2 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално, виж дали имаш подгряващи свещи на охладителната система и дали работят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

почти е невъзможно да стигнеш 90 гр на място........при мен на 15 мин градско стигам оптимална температура при тези студове-не се притеснявай

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не я оставяй да работи на място, бая ще чакаш - палиш и тръгваш, и в книжката го пише. Столя много по-бързо.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги струва ли ми се или е нормално колата да стопля доста бавно . Тези дни температурите са суприн към -5 гр и забелязвам, че колата много бавно стопля колата е нова 30 000 км дизел 2008 г . Дали е проблема термостата. Като я запаля сутринта на място 20 мин стрелката за топлина не отляпя . След 15 минути работа леко почва да буха топло ама леко . Като я раздвива 10 мин и тогава тръгва да се качва. Като стопли проблям няма . Като стигне 90 вече си духа добре топло става .Как е при вас нормално ли е това или да смянам термостата. Колата е чипосвана дали има връзка това с температурата.? В общо линии трябва да я покарам поне 15 мин да стигне 90гр. един познат с BMW бензин ми каза че стоплял за 2 км.

всичко е нормално

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...един познат с BMW бензин ми каза че стоплял за 2 км.

произволна бензинова кола ще загрее много по-бързо от дизелова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е така. Моята стопля за 4км :) Става си топличко, ама аз на място стоя около 2-5 минути, стига да й паднат оборотите след палене и тръгвам. Никакво юркане докато е студена - също си го пише в книжката (поне при мен е обяснено как да караш колата на всяка една чертичка от показанията на температурата). Никакво чакане на място да загрява - това няма да стане :) Дори с часове да висиш, няма да се отлепи повече от втора черта дори след 2 часа. И наистина в книжката пише - дизела загрява докато се кара, единственият начин да загрееш дизел е като го караш. Мога да потърся цитати от БГ ръководството...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 2 до 5 мин. на място докато и паднат оборотите?!?!?!?! Колега, ако всичко е наред, тази кола не трябва да мърда изобщо оборотомера! Ако не е така, то моята значи е дефектна по рождение. Никога до сега на дизелов мотор не ми се е случвало да вдига оборотите повече от нормалното, камо ли да ги крепи за 2+ минути. Относно загряването на дизела - малко пресилено мисля се изказвате, че не загрява! Просто се случва доста по-бавно от бензиновия двигател, но си загрява и почва да си бълва жега и то както си му е редът! Прал съм зимата дизелова Октавия и за 15 часа работа на място не само загря, а и изсъхна почти идеално! Пробвал съм при -28/29 да я оставя да работи 1/2 час и не успя да стопли изобщо - духаше си ледени блокчета от парното, но след като я пуснах да слиза на 3-а предавка от Мальовица - за 3-4 км всичко беше нормално. Така че колега и аз да кажа - няма защо да се притесняваш, че бавно стопля колата. Високото КПД се изразява точно в това - не отдава топлината скоропостижно и т.н. Лично аз, паля и до 30 секудни съм потеглил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, при тебе може и да е така :) При мен знам как е. Паля - оборотите са над нормалните 900, че дори на голямата стрелка с надписче 10 или леко под нея (т.е. 1050 оборота някъде). Съвсем нормално - при бензинките му се викаше смукач, бил електронен и така работи по принцип, за да разбие маслото и да достигне температура на работа и държи леко приповдигнати оборотите за определено време/температура. След това колата утихва и става тихичка, а стрелката е на малката чертичка под голямата по-горе или леко под нея(малката) - това са ти около 150 оборота по-надолу. Тогава тръгвам аз :)

 

До сега не се е оплакала от нищо, а сме заедно вече 22к км за 11 месеца. Така, че, аз все си мисля, че така трябва и добре си се държи. Същото важи и като изключвам двигателя - 1 минутка е минимума, който тя работи на празен ход задължително и си е добре, супер направо.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че подгревните свещи нали работят над 1500 оборота на двигателя? Затова е изискването да не чакате да стопли на място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам особен смисъл да подгряваш на място печка.

 

Изчакваш там половин минутка колкото да развърти маслото и тръгваш. Тамън време да закопчееш колана, да пуснеш духалките и да светнеш фаровете.

 

По принцип подкачването на маслото е важно за турбото. Но пък кой тръгва от място с развъртяна турбина, това да не е драгстер..... Кротичко няколко километра, тамън и да свикнеш с леда по иначе добре изчистената улица.

 

Иначе нашата тия дни почва да духа топло след 5-6 минути каране. При това няма принудително подгряване на водата. Но 90 градуса вдига тамън като стигна работа. Т.е. след 30-40 минути трафик.

 

Оборотите забиват на малко под 1000 с паленето и не помръдват от там. Но това е кола с конвенционално TDI, при новите може да има някакво покачване отначало, знам ли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам за оборотите - на външен температурен студ от под - 5 и надолу, Буба пали с "рев", по-силен от палене на +5 и нагоре и си държи 1000 оборота, след минута-две ги сваля сама на 850, иде реч за работа на празен ход на място. Така е било винаги, за 4 години и 40899 км. На място колата също си загрява, не ще и дума, хем добре загрява, но в движение това се случва доста по-бързо. Иначе, както сте написали по-горе, колеги, процедурата е - пали се кола, пали се фар, пуща се греене на заден джам и странични огледалца, нещо да свири по радиото, овързваме се с коланите, тръгва се леко и след 5 мин в колата вече духа топло и почваме стриптийза - падат ръкавички, шапки, шалове, якенца, жакетчета и така нататък................................докат останем само по блузки, панталонки и ботушки. :mrgreen:

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Hм, странно, мотора ти е ALH. Пък мойта не прави тъй, как я запаля си закотвя оборотите. Студено, топло.... все тая.

 

Сега не съм ги гледал през VAG ком, ама са около 900.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А каква е причината дизеловите двигатели да загряват по-бавно?

 

По-високо КПД

 

При -12 моята загряваше само с включен климатроник. Без него едвам стига 70 градуса. Може би заедно с климатроника се задейства и нагревателят на антифириза, не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само дизела загрява бавно... FSI също загрява бавно...

Например, при +10 градуса на място са нужни 30 минути за да загрее до 90 градуса, а в движение - 5 км или 15 минути.

При -10 градуса на място са нужни 60 минути, а в движение - 8-9 км или 30 минути.

На колегите ми с бензинови двигатели, им загряват 2-3 пъти по-бързо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Hм, странно, мотора ти е ALH. Пък мойта не прави тъй, как я запаля си закотвя оборотите. Студено, топло.... все тая.

 

Сега не съм ги гледал през VAG ком, ама са около 900.

 

И при мен кове от запалването. А относно загряването - случвало ми се е да се кача на Алеко и температурата да е оптимална (т.е. 90 градуса) без да гася въртя и слизам надолу спирайки с двигател ... и до долу температурата е под 70 градуса smile049

 

Друго забелязвам сутрин - поради спецификата на маршрута (разбирайте основно спускане) за 10-11км колата не успява да вдигне повече от 70 градуса и това при температури до -5 градуса. При по-ниски и 50 не достига. В обратна посока и стигат 3-4 км за да вдигне температура.

 

Що се отнася до подгревните свещи - те се включват над 1600-1800 оборота ... при натиснат педал на газта! Ако е отпуснат и 3000 да са пак не се включват smile049

 

@chavdarlk, FSI двигателите на ниски обороти работят почти като дизели... но все пак харчат повечко и от там и по-бързо загряват.

 

А който иска бързо загряване - или дизелова печка или топло гаражче smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е и при мене кове, но в две различни стойности - за студено и за топло време. Като се сгрее, се премества от 1000 на 850, веднъж, след това, когато се е налагало да чакам дамския състав да се донагласи, да се дооправи, да мине през 00 за последно :mrgreen: и съм седял в тва време в колата на запален двигател и съм и гледал оборотите - нищо не помръдва, равномерна работа на двигателя, но пали на повече и държи за малко на повече, когато вънка е Клинч Истуд. :D

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с качването и слизането до Алеко където докато стигна от Драгалевци до горе колата вече отдавна е загряла, а надолу ми падна температурата, го имах и аз като феномен със Шкодата. Бората ми беше със същия двигател, знаеш PRR, но там такова нещо за 5те години в мои ръце не се бе случвало. Тоест веднъж загрее ли няма спад на температурата на водата. Смених термостат малко след като ми се случи това с Шкодата, но снеговете отминаха и не можах да тествам и да потвърдя дали съм оправил нещата. Скоро пак ще имам повод да тествам \:D/

 

Подгревните свещи ли се водят онази екстра, която ми излиза по справка с рамата, че я имам, която се казваше нещо от сорта на пре-нагревател!? Опитвам се да го преведа от немски и може глупаво да звучи. Казаха ми, че помагало да духа топло преди колата да е загряла и когато навън е примерно под +3 градуса. Същото ли е? :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Онзи ден в събота следобяд паля колата и минавам 10км. извънградско. Температурата навън беше около -5. За тия километри колата загря на 70-75 градуса като я карах нормално и на спусканията на скорост и без газ. След 10-те километра спрях колата и останах в нея за 5-10мин., като не я гасих през това време. Температурата падна на 55градуса.

Това е съвсем нормално. 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка зима се спускам вечер от Алеко. Доста различни коли сме пробвали. Всичките губят температура надолу......Дизели, бензини.....Все тая :)

 

То и няма как да е иначе, кара се бавно, щото е лед, а навън е -20.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи просто 1.9TDI (AJM, PD 115ps) е с някаква технология от Наса, защото за 90те хиляди километра, които съм минал с предната ми кола, десетките спускания от Алеко надолу и други пътища - температурата ми никога не е спадала! Без значение колко градуса е било навън. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно ПД 116 (ама на Голф) миналата година го коментирахме. Пада. А преди това беше на 90, щото подхода от пистата до пътя обиконовенно е ебати адреналина :)

 

Ама аз и не виждам, що да не пада. Мотора до долу работи на 1000-1500 оборота максимум. Пътя е комбинация от лед и ями ако ти е жал за колата и главата се кара кротко. Напрактика нафта не подаваш. Топленето е само от триенето. Радиатора не играе, но около блока на мотора температурата е -20. Спускането е 20-тина минути. Е как да подържа 90 градуса само с едното триене без горене?

 

Пак казвам говорим за нощни карания на Лалето при кучи студ и път на стъкло. Денем температурите обикновено са около 0 и ако пътя е опесъчен надолу се подава и газчица, положението е коренно различно.

 

Пък и зависи от задкормилното устройство. Има разни лудетини дето си карат колата и борда по идентичен начин. Те слизат напред с вратите и мръсна газ надолу, ама после ги вадим от канафките.:) На тях може и да им прегрява надолу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.