Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

температура на фелиция


ivan68

Recommended Posts

От началото на студовете забелязввам , че колата не може да вдигне повече от 60-70 градуса , термостата е на няма и година , но парното си духа топло и все пак мисля , че това е проблем , все пак двигателя не работи в нормален режим. Така ли е при всички фелиции?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се вълнувай ,почти така е и на моята ,стрелката е малко над 70 ,но вътре си е топло.Избягвай късите разстояния,поне над 5 км,за да има време да се затопли и така ще падне и разхода на гориво ,иначе може 13-14л/100 км може да отчетеш ако я караш студена на 2-3 км разстояние.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес (вЕрно на около 5-6 градуса и около 15-20 км.градско)вентилатора се беше включил. но от майстори в Люси-Пловдив ссъм чувал, че термостат са сменяли един след друг на по една седмица каране.(и двата сеняни при тях)А това е сервиз със магазин за рез.части 2-ри след еуратек в Пловдив( моне по мое виждане). А като се има предвид , че в ЕТ се ходи само по аранция ........ ( пак по мое мнение)............ правете си сметката братлета :smt017 :smt017 :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да загрее по бързо, ако предположим че термостата е ОК, трябва да не си пускаш парното веднага ;) тогава пък ще ти е студено плюс запотени стъкла, затова остави я да загрее 5мин.на място и карай :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък пускам само вентилатора при затворени духалки в купето - така хем обдухва стъклата против запотяване, хем не пречи на загряването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи едно парче от кашон пред радиатора и всичко ще заспи ;) Аз така направих и сега нямам ядове със загряването.
Аз направих същото като теб, :smt017 имам си термостат ама седи на 70 градуса в големите студове!!! :-k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи едно парче от кашон пред радиатора и всичко ще заспи ;) Аз така направих и сега нямам ядове със загряването.
Аз направих същото като теб, :smt017 имам си термостат ама седи на 70 градуса в големите студове!!! :-k

Как няма да загрее бре, ](*,) щом е с картон все едно е с половин радиатор че и по зле,да не забравяме че парното също е радиатор който се охлажда постоянно през зимата и отнема доста топлина от двиг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи едно парче от кашон пред радиатора и всичко ще заспи ;) Аз така направих и сега нямам ядове със загряването.

 

Даааа.....

От завода производител препоръчват да тураме парчета от кашон. smile091 smile091 smile091

 

Абе, що са занимавате с глупусти,ми не

турате убав термостат на 88 градуси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи едно парче от кашон пред радиатора и всичко ще заспи ;) Аз така направих и сега нямам ядове със загряването.

 

Даааа.....

От завода производител препоръчват да тураме парчета от кашон. smile091 smile091 smile091

 

Абе, що са занимавате с глупусти,ми не

турате убав термостат на 88 градуси.

 

Защото някои скоро не са отваряли мотора и си търсят повод - да го прегреят smile009

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако трябва да съм откровен ще кажа, че за мен е ФАКТ, че охладителната система на фелицията е доста калпава. Ще дам следният пример: успоредно с шкодата до преди 3 години имахме и най-проста лада 21043 1998г. която аз карах основно. Тази лада също е купувана нова и навъртя 110000 км. като за този период от 9 години на таз кола НИКОГА не и е доливана олаждаща течност :!: с изключение на веднъж когато просто подмених цялата течност за профилактика. Просто това беше уникум когато и да отворя капачката на радиатора той си е вънаги пълен, освен това никога не е сменяван термостата и стрелката на водата и зиме и лете си знаеше мястото - в средата. Ладата има парно и за "умрелите".

 

Фелицията и тя е купувана нова 2001г. и още от началото тази кола си искаше доливане - по около 1л. на година, термостата го смених това лято заради тъпите пластмасови крачета които го държат, стрелката в задръстване и жега си седи в положение към стоте, и започва сълзенето от капачката на казанчето. От парното не мога да се оплача, съвсем прилично е, идва много бързо и вентилатора разполага с добра мощност.

 

Скоро разбрах, че загубата на течност от капачката е типичен проблем за фелицията и от завода са измислили техническо решение което доста тушира проблема, но все пак 8 години са предлагали на пазара автомобил с хроничен недъг което не говори добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даааа.....

От завода производител препоръчват да тураме парчета от кашон. smile091 smile091 smile091

 

Е, явно е много по-добре да ти седи на 60-70 градуса, да ти вдига разхода и евентуално да пуска по някоя стружка =D>

 

Аз поне за себе си така го реших проблема. Сега ми държи на дълго 90, а в задръстване между 92 и 97, и на всичкото отгоре си загрява съвсем нормално. Преди кашона на дълго едвам стигаше и 70 а в града за около 1 час стигаше едвам 90. Всеки сам да си прецени, но докато траят студовете аз не смятам да махам кашончето. Пък от Шкода каквото искат да си препоръчват...А да, могат евентуално да ми изпратят или препоръчат един термостад , щото имам цели два и се оказва, че според мненията тук - не работят :idea: Могат и да ми изпратят десетина за тестове, а после може и да напиша някоя добра дума за тях. Нали все пак те са производителите на автомобила ми, и те препоръчват и са произвели най-читавите неща!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой е казал , че части за Шкода могат да се купуват само от специализирани магазини ... издирваш вносителя на някоя читава марка , който произвежда съответната част и за Шкода и ако ти отърва цената си вземаш от него ... със сигурност мога да кажа , че термостатите на Беру не се скапват за една година , щото на Фаворита съм вече трета зима с него и загрява нормално и парно си има , а от таз зима и Формана е оборудван с такъв е само дето не е 10 , нито 15 , а е цели 25 пари ... предния термостат на Формана беше Валер и изкара само 7 години и пак беше горе - долу толкоз пари smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В В&Д АВТО, които се водят някакъв оторизиран представител ми заявиха, че никога не са внясяли термостад Валер за мойта Фелицийка и не знаят дали въобще се произвежда. Единственото по-читаво нещо, което намерих из нетя, беше термостад BEHR на съвсем приемливата цена от около 23 лева. Та молбата ми е ако някой има преки впечатления от тази марка, нека да сподели.

Тук всъщност цената не е от особено значение. По-важното е да си вземем РАБОТЕЩИ термостади, а не да си правим салата от тях, докато намерим читавия. Още по-добре ще е да се дадат и по-конкретни предложения, като например: от къде да си закупим добър термостад, коя марка и т.н., за да сме си полезни. Нали все пак това е целта на форума :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BEHR принципно са добри.Купих такъв преди година и съм доволен засега.

Колега,ти защо не я стрелнеш твоята с един дигитален термометър.Може причината да не е в термостатите,ами в показанията на стрелката.т.е скапан датчик например.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BEHR принципно са добри.Купих такъв преди година и съм доволен засега.

Колега,ти защо не я стрелнеш твоята с един дигитален термометър.Може причината да не е в термостатите,ами в показанията на стрелката.т.е скапан датчик например.

А да си дойдем на думата колеги,аз например нямам проблем с термостата smile126 а с датчика преди 11м го смених а сега не показва нищо ](*,) май ще се изръся за оригинален 50лв :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....А да си дойдем на думата колеги,аз например нямам проблем с термостата smile126 а с датчика преди 11м го смених а сега не показва нищо ](*,) май ще се изръся за оригинален 50лв :(

"Не съм толкова богат, за да си купувам евтини неща." ;)

Това се отнася за всички, които се опитват "с трици маймуни да ловят"!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Ще дам следният пример: успоредно с шкодата до преди 3 години имахме и най-проста лада 21043 1998г. която аз карах основно. Тази лада също е купувана нова и навъртя 110000 км. като за този период от 9 години на таз кола НИКОГА не и е доливана олаждаща течност :!: с изключение на веднъж когато просто подмених цялата течност за профилактика. Просто това беше уникум когато и да отворя капачката на радиатора той си е вънаги пълен, освен това никога не е сменяван термостата и стрелката на водата и зиме и лете си знаеше мястото - в средата. Ладата има парно и за "умрелите".....

Точно така е! Ладата има най- якото парно от всички соц. возила!

На времето, когато първите Жигули струваха 6 100лв. се носеше един лаф: "За 6 000лв. парно и за 100лв. кола"! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На времето, когато първите Жигули струваха 6 100лв. се носеше един лаф: "За 6 000лв. парно и за 100лв. кола"! :D

 

:lol::lol: Колега, с тоя лаф ме разби. =D>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След последното зареждане на резервоара съм в шок - 10л/100км смесено! Възможно ли е да е развален някой датчик и да обогатява много сместа? Показанията на уреда за темп. на таблото не надвишават 70 градуса а ако се случи да се забавя повече докато я вкарам в гаража перката се включва на малко под 90. Този разход не е нормален. Ако отида на диагностика, ще излезне ли ако има дефект в някой датчик или само ще си дам парите на вятъра и ще ми кажат, че всичко е ок? Благодаря ви предварително и весели празници!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Температ.датчик виж какви стойности дава към компа.Може да са ниски.Комбиниран е за таблото и компа.Термостата как е?70 градуса не е добре.Ламбда сондата виж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, но аз като купих колата 2006та термостатът беше аут. Купих си още тогава от ЕТ един не знам каква марка. Пишеше на кутийката ТЕРМОСТАТ и бяха изредени емблемите на марките от VAG групата. Цената му беше 10,80 лв. От тогава до сега стрелката е под средната чертичка само при температури от -10 надолу. И те така вече 4 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи определено всички фелиции имат този проблем , и тои наи вероятно е в термостата ,но как да го решим , да каже някои които е сложил правилния термостат , не само като марка но и като градуси ,трябва да закове на 90 г като на другите автомобили ,всичко друго е някакъв компромис.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен не е от термостата-днес го свалих и го тествах с тенджера с гореща вода и мултицет с термо-сонда. Отваря напълно на 93 94, но има някаква грешка в + явно. Най-вероятно е датчика, защото разликата между температурата при нормално работа на загрял мотор и включването на перката е същата като преди. Мисля понеделник да си купя един датчик и да го пробвам, а ако не стане вече отивам на диагностика. Благодаря на Бегачката за бързия отговор!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да си дойдем на думата колеги,аз например нямам проблем с термостата smile126 а с датчика преди 11м го смених а сега не показва нищо ](*,) май ще се изръся за оригинален 50лв :(

А ти какъв купи тогава? Днес обиколих магазините и ми предложиха "Хелла" - 50 лева, някакъв друг - 48 и един за 30, а в същото време гледам в сайта на "Булдим" е 17 лева и си викам - ко праим... Ако на всякъде продаваха тия от 17 или пък хела-та нямаше да му мисля. Дай ми акъл моля те без да се ангажираш с някаква отговорност :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.