Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Изпотяване на прозорците


elmo

Recommended Posts

Здравейте,

Значи имам следният проблем: получава се доста сериозен конденз в купето особено при тези ниски температури. Пробвах различните настройки на климатроника но издухва съвсем малка част от запотеното и това е абсолютно недостатъчно. Знам, че клапата за рециркулаця ми е за смяна, възможно ли е това само да е проблема или аз нещо грешно боравя с климатроника. И ако някой има идея от къде мога да си намеря втора ръка тази клапа ще е супер, че нова ще ми излезе до колкото разбрах от ЕТ към 300лв.

 

Благодаря Ви :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно, като ти чета, ми изниква въпроса гледал ли си филтъра в купето?

Другото, ако ти е затворено, това което казваш за рециркулация - айде честито, няма да стане никога. Когато е затворено да циркулира само в купето, ако щеш да я мориш с климатроника - няма нищо да стане. Въздуха, който е в купето се върти, няма вълна минаваща през климатроника. Просто, ако ти е запушена клапата/канала - започни да го мислиш това, защото няма да имаш спасение, докато не я отпушиш. Аз лично с рабореща клапа съм го тествал - може да почне да тече от стъклата, а климатика да работи на максимални обороти.

 

За клапа - отваряш mobile.bg пишеш skoda octavia <коя година е твоята?> (или следващата или същата) -- пример skoda octavia 2007 и търсиш дали няма от тези с цени 10/20/100лв. Вдигаш телефона и звъниш - имаш ли клапа - да - цената каква е - 50лв. Айде честито :)

 

Аз така си намерих тромбите от 2008 ударена, та са ми оригинални, а човека беше от Елин Пелин и имаше бая неща... Просто му беше тоталка. Затрил съм му координатите, но ги даваше на цени "да ми се маха от главата".

 

 

Поздрави

 

 

ПП: @ip4o - еее ама си бърз! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

почти на сто процента трябва да си смениш поленовия филтър струва 30 40 лв в ЕТ и 5 6 лева за смяната =))

 

:smt017 :smt017 :smt017

 

Повечето, "велики майстори" ги мързи да се занимават да го сменят щото е на тегаво място а все пак сме в БЪЛГАРИЯ където по добър стар обичай нещата не се вършат качествено и до край!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай със свален 1 см шофьорски прозорец. Не духа, а потенето ще изчезне веднага. Докато си смениш клапата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно, като ти чета, ми изниква въпроса гледал ли си филтъра в купето?

Другото, ако ти е затворено, това което казваш за рециркулация - айде честито, няма да стане никога. Когато е затворено да циркулира само в купето, ако щеш да я мориш с климатроника - няма нищо да стане. Въздуха, който е в купето се върти, няма вълна минаваща през климатроника. Просто, ако ти е запушена клапата/канала - започни да го мислиш това, защото няма да имаш спасение, докато не я отпушиш. Аз лично с рабореща клапа съм го тествал - може да почне да тече от стъклата, а климатика да работи на максимални обороти.

 

За клапа - отваряш mobile.bg пишеш skoda octavia <коя година е твоята?> (или следващата или същата) -- пример skoda octavia 2007 и търсиш дали няма от тези с цени 10/20/100лв. Вдигаш телефона и звъниш - имаш ли клапа - да - цената каква е - 50лв. Айде честито :)

 

Аз така си намерих тромбите от 2008 ударена, та са ми оригинални, а човека беше от Елин Пелин и имаше бая неща... Просто му беше тоталка. Затрил съм му координатите, но ги даваше на цени "да ми се маха от главата".

 

 

Поздрави

 

 

ПП: @ip4o - еее ама си бърз! smile027

 

 

Извинявай, не успях да те разбера. Моля все пак да ми обясниш, ако имаш време или поне някой колега, за КАКВА клапа става на въпрос, къде се намира, как се сваля и сменя. Ще бъда много благодарен, ако някой ми обясни, щото аз сутрин като оставя колата пред работата, вечерта я намирам с половин милиметър отвътре на предното стъкло лед и поне 10 мин. търкам като луд, после и парното ми помага, но става много трудно.

Предварително Ви благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хммм, това с леда отвътре е много странно. може да имаш скъсано уплътнение/силикон на предното стъкло или проблем с радиаторчето на парното (въпреки, че ако си с антифриз не би трябвало да мръзне).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ognjano

 

Клапата и аз не знам от къде точно можеш да я хванеш, но, ако се сещаш едно бутонче със символче като това:

 

00-90478237-air-recirculation-switch-omega-vectra-730-p%5Bekm%5D392x300%5Bekm%5D.jpg

 

Това ти затвяря клапата на въздуховода от климатика към купето - въобще от всякакъв въздух идващ откъм двигателния отсек. Как се сменя и какво може да се строши точно тя или около нея, освен ако не е удряна колата и да е изкривено нещо и аз не знам какво - нямам идея...

 

А колкото до леда - колегите нагоре ти казаха. Не е възможно да е от това, ако не са ти били толкова потни прозорците като си я оставял, че да е текло вода и тя да замръзне.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се е случвало това с леда отвътре преди 2-3 години(с предишната кола).Работата е следната:

Пусках да духа топло на предното стъкло за да не се поти и то явно доста се нагряваше.След спиране на колата,стъклото е много топло и ако навън е много студено(минусови температури) се получава конденз,който в последствие замръзва.Реших си проблема,като спирах топлото към стъклото 5 мин.преди спиране на колата,за да се охлади постепенно.Дори понякога при влизане в паркинга, отварях малко стъклото,за да излезе топлия въздух докато паркирам.Леда спря да се появява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи и при мен го имаше това със заледяването от вътре на предното стъкло, но това беше при -10 C температура навън и то съвсем, малко, лек фин слой и се размарази сравнително бързо. Тази клапа нямам идея къде е знам, че е за смяна още при покупката от ЕТ. Мисля да я намеря втора ръка и някой от форумът тук има идея къде може да се намери просто да драсне (в мобилето вече прегледах :) ). Филтритъра на купето мисля, че е сменян скоро не е пред мен сервизната книжка за да кажа точно кога и за това изключвам това като причина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно мръсни прозорци се запотяват за нула време, докато чисти много по-трудно. Евентуално да го имаш предвид ;)

 

edit:

влажни прозорци най-бързо съхнат с включен климатик и не цирклулиращ въздух (както колегите са описали по-горе), само дето климатроникът няма да го активира при температура под (мисля) +3 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При изсушаване климатроникът няма ограничение от външната температура.

Разбира се, с падане на температурата работи все по-неефективно, докато в един момент изобщо няма ефект.

По отношение на охлаждане наистина работи до +2 градуса външна температура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се опитвам да не смесвам и съответно максимално разграничавам думите климатик и климатроник, защото едно е част от другото, но ми се струва, че някой все още може да се обърка. За това ще се повторя:

 

Изсушаването става възможно най-ефективно с помощта на климатикът, а климатроникът няма да активира климатика при външна температура по-ниска от +2 градуса Целзий.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 месеци по-късно...

Изрових тази тема защото се сбълсках с доста гадна ситуация - вече втора сутрин влизам в колата и има конденз на предното и задното стъкло от вътрешна страна. Нямам проблеми с вентилацията на купето и започнах да си мисля, че е от гадните стелки и мокети които задържат вода. Чудя се дали да не "инсталирам" един влагоабсорбатор в купето?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро намери начин да си изсушиш салона и да намериш откъде влиза тази вода. Или ако си с текстилни стелки, то за зимата си вземи гумени, че не попиват водата от подметките ти. Че после като мухляса, съвсем "весело" ще стане. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах този проблем, миналата зима. Оказа се вода под стелките. Бяха ми запушени отводнителните канали, тези които се намират от ляво и дясно под пласмасовата кора на предното стъкло, и водата влизаше в купето там където влизат кабелите.

Обърни стелката под шофьорката седалка, ако е влажна почти сигурно че това ти е проблема. Също така може да пробваш да излееш едно шише с вода на предното стъкло и да провериш дали не тече в купето.

 

Ако това ти е проблема:

1 Почисти си отводнителните канали.

2. После свали кората под чистачките и запуши мястото където влизат кабелите със силикон(аз го направих това във сервиза на шкода че корат на предното стъкло не можах да я сваля макар че казват че се сваля лесно :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен водата влизаше от 2 места:

1. При снопа с кабелите.

2. През праховия филтър под кората под чистачките.

Имаше доста есенни листа и гнилоч...... :cry: Каналите ги чистих със стоманизирана тел.

Успех! smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.