Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Някой ползвал ли е комплект бобина с вграден комутатор?


pepsi

Recommended Posts

Здравейте!

Както почти всички с шкода фелиция 1.3 карбуратор и аз имам проблеми с паленето на студено и влажно време.

Смених капачката и палеца на делкото и датчик на Хол, после се оказа, че ми е заминал комутатора.

Поставиха ми един пластмасов ZEF-14V на CEL, който ме изкара точно 1200 км и пак си умря.

Според познат монтьор трябва да сменя и бобината.

В Евро07 предлагат бобина и комутарор в едно.

Ако някой си е купувал такива, нека сподели мнението и дали е доволен.

Само да спомена, че няколко "майстора" си оставиха ръцете на колата ми.

В момента пак не пали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз залагам , че няма да запали с таз бобина , за която питаш ... частите вложени в един комутатор са има - няма 15 лв. и ако стария ти комутатор е в метална кутия вземи си го оправи и изхвърли еднодневката и забрави какво ти говорят монтьорите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като ми изгоря оригиналния пластмасов комутатор преди година и половина, си купих метален фаворитов за 59лв. от гаражчето на баня мадара защото за оригинален в еура тек ми поискаха 190лв. Преди да го монтирам отворих задния му метален капак и намазах обилно платката със силикон за защита от евентуален конденз. Никога не съм имал проблем с паленето и с двата комутатора колата работи чудесно, ето и снощи при минус 11 градуса след като не беше палена 3 дни запали от два оборота и заспа. Преди да купя фаворитовия комутатор ми предлагаха и някакви полски, словашки и други подобни заместители за по около 25-30лв. които на външен вид изглеждат съвсем различно от фелициевите и фаворитовите, но ме предупредиха, че често създават ядове на студено.

 

Относно евро 07 и техните тайландски и други подобни части ще ти споделя следният случай: един приятел с деу есперо си купи комутатор точно тях и с този комутатор колата вървя точно ЕДИН километър и пак спря! Бяхме тръгнали по работа която естествено не можахме да свършим, но не можехме да предположим, че проблема е отново в комутатора, изтеглихме колата в сервиз и там след замерване човека установи изгорял комутатор! След това с едно такси до Симеон, един оригинален комутатор втора употреба и деуто още си върви без проблем.

 

Моя съвет е да си купиш метален комутатор от фаворит за да нямаш проблеми и ако евентуално пак ти прави номера поне ще знаеш, че причината не е комутатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се пробвам да поправя предишния метален. Добре, че като ми го смениха са го метнали в багажника и за късмет не го изхвърлих.

Ако проработи ще пиша да се похваля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се пробвам да поправя предишния метален. Добре, че като ми го смениха са го метнали в багажника и за късмет не го изхвърлих.

Ако проработи ще пиша да се похваля.

В раздел литература има схема на този комутатор,ако нещо ти се заинати зяпай тама.

Обикновенно крайният транзистор BU921 изгаря.

На негово място може да сложиш BU323,BU931,BU932,MJ10012-MBR

В краен случай и BU808,ама да е без диод емитер -колектор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се пробвам да поправя предишния метален. Добре, че като ми го смениха са го метнали в багажника и за късмет не го изхвърлих.

Ако проработи ще пиша да се похваля.

В раздел литература има схема на този комутатор,ако нещо ти се заинати зяпай тама.

Обикновенно крайният транзистор BU921 изгаря.

На негово място може да сложиш BU323,BU931,BU932,MJ10012-MBR

В краен случай и BU808,ама да е без диод емитер -колектор.

 

зяпах зяпах...тая тема не я открих...! ако някой знае линка към темата,нека го даде

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочети това:

viewtopic.php?f=16&t=9358

Само след като се регистрираш ще ти отвори линка към схемата на комутатора.

http://store.hamsia.org/docs/index.php? ... ectId=1578

 

 

Преди два дни дадох стария метален комутатор на едно приятелче на брат ми да го помъчи и докато ида до магазина да купя бира го беше оправил.

Сега колата си работи без проблем. Вчера с нея изминах 500 км без да ми угасне.

Най-много съжалявам за това, че не четях форума преди. Щях да си спестя много нерви, ходене по некадърни майстори и излишно харчене на пари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
...

какво направи?

 

направих го! не знам обаче защо имаше спукана спойка на крайния транзистор. минах я с поялника и всичко си заработи. после го смених с BU323(за по-сигурно)и сега пак си работи.колкото изкара- толкова! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го правих с BU932 , пробвах и с BU931 и с двата работи ... не е лошо преди монтажа да се топне цялата кутийка с монтирана платка в една кутия с лак и после да се уплътни задния капак със силикон и става комутатор - гмуркач.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го правих с BU932 , пробвах и с BU931 и с двата работи ... не е лошо преди монтажа да се топне цялата кутийка с монтирана платка в една кутия с лак и после да се уплътни задния капак със силикон и става комутатор - гмуркач.

 

Кутията е уплътних със силикон, ама за лака не се сетих, пък имам цяла кутия нитроцелуозен....мноо съм прос.... ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Снощи си нямах друга работа и отворих пластмасовия комутатор.

Усетих се, че отказа на първите студове през декември.

Минах всички спойки с поялника и днес като го закачих, колата проработи.

Дори направих пробно кръгче да видя дали няма да издъхне някъде по пътя, но за сега всичко е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.