Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Шум при активиране на задното задвижване при Октавия 1 Тур?


Confusion

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Имам О1 Тур, 2005г (много й се кефя), но т.к. откакто падна 1-вия по-сериозен сняг все по-често се поражда у мен леко притеснение искам да попитам колегите с Тур следното:

 

Как разбирате, че се "активира" задното задвижване?

 

Т.к. при мен няма никаква индикация по таблото, единствения начин по който усещам, че се е активирало е само от лекото придърпване на автомобила и притеснителния по-странен шум, който се чува в купето (като че ли само в първите 4-5 секунди) и който оприличавам на леко бучене/стържене. При вас чува ли се такова нещо в купето? От вън съпругата ми казва, че не се чува нищо различно. Скоро ще тествам и с един колега вън/вътре, че да имам още едно мнение, пък и да мога и аз да чуя и сравня как е отвън, но до тогава ще се радвам колегите с О1-Тур-ки да споделят мнение по темата.

 

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравей, колега! за съжаление не всички тур-ки са 4х4 ](*,) нямам опит с такъв автомобил, но има писано по темата как е решено задвижването и на двата моста при vw (респективно шкода). имаш т.нар. халдекс съединител, който включва задния мост само при нужда. а по отношение на шумовете, които чуваш, на твое място бих отишъл на диагностика. успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е малко спам, ама искам да попитам хората с 4х4 - има ли някаква файда от него? Карал съм куатро, ама то е друга магия, ясно е, че Шкодовото е далеч от това.

 

Мисълта ми е оправдано ли е купуването на подобна кола. Защото е ясно, че подръжката е по-скъпа, ядовете евентуално повече. Има ли далавера от цялата работа. Това че се пуска га му е кеф, доста ме притеснява. Как се държи например по завои с заледена настилка? Щото там куатрото му виждаш силата. А Шкодовото как е? Или само в кални локви като ходиш за риба можеш да го почустваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е малко спам, ама искам да попитам хората с 4х4 - има ли някаква файда от него? Карал съм куатро, ама то е друга магия, ясно е, че Шкодовото е далеч от това.

 

Мисълта ми е оправдано ли е купуването на подобна кола. Защото е ясно, че подръжката е по-скъпа, ядовете евентуално повече. Има ли далавера от цялата работа. Това че се пуска га му е кеф, доста ме притеснява. Как се държи например по завои с заледена настилка? Щото там куатрото му виждаш силата. А Шкодовото как е? Или само в кални локви като ходиш за риба можеш да го почустваш.

Определено си заслужава!

Старта му не може да се сравни с автомобил с един задвижващ мост.

Имаш филтър и масло общо към 80 лв без включен труд. На Окти първата смяна на маслото на халдекса бе на 80к., недоглеждане иначе смяна се препоръчва на 60к. Досега нямам никакви ядове относно Халдекса. А относно завоите с ледена настилка само верижна машина няма да има проблем. Иначе сериозно на дъжд и сняг шофирането е пълен кеф! :smt032

Р.С. По темата на колегата при мен няма шум, когато се активира задния мост!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А каква е ситуацията около тоя Халдекс? Смисъл това втори съединител към задния мост ли е? Той износва ли се като основния и как е като пари?

 

Че гледам има разни 4x4 в продажба, ама аз ги избягвам, че.... знам ли.

 

Незнам, куатрото е страшен кеф да се кара на утъпкан, хлъзгав, сняг. Особенно по старите на които можеш да изключваш електрониките. Много се кефих, след хлъзване е много яко усещането как захапва треакторията. Ама там както казах е друга бира, датираща от десетилетия.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При преразпеделянето на въртящия момент от Халдекса не би трябвало да има никакъв страничен шум. Общо взето нещата се случват почти неусетно. Не съм запознат с Окатавия Тур, но ако имаш ESP или дори само електронен блокаж на предния диференциал е твърде вероятно шумовете които чуваш при потегляне на сняг да се дължат от опитите на системата да спре превъртането на някое от колелетата чрез прилагане на спирачно усилие. Тогава шума прилича на този от задействането на ABS системата.

 

Относно поведението на Халдекса. Мога да направя пряко сравнение между 4-тото поколение на Халдекс, който Шкода мисля че монтират от 1-2 години и Quattro системата на Ауди, която карах последните 3 зими. В реални условия разлика в поведението на двете коли реално не може да се усети. Може би при каране на ръба на възможностите на писта, Quattro-то би показало някакво преимущество, но в ежедневното каране разлика няма. Дори чувствам Шкодата една идея по-стабилна, тъй като ESP-то не позволява своеволията, които можех да си позволя при старото ми Ауди. Не бива да се забравя, че Халдекс 4-то поколение перманентно прехвърля 10% от въртяшия момент отзад, като при нужда плавно увеличава подаваното назад усилие. Така че, за някакво рязко включване и изключване на задния мост и породени от това изненади не може да да се говори.

 

Като надежност Халдекса, няма как да се мери с Quattro (с Торсен) при което всичко е проста механика и е на практика неразрушимо и необслужваемо. Това е и основното преимущество на Quattro пред почти всички останали 4х4 системи - неговата гениална простота и надежност. Но да не забравяме, че Ауди А3 винаги e ползвалo Haldex и хората нямат оплаквания от надежноста на системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да ми каже някой на Октавия II 4х4 преди фейслифта кое поколение Haldex се монтира? Колата ми е 2008г. края, ако това има значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2ра генерация Халдекс. Като на Гоуф 4ка примерно. Реално 3то поколение излиза 2005та, но явно Шкода са решили, че им е по-изгодно да слагат до последно 2ра генерация.

 

Ако не се лъжа след фейслифта е 3та генерация

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2ра генерация Халдекс. Като на Гоуф 4ка примерно. Реално 3то поколение излиза 2005та, но явно Шкода са решили, че им е по-изгодно да слагат до последно 2ра генерация.

 

Ако не се лъжа след фейслифта е 3та генерация

Аз

карам Октавия 4х4 от пролетта и сега и сложих 4 зимни гуми Дънлоп на 2 зими с железни джанти 16ки,и да споделя че след снега и поледицата съм доволен от поведението на колата,просто си позволявам да атакувам позиции които предишни зими са били само мечти,Шкодилака е 1,9 ТДИ-90кс и разхода е повече от приличен5,5-6,6/100 нафта.Успех на колегите с подобни автомобили,караш 4х4 а харчи като обикновенна кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.