Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Чукане в момента на запалване при студен двигател О1


skodafen

Recommended Posts

здравейте откакто застудя при запалване точно в момента на запалване мотора се разчуква твърдо (металически) всякаш прекалява с ававнса оборотите отиват до 1200-1400 след като паднат отихва досега 4 зими не е правил така

моля дайте мнение къде да търся проблема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавия 1.9 ТДИ 105 "конье" на 11 месеца - 21 000км... т.е. 2ра зима.

 

Сутринта на първия голям студ, след като предния ден беше "50 градуса" през деня, запалих - тропане като при тебе и обороти на 1100-1200... Абе... изфорсира се като бензинов кошник и затихна... пуснах й съединителя и тя намали още малко оборотите... След това не го е правила тоя проблем. Сега заради студа си държи на 1050 оборотите и си пада на 900 след 1-2 минути работа на място.

 

Иначе го направи и при мене с чукането и трудното размърдване... Издухах нафтата и сложих алпинска - за щастие не прави глупости сега... Май, че работи по-прилично, но въздушния филтър докато не го сменя ще си харчи масло като змей - на 2000км доливам - 300 грама, а до сега не съм го правил изобщо - от 18к почна да прави това нещо.

 

 

Айде нека някой ни каже от какво се е появил тоя проблем с "форсировката".

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А преди вдигаше ли оборотите веднага след запалване или си оставаха към 1000 ?

вдигаше ги но не се розтропваше,като се замисля за първа зима карам с нафта от ромпетрол миналата зима нямах този проблем карах с лукойлска нафта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавия 1.9 ТДИ 105 "конье" на 11 месеца - 21 000км... т.е. 2ра зима.

 

Сутринта на първия голям студ, след като предния ден беше "50 градуса" през деня, запалих - тропане като при тебе и обороти на 1100-1200... Абе... изфорсира се като бензинов кошник и затихна... пуснах й съединителя и тя намали още малко оборотите... След това не го е правила тоя проблем. Сега заради студа си държи на 1050 оборотите и си пада на 900 след 1-2 минути работа на място.

 

Иначе го направи и при мене с чукането и трудното размърдване... Издухах нафтата и сложих алпинска - за щастие не прави глупости сега... Май, че работи по-прилично, но въздушния филтър докато не го сменя ще си харчи масло като змей - на 2000км доливам - 300 грама, а до сега не съм го правил изобщо - от 18к почна да прави това нещо.

 

 

Айде нека някой ни каже от какво се е появил тоя проблем с "форсировката".

 

Поздрави

 

Колеги, буквално от седмица карам дизелова кола и не съм много наясно - ще ми обясните ли какво е общото между въздушния филтър и харченето на масло?

 

Другият ми въпрос е относно смяната на масло - купих колата от собственик, който я е сервизирал в ЕТ, има сервизна книжка, в която обаче пише, че маслото е сменяно на 15к км. Колата е почти на 70к в момента, смятате ли, че трябва да започна на 10к, като предимно ще я карам градско? Онзи ден го проверявах - на 6к км е и е доста черно, нормално ли е?

 

Мерси и се извинявам, ако въпросите ми не са за тази тема, но ми стана любопитно! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен си , че не са повдигачи на клапани ???
може да са те ,но да се разтракват само в момента на заплавне не ми се вярва,ако тракат те ще тракат поне няколко минути
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, буквално от седмица карам дизелова кола и не съм много наясно - ще ми обясните ли какво е общото между въздушния филтър и харченето на масло?

...

 

Не съм много сигурен, но определено след като момчетата от турбо реал са го написали, не мисля, че ще се излагат?

 

http://www.realturbo.net//bg/%D0%92%D1% ... %80%D0%B8/

 

Избери там висок разход на масло и отдолу бутончето и виж какво става :)

 

После някой, ако обясни, дали това, което казвам е вярно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен си , че не са повдигачи на клапани ???
може да са те ,но да се разтракват само в момента на заплавне не ми се вярва,ако тракат те ще тракат поне няколко минути

 

 

най-вероятно са лифтери и не е задължително да тракат продължително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, буквално от седмица карам дизелова кола и не съм много наясно - ще ми обясните ли какво е общото между въздушния филтър и харченето на масло?

...

 

Не съм много сигурен, но определено след като момчетата от турбо реал са го написали, не мисля, че ще се излагат?

 

http://www.realturbo.net//bg/%D0%92%D1% ... %80%D0%B8/

 

Избери там висок разход на масло и отдолу бутончето и виж какво става :)

 

После някой, ако обясни, дали това, което казвам е вярно...

Турбината се товари повече, за да осигури необходимия дебит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и от товаренето на турбото гори масло от турбото????

За да пусне масло през компресорната перка,трябва много да е запушено на входа,но тогава ще постъпва много малко входящ въздух,дебитомера няма да отчита високи стойности и няма да подава гориво.Без гориво нама да може да се задвижи топлата част-да се развърти турбото ,че да направи евентуално голям вакум на входа ,че да изпусне масло.Тези работи дето ги четете из нета са общи и не много верни.Освен това турбото не знам колко трябва да е износено за да пуска от там.Колата е на 18 000км smile091 .Турбините не изпускат масло от компресорната част!!!!!!Това масло което виждате там е от маслените пари в картерните газове.Когато турбото е износено изпуска масло от турбинната част!!!!Направо в ауспуха.Турбото може да изпуска масло ако налягането на картерните казове се увеличи.Това може да се получи ако отдушника на картерните газове е скъсан,запушен, изведен навън, сложен е неподходящ ойл танк,запушена е тръбичката за оттичане на мазането на турбото.. Или мотора е износен и се получава толямо налягане в картера от картерни газове в следствие на пропуск от сегментите и от там не може да се оттича маслото от турбото.Като не може свободно да се оттича маслото-ТОГАВА Е ВЪЗМОЖНО ТУРБОТО ДА ПУСКА МАСЛО.А не когато ти е на 20 000 км филтъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и от товаренето на турбото гори масло от турбото????

.

Ти го казваш, а това което аз казвам е, че турбото се товари повече при задръстен въздушен филтър smile049

Возилото е на 70к и не се знае как е карано. smile048

При палене на студ и, евентуално, кофти нафта или много голям студ, тракат и 4-те цилиндъра т.е. тракането е равномерно. Чукане от клапан е неравномерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и от товаренето на турбото гори масло от турбото????

.

Ти го казваш, а това което аз казвам е, че турбото се товари повече при задръстен въздушен филтър smile049

Возилото е на 70к и не се знае как е карано. smile048

При палене на студ и, евентуално, кофти нафта или много голям студ, тракат и 4-те цилиндъра т.е. тракането е равномерно. Чукане от клапан е неравномерно.

 

Аз и моята Октавия на 70к не се оплакваме от нищо, даже напротив :D Тази сутрин е -11 в София и колата запали като пушка и мърка доста приятно! smile035 skodafen имаше проблем с тракането, аз просто се включих от чисто любопитство. Исках да разбера също след като досега маслото е сменяно на 15, редно ли е да продължа да го правя така или да сваля на 10к, имайки предвид предимно градското каране и предвид вече почти 70-те хиляди км?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, аз не разбирам много от турбината и не съм виждал на живо, дори... Просто се хваля тука, че чета, кой какво...

 

Иначе да кажа - сутринта на -7.5 в София, голям кучи студ със вятър, припалих я, тракаше неравномерно първите 3-5 секунди и после се усети и тръгна... Иначе, почна да трака неравномерно без да чука нищо... Само се разтресе малко и не запали както обикновено. Завъртя и запали от половин оборот, но не тракеше равномерно първите 5 секунди, а сбиваше едно такова... Оправи се като пуснах съединителя - ама веднага(Аз всяка кола я паля с натиснат съединител-уж й е по-лесно и бързо).

 

След това - мъркаше като звяр. Имам чувството, че е от скапаната нафта, мама им! Предната зима не е правила такива глупости, а беше по-студено, карал съм я на -13 градуса...

 

Чукането беше първият симптом, след горещия ден в студения следващ, а днес така запали, неравномерни тракания, че дори и леко по-глухи от нормалните, но се нормализира и няма проблем след 5 секунди работа.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Исках да разбера също след като досега маслото е сменяно на 15, редно ли е да продължа да го правя така или да сваля на 10к, имайки предвид предимно градското каране и предвид вече почти 70-те хиляди км?

Доста има изписано по темата ... Някои го сменят на 7к, други на 10, трети на 15...

 

След това - мъркаше като звяр. Имам чувството, че е от скапаната нафта, мама им!

Най-вероятно, а и колата ти е нова. Обаче, много яко тресе и при палене със слаб акумулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

приемам че са повигачите може ли да стане беля от тях ? да ги подменя ли ? или да сменя маслото ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагайте по-тънко масло, ако с 10W чукат. Примерно 5W или 0W. По-бързо се качва в главата и по-бързо смазва. И турбината ще се изкефи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагайте по-тънко масло, ако с 10W чукат. Примерно 5W или 0W. По-бързо се качва в главата и по-бързо смазва. И турбината ще се изкефи.
със castrol 5W40 съм но вече над 7000к
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагайте по-тънко масло, ако с 10W чукат. Примерно 5W или 0W. По-бързо се качва в главата и по-бързо смазва. И турбината ще се изкефи.
със castrol 5W40 съм но вече над 7000к

 

Shell Helix Ultra VX 5w40 - 9000 км - 5 месеца.

 

И това отпада като гъстота на маслото :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, аз не разбирам много от турбината и не съм виждал на живо, дори... Просто се хваля тука, че чета, кой какво...

 

Иначе да кажа - сутринта на -7.5 в София, голям кучи студ със вятър, припалих я, тракаше неравномерно първите 3-5 секунди и после се усети и тръгна... Иначе, почна да трака неравномерно без да чука нищо... Само се разтресе малко и не запали както обикновено. Завъртя и запали от половин оборот, но не тракеше равномерно първите 5 секунди, а сбиваше едно такова... Оправи се като пуснах съединителя - ама веднага(Аз всяка кола я паля с натиснат съединител-уж й е по-лесно и бързо).

 

След това - мъркаше като звяр. Имам чувството, че е от скапаната нафта, мама им! Предната зима не е правила такива глупости, а беше по-студено, карал съм я на -13 градуса...

 

Чукането беше първият симптом, след горещия ден в студения следващ, а днес така запали, неравномерни тракания, че дори и леко по-глухи от нормалните, но се нормализира и няма проблем след 5 секунди работа.

 

Поздрави

Абе не се притеснявай от нищо.Това чукане е нормално при дизел с бг нафта на студено време.Ако като запали претресе 1-2 пъти,пак не се шашкай.Подгрявай я повече.Изчакваш ли да изгаснат лампите по таблото-не само лампата на реотана.Те свещите си подгряват и след като изгасне лампата...а и след като запали мотора продължават да подгряват.Изчаквай сутрин 10 сек и ще видиш че ще е по-добре

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчаквай сутрин 10 сек и ще видиш че ще е по-добре
това важи ли за моята или при нея не е така ?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

важи

компютъра си изчислява колко да подгряват свещите по алгоритъм в зависимост от температурата

може с ваг кома това време да се променя

примерно при 7 градуса при стойност непроменяна 32768-подгряването е 10.1 сек.

ако промените стойноста на 32700 подгрева става 2.88 секунди пак при 7 традуса

цъкайте напред и назад колкото ви позволява програмана и след натискане на тест то ви изчислява и показва колко ще подгрява-което ви хареса като времае го сейфвате

 

 

1) Turn on ignition 1) Включете запалването

2) Go to engine controler 2) Отидете в двигателя контролер

3) Log in using 12233 as the code 3) Идентификация с 12233 като код

4) Click on Adaptation and go to group 12. 4) Щракнете за привеждане в съответствие и да преминете към група 12.

5) Change adaptation number from 32768 (default) to somewhere around 32700 5) Промяна на адаптация брой от 32 768 (по подразбиране) за някъде около 32 700

6) Click test, then save the new value. 6) Щракнете върху тест, а след това запишете новата стойност.

7) Close controler 7) Затваря контролер

8) Turn off ignition and turn back on again. 8) Изключете запалването и го вкл. отново.

9) Go to the engine controler & log in again. 9) Отидете на двигателя контролер и влезете отново.

10) Go to adaptation block 12 and you should see a change in the second window. 10) Отидете на адаптация блок 12 и ще видите промяна във втория прозорец. This value is the amount of time in seconds that the glow plugs will be active. Тази стойност е сумата от време в секунди, който подгряващите свещи ще бъдат активни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Абе не се притеснявай от нищо.Това чукане е нормално при дизел с бг нафта на студено време.Ако като запали претресе 1-2 пъти,пак не се шашкай.Подгрявай я повече.Изчакваш ли да изгаснат лампите по таблото-не само лампата на реотана.Те свещите си подгряват и след като изгасне лампата...а и след като запали мотора продължават да подгряват.Изчаквай сутрин 10 сек и ще видиш че ще е по-добре

 

 

Определено не съм го мислил това... Правя всичко механично като мисля, че всичко е ок така... Значи ще те послушам пак :) Утре ще дам фийдбека, как сме запалили, че сега оставихме се на -9 градуса.

 

Благодаря!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.