Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моят Шкодилак (машината на времето)


Arcemond

Recommended Posts

Здравейте аз съм нов потребител на форума :). И искам да споделя малко опит и да разбера още много неща за шкодите. Аз съм горд собственик на Skoda 120L (а баща ми има 105L).На 19 съм и съм от Карлово преди вече година и някакви месеци взех книжка в ръце и карам шкодилака си с кеф. Но уви всеки път когато тръгнех на някаде изникваше ново предизвикателство с тази кола. За година и нещо толкова ме е "изненадвала" :) с държанието си на пътя, че вече си нося в багажника богат набор от инструменти и резервни части за нея :). След зачитането на много от темите във форума виждам, че има какво да науча и да споделя за шкодичките. Та година и нещо се борих с нея и вече реших да споделя в форума проблемите за малко акъл. Снимки ще кача утре сега нямам много налични. И така имам запитване за релето за зареждане не работи не иска да зарежда и това си е, търся също така и решение на проблема с корозирането (ръждясването на калниците и купето) и как да оправя проблема с тях. Иначе колата е запазена поне се старая да я поддържам. Имам и проблем с маслото - гори много, а не мога да установя от какво е. Наскоро смених маслени сегменти и прочие. А след като вчера скъса и полуоска направо ме изненада ненадейно :D. Ако някой може да помага давайте приемам акъли всякакви.

Също така ще се радвам някой път да присъствам на събиранията който се организират :). А и да не забравя шкодилака е с газова уредба (аз и баща ми я слагахме).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, Добре дошъл сред феновете на Шкода! :smt017

 

Като за начало разкажи повече за историята на колата. Запознай ни с по-подробни детайли, защото причините за даден проблем може да са няколко. Това ще помогне доста за разкриването на повредите й, и ще намали изненадите.

Например как е експлоатирана и поддържана през годините до сега? Какви ремонти са правени по нея и т.н.?

 

1) Двигателя:

Как работи във всички режими? Какво е маслото, което гори?

В какво състояние са клапани, свещи, карбуратор, делко и регулирани ли са според предписанията ( запалителната система като цяло как е )? В какво състояние са цилиндрите? Забелязват ли се течове на масло?

По-често има теч от гарнитурата на капака на клапаните, страничния капак под свещите, от гарнитурата на картера, от датчика за налягане на маслото, от бензиновата помпа от стария тип. При този тип неизправност отдолу на предпазните ламарини се образува локвичка.

Ако си с 4-степенна скоростна кутия на 4-та скорост не дръж продължително над 90 км/ч за по-голяма икономия на масло. По книга я дават да гори около 0.8л/1000км.

 

2) Ел. инсталацията:

Коя година е произведена шкодата? Защото има разлики и в релетата и в алтернаторите на тези модели. В първите години релетата са механични и могат да бъдат отваряни за ремонт. Но вместо това аз бих монтирал ново. Препоръчвам ти да го смениш, ако си сигурен, че проблема е в него. Рядко, но и алтернатора се нуждае от обслужване.

 

3) За ръждата:

Ръждата не знам дали има спиране, но със сигурност има забавяне.

За съжаление на мен също ми предстои борба с нея и не знам от къде да я започна. Познанията ми в тази област са от обща култура и каквото съм чел из интернет.

Колата е добре да стои в проветриво гаражно помещение с минимална влага, за по-добро съхранение. През зимния сезон, в по-слънчевите дни е добре да бъде измивана по-често, заради лугата и солта по пътищата. Например по обяд, ако няма гараж и зимува на открито.

Самата ръжда е най-добре да се премахне в сухо помещение ( или през лятото под изграден навес например ) и трябва да се отстрани до чист гладък и бляскав метал ( с минимални грапавини ). Местата се почистват и обезмасляват. Следва първото покритие, което е добре да се направи веднага, след като метала се подсуши от обезмаслителя, за да има по-кратък контакт с въздуха. Обаче за самите антикорозионните защити, не бих те съветвал аз, защото се колебая. Надявам се тук да помогнат колегите, които имат опит и са по-компетентни в областта. smile049

Поздрави! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей и от мен!Относно зареждането първо трябва да установиш къде е проблема - акумулатор-реле-генератор.Провери акумулатора - гъстота,ниво на електролита и т.н.Смени реле-регулатора и пробвай.Ако няма подобрение сваляш алтернатора и го разглобяваш.Така ще си осигуриш достъп до четките.Погледни ги,виж и колектора.Но най-често проблема се оказва в регулатора,така че провери преди това него.

Относно разхода на масло - колегата "Borkorn" вече е писал че го дават 0.8л./1000км.Увеличава се чувствително ако се поизносят сегментите.Понякога само смяна на сегменти не решава проблема,защото новите сегменти не могат да се напаснат към елипсата на ризата.Ако двигателчето е на много километри,може да нагаря масълце от някой водач на клапан с голям луфт.А вече друго е ,ако имаш течове на масло.Това е малкия дявол защото се оправят със смяна на гарнитури и семеринги.

 

ПП:Пусни някоя снимка на машината на времето smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За релето ...

http://media.snimka.bg/4813/015881446-big.jpg Ето ти схема. Сложи ново електронно, като ако и тогава не работи обърни се към ремонт на алтернатора.

 

Ръждата - борбата с нея край няма - търкаш до чист метал и мажеш с боди, шприц кит, грунд или други материали за предпазване. Като начало прерови я с отверката на видиш къде ще пропадне, къде е за кърпене

 

Полуоските - те са пипкава история трябва да следиш за луфтове в барабана, както и дали полуоската случайно не се мести навътре - навън в лагера. Трябва купувайки полуоска да си вземеш стария лагер, и като го наложиш там където трябва да бъде, върху пръстена, другия му край трябва да е 1/2-1мм преди края на канала за шпонката. Трябва монтирайки барабана да го сложиш с шпонката стърчаща навън и щом барабана опре хубаво да я прибереш с чука леко колкото до ръба на барабана, ако не направиш това и шпонката излезе от другата страна на барабана там се пука на едно място, точно с думи не знам как да ти го обясня но имам 2-3 спукани барабана на село, точно докато разбера тоя шит. Ако намеря снимки на полуоски ще ти покажа оригиналните и неоригиналните.

За сега мога само горе - долу да ти обясня на оригиналната, отзад където влиза в кутията самата ябълка е гладка докато другата има ръб. Освен това иска и яко да я затегнеш. Аз на ключа слагам 1метър тръба и скачам докато не започне да се мести колата на 4та + ръчна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.