Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

DRL как?


ikonoma

Recommended Posts

Днес, докато си пиех биричката на открито се замислих над въпроса с тоя DRL. Гледам тук във форума доста хора се ориентират към after market решението с използването на дългите. До тук добре.

Как стигна до тоя извод?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 62
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ID A

    10

  • митето

    9

  • ikonoma

    8

  • ivand911

    8

Най-много писали в темата

Сутринта написах нещо и докато го преглеждах, реших че няма смисъл да го пускам, ама...

 

Да, има ДРЛи на коли, чиито собственици умишлено или не са ги оставили на прекалено голям %. Това се оправя с просто прекодиране за 30 сек. Но има и маса собственици с нерегулирани къси светлини или наболи по един китайски електрожен. Но те не заслепяват може би?

Последния път когато се видях с PRR, той ми каза че късите ми светлини заслепяват. Сравнихме ги с друга кола, която се предполага, че е с правилно регулирани светлини и наистина бяха една идея по-високи. Нейния собственик, също наш колега ми каза, аз бих ги оставил така. Без а,б на другия ден отидох на стенд за реглаж на фаровете. Не бих си позволил да карам със светлини, кото пречат и най-леко на други участници в движението!

Сега за карането на светлини 24 часа в денонощието. Вие и Петър и Иван защо не карате с включени къси светлини? Единия кара на габаритни ледове, другия мисли за китайско менте, но и двамата питате защо биете негрите? А Вие защо биете негрите??? Карайте както е предвидено от производителя, с включени къси светлини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Вече и аз съм с дневни светли с описания от @ikonoma метод.Много съм доволен,само докато го монтирах релето и тествах бях забравил да свържа буксата към километража,имобилайзера не ми разпозна ключа и ми трупна няква грешка и ми свети айрбега сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=69141.0

 

Схамата управляват единствено дългите светлини.Управлението с ШИМ на автомобилните халогенни крушки удължават многократно живота им.

Реализацията на схемата е възможна само за халогенни крушки , ксеноновите светлини не подлежат на този тип димериране.

С така подбраните елементи схемата има максимална консумация - 1,8 мА което прави напълно допустимо свързването и към постоянен (+) кл . 30

Принцип на работа независимо от схемния вариант:

1. Детекция на подаден контакт кл.15

2. Детекция на работещ двигател. Измерване на напрежение > 13.5 В

3. След коректно отчитане на работещ двигател след звуков сигнал (един дълъг beep ) и пускане на фаровете с плавно нарастване на мощноста до 35%

4. При пускане на фаровете от лоста или изгасяне на двигателя следва звуков сигнал (два къси beep) и изключване на ДРЛ – светлините.

Схемата по никакъв начин не нарушава нормалната функционалност на стандартната инсталация за светлините на автомобилите Рено.Практически тя се явява байпас на фабричния лост за управление на светлините.

1.Активиране/Деактивиране на ДРЛ модула –

!!! Избор на активен/неактивен модул става само при изключени контакт и изключени светлини на автомобила.

Задържате светлинния клаксон за около 7 секунди , ще чуете един къс звуков сигнал , модула вече е сменил своето състояние, отпуснете клаксона ще чуете два къси звукови сигнала. Така описаната процедура всеки път сменя текущото състояние с другото, т.е дали модула е активен или неактивен.

2.Избор на сила на светене - 20% , 25% , 30% , 35%

!!! Смяна на силата на светене става само при подаден контакт от контактния ключ и изключени светлини на автомобила.

Задръжте светлинния клаксон за около 3 секунди.Ще чуете звуков сигнал, който съответства на избрания коефициент, а именно :

20% - един къс звук. 25% - два къси звука.

30% - три къси звука. 35% - четири къси звука.

Ако искате да преминете към следващ коефициент отпускате светлинния клаксон и го задържате отново за около 3 секунди.

dsc06744.th.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по схемата , някой може ли да каже, на кои изводи и цветове да се закачат:

- дълги светлини - вход + преди ключа;

- дълги светлини - озход след ключа;

- къси светлини - габарити (да разделям ли с диоди);

- КЛ 15.

Ясно е, че ще се мери, ама ако има някой, който вече го е правил...

post-2119-138453426878_thumb.jpg

post-2119-138453426885_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питане:

Искам към кабелите на ДРЛ-то за габаритите да вържа да свети и осветлението на задния номер, някой да знае на коя клема е извода за задния номер и как да се върже, че да светне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Схемата която си публикувал по-горе няма такава опция. Към нея трябват още някои елементи + реле или MOS транзистор за да стане. smile049

 

Иначе казано към изхода с ШИМ за дългите трябва да сложиш интегрираща RC група и транзистор, които да задействат съответно реле или MOS транзистор за да се комутират 12V, които искаш да ползваш за номера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От ключа за светлините 16 краче за светлините на задния номер .... а за схемата ми е ясно, че няма управление на габаритите и задния номер, но който търси намира...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И каква е ползата от дневните светлини, като ти светят всичките ламби? Да не забравиш да светнеш и фаровете за мъгла, и осветлението в салона и в багажника и в жабката!!!! Луди хора. За какво ти е тоя модул изобщо? Като това което искаш става с едно завъртане на ключа за светлините!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И каква е ползата от дневните светлини, като ти светят всичките ламби? Да не забравиш да светнеш и фаровете за мъгла, и осветлението в салона и в багажника и в жабката!!!! Луди хора. За какво ти е тоя модул изобщо? Като това което искаш става с едно завъртане на ключа за светлините!!

 

Като почнеш да си го правиш, ще разбереш, едно на ръка е гъдела от собственоръчната изразработка и второто е самия монтаж, всичко сам и да си го направиш както на теб ти харесва.

Най-важното предимство е, че като запаля колата след 5 секунди ми се палят късите, заедно с габаритите и задния номер, но на 50% от мощността, от което има 2 ползи, едната е че никога няма да забравя фаровете и втората е, че съм изпълнил законовите изисквания да съм на къси светлини и през деня, тъй като не желая да слагам дневни (лед) светлини. Другото предимство от ДРЛ-то е че при 50% на светене ми се зарежда акумулатора.... поне на дневно бръмчене...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друг е въпроса дали законодателя като е писал къси светлини в закона е имал предвид къси на 50%? Късите светлини които са одобрени за твоя автомобил нямат нищо общо с това което ти правиш, така ,че дали си спазил закона е доста спорно. Другото е че всеки фар трябва да отговаря на правила за осветеност(и не само), които ако не ги изпълнява не може да се категоризира като такъв фар.

Изискването за една крушка Н7(къса светлина) е около 1500 lm +- 10% при 13,2В. Страница 78.

http://www.rta.government.bg/n_uredba/p ... 37rev3.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друг е въпроса дали законодателя като е писал къси светлини в закона е имал предвид къси на 50%? Късите светлини които са одобрени за твоя автомобил нямат нищо общо с това което ти правиш, така ,че дали си спазил закона е доста спорно. Другото е че всеки фар трябва да отговаря на правила за осветеност(и не само), които ако не ги изпълнява не може да се категоризира като такъв фар.

Изискването за една крушка Н7(къса светлина) е около 1500 lm +- 10% при 13,2В. Страница 78.

http://www.rta.government.bg/n_uredba/p ... 37rev3.pdf

 

През деня, като като караш срещу мен ще ти направи впечатление дали съм на 50 или 100% ай стига смешки. Те хората на дълги карат с 30% и никой не му прави впечатление, на къси надали въобще ще се забележи колко % светят законните къси или ще дойде големия бакшиш и ще замери канделите с уред... браво! не се бях сетил!

Аааа, ДРЛ-то май имаше опция за 100% осветеност на фаровете:

3 – ти кратък звук – 100% със плавен старт.

4 – ти кратък звук – 100% без плавен старт. --> Управление на ксенонови светлини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.