Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

DRL как?


ikonoma

Recommended Posts

Ами с едно реле. :)

Необходими сигнали:

+ от контакт

- от датчика за маслото http://fabianata2.hit.bg/22112010.jpg (зелено-черен кабел)

силовата верига представлява байпас на ключа за фаровете, по-специално на веригата за късите светлини. Мога да кача и схема кои са нужните пинове.

http://fabianata2.hit.bg/23112010.jpg (не обръщайте внимание, че има три релета, пускам снимката за да видите мястото на монтажа)

Ключе за изключване на DRL пролет/есен (по избор).

http://fabianata2.hit.bg/25112010_001.jpg

Става да се монтира в малката джабка.

Така реализираната схема включва само късите светлини без габарити и табло. При даване на контакт фаровете не светват, а само когато стартира двигателя. Вечер си включвате фаровете по нормалния начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 62
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ikonoma

    8

  • ID A

    10

  • ivand911

    8

  • митето

    9

Най-много писали в темата

Ако някой иска да си направи да пише, ще изрисувам схемата на кои пинове къде какво се закача.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами давай де ... и дай малко по ясни снимки че тези са много големи и не се вижда конкретното място където се намират нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Схемата:post-116-138453268783_thumb.jpg

Мисля, че всичко е ясно. :) Ако искате ключе за enable/disable на DRL просто прекъснете един от кабелите към бобинката на релето с обикновено ключе, както моето, монтирано в малката жабка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ХА де ама някой неук като мене иска конкретни снимки кое къде ... че иначе тия схеми са ми далече нямам си понятие от ел...

 

или то май си дал снимки ама аз нищо не им разбирам от обяснението

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека ти обясня по-подробно. Сваляш кората под таблото и самото табло с уредите горе. След това запояваш един кабел към зелено-черния от снимка 1 (Това е маса от датчика за налягане на маслото. Той замасява когато се запали двигателя). Снопа кабели и буксата, който виждаш са закачените от дясната страна на таблото. Може да върнеш таблото на мястото му.

На схемата виждаш ключа за фаровете. На pin 2 има + след контакт, който захранва веригата за къси светлини. Запояваш към съществуващият кабел един нов. На pin 7 е изхода от ключа към двете къси светлини. Запояваш нов кабел към съществуващият. Свързваш ги към нормално отворения контакт на релето (12V, 40 A автомобилно). Обикновено това са клеми 30 и 87А. Правиш мостче между 30 (ако това е кабела идващ от pin 2 на ключа) и 85 (единия край на бобинката). Другия край на бобинката 86 свързваш към предварително запоения кабел към датчика за маслото.

 

Това е. :) Ако имаш още някой въпрос питай. Ще отговарям с удоволствие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewt ... 1&start=15

Трябва ти едно кабелче квадрат и половина 7-8 см поставяш го на номер 6 (трябва да е празно) в буксата на ключа за светлините и го запояваш за номер 7 - жълто-зелен кабел.

В резултат имаш къси светлини още като дадеш на контакт, неможе да се превключва на дълги, подсветката на таблото не работи, свети контролната лампа за включени къси светлини, не светят и габарити - предни, задни и осветлението на номера.

Като се даде на габарит и къси всичко си е както преди.

Изпробвано на Фабия 1.

 

Поздрави.

А аз използвам същата схема, която съм обяснил, само дето си купих готова платка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, целта ми е да не светят фаровете, когато колата е на контакт. По този начин постигам това. За дизел така е по-добре. Ключа за фаровете стои изключен. Като се стъмни си го врътвам.

 

На Октавията обаче съм направил да се включва всичко - фарове, табло, габарити още с даване на контакт. Но не ми харесва, че при контакт светват, на стартер гаснат, а после пак светват. Освен това светят излишни консуматори. Всъщност там съм запазил оригиналната схема, само съм прекарал габаритите през реле, за да не светят когато извадя ключа. Иначе ключа за фаровете стои включен постоянно и не се бута.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно си прав. Видях че ще свети само при запален двигател още в първия пост. Просто още едно подобно решение smile159 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 месеци по-късно...
а за тези с ксеноните smile004

за тях ще се погрижи полицията

нямат шанс засега smile001

няма закон вмомента,който да ми махнат ксеноните от лупите smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нямат шанс засега smile001

няма закон вмомента,който да ми махнат ксеноните от лупите smile004

 

Абе принципно закон има, при това не откакто почнаха да се заяждат за ксеноните, а откакто има изобщо ЗДвП. Идеята е, че надали на накой ще му се занимава до толкова. Ама знае ли се... smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нямат шанс засега smile001

няма закон вмомента,който да ми махнат ксеноните от лупите smile004

 

Абе принципно закон има, при това не откакто почнаха да се заяждат за ксеноните, а откакто има изобщо ЗДвП. Идеята е, че надали на накой ще му се занимава до толкова. Ама знае ли се... smile049

е къде?

Би ли посочил?

Поне аз това което чета е,че трябва да се ползват бял или жълт цват на крушката.

smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми има едни наредби, към който се казва на какви условия трябва да отговаря фар с ксенон - да е сертифициран фара за това, да има устройство за измиване и да има автоматична нивелация.

Ако се разровиш (и тук съм го писал, но ме мързи да го търся) на фара ти е щамповано за какъв вид крушка е + Е следвано от номер (коя страна в Европа го е одобрила).

Принципно фар не предвиден за ксенон, не може да се настрои хубаво. Все има заслепяващи лъчи. Дори и отдалече да изглежда прилично, в момента на разминаване ми заблестява заслепяващо. Устройството за измиване - зимно време, жалко че нямам снимка, фара е в лед с изключение на едно кръгче пред лупата. Това заради по-ниската температура на ксенона. За автоматичното нивелиране има ли смисъл да пиша?

@ikonoma - ти си с оригинални фарове, предвидени за ксенон! А и инсталацията е една и съща за халоген и ксенон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, точно така.

Иначе ще видя как е зимно време върху стъклото.

@warfather, всичко е наред с линковете?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с ксенони на фарове с лупи, същата схема си работи успешно.

=D>

това исках да знам.Мерси

 

@ИДА

моите са си фабрично с лупи.

Ако имаш впредвид обозначенията :

 

C – ближний свет

R – дальний свет

H – только с галогенной фарой

HCR – ближний и дальний с галогенной лампочкой

DC – ближний ксенон

DCR – дальний и ближний ксенон

PL – пластмассовый рассеиватель

S – лампа-фара (цельностеклянная)

B – противотуманная фара

A – габаритный огонь

02 – код официального утверждения

 

ще погледна утре,какво пише на фара под капака

 

И наистина,за лупите,вграждането на ксенна е идентично!

Остава само,пръскачките smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е къде?

Би ли посочил?

Поне аз това което чета е,че трябва да се ползват бял или жълт цват на крушката.

smile048

 

Нямам ЗДвП под ръка, тоест не ми се рови в момента, но там изрично е записано, че няма право да се правят преустройства на осветителната уредба на автомобила. smile049 Не го приемай като заяждане, просто споделям как стоят нещата. Самият аз до преди няколко месеца карах с ксенони. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@митето

Да, ето ти по-пълен списък

B Fog lamp

C Low (dip) beam headlamp, tungsten filament

R High (main) beam headlamp or driving lamp, tungsten filament

CR Low/high (dip/main) beam headlamp, tungsten filament

HC Low (dip) beam headlamp, halogen

HR High (main) beam headlamp or driving lamp, halogen

HCR Low/high (dip/main) beam headlamp, halogen

DC Low (dip) beam headlamp, gas discharge (HID Xenon)

DR High (main) beam headlamp or driving lamp, gas discharge (HID Xenon)

DCR Low/high (dip/main) beam headlamp, gas discharge (HID Xenon)

A Front position lamp ("parking lamp", "city light", "sidelight")

RL Daytime Running Lamp ("DRL")

PL Plastic lens (may occur with any of above markings)

 

Аз си отварям снимките, без проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам ЗДвП под ръка, тоест не ми се рови в момента, но там изрично е записано, че няма право да се правят преустройства на осветителната уредба на автомобила. smile049 Не го приемай като заяждане, просто споделям как стоят нещата. Самият аз до преди няколко месеца карах с ксенони. smile027

няма място за заяждане

Дискутираме

 

Това с изменението на осветителната уредба,ако го има,значи трябва да има и за всичко останало по колата.

Дори сезоната смяна на гуми smile048

Само пример smile092

 

п.п.

 

това ли си чел:

 

12. по осветителната уредба:

а) изменени са броят, типът, цветът и разположението на предписаните светлини, с

изключение на светлините за мъгла;

б) светлините не са регулирани;

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

извинявам се за закъснението.

Да видим сега,кой може да разчете правилно знаците на фара с лупи \:D/

 

IMAG0012_1321005035099.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

браво

Интересно ми е,защо са сложени само хартиени маркировки?

След време(май няма да е много далеч),ще паднат! Тогава,как ли ще доказвам какъв е фара?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.