Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Въпроси за Октавия


velinsl

Recommended Posts

Наскоро се запалих да си взема дизелов автомобил. Понеже съм имал до тук 3 ФВ-та, реших отново да е ФВ или родата. Сеат нямат дизайн. Шкода Октавия 1 обаче на живо изглежда много добре, на снимки обаче... не ми се пише за да се обиди някой.

 

1. Всички октавии ли се отварят по този начин, мисля че това не е комби

 

http://ikonoma2002.snimka.bg/automobile ... 2.16646702

 

2. С какво октавия превъзхожда Пасат или Голф 4. Вярно че обединява донякъде двата автомобила - предполагам по-добра возия на Голф и простанството на почти Пасат. Подръжка на Голф, но нещо по-конкретно ще може ли?

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 56
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ikonoma

    4

  • PRR

    3

  • Цецо75

    11

  • velinsl

    19

Най-много писали в темата

Не е комби,не е и хечбег!Името му е лифтбег!

Който разбира на Škoda се спира!

Разбирай го както искаш! smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро се запалих да си взема дизелов автомобил. Понеже съм имал до тук 3 ФВ-та, реших отново да е ФВ или родата. Сеат нямат дизайн. Шкода Октавия 1 обаче на живо изглежда много добре, на снимки обаче... не ми се пише за да се обиди някой.

 

1. Всички октавии ли се отварят по този начин, мисля че това не е комби

 

http://ikonoma2002.snimka.bg/automobile ... 2.16646702

 

2. С какво октавия превъзхожда Пасат или Голф 4. Вярно че обединява донякъде двата автомобила - предполагам по-добра возия на Голф и простанството на почти Пасат. Подръжка на Голф, но нещо по-конкретно ще може ли?

Благодаря предварително.

 

1. VALDO ти е обяснил. Това е единия вариант, другия е комби, с вертикална задна врата.

2. Дължината на двете модификации е еднаква, 4,51 м.

Комбито има предимство, че може да сложиш нещо високо, до тавана.

Вътрешното пространство е като на Голф 4, дефакто Голф 4 с огромен багажник.

Поддръжка - преди време бях пуснал тема за продажба на нашата кола и бях описал какво е правено по нея. Най-общо взето нищо съществено. Но не сме я карали много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро се запалих да си взема дизелов автомобил. Понеже съм имал до тук 3 ФВ-та, реших отново да е ФВ или родата. Сеат нямат дизайн. Шкода Октавия 1 обаче на живо изглежда много добре, на снимки обаче... не ми се пише за да се обиди някой.

 

1. Всички октавии ли се отварят по този начин, мисля че това не е комби

 

http://ikonoma2002.snimka.bg/automobile ... 2.16646702

 

2. С какво октавия превъзхожда Пасат или Голф 4. Вярно че обединява донякъде двата автомобила - предполагам по-добра возия на Голф и простанството на почти Пасат. Подръжка на Голф, но нещо по-конкретно ще може ли?

Благодаря предварително.

 

1. VALDO ти е обяснил. Това е единия вариант, другия е комби, с вертикална задна врата.

2. Дължината на двете модификации е еднаква, 4,51 м.

Комбито има предимство, че може да сложиш нещо високо, до тавана.

Вътрешното пространство е като на Голф 4, дефакто Голф 4 с огромен багажник.

Поддръжка - преди време бях пуснал тема за продажба на нашата кола и бях описал какво е правено по нея. Най-общо взето нищо съществено. Но не сме я карали много.

 

Това имах впредвид, че е "некомби" да го наречем.

А нещо по втория въпрос.

 

Май съм позвал твоя снимка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има по-голям и по-широк багажник от голф вози по същия начин подъжката е малко по-евтина

последно съм вземал кормилни накрайници LEMFÖRDER за 33.60лв/бр ако те интересува нещо конкретно питай имам фактури за доста части

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

2. С какво октавия превъзхожда Пасат или Голф 4.

...

 

Passat само по цена smile049

Golf - по много неща. Просто като вдигнеш задния капак и =D>

 

Като поддръжка - ако колата е гледана проблем няма да има. Моята е на 115к и до сега съм сменил съединител, тампони на двигателя, предни дискове и няколко комплекта накладки smile021

 

Цените на резервните части по двигателя са съизмерими с тези на VW, но все пак по-ниски. То по двигателя така и така никъде не пише Шкода smile049

 

Разхода на Октавия е по-нисък в сравнение с Golf и/или Passat.

 

Като най-голям недостатък мога да спомена ниската предница. Моята я повдигнах след един счупен картер и месец-два по-късно друг удар (за щастие този път в гредата). И двете на участъци където другите коли си минаваха без проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да отбележа, че колегата skodafen е в грешка и няма да се съглася с него, че Октавията вози като Голф 4 !!! Напротив, има по-добра возия и поведение на пътя! Логичното обяснение идва от по-дългата задница, която "размесва" по неравностите по-приятно от късото дупе на 4-ката...

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да отбележа, че колегата skodafen е в грешка и няма да се съглася с него, че Октавията вози като Голф 4 !!! Напротив, има по-добра возия и поведение на пътя! Логичното обяснение идва от по-дългата задница, която "размесва" по неравностите по-приятно от късото дупе на 4-ката...

 

Поздрави.

 

А един мармот увива шоколад.

 

Да ви е известно колко вида пружини и въобще окачване има за Голф и Шкода??? Тамън към 20 - тина възможни комбинации.

 

Можеш да пробваш да сравниш например един Г4 HL изпълнение за Западна Европа със Шкода за БГ с пакет за лоши пътища (каквито стандартно излизат от Еуратек). Гаранция ти давам, че Голфа ще ти се стори като лодка в сравнение с шкодилака. Или пък Г4 GTI с Шкода Европейка (както и викат руснаците). А какви са Шкодите за руския пазар, пък въобще не ви трябва да знаете.

 

Двете коли возят еднакво при еднакво окачване. То и няма как да е иначе, то отдолу са еднакви. А и е коректно да сравняваме с Голф Комби, защото стандартния е друг клас автомобил.

 

Относно вътрешното оформление - смея да твърдя, че Шкодата е наказание за седящите отзад. Аз съм 175 (да кажем относително стандартен габарит), а когато шофьорската седалка е настроена за мен, отзад съм като на генекологичен стол. Голфа определено е по комфортен отзад, не мога да определя на какво се дължи, седлаките и те са еднакви. Предполагам, че е от "колосалния" багажник на шкодилака :)

 

Октавията няма нищо общо с Пасата, това са съвсем различни коли. Сравнявайте Супърб с Пасат. Голф и Октавията са една и съща кола. Шкодата малко по функционална откъм багажник, Голфа малко по функционален отвътре.

 

Голфа също е с ниска предница, ако не е повдиган.

 

Разхода и той не виждам как ще е различен, при еднакъв мотор/трансмисия. Колите са с аналогична маса. Едва ли чешкото творение е с колосално по-добро челно съпротивление.По скоро зависи от задкормилното устройство :) Знаем каква е славата на голфърите.... за разход не ги търси.

 

Подръжката и тя трябва да е еднаква. Ако не посещавате фирмените сервизи де, там вече говорим за политика по скубане, а не за реално ценообразуване :)

 

Огромен минус на Голфа - идиота дизайнер дето е покрил пластмасите вътре с оная разлагаща се гума, трябва да го ликвидират да не работи повече. Проблема е на VW и Audi и е невероятно гнусен. Купуваш кола за 10+ (А4) и вътре като пипнеш копчетата ти остават по пръстите smile011

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да отбележа, че колегата skodafen е в грешка и няма да се съглася с него, че Октавията вози като Голф 4 !!! Напротив, има по-добра возия и поведение на пътя! Логичното обяснение идва от по-дългата задница, която "размесва" по неравностите по-приятно от късото дупе на 4-ката...

 

Поздрави.

 

А един мармот увива шоколад.

 

Да ви е известно колко вида пружини и въобще окачване има за Голф и Шкода??? Тамън към 20 - тина възможни комбинации.

 

Можеш да пробваш да сравниш например един Г4 HL изпълнение за Западна Европа със Шкода за БГ с пакет за лоши пътища (каквито стандартно излизат от Еуратек). Гаранция ти давам, че Голфа ще ти се стори като лодка в сравнение с шкодилака. Или пък Г4 GTI с Шкода Европейка (както и викат руснаците). А какви са Шкодите за руския пазар, пък въобще не ви трябва да знаете.

 

Двете коли возят еднакво при еднакво окачване. То и няма как да е иначе, то отдолу са еднакви. А и е коректно да сравняваме с Голф Комби, защото стандартния е друг клас автомобил.

 

Не знам ти колко Голфа си карал и колко Октавии, ама явно не са толкова колкото аз...

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А възможно ли де са направи таблото да свети синьо и червени стрелки като на Пасатите и Голфовете след 98-ма година?

viewtopic.php?f=30&t=17224

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А възможно ли де са направи таблото да свети синьо и червени стрелки като на Пасатите и Голфовете след 98-ма година?

 

Ти сериозно ли?!?! Взимаш колата заради таблото или ? Нещо не ми се връзва ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е окончателния щрих, който щеше да забие последния пирон в ковчега на конкуренцията Пасат Б4, Басат Б5 и Голф 4. Свикнал съм всичко да ми е както си искам или поне в 90% от случайте е така и не съм свикнал да правя компромиси.

Всеки един от тези автомобили има дадени предимства пред Октавия, и Октавия има някой предимства пред тях.

 

Иначе как може Октавия да гори по-малко от Голф 4?

Направо не мога да го повярвам(не казвам, че не е вярно)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би тайната се крие в аеродинамиката? Или в цялостната концепция? Пък и какво значение има? Нали е факт smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

2. С какво октавия превъзхожда Пасат или Голф 4.

...

 

Цените на резервните части по двигателя са съизмерими с тези на VW, но все пак по-ниски. То по двигателя така и така никъде не пише Шкода smile049

 

Разхода на Октавия е по-нисък в сравнение с Golf и/или Passat.

 

По техническите сайтове ги дават равни. Ще може ли някакви примерни части и ремонти...

Има ли 90 коня Октавия с климатроник?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По техническите сайтове ги дават равни. Ще може ли някакви примерни части и ремонти...

 

Разхода е еднакъв. Добре де достатъчно еднакъв в рамките на статистическата грешка.

 

Части - е тука никой не може да ти даде точно инфо. Щото можеш да купуваш "части" или части. Можеш да ползваш "сервиз" или сервиз или ЕТ или сам.....

 

Но горе долу примерно - комплект за обслужване след покупка - (ролки, помпа, ремъци, масло и филтри) - около 1000лв.+-200лв.

 

Съединител 700-1500 лв.

 

и т.н.

 

Не знам ти колко Голфа си карал и колко Октавии, ама явно не са толкова колкото аз...Поздрави.

 

Ми не са много. По 3-4 от двата вида, различни модификации. Просто скоро аз купувах Шкода, а приятел Г4 и не е като да не пробвахме.

 

И някак си недоумявам как Г4 HL изпълнение, ще вози по зле от Шкода с пакет за лоши пътища (т.е. от ЕТ). Голфа в HL изпълнение вози даже неприятно меко за мойте разбирания, докато Шкодата отзад си трака като лагерна количка заради твърдото окачване. Има го и обратния вариант - Голф 1.8Т (ГТИ) сравнен с Шкода Елеганс вариант купен от Италия.

 

Просто не можеш да кажеш - тая марка е по така, щото в магазина могат да ти я направят както искаш - кеф ти твърда и стабилна, кеф ти люшкаща се лодка.

 

Но спора е безмислен. Всеки може да пробва и да прецени. Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсурд е Голф да вози по-меко от коя и да е Октавия заради багажника на Октавията. Все едно да се каже, че Джета вози по-твърдо от Голф при еднакви окачвания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсурд е Голф да вози по-меко от коя и да е Октавия заради багажника на Октавията. Все едно да се каже, че Джета вози по-твърдо от Голф при еднакви окачвания.

За ГоУфа не знам,но новата Джета вози по-твърдо от О2.Бяха дали една такава на брат ми за заместващ автомобил,скърцат и пластмасите,не е истина.Нашите Октита, са цвете!А, доколкото знам, са на една платформа. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По техническите сайтове ги дават равни. Ще може ли някакви примерни части и ремонти...

Разхода е еднакъв. Добре де достатъчно еднакъв в рамките на статистическата грешка.

Но горе долу примерно - комплект за обслужване след покупка - (ролки, помпа, ремъци, масло и филтри) - около 1000лв.+-200лв.

Съединител 700-1500 лв.

и т.н.

Не знам ти колко Голфа си карал и колко Октавии, ама явно не са толкова колкото аз...Поздрави.

Единственото предимство на Шкодата е евтината подръжка. При това положение обаче кой ще ги взима, ако не са 5 за лев?

При тези цени то по-добре да си взема Мерцедес бе баси за някоя друга хилка отгоре.

Само да кажа, че си малко далеч от цените, но продължавайте да робувате на автомобилите си. Виждам, че и тук има доста снобария и теории от сорта "моето е най-добро". Не лош сайта, но трябва да се прецежда също истинта от неистината.

И относно разхода само да кажа, че Октавята е 20кг по-тежка от Пасат, няма как да гори по-малко от Голф, който от своя страна е по-лек от Пасат с около 80кг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано, не разбрах какво искаш да кажеш за цените. Подръжката на Шкодата е същата като подръжката на Гофа. Както и на Пасата и Аудито по отношение на мотора. По отношение на окачването, Пасата и Аудито от това поколение излизат малко по скъпи, заради носачите които са консуматив, почти ежегоден.

 

Щом си любител на ФВ, що търсиш Шкода? Не е по евтина за подръжка. Няма и кой знае какви предимстава пред голфа. Октавията си е Голф с голям багажник, та ако не ти трябва багажника - взимай голф. Всички тук (или почти всички) караме шкоди, не заради 100гр. гориво или 10лв. по евтин ангренаж. А защото искаме да караме Шкода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички тук (или почти всички) караме шкоди, не заради 100гр. гориво или 10лв. по евтин ангренаж. А защото искаме да караме Шкода.

 

:smt017 ШКОДА СЕКТАНАТИ!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-голямото предимствл на Октавия Тур 90 к.с. Е, че е много здрава и надеждна кола и не и пречат нито лошите пътища, нито лошите горива ако не се прекалява. По тази причина ги ползват масово за таксита, виждал съм ги на по 250 - 500 хил. км с дребни поправки по ходовата част, някои са сменили турбо и съединител. На моята Октавия за 4 години каране не съм поправял нищо и не знам цените на частите, консумативите изглеждат оригинални и са на поносими цени. Според разни проучвания Шкодата се поврежда по-рядко от VW, така че в общи линии това ще ти е предимството ако избереш Октавията. Разхода е нисък, 5/100 градско не е проблем да се постигне. Пасата вози по-добре и също е със здраво окачване и като по-висок клас кола е по-скъп, би трябвало да има и по-голям разход. Ако търсиш ниски разходи си за Октавия. Ако можеш да си позволиш да поддържаш Мерседес и положението ти в обществото изисква да караш луксозна марка кола, отиди в Дарс ауто на тест драйв. Успех с избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото предимство на Шкодата е евтината подръжка. При това положение обаче кой ще ги взима, ако не са 5 за лев?

При тези цени то по-добре да си взема Мерцедес бе баси за някоя друга хилка отгоре.

...... но продължавайте да робувате на автомобилите си. Виждам, че и тук има доста снобария

Айде,ходи си купувай поредния ГоУф......за няколко хилки........! smile045

 

П.П.Колеги,май на тоя му обърнахме прекалено много внимание....?

smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.