Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Много здрави тези Шкоди бе


PRESIAN

Recommended Posts

Вчера на обяд тръгвам от Варна за Враца и на изхода на града ме удари един автобус.Спускам по Република и спирам на светофара на Технополис(на локалната лента за десен завой),за да изчакам движещите се с предимство по Владислав.Зад мен спря автобус на градския транспорт.Колата пред мен успя да се влючи в една пролука,аз се придвижих на нейното място и пак спрях.И тогава последва удара-колата ми се премести 1м. напред,а телефона ми, който стоеше в нишата под СиДи-то, после го намерих между седалките.Слизам, а през главата ми хиляди картинки на това как изглежда задницата на колата.И какво да видя-една драскотина на бронята и нищо друго.Направо ми улекна.А автобусния шофьор гледаше като треснат.МИСЛЕЛ, че тръгвам да се включвам и гледал надясно,вместо напред smile048 .Почна да се извинява дрън,дрън....Като знам колко път ме чакаше, пък и синоптиците предвиждаха много сняг(който така и не падна) ,не ми се занимаваше за тази драскотина да викам полиция,да правят протокол за пред застрахователите,защото щях да изгубя много време.Та да си дойда на темата,че много се отплеснах-МНОГО ЗДРАВИ ТЕЗИ ШКОДИ.БРАВО. smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, не са само Шкодите с брони издържащи на определен удар. Мисля, че ги даваха да издържат удар до 5км/ч без поражения. "Хубавото" в случая е било, че може би те е ударил на широка площ. Ако беше удар в колче или подобно, може би щеше да има пукнатина в бронята.

Пази се! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, а замисли ли се в какво състояние ти е основата на бронята? При такъв удар основните поражения са по нея!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Донякъде зависи и дали и колко си натиснал спирачката.Щом си мръднал 1м. напред това те е спасило.Аз например знам и други модели на Шкода,които са доста здрави - естелките само че тези,които чехите оборудват с пластмасовите брони с мигачите в бронята(водят ги нещо ато тунинг брони,не са тези от "М" модификацията).На последната ми естелка бях с такива.Под пластмасата има солидна греда,по-солидна от на "М" модификацията.Една вечер стана така че едно голямо куче излезе на пътя в последния момент,карах със 100км/ч и го ударих с 80км/ч.Удара беше в лявата част на предната броня и доста силно се чу.Помислих си че ще се е огънала престилката и бронята ще е пукната - да ама не :o Всичко здраво,само имаше малко бяла козина тук-таме. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, гредата отдолу може да се е сгънала. А дефакто тя отнася удара. Аз като си продадох теглича преди 2 месеца намерих веднага греда и сложих (моята я изпи един пиянка-бояджия, на който я дадох да ми я боядиса, когато си купих теглича преди 2 години).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

наскоро и мен ме блъсна един смотан, аз бях на светофара на мак драйв и пред мен имаше кола, виждам го тоя как идва към мен, натиснах силно спирачката и тои ме нацели дооста силно...помислих си '' отзад коалта е дроб'' , но само леко е пукната боята..под бронята не знам какво се случва....но доста силно ме удари..бях изненадан че остана здрава. също като теб ме чакаше дълъг път и не се занимавах с полиция...каското ще я пребоядиса =))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и аз щях да отбележа, че бронята е еластична и в повечето случаи възвръща характерната си форма, но отдолу не се знае какво се е случило, така че не бързай с изводите..

 

Поздрави и успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Хубавото" в случая е било, че може би те е ударил на широка площ.

Въпрос на физика... Мене някой ме е ударил с теглича си на паркинга и си имах дълбока вдлъбнатина. Но не беше пукната или пробита задната броня. Просто беше станала вдлъбнатина. Каското си свърши работата. Дано и да е качественна. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах подобен случай тази година. Карам Мерцедес Мл 2008г. и спирам на стоп. и след малко прасссссс. Естествено бях със спирачка ( стопа беше и по нанадолнище). А тоя отзаде беше на 1-ва с гас. Ускоряваше си вече и гледа наляво дали идват коли а напред няма кой да гледа. Бронята се спука.

Викам ченгета, идват и той започва да обяснява: "Ама ти спря...." Е как няма да спра на знак стоп, още повече, че имам глоба на същия тоя знак стоп за неспиране точно.

 

Та така на мерцедеса му се спраска бронята, но беше заради спирачката според мен. Тоя зад мен беше с Е-класа "очиларка" 1999г. И неможа да си отвори капака, радиатора се спука, маската се счупи, фарове, натроши се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е конструктивно решение и дизайн. На повечето съвременни коли след умерен удар отзад поне видимо рядко има щети. Причините са ясни - здрава греда, в голяма част от случаите между нея и бронята има пяна, която не позволява на еластичната броня да се пречупи, а стоповете са високо. Отпред гредата също е здрава, но заради ниската предница капака, фаровете и радиатора за доста уязвими и обикновено те поемат удара.

 

Както написах и както вече по-горе се спомена, отзад видими щети може и да няма. При по-силен удар няма нужда да си играете да сваляте бронята за да видите какво се е случило под нея. Достатъчно е да вдигнете колата на крик и да погледнете дъното на багажника, както и да вдигнете мокета на багажника и да надникнете под него.

 

И още нещо. За разлика от старото поколение автомобили, новото е така конструирано, че да се мачка при удар, за да поема част от енергията му и да предпази пътниците. Наскоро имаше тема за това колко малко се е била сгънала една Октавиа след удар, което автора го беше посочил като плюс. А жертвата от катастрофата беше именно в тази кола...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И още нещо. За разлика от старото поколение автомобили, новото е така конструирано, че да се мачка при удар, за да поема част от енергията му и да предпази пътниците. Наскоро имаше тема за това колко малко се е била сгънала една Октавиа след удар, което автора го беше посочил като плюс. А жертвата от катастрофата беше именно в тази кола...

 

И е така и не е. По принцип всички краш тестове и спецификации за безопасност наблягат на предницата - челен удар, блъскане на пешеходец и прочие. Също така и за страничен удар.

 

Отзад не се набляга на безопасност. Поне при масовите коли, се търси здравина. Затова и отпред няма такваз дебела греда :)

 

Т.е. ако можете да избирате, удряйте се отзад :)

 

Казвам го щото има и по лош вариант от това да те отпорят отзад. Да те отпорят на сандвич...... Та дилемата дали да държиш спирачката е много сериозна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано от този удар да не ти е изпуснала някоя заварка, че има да се чудиш после откъде ти влиза вода например в багажника. Физиката си е физика. Най-важното е че няма пострадали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новите коли вече се тестват и за удар отзад и нашта гордост е доста напред в класацията ;)

 

http://www.euroncap.com/whiplash.aspx

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това си е стандарт. Всеки автомобил трябва да може да устои на опреден удар отпред и отзад. В противен случай няма да може да се продава. Най-интересно в случая, е че с годините стандартите са понижени. Т.е. от 8-9 км/ч до 3-4.. Изводите си ги правете сами. Това са минимални изисквания и всеки производител сам решава дали да се вмъкне до тая граница или да направи по-здрави машините....

 

http://www.nhtsa.gov/cars/problems/stud ... index.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За удара отзад, виждам единствено - дизайна на подглавника, като най-много точки се дават на т.нар. "реактивен". Мисля, че гледах на сайта на нисан подобни хвалби за подглавниците преди около две години. Никъде не става дума обаче за поемане на удар(мачкане на ламарини) отзад! Явно там не ги смятат много-много и правилно - ако имам монтиран теглич отзад - защо да го правя от кашкавал? та онзи милият отзад като ме натресе както си говори по телефона и да му е готино и безопасно.

А това, че стандарта е понижен в новите версии е супер любопитно за мен. /като фен на по-старите модели коли - замислял съм се за нова по една причина - безопасност. Ако и това не им е наред - е*******.. ти новите автомобили/ :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За удара отзад, виждам единствено - дизайна на подглавника, като най-много точки се дават на т.нар. "реактивен"...

Ако позволиш да те поправя - няма реактивен подглавник, има активен smile049 Предлага се от много автомобилни марки, четирите подглавника на Вектрата ми са такива (петия не е активен заради по-различната му функция). Идеята на този вид подглавник е при удар отзад той да се измести напред (обикновено се измества в долната си част) за да скъси дистанцията между себе си и главата/врата на пътника/водача, след което да омекоти или по-скоро да компенсира удара на главата/врата чрез обратно изместване назад ;) Личното ми мнение е, че както ABS и Airbag станаха от екстри на серийно оборудване, същото трябва да се случи и с активните подглавници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди доста години в зората на демокрацията един съсед беше внесъл един Saab 900 GLE, който имаше активни брони (отвън гумирана, а като я натиснеш по-силно леко хлътва - май с някакви пружини отвътре), които си поемаха доста силен удар без увреждане на купето. Тя и цялата кола си беше бая масивна (май около 2 тона собствена маса), вратите бяха с внушителна дебелина и маса. :)

 

Ето и една илюстративна снимка:

post-4544-138453268725_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес и на моята Фелиция се случи да я ударят отстрани под левия стоп,подбита е ламарината под него и част от бронята е издута и са и скъсани ушите ,за които се закрепва към купето.Удара беше слаб,бях спрял на червен светофар и ме удари "Субару Форестър'.Направихме двустранния протокол и ходих на оглед в Бул инс,тъй като там е застраховката на субаруто.Сега ще чакам към 20 януари за резултати и плащане на щетата.Ще кача и няколко снимки ,но след някой ден.

Хубавото е ,че бронята на субаруто под десния фар е пластмасова ,без пълнеж и се беше деформирала и поела удара.

Виновникът излезе разбран човек и си викна мобилна група на Бул инс,попълнихме каквото трябва ,извини ми се за случката ,добре е ,че не е карал бързо,защото на седалката зад него беше жена му с дете на 6 месеца,при мен бяха жена ми и майка и,която е на 87 г,на никой от пътуващите няма поражения.

Ами това е ,имало да се случва,по натам ще я карам за ремонт,не се забелязва много мястото на удара.

 

021832982.jpg

 

021832985.jpg

 

021832987.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
Днес и на моята Фелиция се случи да я ударят отстрани под левия стоп,подбита е ламарината под него и част от бронята е издута и са и скъсани ушите ,за които се закрепва към купето.Удара беше слаб,бях спрял на червен светофар и ме удари "Субару Форестър'.Направихме двустранния протокол и ходих на оглед в Бул инс,тъй като там е застраховката на субаруто.Сега ще чакам към 20 януари за резултати и плащане на щетата.Ще кача и няколко снимки ,но след някой ден.

Хубавото е ,че бронята на субаруто под десния фар е пластмасова ,без пълнеж и се беше деформирала и поела удара.

Виновникът излезе разбран човек и си викна мобилна група на Бул инс,попълнихме каквото трябва ,извини ми се за случката ,добре е ,че не е карал бързо,защото на седалката зад него беше жена му с дете на 6 месеца,при мен бяха жена ми и майка и,която е на 87 г,на никой от пътуващите няма поражения.

Ами това е ,имало да се случва,по натам ще я карам за ремонт,не се забелязва много мястото на удара.

 

021832982.jpg

 

021832985.jpg

 

021832987.jpg

За показаните повреди от удара ,днес ми изплатиха 142 лв.Малко или много незнам,но мисля ,че ще стигнат за поправка на бронята ,подбитата металната част над бронята ,стъклото вече почти не се забелязва ,че е отъркано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.