Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем - дърпане наляво - Октавия Тур 2006


NMink

Recommended Posts

Здравейте!

 

От съвсем скоро съм собственик на Октавия Тур 1.9TDI 2006. Количката ме радва изключително много поради ред причини: като започнем от ниския разход на гориво, пъргавина, огромно пространство и стигнем до там, че предишния собственик е водил стриктна документация в Еуратек, откъдето изкарах и майчиното мляко на количката! :)

 

За съжаление обаче, още откакто я взех има един проблем - дърпа наляво. Ходих на два реглажа при двама различни майстори - първо в Мотоексперт срещу Фантастико на Околовръстното и Драгалевци, където се оказа, че има леки неща за фиксиране и ги фиксираха, а след това (след като проблемът не се отстрани) при един друг много хвален майстор - срещу КАТ - при минаване под моста от Драган Цанков към Дианабад точно до бензиностанцията. Там пък човека каза, че не може да се довери на уреда на колегата си и я качи на неговия, където отново установиха перфектна геометрия на автомобила. Единственото, което ми препоръчаха, е да въртя гумите. В момента е със зимни, но още не съм имал времето да се захвана с това.

 

Притеснява ме друго нещо - когато колата е в спряло състояние, воланът е изправен, но при тръгване, воланът веднага леко се завърта наляво и си остава в това състояние. Впоследствие при по-висока скорост започва да дърпа. :-k

 

Някакви съвети?

Аз ще гледам при първа възможност да завъртя гумите и ще споделя впечатления, но лично мен малко ме съмнява да е от тях. Намирисва ми на нещо по-задълбочено!

 

Благодаря предварително, както за отговорите ви по тази тема, така и за стотиците мнения, които прочетох преди това, още когато си избирах количката! smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не е удряна колата

 

От Еуратек ми казаха, че е влизала за смяна на фар, мигач и броня, следователно е имало удар. Но какви може да са последствията, ако е удряна, след това ремонтирана и стендовете за реглаж показват перфектна геометрия? Би трябвало, ако нещо не е наместено добре, да си покаже на уреда. Според вас може ли да има увредено нещо, което да въздейства, но не може да се хване на стенд?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е карана с някакви гуми и не е минала на реглаж на предница - гумите са се износили на енда страна. И тогава като и направиш реглаж и да е перфектна, с тези неправилно износени гуми винаги ще ти върви на една страна. Имам го същия проблем и аз. Минах на реглаж и пак ми носеше на дясно, а хората при които ходя си знаят работата. След като купих две нови зимни гуми и ги сложих за предни, всичко заспа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е карана с някакви гуми и не е минала на реглаж на предница - гумите са се износили на енда страна. И тогава като и направиш реглаж и да е перфектна, с тези неправилно износени гуми винаги ще ти върви на една страна. Имам го същия проблем и аз. Минах на реглаж и пак ми носеше на дясно, а хората при които ходя си знаят работата. След като купих две нови зимни гуми и ги сложих за предни, всичко заспа.

 

Аз имах същия проблем със старата ми кола - карах я 1 лято с нови гуми, на следващото лято ги сложих, но без да искам разменени предните и почна да влачи, но там видимо си имаше износване, докато при шкодата няма видимо, а и гумите изглеждат сравнително нови. До ден два ще ги врътна...

 

Други предложения? може ли да е от спирачки? Кормилен механизъм?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами щом геометрията е перфектна, остават гумите или нещо разбито по предницата. Не е изключено и кормилна рейка но силно ме съмнява. Пробвай с гумите пък тогава мисли за друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно се връщам от поредния "майстор", когото едвам накарах да размени 2 гуми. Сложихме задна лява на мястото на предна лява. Дърпането си остана, а гумаджията, който още докато сваляше преднага гума, каза че колата е удряна, предложи да я докарам при тенекеджията им, който бил много добър и щял да каже "веднага"... неприятно се заформя.

 

Някой да има опит с подобни проблеми? Насоки? Добри познати майстори?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм доволен от сервиз D&N в Люлин срещу Билла - 3 пъти са ми правили геометрия там и са се справяли. Предполагам имаш нещо криво от удара - въпросът е да се види какво. Може да е някоя кормилен накрайник, може да е носач... Геометрията ти не е добра, щом тегли - майсторите ти са под всякаква критика...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе отиди на реглаж ,стига сте се занимавали с теории за гуми и т.н.

на реглажа да я огледат за луфтове по окачването!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега нали си ходил на реглаж и са ти казали че ходовата част е добре. Неразбирам как гумаджията разменя гумите и казва "колата е удряна" ??? Тенекиджията какво мислиш че ще направи "ще намести тенекията" нали и той ще гледа разпечатка от стенда!

По-принцип преди да се направи реглаж на преден/заден мост, окачването трябва да е здраво! Познавам колегите от сервиза срещу КАТ и ако те са ти казали че няма нищо разбито и стенда е ок, аз съм сигурен че е така.

Ако можеш отиди пак при тях и ги накарай да ти разпечатат "състояние на шасито" там ще видиш една картинка на мостовете и данни за разтоянията между тях и дали са успоредни. Попитай ги дали автомобила е удрян и дали от това е проблема. Човека на стенда се казва Крум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..... когато колата е в спряло състояние, воланът е изправен, но при тръгване, воланът веднага леко се завърта наляво ....
Този ефект може ли да се дължи на лоша геометрия или гуми, както всички предполагаме до тук?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията!

 

Значи търсиме за следните: луфтове по окачва, проблеми с кормилна рейка, носачи или най-фаталното, което ми звучи на мен - отклонения в успоредността на преден и заден мост... Как се процедира при последния случай - като време, пари и работа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията!

 

Значи търсиме за следните: луфтове по окачва, проблеми с кормилна рейка, носачи или най-фаталното, което ми звучи на мен - отклонения в успоредността на преден и заден мост... Как се процедира при последния случай - като време, пари и работа?

Ако евентуалните отклонения в успоредността на мостовете не могат да се преодолеят с реглаж, би следвало да се предположи, че автомобила е претърпял ПТП в следствие на което е нарушена геометрията на купето му. В такъв случай решението е т.нар. "дозер" или стенд за разпъване на автомобили, с помощтта на него се възстановяват параметрите на купето. Относно време и цена всичко е въпрос на сложност, сервиз и майстори, общо взето обикаляне и пазарлъци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможностите за реглаж не са големи. Например на Фабията страничен наклон на колелото не може да се променя значително, леко е възможно от болтовете на шарнира. Така, че ако се стигне до криво шаси оправия няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стана ми интересно: колегата споменава, че колата дърпа наляво още при потегляне. На това до сега никой не обърна внмание и не го коментира, а според мен там е разковничето, защото според мен една повреда е да ти дърпа наляво при потегляне, друга повреда е да ти дърпа наляво при спиране. а трета - при движение по инерция.

 

Лично на мен такъв дефект ми се е повявал при движение след спиране, но не и при потегляне и за това не мога да дам мнение.

 

Никой ли не се е борил с дърпане при потегляне?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбит кормилен накрайник. При ускорение едното колело се "отваря" и започва да тегли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам от какво може да дърпа при потегляне освен ако да речем не е толкова яко разбито нещо, че да се мърда колелото при потегляне, но ако има такова нещо би трябвало при реглажа да са го видели, освен това при този случай ще дърпа и при спиране. :|

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбит кормилен накрайник. При ускорение едното колело се "отваря" и започва да тегли.

 

и докато колегата само си пита вместо да отиде в сервиз, тука всички ще се изтъкваме като разбирачи smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбит кормилен накрайник. При ускорение едното колело се "отваря" и започва да тегли.

 

и докато колегата само си пита вместо да отиде в сервиз, тука всички ще се изтъкваме като разбирачи smile049

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да прозвучи некомпетентно, но според мен не е невъзможно това да се получава ако е "заседнал" спирачния апарат в "по-спряло" положение - така едното колело ще се върти по-трудно от другото и може да дърпа в тази посока.

 

От друга страна пък, като се замисля, и моя Тур (2004) сякаш дърпа леко в ляво при по-висока скорост и тя е удряна - фар, мигач, броня, като допълнително тези в ЕТ като я взимах ми показаха - изкривен радиатор, греда под него, кой знае още какво криво има отдолу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията. Днес успях да говоря с един майстор, занимаващ се с ремонт на блъскани автомобили и притежаващ "дозер". Разбрахме се до няколко дни, след като приключи с едно бмв, да вкараме и моята за обстоен преглед. През това време ще се опитам да видим и кормилния накрайник по предположението на ikonoma. Някакви предложения за качествен майстор по този проблем в София? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Привет!

 

Да докладвам със случващото се по моя проблем с дърпането наляво - миналата седмица я вкарах за преглед на предницата, включително и преглед на кормилния механизъм - рейки, накрайници и т.н. Момчетата от сервиза на Джеймс Баучер до Семинарията я прегледаха и казаха, че всичко отпред спи. И те, както много от вас, ме прехвърлиха към специалист с дозер... Снощи я оставих на един майстор в Дружба, човека се оказа много точен и днес следобяд ми се обади. Каза, че колата е ОК, имало е минимални отклонения, които той е фиксирал по лесния начин без да влиза дозера в употреба! :) Разказа ми, че е говорил с негов колега, който се занимава с реглажи и той му е обяснил, че на този модел автомобили хидравликата на волана се управлява от компютъра. При удара вероятно е останала грешка, която кара компютъра да дава отклонения... Препоръчват ми да я вкарам в ЕТ, защото там е сигурно, че щели да имат пълен софтуер за фиксиране на подобни грешки. На масовите компютърни диагностики не притежавали точния софтуер и затова не можели да хванат проблема. Човекът каза още, че като се фиксира този проблем, воланът щял да седи леко надясно, но нямало да дърпа...

 

Какво ви е мнението по този въпрос? Аз като човек, който не разбира достатъчно, съм склонен да вярвам! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разказа ми, че е говорил с негов колега, който се занимава с реглажи и той му е обяснил, че на този модел автомобили хидравликата на волана се управлява от компютъра. При удара вероятно е останала грешка, която кара компютъра да дава отклонения..
и за това да дърпа на някъде smile091

глупости

налъгали са те яко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.