Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Алтернатор 1.3MPI?


Sevi79

Recommended Posts

Здравейте колеги въпросът ми е,как да разбера колко ампера ми е алтернатора защото моя не е оригиналния по точно е сменен с нов преди време в Италия та искам да съм сигурен че е с точния ампераж не видях и никакви обозначения :-k ориг.без климатик май трябваше да е 55А и дали този ампер е подходящ за акумолатор от 60Аh.Питам защото не съм голям ел. специалист пък нали за това е форума smile049 Благодаря. :smt004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 66
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • biser.or

    9

  • maxrpm

    11

  • Sevi79

    8

  • momcheto_s_favorita

    16

Най-много писали в темата

70А, тези 55А май са при по старите фелиции

или поне моята беше със 70А преди да я блъсна, сега е със 55А на старо и си върви но усещам малка разлика

по светенето на таблото при пускане на фарове или отопление.

Моя акумолатор също е 60Аh

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Трицифрена сума,някъде към 200-300лв предполагам.Все пак зависи оригинален ли купуваш и откъде го купуваш.Ама във всички случаи чисто нов няма да е под 200-250лв.Зависи и от това каква марка е - Бош или Магнетон.За пример Магнетон 55А чисто нов за Естел върви около 200-250лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, някой да има няква идея колко струва нов алтернатор на 1.3mpi ?

Има толкова шкоди за части, ако е здрав сменяш лагерите и караш, 300лв за нов smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...но усещам малка разлика

по светенето на таблото при пускане на фарове или отопление...

Е те по те таа причина точно с бате Генчо свършихме една полезна дейност. Оплаквам се аз, че акумулаторът ми падна доста бързо (ясно ми е че имам консуматор - ALPINE, който смучка 150 мА със свален панел). Мерим напрежение на двете клеми при празни обороти - 13.5 V. Мерим напрежение от + на алтернатора до акумулатора - 13.9 V. Пусна се един 10 кв. дублиращ кабел от алтернатора директно до акумулатора и загубата на тези 0.5 V изчезна и лампите на таблото ми вече не мижат толкова на празни обороти. Сега си мисля и другата схема да направя, а именно намаляване диаметъра на ремъчната шайба на алтернатора и да си реша проблема със зареждането.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tя уж след 94 е по - малка. Mожеш сам да я провериш. Снимката мисля, че е на Косьо Галиард 33 http://www.picvalley.net/u/1553/6170352 ... 06x02k.JPG отдясно е новата, отляво е старата за предномоторните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е сменян по някое време алтернатора с фаворитски,знае ли човек :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Днес зверски се разочаровах за пореден път от марката. Колата е Felicia фейслифт с пиербург и е чужда. Попринцип мислех, че е с 55А. Днес поради необходимост да огледам мотора забелязвам, че изводите на алтернатора B+ нe са един до друг и отвън на алтернатора има нещо като реле или диоди което според мен крайно не беше оригинал + още нещо метално и квадратно което приличаше на залепено с тиксо ( много беше прашно и кално).

 

В любопитството си започнах да търкам с пръст корпуса за да стигна до заветния надпис 14V 70А Маde in Czechoslovakia. Toва нещо на парно на 4, фарове, радио, задни реотани издъхва на 800rpm на светофар, като докато акумулатора беше чисто нов не се забелязваше разлика, но сега след около 2-3 месеца работа на колата и 2 източвания от алармата, отново се забелязва зверски. Парното работи тихо, мигача ако е пуснат работи бавно и осветлението и индикациите на таблото намаляват яркоста си. Всичко това до момента в който не се достигнат 1000 оборота?!?! Всичко това е оправдано поведение за 55А, но не знаех че и 70А не става и за чеп за зеле дори!

 

До този момент смятах 55А за перфектната среда, а 70А за извънземен, непресъхващ извор на благини, бленуван и вечно желан. Надявам се разбирате угорчението и разочарованието ми. Реших тъй кАто едва ли някой случаен би разбрал мъката ми, да си я изкажа тук, за да ми олекне поне малко!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес зверски се разочаровах за пореден път от марката. Колата е Felicia фейслифт с пиербург и е чужда. Попринцип мислех, че е с 55А. Днес поради необходимост да огледам мотора забелязвам, че изводите на алтернатора B+ нe са един до друг и отвън на алтернатора има нещо като реле или диоди което според мен крайно не беше оригинал + още нещо метално и квадратно което приличаше на залепено с тиксо ( много беше прашно и кално).

 

В любопитството си започнах да търкам с пръст корпуса за да стигна до заветния надпис 14V 70А Маde in Czechoslovakia. Toва нещо на парно на 4, фарове, радио, задни реотани издъхва на 800rpm на светофар, като докато акумулатора беше чисто нов не се забелязваше разлика, но сега след около 2-3 месеца работа на колата и 2 източвания от алармата, отново се забелязва зверски. Парното работи тихо, мигача ако е пуснат работи бавно и осветлението и индикациите на таблото намаляват яркоста си. Всичко това до момента в който не се достигнат 1000 оборота?!?! Всичко това е оправдано поведение за 55А, но не знаех че и 70А не става и за чеп за зеле дори!

 

До този момент смятах 55А за перфектната среда, а 70А за извънземен, непресъхващ извор на благини, бленуван и вечно желан. Надявам се разбирате угорчението и разочарованието ми. Реших тъй кАто едва ли някой случаен би разбрал мъката ми, да си я изкажа тук, за да ми олекне поне малко!

 

 

Сега за да подобря леко настроението ти мога да кажа че когато всичко е 6 по инсталация и тоци такива "проблеми% на празен ход няма!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако всичко и е наред на тая Фелиция,на свободни обороти трябва да дава 13.8 волта с пуснати фарове.Ако е по-малко се търси причината.Обаче това 13.8 волта го мериш на шпилката на алтернатора и корпуса му.Окаже ли се че е дори повече от 13.8 там - оправяш лоши връзки.А ако имаш пад на напрежение над 100 миливолта между + на алтернатора и + на акумулатора - пускаш един директен кабел между алтернатора и акумулатора - 35 квадрата и зареждането се подобрява осезаемо.Но откачаш плюсовия червен кабел от плюсовата клема на акумулатора към таблото(който служи за зареждане на акумулатора от алтернатора) през бушонното табло в купето.Целта е акумулатора да се зарежда директно от алтернатора със собствен кабел,който не се натоварва с ток при включване на консуматори в купето и така не се създава по-голям пад на напрежение върху кабела за зареждане освен от зарядния ток на акумулатора.ПРи мен имаше 200-300 миливолта разлика,сега разлика няма \:D/ Пуснал съм 35 квадрата кабел в черна ПВЦ тъба - горфе фи 20.Сега вече на на свободни обороти зарежда 14.2 волта,с включени фарове на свободни обороти - 14.1 волта. \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, четох темата ти с интерес. Радвам се, че си постигнал този задоволителен резултат. Като цяло не ми е много позволено да пипам фелициата, защото, ако счупя нещо после кой ще я прави ( :lol: ) и за момента ще си остане така ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tи с 70А ли си?

 

Моята кола е с 120А обаче сме имали много с 70 и още повече с 70 сме правили, пробвали, карали и т.н... Наистина като има проблемче някъде и веднага се усеща както ти го казваш но ако всичко е 6 не е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, четох темата ти с интерес. Радвам се, че си постигнал този задоволителен резултат. Като цяло не ми е много позволено да пипам фелициата, защото, ако счупя нещо после кой ще я прави ( :lol: ) и за момента ще си остане така ;)
Ами ти направи кабела (2 м, като мисля, че и 10 кв. мм ще свърши работа с кабелни обувки 10 х 6) и вдигайки капака за да провериш нивото на маслото и другите течности, тайно го монтираш от + на алтернатора към + клемата на акумулатора, прекарваш го максимално скрит, като за прикрепяне ползваш черни свински опашки, затваряш капака и ни лук ял ни лук мирисал smile021
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това мисля да направя утре докато сменям маслото. Ще взема от 120 ката кабела за алтернатора черния дано не дойде къс. Ако не ще взема имам един червен 4квадрата и една клемна обувка ще взема. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кабелът трябва да е над 10 кв. за да нямаш никаква загуба на напрежение. И под 2 м не може да се прекара зад акумулатора. Питай патило бреееее.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бате не е от това.

 

Вчера Мая беше в видимо добро настроение. След смяната на маслото и зайгравка с алармата, се обърнах към алтернатора. Въпреки че имаше място за още 1 болт на +совата клема реших да не се занимавам тъй като :

 

70A- 800rpм 13,8 без товар (само радио) на клема на акумулатор. Фарове къси(без халогени) +парно на 4+ радио - 12.2 на алтернатор 12.06 на акумулатор.

 

Сменявам ремъка тъй като беше омаслен и доста мек реших, че може да приплъзва. Някой зверски беше стегнал долния болт, та си свалих и ламарините на мотора за достъп до гайката. Нов ремък = резултат идентичен. Казвам си тук има нещо - я колектора се е изял, я четки са за смяна. Онова пласмасовото отвън се оказа блок кондензатор с успоредно диод едната клема на - другата на +.

 

55А Магнетон -800rpm Фарове къси(без халогени) +парно на 4+ радио - 12.01 на алтернатор 11.85 на акумулатор.

 

И двата алтернатора са след 94 с малката шайба и явно както се убедих вчера нямат проблем, имат дефект фабричен и то си го пише на табелката Made in Czechoslovakia...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:-k Същият този алтернатор 55 А + допълнителния 10 кв. кабел от алтернатора директно към акумулатора = 13.8 V на празни обороти при къси светлини, чистачки, парно на 4, музиката (тя на изкл. си дърпа 150 mA) и вкл. отопление на задното стъкло и 14.1 V при форсиране. Иначе без консуматори = 14.2 V на празни обороти. Де да знам. Може наистина да си за ревизия на туй динамо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално в твоя чест Мишо, разглобих 55цата ми. Разглобих и диодния блок и измерих всеки диод. За протокола малките са BY 251 голямите от единия ред 1N3493R. Всички диоди са с сходно съпротивление и пропускат само в 1 посока. Четките не са износени до маркера и видимо има натиск върху колектора.

 

Според мен твоята кола работи на около 1000 оборота, затова проблем при теб не се забелязва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта е Фаворит 94та / с мотор на Голф 2 / 1.3 60 к.с. ... на празен ход никога не ми е менила обороти, ама цеент дори съвсем малко да се поколебае, а алтернатора ми бил за смяна ?!?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта е Фаворит 94та / с мотор на Голф 2 / 1.3 60 к.с. ... на празен ход никога не ми е менила обороти, ама цеент дори съвсем малко да се поколебае, а алтернатора ми бил за смяна ?!?!

 

Дай да видим тоз матор как изглежда на снимка. smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта е Фаворит 94та / с мотор на Голф 2 / 1.3 60 к.с. ... на празен ход никога не ми е менила обороти, ама цеент дори съвсем малко да се поколебае, а алтернатора ми бил за смяна ?!?!

 

Дай да видим тоз матор как изглежда на снимка. smile092

 

 

по - късно може и да пусна една снимка .. иначе Голфов мотор само че 1300 кубика .. с борд компютър на Бош, доста си е сложна. Общо взето няма нищо общо с тия фаворити, които ги гледам по улиците :D и да подчертая, че не е правена, а си е така заводско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един мильон техници и майстори са ми викали това с на Голф 2 мотора ли е ... то просто си личи и по звука и по всичко ..

 

и пак казвам ЗАВОДСКО е !

Колата е имала само 1 собственик (след мен) французин .. поддържана, абе перфектна. Нищичко не е пипано по нея, междинен модел е, многознайко.. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.