Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Проблем с копчето за управление на вентилатора.


Dimitrovdimi

Recommended Posts

Здравейте колеги.

Днеска се натъкнах на следния проблем, сутринта установих, че вентилатора ми работи само на 4 скорост. 1,2,3 все едно не съществуват.

Някой имал ли е подобен проблем и да каже как го е решил.

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4-тата степен ти е директна. Проблема може да е както в резисторите за 1,2 и 3, така и в моторчето. Из раздела е писано, ползвай търсачката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

И на мен това ми се случи точно днес. Дочувам за някакви идеи за резистор от микровълнова печка, който успешно оправя проблема. При астрите работело :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само че преди да запояваш резистори си виж мотора на парното защото заради него е изгорял. Не си му обърнал внимание като е застъргал/засвирил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как точно е при Фабиите, но вероятно е както при други коли - ниските скорости се получават с помощтта на жични съпротивления, които "убиват" част от напрежението. Изгарянето на жичните съпротивления 100% е съпроводено с дим и миризма на изгоряла пластмаса. Това което изгаря е термо-предпазител, а не съпротивление. Той именно предпазва системата от евентуален пожар (да не чуе дявола!) при претоварване на жичните съпротивления.

Цената която си посочил - 5лв. подхожда на термо-предпазител

П.П. По въпроса за замяната на термо-предпазителя имаше тема, но за съжаление не мога сега да дам линк.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Еуратек ще сменят целия вентилатор...

Темата, която споменава karst е тази - viewtopic.php?f=8&t=13971

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко спам от мене :?

Баш си е съпротивление и "убива" не напрежението, а ограничава тока. Прост закон на Ом.

Прав си, тока във веригата като цяло става по малък, но ако погледнеш закона на Ом от "другата" страна, напрежението на клемите на вентилатора вече не е 12V, защото част от него е останало в/у съпротивлението.

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И от мене малко спам smile049 .

Всеки товар в една верига причинява пад на напрежението. Но когато изчисляваш намаляване на тока, за да постигнеш каквото и да е, изчисляваш само какво съпротивление да добавиш, а пада на напрежението се разпределя пропорционално. Затова, от каквото и да добавиш съпротивления (микровълнова и т.н.) все ще постигнеш степени с по-ниска скорост на ротора на вентилатора.

smile027 Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.