Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

откачен ремък


marion

Recommended Posts

Вчера по време на движение чух едно свистене светна и сигнала за акумулатор.Спрях и се оказа изцяло откачен ремък също откачен бе и целият механизъм на опъвателната ролка .Как мога да оправя повредата сам ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам.

 

П.С. Все пак има Фабия 1 и 2, различни двигатели, как да ти дам отговор?

 

 

Аз те разбах ама явно други не те разбират smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След уточнения, колата е като твоята Fabia I 1.9 SDI, 2006 с климатик.

 

Summary of components - Vehicles with air conditioning

Note: Mark the rotation direction before removing the V-ribbed belt. Reversing the rotation direction of an already used belt may destroy it.

Pay attention to the correct position of the V-ribbed belt in the belt pulley when installing it.

1 - 10 Nm + torque a further 1/4 turn (90°)

2 - Vibration damper/belt pulley

Assembly only possible in one position - holes offset

3 - 25 Nm

4 - Generator

to facilitate the positioning of the generator on the holder drive the threaded bushings of the retaining screws slightly backwards

5 - Tensioner for V-ribbed belt

6 - Bracket

for injection pump, generator and AC compressor

Dowel sleeve for centering → Fig.

7 - 45 Nm

8 - AC compressor

9 - Dowel sleeves for AC compressor

q must be present in holder → Item

10 - V-ribbed belt

post-116-13845326686_thumb.png

 

Removing- vehicles with air conditioning

 

– Remove noise insulation -arrows-.

post-116-138453266984_thumb.png

– Mark the rotation direction of the V-ribbed belt.

 

– To slacken the V-ribbed belt turn the tensioning device in the direction of the arrow.

post-116-138453266988_thumb.png

– Removing the V-ribbed belt.

 

Installing

Note check V-ribbed belt for wear → Booklet Fabia.

Before fitting the ribbed V-belt make sure that all assemblies (generator and AC compressor) are securely mounted.

Check smooth operation of belt pulley and tensioning pulley.

– Tighten the tensioning device in the same way as when removing and fit ribbed V-belt

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След уточнения, колата е като твоята Fabia I 1.9 SDI, 2006 с климатик.

 

Summary of components - Vehicles with air conditioning

Note: Mark the rotation direction before removing the V-ribbed belt. Reversing the rotation direction of an already used belt may destroy it.

Pay attention to the correct position of the V-ribbed belt in the belt pulley when installing it.

1 - 10 Nm + torque a further 1/4 turn (90°)

2 - Vibration damper/belt pulley

Assembly only possible in one position - holes offset

3 - 25 Nm

4 - Generator

to facilitate the positioning of the generator on the holder drive the threaded bushings of the retaining screws slightly backwards

5 - Tensioner for V-ribbed belt

6 - Bracket

for injection pump, generator and AC compressor

Dowel sleeve for centering → Fig.

7 - 45 Nm

8 - AC compressor

9 - Dowel sleeves for AC compressor

q must be present in holder → Item

10 - V-ribbed belt

[attachment=2]S13-0361.png[/attachment]

 

Removing- vehicles with air conditioning

 

– Remove noise insulation -arrows-.

[attachment=1]S10-0114.png[/attachment]

– Mark the rotation direction of the V-ribbed belt.

 

– To slacken the V-ribbed belt turn the tensioning device in the direction of the arrow.

[attachment=0]S13-0222.png[/attachment]

– Removing the V-ribbed belt.

 

Installing

Note check V-ribbed belt for wear → Booklet Fabia.

Before fitting the ribbed V-belt make sure that all assemblies (generator and AC compressor) are securely mounted.

Check smooth operation of belt pulley and tensioning pulley.

– Tighten the tensioning device in the same way as when removing and fit ribbed V-belt

Благодаря за чертежа но ще бъде трудно да стигна до болт 3 той е останал вътре .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш работа при болт 3. Цялата работа се прави само от ролката от последната схема. За да падне ремъка нещо е блокирало и трябва да провериш кое е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той казва че го няма целия механизъм ако съм разбрал правилно за което иде реч че се е скъсал болта които го държи за блока. Хем преди 2 дена си смених ангренажа и не забелязах как точно се държи този механизъм но ако е на болтове и са се скъсали единствения начин е с обратен метчик да се опиташ да развиеш болта или пробиване и навиване на нова резба. Не искам да те подвеждам само предполагам какво и как е станало

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

И на мен ми сви Фабията 1.4 16V 101к.с. подобен номер на 50х км.Слизам,гледам ремъка на земята.Сложих го и си продължих безпроблемно.Така и не разбрах от какво се получи.Само че при мен освен ремъка всичко друго си беше на мястото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям мнението на gedore.На мен ми се случи два пъти за 5000 км и докато не смених ролката на алтернатора , не се оправи.Тези ролки трябва да се сменят заедно с опъващата ролка и ремъка.Иначе ще ви падне ремъка неочаквано, може на някоя нива....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен снощи се получи подобен проблем, по време на движение изведнъж светна червената лампа на арматурното табло с акумулатор, като спрях установих, че обтягащата ролка на пистовия ремъксе е отчупила от конзолата си и е паднала върху кората под двигателя, ремъка също разбира се, но не скъсан.

Темата е изкючително полезна и бих искал да попитам, ролката на алтернатора задължително ли трябра да се смени /с пръсти не се усещат никакви хлабини по време на хода й/? Ако трябва по какъв начин се сваля?

Обтягащата ролка само на болт номер 3 от горепосочената схема ли се държи и кората под двигателя ли се свали за да се отвърти, защото първия ми опит да го отвия се провали заради липса на пространство за работа отгоре, а и удължението на тресчотката, която имам попада точно на пътя на щеката за нивото на маслото?

Поздрави и Весели празници!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е изкючително полезна и бих искал да попитам, ролката на алтернатора задължително ли трябра да се смени
ако е блокирала- задължително
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма нищо специално при установяване на това дали ролката на алтернатора е блокирала или не, мисля че не,а и се движи без никакво усилие и с равномерен ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма нищо специално при установяване на това дали ролката на алтернатора е блокирала или не, мисля че не,а и се движи без никакво усилие и с равномерен ход.

ме мисля ,че сам можеш да установиш дали е блокирала

трябва оста на динамото да може да се движи свободно само по часовниковата стрелка,когато ролката е в покой-тоес я задържаш или с двигатела или с ръка ако си без ремък

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.