Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Още едно Йети в клуба


Recommended Posts

След изключително приятната изненада от страна на Шкода със скъсяване на срока на доставка от 4 месеца на 40 дни, имам възможността да напиша и аз, първите си впечатления от Skoda Yeti Adventure 1.8TSI 4X4.

 

Допълнителните екстри, с които бе поръчан автомобила извън пакета Адвентчър са:

- адаптивни биксенонови фарове

- електронен климатроник

- подгряване на предни седалки

- подгряване на предното стъкло

- преден подлакътник

- MP3 радио Swing

 

Макар и да мислех, че съм подготвен какво да очаквам, автомобила все пак успя да ме изненада изключително приятно и първите ми впечатления са отлични. Салонът е много просторен и създава много висок комфорт при дълго пътуване. За возещите се отзад има предостатъчно място за краката, дори и при максимално изтеглени назад предни седалки. Нямам никакви забележки и към качеството на материалите използвани в салона. Всичко е на много високо ниво. Сравнително компактните външни габарити от друга страна, правят управлението на Йети в града като детска игра. Позицията на шофьора е доста на високо и видимостта във всички посоки е отлична. Огледалата за задно виждане са големи и предоставят отлична видимост при маневри. Двигателят е изключително тих, има предостатъчно въртящ момент във целия диапазон обороти и доставя истинско удоволствие при шофиране. Разходът е рано да бъде коментиран, но дори и в процес на разработка на дълго се движи около 7,5 л/100км. Окачването е добре балансирано и реагира адекватно във всички ситуации.

Като цяло при проектирането на колата чехите са вложили доста мисъл и има много дребни на вид, но много практични решения, които изненадват приятно. Като пример мога да дам - големия брой тайници, жабки и отделения за вещи пръснати из целия автомобил. Двете бели светодиотчета в предния плафон са удар в десятката - при пътуване нощем създават много приятен ефект отпред. Кутиите за вещи около резерваната гума предоставят достатъчно място за цялото допълнително оборудване на автомобила и по този начин в багажника няма нищо хвърчащо. Куките за закачане в багажника също са много полезни.

Адаптивният биксенон е екстра която горещо препоръчвам на всеки, който възнамерява да си поръчва в бъдеще този автомобил. Струва си всяка една похарчена стотинка. Различните автоматични режими за насочване на фаровете са подбрани отлично и във абсолютно всички ситуации пред колата е буквално ден.

Качеството на озвучаването в колата е над средното за заводска музика и стига да не се очаква от него да дъни като в дискотека, би задоволило дори и по-взискателните слушатели.

Все още нямам достатъчно впечатления от системата 4Х4 с Haldex диференциал. Последните 3 години карах Ауди А4 Quattro с Torsen диференциал, така че при първия сняг ще ми е много интересно да направя пряко сравнение между двете системи. Засега единственото което мога да кажа е, че при Халдекса го няма типичното за всички коли с Торсен усещане за много тежък автомобил при потегляне от място.

 

Все пак за да бъда обективен има и някой съвсем дребни неща в автомобила, които е можело да бъдат по-добре обмислени. Макар и много на брой, жабките са с много малки размери. Дори и размерите на основната жабка не позволяват да се постави вътре папка с размер А4. Багажника е можело да бъде с една идея по голям. Предните седалки са изключително удобни, но са малко тесни и за по-пълни хора страничните съпорти на седалката биха създали известен дискомфорт. Също така благодарение на високата им позиция при качване и слизане от автомобила, външния съпорт е подложен на серизно търкане, което е предпоставка за бързо износване и скъсване. Дано този факт да е отчетен от инженерите и материалът за неговата изработка да е подбран според това.

 

Снимки ще се постарая да кача възможно най-скоро, просто последните дни само вали при нас и нямам възможност да я наснимам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито! Със здраве да караш Йетито и много весели приключения с него :-) Само да добавя, че твоето ускорява от 0 до 100 за 8.4 секунди и е почти като спортна кола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, дай снимки на интериора, че ми е любопитно!? Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и обещаните снимки на "малкия звяр", вече обут в зимните си обувки.

Малко е мръсен, но няма как. Навън времето не позволява по-качествена фото сесия.

 

 

 

1291552402_vnyy5407_0.JPG

 

 

1291552403_zumo4588_1.JPG

 

 

1291552405_aiax2408_2.JPG

 

 

1291552407_dowl6299_3.JPG

 

 

1291552409_caal2372_4.JPG

 

 

1291552410_scsa5530_5.JPG

 

 

1291552412_yxrw7514_6.JPG

 

 

1291552414_yffa7406_7.JPG

 

 

1291552416_ubeb8861_8.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, добре! супер е колицата! Много, много безаварийни километри да си се возиш! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЧУДНИЧКА Е ! БРАВО И ЧЕСТИТО smile152

Капучиното си го избрал предполагам заради по-малко видимо замърсяване на автомобила

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

изглежда страхотно!

освен това, мисля, че това е оптималният цвят (непретенциозен, предвид мръсотията по родните пътища?).

моето yeti трябва да дойде след две или три седмици. поръчах "платина", но като гледам калищата наоколо... :(

иначе, как е? явно си доволен? =D>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, цветът го поръчах точно по тази причина. Винаги досега съм карал коли с тъмен цвят и ми е писнало 1 час след излизане от автомивка, колата отново да изглежда мръсна.

Иначе, като цяло нямаше как да бъда по-доволен от колата. Дано и в бъдеще да е така.

 

P.S. Снощи имах удоволствието да карам 40-50 километра по планински път с доста завои по тъмно. Следенето на завоя от адаптивните биксенони е наистина уникална екстра. Може и да се повтарям, но горещо препоръчвам на бъдещите собственици да прежалят 1400лв и да ги добавят към списъка с допълнителни екстри. Безценни са, наистина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, супер си е машинката. Избрал си правилния цвят с правилния двигател...

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

джантите приличат на ауди

 

Джантите са точно оригиналните петолъчки от Ауди А4. Оставих си ги от предната кола за зимни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Най-накрая падна първия сняг и вече мога да напиша дългоочакваните от мен първи впечатления от поведнието на колата на заснежен и заледен терен. Мъника се справя повече от блестящо. След три зими изкарани с Quattro най-голямото ми притеснение беше за поведението на Халдекса в подобни условия, но за моя най-голяма радост системата работи отлично и абсолютно неусетно преразпределя усилията. Поведението на автомобила е изключително предсказуемо и лишено от всякакви изненади. В комбинация с добри зимни гуми на практика ESP-то остава без работа и дори и на максимално хлъзгав терен е рядкост да се види намесата му. Потеглянето по всякакви заснежени наклони е като детска игра и буди завистливи погледи в околните. В завои голямото междуосие и широката следа съпоставени с габаритите на колата, допринасят също за отличната стабилност.

С две думи - засега няма как да съм по доволен от избора си. smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, би ли споделил малко за разхода на гориво, особено при градско шофиране и зимни условия. Аз се навивам за версията с предно предаване, но естествено ме глождят и мисли дали да не се напъна за 4х4. Ако и колегата Dobri каже как се представя с разхода неговото 1.4 TSI, ще може да направим директна съпоставка. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами в градско шофиране, при моя цикъл на каране, който е сутрин 1-2 км и вечер обратно, при което колата няма време да зегрее - 12/100. Иначе на няколко пъти съм я засичал при продължително каране в града, и нормална работна температура разхода е 9-10/100, но пък при нас няма задръствания и светофари. На дълго 7-8/100, но все още нямам кой знае колко много километри и може да не съм на 100% обективен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е сутрин не можеш ли да станеш 15-20 мин по-рано и да си направиш по-голяма обиколка. Или вечер след работа да разнообразиш маршрута. Тези 1-2км само я лигавиш колата smile048

Разхода ти е приличен, предполагам ще се подобри с около литър-литър и нещо след известно време. Колегата Добри покрива показанията от спецификациите на модела smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засега разхода градско е 9-10, а извънградско 6-7. Това е при нормално каране. С по-бавно каране и по-малко спиране понякога разхода градско пада под 9, а извънградско под 6, но това са по-скоро изключения. Както и разход градско 11/100 когато примерно пътувам 1-2 км с няколко спирания. Разхода много се влияе от начина на каране, броя спирания и престой с включен двигател. Нисък разход градско се получава като се засили колата и мине 1-2 км на 6-та скорост. На магистралата със 130 дава между 9 и 10/100.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, а как вътрешното пространство най-вече на задните седалки респ. комфорта на по-дълъг път? Особено ме интересува евентуално сравнение с Октавиата въпреки, че говорим за различни класове автомобили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За вътрешното пространство отзад, можеш да се ориентираш от снимките, които съм качил на първа страница. Имай в предвид, че съм 1,90м и седалката на шофьора е нагласена да ми е удобно на мен. Както можеш да видиш отзад има предостатъчно място за да се вози комфортно, дори едър мъж. Вътрешното пространство е предостатъчно, но е за сметка на по-малкия багажник, при Октавията е по-скоро обратното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За вътрешното пространство отзад, можеш да се ориентираш от снимките, които съм качил на първа страница. Имай в предвид, че съм 1,90м и седалката на шофьора е нагласена да ми е удобно на мен. Както можеш да видиш отзад има предостатъчно място за да се вози комфортно, дори едър мъж. Вътрешното пространство е предостатъчно, но е за сметка на по-малкия багажник, при Октавията е по-скоро обратното.

Мерси за инфото - звучи обнадеждаващо! Дано коледните феи направят така, че Фабиата ми да порасне в едно Йети! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, честито и създраве да си я караш колицата. Много е хубава и практична кола. Да този Халдекс четвърто поколение е много добър в срвнение с предшественика си. А може ли да споделиш, как така стана че от 4 месеца порчката ти дойде за 40 дена. Че и аз чакам,чакам smile117

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може ли да споделиш, как така стана че от 4 месеца порчката ти дойде за 40 дена. Че и аз чакам,чакам smile117

 

Ами никаква идея нямам, честно казано. След поръчката въобще не съм се обаждал в Еуратек, знаех си че колата ще дойде към началото на февруари и си чаках кротко. На 40 ден ми звъннаха и ми казаха, че колата е пристигнала в София. Произведена е десетина дни преди да пристигне, т.е. на тридесетия. Казаха ми, че чехите били понаваксали в поръчките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.