Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Лош ден ,огън при мотора!!!!!


shotik

Recommended Posts

Времето го виждате какво е ,но на мен ми стана още по-мрачно .

Прибирах се към нас ,минах на Сточна гара на зелено и при спирката на рейсове 85 и 86 мотора почна да гасне ,газта трябваше да свършва и го знаех.Превключих на бензин ,минах под линиите на влаковете ,мотора заработи хубаво,но веднага се усети и миризмата на бензин и не повече от 2-3 сек.силен взрив при мотора и пламък изби около капака.Веднага изключих контакта,дръпнах ръчна,взимам пожарогасителя,който е закрепен на седалката ми отпред,дърпам ръчката на капака и излизам.Едновременно с това тегля шплента на пожарогасителя,отварям капака и пръскам.За около 18-20 сек .от взрива изгасих огъня,смъкнах ватата на капака и я хвърлих на асфалта,за да изгаснат няколко въгленчета.Като обиколих от дясната страна видях ,че гумата е спаднала !?

Дъжда си вали ,мокри ме ,но друго няма какво да се прави.Потърсих и намерих познат ,който ме задърпа до нас.

Не съм се изплашил,имам три пожара в дизелови локомотиви ,които съм потушил ,държа си пожарогасителя в изправност и закачен на седалката ми и действах почти механично,не съм се замислял какво да правя.

При нас ,вече на спокойствие направих снимки.

post-245-138453266596_thumb.jpg

post-245-138453266785_thumb.jpg

post-245-138453266789_thumb.jpg

post-245-138453266794_thumb.jpg

post-245-138453266798_thumb.jpg

Бяха се стопили маркучета за вакуум на изпарителя и спирачката и тези за газта.На жилото за карбуратора външната обшивка е стопена малко и само към 20 см кабел ,който замасява е без изолацията..

Стопила се е кутията на въздушния филтър и е за смяна.

Размишлявах какво е станало и стигнах до две причини за това :

1.Скъсано платно на ускорителната помпа и преливане на бензин през камера на карбуратора .

2.Като проверявах маркучи и кабели ,маркучето на бензина към карбуратора излезе сравнотелно лесно и има вероятност да е пръскало от там бензин.

Изхвърлих боклуците позамих малко ,закачих маркуч на вакуума за спирачката и запалих на бензин и си я паркирах колата в гаража.

Утре ще отстранявам повредите.

 

Проверете си пожарогасителите и ги монтирайте на място лесно за взимане!

За 28 г . като шофьор,за първи път на моя кола има огън,поучете се от случая,не се знае кога и какво може да се случи !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, много адекватна реакция! Наистина е ценно пожарогасителят да е буквално под ръка.

 

Прегледай си състоянието на бензинопроводите от резервоара до карбуратора и ако минават през помпа и филтър. На ладите се цепеха за 10-на години и ставаше готин пожар, особено ако се цепне след бензиновата помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз карах Ладата на газ и веднъж направо ми се изправиха косите. Реших да прехвърля на бензин и започнах да се кефя как дърпа за около 300 м по един баир. След това започна да губи мощност, натискам, двигателя не ще. Пуснах по инерция точно малко преди да започна да превалям и стигнах до нас. Поглеждам и с ужас виждам как карбуратора е прелял и тече бензин по изпукателния колектор, загрят на не знам колко градуса. Просто от дългото не каране на бензин иглата не затваря, или се разсъхва платното на ускорителната помпа и става чудото. Повече кола на газ не ща да виждам. Е*ем ти евтинията, само ядове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много гадна работа :( И аз съм се палил с ладата, но тогава отчасти вината си беше моя и слава богу, че минах само с пребоядисване на предния капак. Винаги имам под ръка 2 пожарогасителя единия е двукилограмов ама най-добре да не се налага. :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е имало взрив мога да ти кажа ,че количеството бензин което се е изляло хич не е било малко . Най -вероятно е маркуча към карбуратора .

Браво за бързата реакция .Наистина трябва в такъв момент да се действа много бързо .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех Shotik.

Наистина много съжалявам. Днес ми помогна за моята кола, а на теб ти се е случила неприятност.

Направо е невроятно-днес я видях колата как беше, сега я виждам съвсем друга.

Ако имаш нужда от съдействие-обади се на лично.

Там ще видиш и друга информация.

Благодаря още веднъж.

Поздрави

С.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво! Поздравявам те за хладнокръвието и съобразителността! И аз почвам да си държа пожарогасителя в купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина неприятно колега,колата ще се оправи но ще имаш едно на ум за във бъдеще бързата реакция с пожарогасителя е много важна :smt017 ,между другото съм любопитен къде закрепяш пожарогасителя за седалката на Фелата защото аз не можах да измисля smile009 ,на Фаворита знам че става :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много кофти изглежда отвън, занеси я на пароструйка и се надявам никога вече да не ти се случва.

 

Относно 2 та варианта - на скоро аз щях да се запаля заради нестегнат маркуч, но пък от друга страна съм виждал и течаща ускорителна помпа при Мишо алкохола, когато веднъж пътувахме заедно. И 2 та варианта са еднакво възможни, и като го мислих няма как да се преправи. Само на 100С е закрита, но там пък се износва на друго място и пак тече. Пали я веднъж седмично на бензин и дано не ти се случва повече :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...съм виждал и течаща ускорителна помпа при Мишо алкохола, когато веднъж пътувахме заедно...
Прав е Сашо. Като тече от ускорителната помпа капе директно в/у генерацията и белята е много вероятна.

Тоше евала за адекватната реакция и жалко за неприятната случка. Като те знам и как си поддържаш колата хептен яд ме Фаща. Ако има нужда от помощ, казвай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Shotik,

Моите съжаления за това, което се е случило и едновременно с това - поздравления за:

- изправния пожарогасител

- мястото на което си го държал (и аз като останалите, бих се радвал да споделиш как го закрепваш, гледах буквално преди дни някакви снимки на твоето решение)

- бързата реакция.

Важно е стигнеш до обяснение на станалото, ще е полезно за всички - откъде точно е бил фаталния теч (изглежда трябва да е по-значителен от "обикновените": карбураторите ни - на тези, които обикновено караме на газ, текат.

 

Аз моя го борих доста време, засега спря. Не искам да ти развалям темата, но ето какво съм научил за теча от моя карбуратор досега, три основни места:

- първо течеше от ускорителната помпа. Смяна на платно. Продължи да тече, докато не си дадох сметка, че капака на самата помпа е крив - след лек шлайф нещата се оправят.

- Икономайзера/обогатителя. Смених едната мембрана, евтината - резултат нулев. Смених го целия (25-30 лв) - изглежда спря.

- Теч под газосепаратора (белия "варел") - моят изглеждаше в ужасно състояние, не знам дали е бил пукнат или не. Превантивно го смених (16 лв.). Обаче бензиновият маркуч, който влиза в него - не знам защо, често не е затегнат добре и оттам тече доста сериозно.

 

При мен не течеше нито в огромни количества, нито малко. Да, опасно е, но винаги съм мислел, че входящият колектор е сравнително по-студен. Явно не.

 

 

П.С. Когато си поправиш колата, сподели идеята за закрепването на пожарогасителя в купето.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги ,благодаря за съчуствието ,готовността за помощ и интереса за случилото се и надявам се да си вземете мерки/аз също/за предодвратяване на подобни случаи.

Днес изкарах водоструйката ,препарати за миене ,четки ,парцали и др и измих моторния отсекpost-245-138453266991_thumb.jpg

 

post-245-13845326711_thumb.jpg

 

post-245-138453267114_thumb.jpg

 

post-245-138453267117_thumb.jpg

 

post-245-138453267121_thumb.jpg

Напръсках с препарат ,оставих да подейства и с водоструйката измих мотора ,ск.кутия и купето.

Наложи се да разделя четирите кабела от щекера на термостат ,тъй като изолацията беше стопена и всеки поотделно обвих и изолирах и после обвих всичките в сноп.Също и жилото към карбуратора увих,защото отдолу беше стопена изолацията.

Може да не сте се сетили с каква четка да миете труднодостъпните места ,аз си купих една малка кръгла четка за миене на тоалетни чинии,много е удобна за това.

Това е по почистването.

Пожарогасителя съм го закрепил на винкел,хванат с болтове към седалката.Тук трябва да направя едно уточнение-с правоъгълни метални профили съм повдигнал седалката ми с 6 см,защото ми е ниско и ме боли кръста.На тях съм направил отвори за захващане както си е оригиналното.На тези профили съм пробил отвори и нарезал резба за болтове които държат винкела.На него съм захванал стойката на пожарогасителя,която е в легнало положение и не пречи да влизам или излизам от колата,не пречи при седене и е удобен за бързото му изваждане.

post-245-138453267125_thumb.jpg

За сега само тази снимка намирам.Ползвайте болтовете закрепващи седалката и подходяща шина на която да монтирате стойката на пожарогасителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Успех в начинанието и дано да нямаш подобни проблеми :smt017 .При Фаворита беше точно така монтиран, стойката на пожарогасителя беше закрепена за рамката на седалката хем не пречи и е подръка но при Фелата ми пречи лоста за местене на седалката който е по цялата ширина на седалката ](*,) да видим как ще го измисля :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пожарогасителя е 2 кг,по-малките не всякога стигат ,зависи от огъня,големите и те са донякъде ,но мисля ,че на лека кола са достатъчни при бърза реакция на шофьора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тошо, радвам се, че си се разминал с по-сериозни щети, ама ти си си реагирал много бързо - то се вижда.

Ако случайно нямаш подръка пластмасариите - кутия на филтър и оная решетка за вентилаторчето на парното, да знаеш че вече ги имаш. :), оня ден ми се мотаеха в краката. Като гледам май ще трябва все пак да смениш кабелите на свещите и разни сигнални кабели по коша за да е сигурна работата. Кабели за коша мога да ти осигуря, ама от Формана май няма да станат куплунзите за жалост. Предполагам, че си се запасил с части, но ако нещо се сетиш - свиркай да се виждаме и да пием кафета.,

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

FAV135,благодаря ти за отговора,имаш л.с.

 

Днес с помощта на Гената изхвърлихме непотребните неща,монтирахме необходимите и всичко е отлично.

Благодаря му за помощта !

Направих две снимки на закрепването на пожарогасителя :

 

post-245-138453267316_thumb.jpg

 

post-245-138453267365_thumb.jpg

 

Надявам се че ще разберете как е направено.

Относно случая ,вероятно от хлабава скоба на маркучето за гориво към карбуратора да е пропуснало бензин и да се е запалил от горещата двуцевка .Друго е ,че намерихме разкачен куплунг на кабела към клапана на карбуратора и затова не държеше стабилни обороти на празен ход и гаснеше.

Ще следя в следващите дни какво ще се случи и ще съм готов за всякакви изненади .

 

smile159 smile027 smile027 smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата е по-възрастна от 10 години, горещо се препоръчва да се подменят всички гумени бензинопроводи и скоби с нови. Продават хубав немски маркуч за гориво на метър в по-читавите автомагазини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като прочетох тази тема и мен ме вкара в размисъл.

Аз също имах проблем с един теч.Моят беше от ускорителната помпа,2-пъти куповах нови платна но все капеше по малко.Капачето го пилнахме малко , защото си личеше че не беше равно но пак течеше.

И на края сложих двойна гарнитура и от тогава нямам проблем и от тогава ми падна малко мощноста :(

А относно този белия (контейнер) сменях го много пъти. Или се пукаше или съчмата вътре се задръстваше, като цяло все ми

правеше мизерий.

И за нея намерих решение... Изолирах я и свързах маркуча от попмата към карборатора.

Верно е малко ми вдигна разхода заради обратния бензин , малко си припуква в ауспусите като пусна педала на гаста но ми писна да се занимавам с него.

На мен също ми се е подпалвала колата но проблема беше далеч различен.

Тогава по редовно си карах 1 старец (Фиат Ритмо) който го карах само на газ.

От време на време като се задави искаше малко повече въртене за да запали.

Но ето проблемите идват 1 след друг и на края се свързва в 1 и става БУМ.

Това стана като цяло защото си понагорява малко масълце и като му доливам по малко капе и на превключвателя (на стартера) по капка две.

И един ден явно се олях с оливането и капнах повече на превключвателя.И по закона на "Мърфи" трябваше колата да се задави.

Повъртях си аз по продължително замириса ми на изгорял кабел.Отворих капака обаче нищо.Запали след това и вече като цяло забравих за проблема.След час два пак паля и се задави, пак въртене въртене и пак замириса на запален кабел(колата вече запалила) отварям и капака и кво да вида... Целия двигател гори. 1-вата ми реакция беше да дръпна кабела на газовия клапан (с цел колата да изгасне и спре газта).За съжаление не бях подготвен като колегата "shotik" със пожарогасител в купето.Аз имах такъф но няма да казвам къде го изразходих...

И единствение начин на момента да хвана влажния парцал (такъф е защото редовно обезвъздушавах колата и използвах него за да държа маркучите) и почнах да тупам по двигателя с него и имаше ефект.Забравих да спомена че целия двигател беше обилно облян с масло...

Но се разминах горе/долу ефтино.Само кабели и дистрибуторна капачка.

Спецаилно от тогава пожарогастителя ми седи под седалката :lol: .

Поздрави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

За тези, на които пожарогасителя не им е подръка, а примерно в багажника - първо го извадете и чак след това отваряйте предния капак, понеже внезапния приток на свеж въздух действа като катализатор на горенето :!: Аз също съм се палил едно време с Жигулата, тогава беше заради разхлабени скоби на маркучите, които за беда минават много близо до кабелите на свещите. За мой късмет обаче течът бе малък и огъня не успя да се разгори добре преди да го изгася - разминах се само с нови кабели, опушен отвътре капак и сеира за комшиите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.