Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Dual mass vs Solid съединител.


Цецо75

Recommended Posts

Абе чета си аз из нета, ама не са ми много ясни термините, по точно нашенската им транслация. Това "dual mass" демпферен ли трябва да е по нашенски? И верно ли може да се замени с "обикновен" както пишат по разните форуми? А вярно ли е че демпферния се "обслужвал" с все маховика?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз английски поназнайвам. Не знам обаче "гаражен-български" език. Т.е. как се превежда на английски "демпферен"? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май не ме разбирате. Аз знам английски и мога да разбера какво е "dual mass flywheel".

 

Проблема ми беше по скоро друг. Тъй като съм собственик на ALH, вече ме наплашиха, че съединителя ми бил "демпферен" и ремонта е майка си и баща си. На въпроса що е то "демпферен съединител" обикновенно се вдигат рамена. Което е и нормално предвид, че тая сентеция е меко казано глупава. И затова аз взех да чета по нета, кво му е толкоз страшното на тоя демпферен съединител. Естествено там подобна информация няма. Хората си имат технически термини :)

 

Както и да е, явно става въпрос за едно и също нещо. И наистина в нета е пълно с китове за преминаване към стандартен комплект. Че даже "Люк" препоръчвали подобна интервенция за по старите октавии/голфове.

 

Та тъй като вече са ми малко по ясни нещата, да задам следващия кръг въпроси:

 

1. По скъпия ремонт на Dual mass се обуславя от факта, че се подменя и маховика. Вярно ли е? А какво му се скапва на тоя маховик, пружините ли омекват?

 

2. Има ли разлика в останалата част от комплекта - притискателен, феродв и лагер? Сигурно има де....

 

3. Явно има практика да се минава на "обикновен" след първия ремонт. Има ли някаква разлика в поведението на колата? Общо взето го дават да "помага" при много ниски обороти - палене/гасене. После файда май няма. Пък от друга страна разликата в целия кит не е фрапантна - пак се налга да купиш маховика първия път. Евентуално далаверата идва чак на следващата смяна (пестиш от маховик), ама то дотогава я камилата - я камиларя.

 

4. Вярно ли е че тоя дуал масс маховик бил много "напаснат" към конкретния мотор/скоростна кутия? И ако "тунинговаш" колата следват проблеми с него? Че даже препоръчва да се минело на обикновен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bega4kata e твоя човек :) ! Ще обясни подробно какви последствия може да има замяната с недемпферен маховик...Дали ще се увеличат вибрациите по купето ( ск.кутия) и т.п.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми чакаме bega4kata с компетентно мнение по въпроса.

 

Междувременно - като го видиш в картинки друго си е:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще ти кажа от опит. Когато си купих Октавията се оказа, че като се натоварят 5 души и карам из трафика в София, започна да смърди на нещо между феродо и "кисело зеле". Стана ясно че съединителя е заминал и отидох да го сменя! Като го отвориха се оказа че някой преди това е сложил обикновен и освен това не отговарял на размера "ПО-МАЛЪК така ми казаха :-k " Та трябваше да избирам между демпферен или обикновен а разликата беше малка в цената, и реших да е с оригиналният демпферен.

Общо всичко излезна към 1400 лева.,

 

Еуратек ми обявиха цена към 1900 лева без смяна!

 

Не съм се интересувал но мисля че демпферният е по издръжлив и на повече Nm., по-запознатите ще кажат какви са истинските разлики, предимства и недостатъци, до колкото съм чувал този се вгражда и на дизеловите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8Т и печките са с такъв, да. Не мисля, че е миришел на зеле, щото е обикновен. Нито заради това се е скапал. Просто си е бил заминал от употреба.

 

Интересно е че като чета на сайтовете на Люк и Сакс, там казват, че критичния момент са много ниските обороти (под 500). Там резонансните вибрации са най-силни. После явно центробежните сили балансират системата. Затова и пружините са настроени точно за тези честоти. Или аз така си го обяснявам, щото разбираемо на сайтовете не дават кой знае колко изчерпателна информация.

 

Та явно и затова ги турят на печките. Ама въпроса е ако наистина влияе само на толкова ниски обороти - що е цялата тая хамалогия? Карали сме и по стари дизели дето нямат подобни глезотии. И караха милиони (за разлика от днешните). Е може да друса като пали, ама на кой му пука. Или не е упражнението само за палене, а участва и след това. Или пък цялата кола е разглезена да разчита на тая антивибрираща система и затова без нея следват проблеми. Това ми е интересно....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То тия обороти под 500 как стават (освен за част от секундата докато пали) ? Моята е на 800 оборота празен ход ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То тия обороти под 500 как стават (освен за част от секундата докато пали) ? Моята е на 800 оборота празен ход ?

 

Не можеш да ги стигнеш - само при палене, защото дори, ако ги стигнеш - колата ще изгасне. Паленето ти трябват 250-300 оборота на двигателя за да се размърда, така че не се надявай да ги стигнеш 500. Ако си на 4-та с 30км/ч - невъзможно.

 

Предполагам, че от чиста физична гледна точка, би било възможно да се повтори при по-високите моменти? Например, усещаш вибрация във волана при 80км/ч, но и при 120 км/ч. Нещо такова ще да е?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво какво ? и 1.8Т ли е с демф.съединител или аз не съм разбрал нещо. Стана ми интересно всички двигатели 1.8Т ли са с такъв съединител с демферен маховик или си има и с обикновен? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заглавието на темата не ми е интересно и не съм го чел до сега....но виждам ,че има въпрос към мен.

Не е проблем да си сложиш едномасов маховик,но съединитела тогава задължително трябва да е демпферен и то с доста по-големи пружини от стандартните.Има си такива комплекти сметнати и не се получават вибрации.Няма разлика.Друг е въпроса ако и маховика и съединитела са "твърди"-там Исята да каже

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Немога да разбера какво им се плашите на демпферните маховици? За да се стигне до неговата смяна, трябва да сте го изтормозили адски или мотора да е много силен. Важното е когато усетите че феродовият е свършил да го смените навреме. Иначе отивате на комплект с маховик. Ако греша поправете ме ... smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми незнам, аз имам едно нещо дето ме безпокои и затова повдигнах темата....

 

По принцип демпферните маховици ги дават да се скапват по-лесно, защото тия пружини дето били изчислени за резонансните честоти на мотора при ниски обороти, ако се "употребяват" прекалено често, просто омекват. Нормално те работят в изклютиелни моменти. Но ако мотора вибрира "ненормално" - например от лоша работа, прецакани тампони, "неподходящо" каране или "прекомерен ъпгрейд" - тези пружини са подложени на нестандартна употреба и просто сдават багажа. Звучи ми малко ала-бала, ама на доста места все това чета. Това била и причината масово да ги заменят след това с "недемпферни" комплекти. Поне в нета е пълно с подобни китове, при това маркови (и Люк и Сакс мисля че видях).

 

Другия проблем май е че не е лесно да диагностицираш скапан маховик и да го различиш от скапан съединител например.....

 

Както и да е. Повдигнах темата защото на мойта кола на празен ход, върху педала на съединителя има едно потрепване, което ми е непознато. Кракът ми леко вибрира когато колата е в покой и съединителя е отпуснат докрай. Иначе колата потегля нормално - няма тресене. И си мисля дали не е маховика :( Един приятел с Голф 4 1.8 също го има това трептене (Голф 1.8(Т) бензинките по каталог на Люк също са с демпферен).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тея дни, като запалиш оная прашната Шкода в гаража, пробвай го и нейния педал! Да се успокоиш! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На сестра ми старият Golf5 1.6 от чисто нов го има това треперене на педала на съединителя. Според сервиза било нормално. Според мен - не :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ади да не казвам на моята печка от нова как и бие аксиално педала на съединителя ... :D Свикване му е майката !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ади да не казвам на моята печка от нова как и бие аксиално педала на съединителя ... :D Свикване му е майката !

 

Лека вибрация и при мен! Ама лека, но ако се ослушаш хубаво се усеща. На 20к км съм аз, има го от нова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като карах тестовата шкода имаше осезаема вибрация,сега на мойта има много лека такава но пък усещам нещо като леко пристъргване не всеки път обаче,незнам нормално ли е,колата е на 400км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е значи да не придирям много. Щото мойта е на 190 000+, като плюса колко е, само колата знае :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като карах тестовата шкода имаше осезаема вибрация,сега на мойта има много лека такава но пък усещам нещо като леко пристъргване не всеки път обаче,незнам нормално ли е,колата е на 400км.

 

Въй, и ти се извъди маняк !!! =D> Щом за 400 км взе да ти пристъргва ... :) СПОКО !!!

Това го чуваш само когато превключваш в движение , нали ? И то на по-височки обороти ...в момента на натискането на съединителя ...? ... при рязкото падане на оборотите на мотора..., нали ? smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.