Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем със запалването на Skoda Felicia 1.3 MPFI – решен


skodil

Recommended Posts

Привет на всички колеги!

От Добрич съм. Карам Шкода комби от три години. Купена втора ръка , докарана от Австрия на 132х.к. Миналата седмица я изкарах от гаража , угасих я да натоваря, да заключа и като реших да я подкарам нещо изрърка и не запали. Помислих, че е от стартера, защото лятото сменях четки и нещо пак е станало. И тука ми е грешката ! Помолих комшиите на гаража да ме бутнат. Запали и потеглих.. Не мина и сто метра нещо в двигателя взе да рърка и малко по-късно угасна . Всякакви опити по- нататък да запали бяха безуспешни. Чуваше се само едно виене откъм стартера и толкоз. Разбрах, че белята е от там. Свалих го гледам, зъбчатката му изхвръкнала и свободно си ходи напред–назад. Причината – една малка втулка на опашката й, която обхваща зегерката (в случая стоманено полукръгло телче) да не излиза. Вътрешното ръбче, което задържа зегерката се изронило и втулката не задържа зъбчатката , когато пружинката трябва да я върне след стартиране. Отидох на стругар, измайстори ми две, върнах се, сглобих и поставих стартера на място. Ни вопъл ни стон. Гледах свещи, разпределител, високо, ниско напрежение, подаване на бензин, всичко на ред. Стартера върти като бесен, но не пали. Седнах и почнах да ровя из сайтовете, изчетох от а.....я за незапалване – нищо, което да ми подскаже за проблема. Тогава реших по-подробно да разбера как става запалването в последно време. Нали най-напред беше : гърбица, чукче и наковалня, прекъсвач разпределител, след това стана комутатор, датчик на Хол, прекъсвач-разпределител сега викам си ще е нещо друго, защото вътре в делкото (бившия прекъсвач-разпределител) няма нищо. Много ми помогна книгата на К. Косев за ремонта на Шкода , а на този руски сайт: http://automn.ru/skoda-felicia/ открих още подробности. И разбрах, че ролята на гърбица играе ........маховика! Сложили на него едни „издутини” по периферията, турили отгоре един индукционен датчик и импулсите от него ги подават на ЕБУ (електронен блок за управление) някои му казват компютър. Само, че като свалих датчика и като погледнах отдолу видях как изхвръкналата зъбчатка на стартера е надъвкала „издутините”. Ясно, значи тези неравности нервират датчика и ЕБУ-то не знае кога да подаде искрата. Повдигнах колата от страната на шофьора, легнах отдолу, свалих една тенекийка дето пази маховика от боклуци.( държи се на четири болтчета, едното е особено проблемно – труден достъп.) Както и да е, вземах една средно едра плоска пила, вкарах я между кожуха и маховика, включих на четвърта и накарах жената да върти вдигнатото нагоре колело. Лека- полека загладих до поносими размери надъфканото, чукнах и запали, но с малки прекъсвания. Повторих операцията и нещата си дойдоха на мястото.

ПП. Когато повдигате колата винаги подпирайте допълнително отдолу с трупчета, триноги и т.н.., а отпред- отзад на колелата клинове!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.