Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Топлинна хлабина на 4-ти цилиндър на Шкода 120 L


qzeN

Recommended Posts

всмукатени клапани - 0.15мм

изпускателни клапани - 0.20мм

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всмукатени клапани - 0.15мм

изпускателни клапани - 0.20мм

...тва е за 1,2,3ти цилиндър ...ама за 4ти колко е smile021

 

По принцип хлабината я дават за 4-те цилиндъра да е такава,но за 4-ти цилиндър е добреда се направи 0.20мм всмукателен и 0.25мм изпускателен.Който знае особеностите на шкодовия мотор ще разбере защо ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който знае особеностите на шкодовия мотор ще разбере защо ;)

Има много хора, които биха се интересували за това. Би ли обяснил защо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който знае особеностите на шкодовия мотор ще разбере защо ;)

Има много хора, които биха се интересували за това. Би ли обяснил защо?

 

:smt017 Когато имаш време - наистина можеш да разкажеш. Аз също искам да науча. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който знае особеностите на шкодовия мотор ще разбере защо ;)

Има много хора, които биха се интересували за това. Би ли обяснил защо?

 

Вероятно колегата е имал предвид, че цилиндрите не се охлаждат равномерно, обикновенно първи цилиндър, който е до водната помпа е "най-студен", а последния "най-горещ". Полуачава се така защото охладената през радиатора вода влиза през водната помпа и минава последователно през всички цилиндри, при което температурата и постепенно се повишава и задните цилиндри се охлаждат по-слабо, демек имат по-висока работна температура, демек е хубаво да се предвидят по-големи хлабини за топлинно разширение, оттам и по-голямата хлабина на клапаните.

По принцип тази разлика в работната температура на цилиндрите обуславя и разлики в момента на запалване и смесообразуването(по-богата или бедна смес) в отделните цилиндри, за да бъде работния процес максимално ефективен. При някои двигатели с по-интелигентни инжекциони сместа и предварението са различни за всеки цилиндър. Колкото по-дълъг е двигателя, толкова е по-голяма разликата в температурата м/у първия и последния цилиндър, съответно толкова повече има смисъл от тия "шашми" :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде примерно да кажем ,че в случая-3 ти цилиндър е най натоварен топлинно.

въпреки че не е най далечния от помпата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всмукатени клапани - 0.15мм

изпускателни клапани - 0.20мм

...тва е за 1,2,3ти цилиндър ...ама за 4ти колко е smile021

Орхане, ти друга работа, нямаш ли ? :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даа защото има 3 работни такта в съседство,но какви са тези експерименти с луфтовете според мене ако се регулират различно едва ли ще се подобри работата на двиг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой дава ли си сметка защо се прави хлабината на 020 примерно и на коли с по къси повдигачи и по дълги стебла на клапаните тя е по малка , някои да не си помисли че едната риза като е с 2 3 градуса по гореща ще навдигне главата с 5 стотни и затова трябва да прави хлабината + 5 стотни , само да кажя че помпата смуче от блока и студената вода първо влиза в наи далечния цилиндар ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата стана интересна ! :mrgreen: Колегата пита за 4 ти цилиндър.....

Едва ли няколко градуса разлика в температурата на водата ще окажат влияние на деформации на главата ,та да се прави разлика в хлабините на клапаните......(това е толкова сложно, че една кофа интеграли не могат да го моделират)

Анастас ,както винаги е прав... smile092

Бих добавил , че притягането на болтовете на главата с определен момент е не по маловажно от тези хлабини...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даа защото има 3 работни такта в съседство....

:-k

1ви-3ти-4ти-2ри След първи идва трети,а след трети е четвърти а четвърти е до трети и след четвърти идва втори а втори също е до трети :lol: но затова пък четвърти е краен и няма пети до него ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:-k

1ви-3ти-4ти-2ри След първи идва трети,а след трети е четвърти а четвърти е до трети и след четвърти идва втори а втори също е до трети :lol: но затова пък четвърти е краен и няма пети до него ;)

И какво от това smile049 Голяма работа станала! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1ви-3ти-4ти-2ри След първи идва трети,а след трети е четвърти а четвърти е до трети и след четвърти идва втори а втори също е до трети :lol: но затова пък четвърти е краен и няма пети до него ;)

Това е готино като "главоблъсканица" но е наполовина вярно. 2ри и 3ти са най натоварени

по отношение на това че са вътрешни но работния цикъл е такъв че след работни вътрешни

за 2ри или 3ти следват външни 1ви или 4ти. Двата вътрешни са натоварени абсолютно

еднакво. Ще обобщя, че колегата може да се чуди дали да пита нещо следващия път.

Стандартния допуск.

Смукателни- 0,15 за всички цилиндри

Изпускателни- 0,20 за всички цилиндри

Корекция за по голям допуск се прави при използване на висооктанови горива или

промяна на степента на сгъстяване.

Влошеното температурно състояне на 4ти цилиндър често се дължи на запушен байпас

м/у маркучите на парното или натрупване на корозия и боклуци около дъното на ризата.

Байпаса осъществява постоянен кръговрат на охл. вещество независимо от термостата.

При стари двигатели /работили без смяна на клапани/ се износва /изкопава/ повърхноста

на клапана където натиска кобилицата и регулирането не винаги е коректно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само толкова ли ?... темата приключи така ли ? Аз що си мислех че по важно е цилиндара да е с еднаква тевпература по цялата си повърхност

Влошеното температурно състояне на 4ти цилиндър често се дължи на запушен байпас

м/у маркучите на парното или натрупване на корозия и боклуци около дъното на ризата.

Байпаса осъществява постоянен кръговрат на охл. вещество независимо от термостата.

Аве само аз ли имам кранче на шесте си шкоди на парното да си спирам "бай паса" та да ми се влошава 4ти цилиндар

???

Високо октановия бензин гори ли с по висока температура при еднакав аванс и смес та да загрява повече клапана и да си изисква по голям луфт ?????

Цилиндрите не се натоварват щото са с 2 градуса по топли тва е абсурдно кво значи натоварени ще се размекната на 900 градуса на 100 им е все тая по важното е да пазят правилната си форма при различни температури за да се износват цилиндрично

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От това което съм чел е винаги водната помпа бута охладителната течност в блока към главата(Може да има и изключения):

chlsous.jpg

 

За 4ти цилиндър знам че при Естелките има запушен щуцер. При 1000МБ - 100С дупка е вързана към мъркучите за парното.

 

Но отново от всичко това немога да разбера, защо някои клапани ще трябва да се регулират с друга хлабина.

И понеже колегата lent зачекна този въпрос, нека да оставим той да ни обясни. Явно е имал нещо в предвид!

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Байпасът е поставен за да не се товари системата на парното ,при затворено кранче на парното.

Проблемът на 4ти цилиндър е запушването му ризата и блока,

поради малкото разстояние, от всякви боклуци останали по системата и при отливането на блока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти нищо не разбрах, но е много интересно. :D

 

Сега, като карам с бензин 98 и след като зная, че цилиндрите на моята 120-ка ще се размекната на 900 градуса, а от друга страна 4-ти цилиндър се запушва от някакви боклуци... Трябва ли и има ли смисъл хлабините да са различни?

 

И още един въпрос: Ще ми го обясните ли като на блондинка? :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.