Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Смяна на маншон на каре


dian

Recommended Posts

С избиване на шарнира и отвиване на гайката на полуоската на подемник го сменят точно за 15мин. срещу 20лв. иначе е гърч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е все пак не трябва ли да се извади и карето за да се свали маншона , щото аз си мисля , че трябва , на Шкода не съм сменял , но на всички коли на които съм сменял трябва , а това е най-гадната част да се откачи карето от полуоската , и най-мърлявото? :-k Кажете ако не съм прав? smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не се сваля. Поне няма смисъл, въпреки, че аз така го правих моето на старата Fabia. Новия маншон се надява преди да се набие сваленото външно каре (не е като на Рено, външното каре да е неделимо от полуоската, ако имаш предвид това).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето на този руски сайт е описано и онагледено със снимки смяната на гумените маншони

 

http://skoda-felicia.5go.ru/html/10_3.htm

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 месеци по-късно...

Току-що си смених маслото на скоростната кутия и забелязах (междувременно), че маншона на външното ляво каре е заминал.

В този руски сайта пише да се източи маслото от скоростите?

Верно ли?

 

Не може ли да се смени маншона (външен) без точене. То иначе направо се прецаках здраво!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито за маншон на вътрешно каре , нито за външно не се точи маслото ... за външното каре е необходимо разкачване на шарнира и изваждане на карето от шлиците , след което се срязва стария маншон и се избива карето от пръта , нанизва се новия маншон и ако имаш желание миеш старата грес от карето , пълниш с нова и затваряш. Вътрешното каре се разглобява още по - лесно ... пак разкачваш шарнира , вадиш полуоската от главината , режеш маншона на вътрешното каре и внимателно с придържане на трите иглени лагера вадиш всичко на масата , махаш зегерката и вадиш тройника с лагерите , намушваш новия маншон и ако искаш чистиш старата грес или просто добавяш новата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та днес реших да свърша тази работа с маншона на външното каре

 

1. С ключ 30 - разхлабих гайката на главината. Ключа трябва да е тип гедоре с вложка 30. Иначе няма как да бръкнеш, да развартиш тази гайка. В моя случай ползвах вложка 30 заварена на тръба (1.50 м). Така че развиването беше лесно.

2. След това - свалих колелото.

3. Тук допуснах първата грешка - разхлабих горния болт на шенкела - който стяга амортисьора - оказа се че няма нужда, а гайката е някаква самоконтра, която трябвало да се сменя, на всяко развиване. Има нещо жълто по края - гайката.

4. След това свалих спирачния диск, да ми е по удобно.

5. След това развих болта, в долната част на шенкела, който стяга оста на шарнира на носача.

Е тука беше голям зор - добре че имам дълга тресчока - около 70 см + спрей ВД40. Доста трудно се разви, защото се оказа, че резбата на болта е изронена и самия болт вече не става за нищо.

6. След това, трябва да се откачи шарнирния болт от шенкела на колелото, така че да се раздели носача от шенкела.

Тука има цака - пак ВД-40, щанга натиска носача надолу. Шарнира подава малко и спира - защото отгоре е ръждясал и не може да мине през дупката на шенкела. Следва набиване с чука нагоре-надолу. Пак ВД-40. Пак щанга. Пак с чука - нагоре-надолу - и в един момент се откача - като вече достатъчно от ръждата е паднала :)

7. Така сега имаме освободен носач и изваден шарнир от шенкела. Трябва да избием карето от полуоската.

8. Добре е да има 2-ма души. Един държи полуоската да не излезе от скоростната кутия - а другия бие с чука (силно и рязко) по външната чашка на карето по посока на главината на колелото. След няколко удара - карето прескача през зегерката (която е на полу-оската) и излиза.

9. Е сега се сменя маншона и по обратния път се сглабят нещата.

 

При мен имаше 2 изненади:

1. Болта, който стяга шарнира на носача към шенкела беше с изронена резба - негоден за повторна употреба.

2. Карето просто изпадна от полуоската - там имаше около 1/4 зегерка. Другите 3/4 кой знае къде са.

 

 

 

 

И СЕГА,

ако някой е стигнал с четене до тук - имам и 2 върпоса:

---------------------------------------------------------

 

1. Ей тука пише, че гайката, която стяга болта за амортисьора трябва да се смени. Това е болта, който развих по погрешка, а нямаше нужда.

 

Както и болта и гайката, които стягат шарнира. (които така или иначе трябва да сменя - при мен резбата беше изронена,

чист късмет, че успях да ги развия.)

 

Сигурно са някакви само-контриращи се гайки- за еднократна употреба?

Предполагам, че е добре да се слагат нови гайки - иначе, както при мен, се изронва резбата. Аз знам, че при мен са сменяни маншони и след което са сложени същите болтове/гайки.

 

Както и да е - трябва ли сега да търся някакви специални гайки и какви?

 

http://automn.ru/skoda-felicia/skoda-19449-10.m_id-2014.html

 

 

2.Относно зегерката, която държи карето за полуоската. Еееее, не намерих такава.

а) от къде се купува

б) или как се прави

в) мога ли да карам без нея - то явно бая време съм карал без такава зегерка - какви са последсвтията?

г) мога ли да проверя дали има здрава зегерка на вътрешното каре? Струва ми се, че полуската има доста голям ход навън-навътре - спрямо скоростната кутия. Все едно, само вътрешния маншон я държи да не излезе в момента от скоросната кутия.

 

Утре-вдругиден ще взема да пусна и снимки по процедурата. Като цяло ако имаш помощник и си го правил поне веднъж - операцията по смяна на маншон на външно каре не е много сложна.

 

 

Еми това е - малко дълго излезе, едвам го написах.

Добре, че имаше бира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и що не отиде в един сервиз за 30 лв да ти го сменят,ами се плескаш и мъчиш.....там щяха да имат и друг болт и зегер резервни останали

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и що не отиде в един сервиз за 30 лв да ти го сменят,ами се плескаш и мъчиш.....там щяха да имат и друг болт и зегер резервни останали

 

еегаати цените имате У Варна :mrgreen: smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и що не отиде в един сервиз за 30 лв да ти го сменят,ами се плескаш и мъчиш.....там щяха да имат и друг болт и зегер резервни останали

 

Отговарям конкретно:

 

1. Защото и болта и счупената зегерка са ми от ходене по сервизи дето ми оправят колата.

Също и кофти маслото в скоростната кутия и един преден десен спирачен апарат - супорт.

 

И като му туря сметката - нещо не ми излизат на сметка в сервизите.

 

2. По важната причина - защото тази Шкода ми е хобито и обичам сам да си я правя (вече).

 

И между другото - обиколих няколко майстори в Монтана - и нямаха нито зегерки, нито болтове - иначе хората щяха да ми услужат.

 

Но автоморгите помогнаха!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и що не отиде в един сервиз за 30 лв да ти го сменят,ами се плескаш и мъчиш.....там щяха да имат и друг болт и зегер резервни останали

В Пловдив при Ицо от ЕТ дето сега е в Люси на филипово преди около 2 седмици ми струваше 22лв. и бях готов за около 35мин. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В София върви по 30, искат и по 35-40, но аз си ходя в един сервиз от 8г. и цената е 20лв. дали е само за мен не знам, но става за 15мин. което се равнява на повече от левче на минута ;) :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

На Ок1 предполагам е същото. За смяна на маншон на ВЪТРЕШНО ляво каре, трябва ли да се вади цялата полуоска?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Ок1 предполагам е същото. За смяна на маншон на ВЪТРЕШНО ляво каре, трябва ли да се вади цялата полуоска?

На Октавия вътрешните карета са вързни на 6 болта с вътрешен шестограм към някава основа дето влиза в скоростите и нямат нищо общо с Фаворит/Фелиция smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. И все пак на ок1 пак се сваля цялата полуоска, предпочетох да я закарам в сервиз.... за 20 лв. да се гъзурча под нея и да се мъча... няма смисъл... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и що не отиде в един сервиз за 30 лв да ти го сменят,ами се плескаш и мъчиш.....там щяха да имат и друг болт и зегер резервни останали

 

еегаати цените имате У Варна :mrgreen: smile091

 

Ем човека нали с това си изкарва хляба дето се казва. За 5 лева ли да ти го смени ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе те да си вземат, но да си вършат работата както трябва. ;) При мен този път се изложиха... разбутаха ми предницата и сега волана е леко кривнал надясно :evil:

Ама така ще се търкаля, до следващото влизане за смяна на де що има тампон по носачите. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе те да си вземат, но да си вършат работата както трябва. ;) При мен този път се изложиха... разбутаха ми предницата и сега волана е леко кривнал надясно :evil:

Ама така ще се търкаля, до следващото влизане за смяна на де що има тампон по носачите. smile049

Ее баси ... Да не са ти въртяли накрайниците че ще ти разбутат предницета ? Аз не вярвам. Какво ти смениха ? Само маншон ли ? Да не се окаже че си сменял накрайници ? Бягай на регулиране.

ЦИФРОМАНИИИИ

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само маншон на вътрешното каре. При насочен направо волан върви наляво. :roll:

Еми няма как да е от това. Ако найстина не са пипали накрайниците , ама за какво им е да ги пипат ? :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.