Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с запалване на Фелиция


okiob

Recommended Posts

ID A,ти си описал много точно какво става,защо мислиш че е грешка това което пиша,на тези намотки като се подаде ток нали те развъртат мотора,какво ще е ако ампеража е по-малък-няма да завърти с пълна мощ елмотора и няма да се износят зъбите.И така като мръдне бендикса с 1-2 мм ,той ще премине в зацепване на зъбите и ще се включи шалтера и силния ток ще доведе за развъртането на елмотора.

post-245-138453265308_thumb.jpg

post-245-138453265311_thumb.jpg

post-245-138453265366_thumb.jpg

post-245-138453265371_thumb.jpg

post-245-138453265204_thumb.jpg

Термина "ритцел" е същото ,което е "бендикс",а тъй като локомотива е по-сложен от кола и всичко се управлява с електро-пневматична система,затова е предвидено и защитно реле при стартиране,та ако не може да се разминат зъбите и да зацепи ,се задейства и спира процеса и след известно време пак възстановява стартирането.

Всичко друго е еднакво,само където бобините на шалтера са вградени и има дисков ламелен механизъм за механична защита.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Схемата на пусковия ел. двигател е същата. На принципната схема, която е дадена в книгата се вижда, че за да се избегне развъртане на ротора преди зацепване има един контакт (отляво е ритцела, отдясно е контакта) и през него минава тока за развъртане. Всеки ел. двигател в покой е свързан на късо. Предполагам че затова, основната избутваща намотка е свързана към "+" на ротора. Масата на ротора противодейства на въртенето и така съпротивлението ще клони към 0 (то никога не може да стане 0). Ако се зацепи правилно, контакта се затваря, основната избутваща намотка се подпира с втори "+" и така остава само поддържащата.

Ако на изключен двигател за лека кола, не може да вкараш първа/задна, какво правиш? Минаваш през неутрална и пак. И разчиташ, че минаването през неутрална ще завърти съответното зъбно колело с 1-2 мм за да зацепи предавката.

Предполагам че това е целта на това реле. Да повтаря процедурата, докато зъбното колело (ритцела) не се извърти с 1-2 мм и зацепи. Иначе би трябвало да зацепва от раз всеки път, защото ротора ще се върти с много малки обороти и на теория дори и да среще зъб със зъб, това не би му попречило. А и още нещо, ако ротора не се върти, то би трябвало да се върти свободно и да е в състояние да се завърти в коя да е посока и се плъзне по зъба на маховика.

П.П.: Инженер по автоматизация съм все пак и не се занимавам с електродвигатели.

smile159 Айде това на срещите да го обсъждаме, че много се отплеснахме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ехееее,докато ме няма...каква дискусия сте ударили вие

извинявам се ако някой съм убидил с ВЕРНИЯ си отговор,но нямах време да обяснявам-трябваше да ходя в нови мол дето вчера го откриха smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Роторът се завърта след затваряне на шалтера, а това трябва да става само ако има зацепване с маховика.

Ако няма зацепване (срещат се зъбите) няма завъртане, но се чува звукът от изхвърлянето на бендикса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти по-добре кажи стартера върти ли се преди да зацепи, че и аз вече почнах да се чудя?

е,как ще се върти няма така да го измислят я,но става почти едновременно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти по-добре кажи стартера върти ли се преди да зацепи, че и аз вече почнах да се чудя?

е,как ще се върти няма така да го измислят я,но става почти едновременно

 

Е да си дойдем на думата - Износени, неизносени четки задължително ще чуе "изхвърлянето" на бендикса. Човека пише че нищо не чува, а вие му изнесохте лекция по устройство на стартер.

 

Колега по всяка вероятност ти е загинал акумулатора /захладня времето/. Почвай винаги от по-простите неща към по сложните. Ще си спестиш доста главоболия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека започнем с простото-като даде на "старт" дали изгасват светлинините на лампите или ако има волтмер на колко пада напрежението.

Да провери клемите на кабелите към акумулатора -ако са окислени да ги свали и почисти и стегне кабела към таблото.

Да провери кабелната обувка на минусовия кабел от акумулатора към купето и ширмованата жица между купето и мотора.

Да направи опит да даде накъсо болтовете на шалтера,за да разбере дали върти електромотора.

Да даде контакт от дебелия плюсов кабел към тънкия кабел ,който задейства шалтера и да разбере дали върти електромотора.

ВСИЧКИ ПРОБИ ДА СЕ ИЗВЪРШВАТ НА ИЗКЛЮЧЕНА ОТ СКОРОСТ КОЛА !

Може да има и други неща,в момента това пиша ,че ще излизам до довечера.

Ето и една схема за откриване на повреди по ел.част на кола

 

004796626.jpg

 

Почва се последователно по елементите и при който работи добре се минава на следващия и така до откриване на повредата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горния пост можеш да го принтираш и да си го носиш с теб в колата, по-точно указание едва ли някой друг ще ти даде!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Имам същият проблем и си мисля, че не е от кумулатора. Скоро го зареждах, едва ли е от него. Има едно реле в колената на пътника до шофьора, което се чува как превключва. Ламите премигват и нищо. Дори не се чува да пречатка стартера/бендикса.

Къде да се насоча?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж схемата-до стартера работи всичко-стартера не работи какво пише под него- НЕ и гледаш по стрелките-акумулатор ,стартер или кабели.Преглеждаш тези неща и ако не става продължаваш натам.

Стартера щом не чатка ,виж дали има ток по тънкия кабел на шалтера при даден на "СТАРТ" ключ,ако няма търсиш дали кабела е цял или контактния ключ дали дава контакт и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ,за него ти пиша,то е на клема отстрани на шалтера на стартера.

При изключена от скорост кола,с дебела отвертка или гаечен ключ съедини двете шпилки на шалтера,не се плаши от искри.Ако стартера е в ред ,ще се завърти .Пробай с малък кабел да подадеш ток от дебелия кабел на шалтера към клемата от която си извадил тънкия кабел.Ако завърти ,почваш да търсиш прекъсване на тънкия кабел.Ако е така приготвяш си уред или лампа с кабели съединяваш кабелчето с тях и на "маса"и някой помощник като даде на "старт"проверяваш дали има показания на уреда или светва лампата.Ако няма ,разглобяваш под волана и търсиш под контактния ключ кабела ,за да разбереш дали е здрав до клемата,ако е здрав,проверяваш на клема на ключа дали има напрежение при "старт".Ако няма ,повреден е ключа,който го сменяваш или правиш бутон за стартиране.

Ако не можеш да ги правиш тези операции търси по-знаещ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.