Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Проблем с запалване на Фелиция


okiob

Recommended Posts

Слаб акумулатор, лоша връзка на клемите на акумулатора, повреден конт. ключ, повреден шалтер, проблем в кабела по трасето конт. ключ - шалтер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От износени четки на стартера,също може да е.

За да си сигурен че стартера е наред,откачваш тънкото кабелче дето влиза в шалтера,изключваш от скорост,вземаш с друг кабел + от акумулатора и подаваш на клемата на шалтера.При това положение ако стартера е в ред,трябва да завърти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От износени четки на стартера,също може да е.

Не сме стигнали още до ел. мотора. Нека колегата накара първо включвателя да сработи! ;)

 

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От износени четки на стартера,също може да е.

Не сме стигнали още до ел. мотора. Нека колегата накара първо включвателя да сработи! ;)

 

smile159

 

Единият извод на бубината на вкллючвателя взема маса през четка. smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единият извод на бубината на вкллючвателя взема маса през четка. smile056

Хайде обясни ми как взема маса през четка! За първи път го чувам това и ми е интересно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разглоби един стартер

И....какво? Най- малко от теб съм очаквал такъв отговор. Ако ти е ясно нещо по въпроса - сподели!

Чакам едно разяснение! Теоретично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих го но не ще да дръпне шалтера.Излизат слаби искри и нищо

Дай на късо двете шпилки на шалтера. Поне да разбереш дали върти ел. мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако четките са износени,включватела не сработва

 

А стига бе, точно от такъв спец не очаквах такъв коментар.

Разглобявал съм стартери, няма връзка м/у всмукателна бобина и четка. Ако можеш направи снимки на това нещо и обясни как работи, много ми е интересно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако четките са износени,включватела не сработва

 

А стига бе, точно от такъв спец не очаквах такъв коментар.

Разглобявал съм стартери, няма връзка м/у всмукателна бобина и четка. Ако можеш направи снимки на това нещо и обясни как работи, много ми е интересно.

 

Бубината на соленоида е двойна . За да сработи силната бобина трябва да получава маса през електромотора. В момента в който контакта се затвори на тази бубина и на двата и края има + и през нея вече не протича ток. Остава помощната бубина да придържа контакта във включено положение до като ключът е в положение СТАРТ. Ако мощната бубина не е прекъсната, проблемът е в четките на електромотора. smile001

 

който има мерак да научи нещо повече за устройството на стартера да чете тука.

http://www.google.bg/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бисере, това обяснение май само ти си го разбираш! Къде е хваната минусовата четка на ел мотора?

Четките нямат никакво влияние при работата на включвателя!

Разгледай схемата и помисли!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая Бисер е прав,защото /погледнете схемата/ако няма контакт на минусова четка на мотора ,няма да протече ток през бобината 4 която е свързана последователно с намотките на статора.Тя е предназначена да бъде като съпротивление пред елмотора в случай,че има зъб срещу зъб на бендикса и зъбния венец на маховика и вилката не може да изхвърли бендикса да зацепи и в това време този слаб ток спомага ротора да се завърти леко ,зъбите да се разминат и зацепят .Тогава вилката изхвърля бендикса и включва шалтера 2,през който протича силния ток ,необходим за развъртане на ротора .

Това става за много кратко време и от място на шофьра не може да се разбере за това леко завъртане,още повече от незапознати със действието на стартера и шалтера му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Това става за много кратко време и от място на шофьра не може да се разбере за това леко завъртане,още повече от незапознати със действието на стартера и шалтера му.

Ще измислите вие нови стартери!

Ами нали за това има спираловиден улей на ротора, за завъртане на бендикса! Но за да стане това, включвателя трябва да го изхвърли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конкретно на тази схема бобината 4 изхвърля бендикса. Понякога в релейно-контакторните системи се разчита на бързодействието на по-малки включватели пред по-големи.

Ако дойде "+" от точката (проводника м/у поз. 3 и 4), поз. 4 изхвърля бендикса 5, като веригата му се затваря през възбудителната намотка. Така гарантират, че ако има проблем, стартера ще се завърти незацепен, ако изобщо завърти. В същото време силовия контакт (поз. 2) се затваря от бубината (поз. 3) и през него минава стартовия ток. Понеже е по-голям и има по-голяма пружина, той ще се включи с по-голямо закъснение от зацепването на бендикса.

Привключване на силовия контакт (поз. 2), на бобината на бендикса (поз. 4) и се отнема минуса и се разчита само на въртенето на ел. двигателя да държи бендикса зацепен на маховика. Така с отпускането на ключа от положението на стартиране, ел. двигателя се отделя безпрепятсвено от маховика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конкретно на тази схема бобината 4 изхвърля бендикса. Понякога в релейно-контакторните системи се разчита на бързодействието на по-малки включватели пред по-големи.

Ако дойде "+" от точката (проводника м/у поз. 3 и 4), поз. 4 изхвърля бендикса 5, като веригата му се затваря през възбудителната намотка....

Така е!

Бисере, като се видим ще почерпя! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конкретно на тази схема бобината 4 изхвърля бендикса. Понякога в релейно-контакторните системи се разчита на бързодействието на по-малки включватели пред по-големи.

Ако дойде "+" от точката (проводника м/у поз. 3 и 4), поз. 4 изхвърля бендикса 5, като веригата му се затваря през възбудителната намотка. Така гарантират, че ако има проблем, стартера ще се завърти незацепен, ако изобщо завърти. В същото време силовия контакт (поз. 2) се затваря от бубината (поз. 3) и през него минава стартовия ток. Понеже е по-голям и има по-голяма пружина, той ще се включи с по-голямо закъснение от зацепването на бендикса.

Привключване на силовия контакт (поз. 2), на бобината на бендикса (поз. 4) и се отнема минуса и се разчита само на въртенето на ел. двигателя да държи бендикса зацепен на маховика. Така с отпускането на ключа от положението на стартиране, ел. двигателя се отделя безпрепятсвено от маховика.

smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Това става за много кратко време и от място на шофьра не може да се разбере за това леко завъртане,още повече от незапознати със действието на стартера и шалтера му.

Ще измислите вие нови стартери!

Ами нали за това има спираловиден улей на ротора, за завъртане на бендикса! Но за да стане това, включвателя трябва да го изхвърли.

 

Жоро,това което написах съм го учил 1970 г в ПЖИ за стартерите на един вид локомотиви,които от 8 г ги няма в движение,така ,че не съм го аз измислил.Ако толкова държиш да го прочетеш ,ще потърся в учебника и ще го покажа.

Вярно е , че и спираловидния улей спомага за завъртането на бендикса и въпреки това пак може да се срещнат зъб срещу зъб и да не може да се зацепи бендикса със зъбния венец.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Жоро,това което написах съм го учил 1970 г в ПЖИ за стартерите на един вид локомотиви,които от 8 г ги няма в движение,така ,че не съм го аз измислил.Ако толкова държиш да го прочетеш ,ще потърся в учебника и ще го покажа.

При локомотивите може и да е така - не споря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тошо може и да не си прав. Това е възбудителната намотка, а на нея и се подава малко ток, за да изпревари другата намотка и стартера да завърти в точно определна посока.

Не съм сигурен, че ако има само възбудителна намотка под напрежение, тя ще може да отмести накъдето и да е ротора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.